Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 ja Linux

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3 ja Linux

Kuris sanoi:
Onko muilla sellaista ongelmaa, että nettiyhteys katkeaa PS3:lla YDL:ää käytettäessä? Jostain syystä jonkin ajan surffaamisen jälkeen nettiyhteys vaan ei toimi. Kun käynnistää koko vehkeen uudestaan, toimii taas yhteys. Game-OS:ssa ei tuota tapahdu koskaan. Tulee mieleen vaan, josko jokin verkkokortti vaan "hukkaisi" sen yhteyden. Ja siitäkin on tosi kauan kun viimeksi olen linuksien kanssa leikkinyt, että ei mitään muistikuvaa kuinka saada yhteys taas päälle.

Eipä ole yhteys katkeillut. Mutta tuon yhteyden pitäisi lähteä takaisin päälle, kun menet Network-asetuksiin, ja sieltä löytyvillä nappuloilla: "DeActivate" ja "Activate", vaihdat verkkokortin tilaa.
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Totoro sanoi:
Eipä ole yhteys katkeillut. Mutta tuon yhteyden pitäisi lähteä takaisin päälle, kun menet Network-asetuksiin, ja sieltä löytyvillä nappuloilla: "DeActivate" ja "Activate", vaihdat verkkokortin tilaa.
Ok, kiitoksia. Täytyypä kokeilla seuraavan kerran kun yhteys katkeilee.

Edit: Toimii.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3 ja Linux

Elikkä ois pari kysymystä, joita on varmaan kysytty jo miljoona kertaa, mutta minä kysyn vielä kerran.:o

elikkä
Kumpi kannattaa asentaa Ubuntu vai YDL, jos haluan kattoa divx/xvid kamaa ulkoselta kovolta linuxilla? Tarkotuksena olisi myös saada tekstit mukaan. Itselläni ei ole mitään hajua linuxista, joten joku mahdollisimman hyvä tähän. Ai niin onko tollanen edes mahdollista? :D Teeveenä toimii normi televisio, elikkä ei mikään HD televisio. Kun tätä topicci luin jossain mainittiin, että olisi mahdollista saada 576i(vai mikä nyt onkaan normaali telkun reso) elikkä ton saaminen olisi plussaa.

Kiinostais saada näihin jotain vastauksia sillä ulkoista kovoa en ole vielä hankkinut, joten ei olisi kiva ostaa turhaan sitä...
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Sama minuakin kiinnostaa.
Sain muuten Bilteman 39,90 hiiri+näppisyhdistelmän pelaamaan suoraan sekä ps3 että linux puolella. USB kovoni PS3 näkee suoraan.

Itse kokeilin ubuntun desktop versiota mutta se oli liian hidas asentumaan. Seuraavaksi ajatelin kokeilla ubuntun alternate versiota joka ei tee "live cd" käynnistystä.

Laitan tänään jo raporttia jos ehdin kokeilla alternate version asennusta.
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Ubuntulla kirjoittelen. :D
Alternate levy tuntui pelaavan, nettiä en edes kokeillut vielä langattomana vaikka siihenkin säätöjä oli. psubuntu.com foorumeilta löytyi kboot.conf editointiin ohje, jonka tein ennen boottia, ilmankaan en uskaltanut kokeilla. Lukuunottamatta tuota editointia, muutoin kaikki sujui suoraan cd:ltä ohjeiden mukaan.

Resoluutio vielä 576*460 25hz, mutta onneksi edes videotykki korjaa sen progeksi, jotta värinöistä ei tarvi kärsiä. Näppäimistönä muuten bilteman mini trackball näppäimistö, joka asentui kertalaakista. Näppärö olohuoneessa.

Seuraavaksi VLC:n asennuksen pariin ja divx kokeilemaan.
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Katselin juuri kovolta VLC:llä divxejä, hyvin pelitti.
sudo get-apt install vlc mplayer asensi oleelliset. :D

Ainoana handikappina resoluutio nyt vain 720*576 (576p) mutta toisaalta 800*600 videotykille tuo on lähes optimaalinen valinta.
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Nyt kyrpii ja kunnolla.

Eikö ubuntun feistyn Firefoxiin todellakaan saa asennettua flash / java tukea.

Jos jollain on infoa niin suutelen hänen varpaita ..
 
Vastaus: PS3 ja Linux

m_vierimaa sanoi:
Sain muuten Bilteman 39,90 hiiri+näppisyhdistelmän pelaamaan suoraan sekä ps3 että linux puolella.

Tämä näppäimistö siis toimi suoraan? Itse en edes kokeillut kun olen itse töissä Bilteman IT-osaston myyjänä ja kysyin suoraan ruotsin tekniikkavastaavilta että toimiiko kyseinen laite Ps3 tapaisissa multimedia häspäkkeissä ja heidän vastaus oli sitten jyrkkä ei... Pitänee lähettää taas viesiä että paskaa puhuivat. :)
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Dan sanoi:
Nyt kyrpii ja kunnolla.

Eikö ubuntun feistyn Firefoxiin todellakaan saa asennettua flash / java tukea.

Jos jollain on infoa niin suutelen hänen varpaita ..

Vähä sama ois mun kysyä "Toimiiko windowsissa tosiaan netti? Eihän sitä siihen alunperinkään luotu?" Eli, siis joo toimii todellakin, siihen ei distrolla ole mitään vaikutusta.
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Tämä näppäimistö siis toimi suoraan? Itse en edes kokeillut kun olen itse töissä Bilteman IT-osaston myyjänä ja kysyin suoraan ruotsin tekniikkavastaavilta että toimiiko kyseinen laite Ps3 tapaisissa multimedia häspäkkeissä ja heidän vastaus oli sitten jyrkkä ei... Pitänee lähettää taas viesiä että paskaa puhuivat.

Toimii suoraan ilman ongelmia. :)
Kuriositettina jopa scroll (kaksisuuntainen härpäke) toimi suoraan. Erikoisnäppäimet eivät tietenkään toimi, mutta kaikkeen jo tottuneena nekin varmaan voi määrittää....

Annetaan "tekniikkavastaavalle" sen verran anteeksi että näppäimistön kyljessä lukee että tukee vaan Windows XP:tä, Windows Vistaa jne.

Näyttäisi että PS3 on aika haka tunnistamaan laitteita niin PS3 kuin Linux puolella, mm. sixaxis löytyi ubuntulle kunhan oli usb piuhassa kiinni, lisäasetuksilla se pelaa suoraan bluetoothin kauttakin, mutta odottelen virallisia distroja.
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Hi-Fi sanoi:
Vähä sama ois mun kysyä "Toimiiko windowsissa tosiaan netti? Eihän sitä siihen alunperinkään luotu?" Eli, siis joo toimii todellakin, siihen ei distrolla ole mitään vaikutusta.


Eipäs tässä mitään, flashit ja javat pelittää jo.
 
Vastaus: PS3 ja Linux

No nythän on niin, että ei oikein toi Yellow Dog Linux eli tuttavien kesken YDL vaan tälläkertaa napannut ja alustamisen kautta YDL pois koneelta ja PS3 alkuperäiseen tilaansa... Kuulostaa helpolta, eikö totta?

Noh, alustan PS3:n kiintolevyn kokonaan PS3:n käyttöön. Kas kummaa, tiedoissa näkyy vielä, että YDL käyttää sitä 10 gigan osiota... Kivaa... :D

Erilaisten alustussessioiden ynnä muun asetushärdellin jälkeen näyttää PS3 kiintolevyn tiedoiksi 47/55... Eli 47 gigaa vapaana 55 gigasta. Laitoin siis PS3:n palautumisen alkuperäiseen tilaan täydellisellä alustuksella... Mutta vielä on YDL:n MBR osio tallella... :eek: Onkos tuo 47/55 PS3:n ns. alkuperäinen tila?

BTW... PS3 alusti kiintolevyä lähes 4 tuntia... :rolleyes:

Voihan pyssy ja puukuulat...
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Onko kukaan täällä asentanu Gentoo:ta pleikkariin? Jos on niin mitenkä paljon oli koodaamista sun muuta? Montahan bissee mun kannattas ostaa? Aattelin että jos huomenna jaksais rueta asentamaan.

Onkos kukaan saanu mitään linuxia SDTV:llä näkymään fullsceeninä? Mulla ainaa Yellow Dog Ass Linuxissa on karseet mustat reunat joka sivulla ja oon yrittäny muutella niitä resoluutioita mutta ei auta...
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Beermastah sanoi:
Onkos kukaan saanu mitään linuxia SDTV:llä näkymään fullsceeninä? Mulla ainaa Yellow Dog Ass Linuxissa on karseet mustat reunat joka sivulla ja oon yrittäny muutella niitä resoluutioita mutta ei auta...

Juu palkkien kanssa näkyy kuva YDL:ssä sekä ubuntussa. Asentelin tuossa parisen viikkoa sitten ubuntun ja todellakin suosittelen. Paljon kätevämpi on asentaa ohjelmistot ja asennuksen jälkeen linux pyörii suoraan SDTV resossa, no itse asentaminen oli hieman "työlästä", kun kaikkea ei nähnyt, kiitos tavan tölsyn reson :)
Ohjeita asennukseen löytyi suht. mukavasti ao linkistä.
http://www.ps3forums.com/showthread.php?t=96179
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Hjälpa mig! Eli yritin asentaa linukkaa ubuntu 7.10 plegeen. Alustin aluksi kovalevyn (nopea alustus) ja sen jälkeen tökkäsin normi cd:een sisään, jossa oli ubuntu poltettuna. Tämän jälkeen menin asenna toinen käyttöjärjestelmä kohtaan, mutta kone ei löytänyt mitään, mikä neuvoksi?:confused:
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Hmm poltitko imagena sen ubuntun levylle? Ei onnistu jos oot polttanu sen data-CD sydeeminä...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom