Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 ja Linux

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3 ja Linux

Beermastah sanoi:
Onkos kukaan saanu mitään linuxia SDTV:llä näkymään fullsceeninä? Mulla ainaa Yellow Dog Ass Linuxissa on karseet mustat reunat joka sivulla ja oon yrittäny muutella niitä resoluutioita mutta ei auta...
En tiedä sdtv:stä tosiaan, mut voisin kyl kuvitella et ne saa. Tosta olusien määrästä & gentoon asentamisesta en kyl samassa lauseessa puhus hirveesti :D Varsinkaan jos et aiemmin oo sitä asentanu ees normi koneeseen..

Hjälpa mig! Eli yritin asentaa linukkaa ubuntu 7.10 plegeen. Alustin aluksi kovalevyn (nopea alustus) ja sen jälkeen tökkäsin normi cd:een sisään, jossa oli ubuntu poltettuna. Tämän jälkeen menin asenna toinen käyttöjärjestelmä kohtaan, mutta kone ei löytänyt mitään, mikä neuvoksi?

Eikös se ps3-asennus vaatinu sen kbootin asentamisen muistitikulta, oot varmaan sen suorittanu, muutoin pelkkä imagen poltto ei riitä levylle..
 
Vastaus: PS3 ja Linux

m_vierimaa sanoi:
Sain muuten Bilteman 39,90 hiiri+näppisyhdistelmän pelaamaan suoraan sekä ps3 että linux puolella. USB kovoni PS3 näkee suoraan.

Ilmeisesti on tämä kyseessä? Ilmeisesti se hiiri tuossa on trackball tyyppinen? (vai mikä sen nimi nyt olikaan?)

Olisi hakusessa langaton näppis ja hiiri jotka toimisi sekä PS3-järjestelmässä että linuxissa. Googlettanut, eikä vastausta ole löytynyt. Ei ainakaan sellaista joka minua olisi tyydyttänyt.

Itselläni on PC käytössä Logitech DiNovon jotain sarjaa. Itse Kbootissa toimi, mutta en sitten tiedä näppäimistön osalta kun live-cd on päällä, että voiko näppiksellä linuxia mitenkään hallita? Tuon yhdistelmän hiiri ei toimi muuta ku XMBssä. Eikä muuten myöskään toiminut Logitechin langallinen halppishiiri linuxissa. Ubuntu oli testissä.

Pahoittelen jos nämä kysymykset ovat jo tulleet :)
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Hi-Fi sanoi:
Eikös se ps3-asennus vaatinu sen kbootin asentamisen muistitikulta, oot varmaan sen suorittanu, muutoin pelkkä imagen poltto ei riitä levylle..
Eli siinä kohtiin se tais sitte mennä pieleen. Mutta mikä kbootti laitakko linkkiä mistä pystyy lataan ja onko sen asentaminen hankalaa?
 
Vastaus: PS3 ja Linux

simma sanoi:
Ilmeisesti on tämä kyseessä? Ilmeisesti se hiiri tuossa on trackball tyyppinen? (vai mikä sen nimi nyt olikaan?)

Olisi hakusessa langaton näppis ja hiiri jotka toimisi sekä PS3-järjestelmässä että linuxissa. Googlettanut, eikä vastausta ole löytynyt. Ei ainakaan sellaista joka minua olisi tyydyttänyt.

Itselläni on PC käytössä Logitech DiNovon jotain sarjaa. Itse Kbootissa toimi, mutta en sitten tiedä näppäimistön osalta kun live-cd on päällä, että voiko näppiksellä linuxia mitenkään hallita? Tuon yhdistelmän hiiri ei toimi muuta ku XMBssä. Eikä muuten myöskään toiminut Logitechin langallinen halppishiiri linuxissa. Ubuntu oli testissä.

Pahoittelen jos nämä kysymykset ovat jo tulleet :)

Hmm mulla on ainaa toiminu logitechin 30 beerboard + mouse yhistelmä ja serkun mircosoftin halpis versio on kanssa toiminu joten luulis melkein kaikki boardit ja hiiret toimivan.
 
Vastaus: PS3 ja Linux

simma sanoi:
Ilmeisesti on tämä kyseessä? Ilmeisesti se hiiri tuossa on trackball tyyppinen? (vai mikä sen nimi nyt olikaan?)

Olisi hakusessa langaton näppis ja hiiri jotka toimisi sekä PS3-järjestelmässä että linuxissa. Googlettanut, eikä vastausta ole löytynyt. Ei ainakaan sellaista joka minua olisi tyydyttänyt.

Itselläni on PC käytössä Logitech DiNovon jotain sarjaa. Itse Kbootissa toimi, mutta en sitten tiedä näppäimistön osalta kun live-cd on päällä, että voiko näppiksellä linuxia mitenkään hallita? Tuon yhdistelmän hiiri ei toimi muuta ku XMBssä. Eikä muuten myöskään toiminut Logitechin langallinen halppishiiri linuxissa. Ubuntu oli testissä.

Pahoittelen jos nämä kysymykset ovat jo tulleet :)

Logitech Wireless Desktop LX710 toimii täysin PS3:ssa ja Ubuntussa. Myös näppiksen erikoisnäppäimet (play, next, volume + / - ym.) pelittää Ubuntussa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3 ja Linux

Hi-Fi sanoi:
En tiedä sdtv:stä tosiaan, mut voisin kyl kuvitella et ne saa. Tosta olusien määrästä & gentoon asentamisesta en kyl samassa lauseessa puhus hirveesti :D Varsinkaan jos et aiemmin oo sitä asentanu ees normi koneeseen..



Eikös se ps3-asennus vaatinu sen kbootin asentamisen muistitikulta, oot varmaan sen suorittanu, muutoin pelkkä imagen poltto ei riitä levylle..

Ei ainakaan ubuntun PS3 install guide foorumissa lukenu mitään siitä. Ite latasin sieltä ton 7.10 ja sain toimimaan asennukseen asti jossa homma kusi jossain 80% kohalla. En oo vielä jaksanu selvittää mistä johtu...

Wulzi koklaa polttaa se image pienemmällä nopeudella CD:lle. Muistaakseni jossain luki että pitää polttaa mahdollisimman pienimmällä speedillä...
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Beermastah sanoi:
Ei ainakaan ubuntun PS3 install guide foorumissa lukenu mitään siitä. Ite latasin sieltä ton 7.10 ja sain toimimaan asennukseen asti jossa homma kusi jossain 80% kohalla. En oo vielä jaksanu selvittää mistä johtu...

Wulzi koklaa polttaa se image pienemmällä nopeudella CD:lle. Muistaakseni jossain luki että pitää polttaa mahdollisimman pienimmällä speedillä...

Kuinkakohan hitaalla se pitää polttaa, meinaa poltin sen nopeudella yks.
 
Vastaus: PS3 ja Linux

wulzi sanoi:
Kuinkakohan hitaalla se pitää polttaa, meinaa poltin sen nopeudella yks.

No meikä poltti 8 x speedillä.

Mullakaan ei kyllä onnistu tuo ubuntun asennus. Asennuksessa 87% kohalla tulee virheilmotus jossa se valittaa että Ubuntun asennuspalvelin ei toimi. Samassa oli että ei oo jotain release filee ja APT:sta oli kanssa jotain. Onko kellään ollu samanlaista probleemaa?
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Ubuntu vaihtuu keltaiseen koiraan, voisiko joku olla niin mukava että kertoilee vähän eroista.

verkkokortti (langallinen/langaton) toimiiko suoraan, vai vaatiiko konffausta?
resoluutio (720p, 1080p) automaattisesti vai vaatiiko säätöä?

mitä ohjelmia mukana, tarviiko latailla kodekkeja, jos tarvii niin linkkiä, mistä löytyy nopeasti yleisimmät?

kiitos jo etukäteen. :)
 
Vastaus: PS3 ja Linux

- Verkkokortti (langallinen) toimii suoraan.
- Verkkokortti (langaton) toimii suoraan jos käytät WEP salausta. WPA ei vielä toimi.
- Resoluution säätöön löytyy psutils paketista ohjelma jolla saat 720p ainakin. 1080p lienee ollut jotain vaikeuksia joillain näytöillä...katso www.psubuntu.com foorumeilta tarkemmin.

"sudo get-apt install vlc mplayer" installoi tärkeimmät. :)

Itselläni 7.04 alternate cd asennus onnistui ja toimii hyvin, mutta muutamien toimintojen (buuttaus, dvd asema yms.) osalta psubuntu foorumilla olleet tarkemmat ohjeet olivat tarpeen.
 
Vastaus: PS3 ja Linux

m_vierimaa sanoi:
- Verkkokortti (langallinen) toimii suoraan.
- Verkkokortti (langaton) toimii suoraan jos käytät WEP salausta. WPA ei vielä toimi.
- Resoluution säätöön löytyy psutils paketista ohjelma jolla saat 720p ainakin. 1080p lienee ollut jotain vaikeuksia joillain näytöillä...katso www.psubuntu.com foorumeilta tarkemmin.

"sudo get-apt install vlc mplayer" installoi tärkeimmät. :)

Itselläni 7.04 alternate cd asennus onnistui ja toimii hyvin, mutta muutamien toimintojen (buuttaus, dvd asema yms.) osalta psubuntu foorumilla olleet tarkemmat ohjeet olivat tarpeen.
Eikös Vinnie kyselly ydl:stä eikä ubuntusta? Eihän ydl:stä ole kuin 5.0.2 ja sä puhuit 7.04:stä. :confused: Nyt on joku virhe tullut tai sitten en ole kartalla...
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Beermastah sanoi:
No meikä poltti 8 x speedillä.

Mullakaan ei kyllä onnistu tuo ubuntun asennus. Asennuksessa 87% kohalla tulee virheilmotus jossa se valittaa että Ubuntun asennuspalvelin ei toimi. Samassa oli että ei oo jotain release filee ja APT:sta oli kanssa jotain. Onko kellään ollu samanlaista probleemaa?


Mulla tuo errori tulee 83% kohdalla.. oon koko päivän taistellu tuon kanssa tänään ja kokeillu kaikenlaisia kikkoja/säätöjä ja jopa taikatemppuja... turhaan. Nyt menossa viimenen asennustesti.
 
Vastaus: PS3 ja Linux

eipä se YDL:n asennus nyt taas sujunut, erroria puskee.

Virhe
The file python-idap-2.0.6.5.2.1.ppc.rpm cannot be opened.
This is due to a missing file or perhaps corrupt package.
If you are installing from CD media this usually means the CD media is corrupt,
or the CD drive is unable to read the media.

mikä on viimeisin varmasti toimiva YDL-jakelu?
latasin täältä yellowdog-5.0.1-phoenix-20070511-PS3.iso-tiedoston ja poltin DVD+RW-levylle.

vai pitääkö tuo polttaa DVD-R(W)-levylle?
Ubuntu ainakin toimi DVD-RW-levylle poltettuna.
 
Vastaus: PS3 ja Linux

simma sanoi:
Olisi hakusessa langaton näppis ja hiiri jotka toimisi sekä PS3-järjestelmässä että linuxissa.

Vastaan itselleni, eli Logitech Cordless Desktop EX 110. Juuri asentelen Ubuntu 7.10. Poltettu maksimivauhdilla DVD-R levylle. Katsotaan miten käy.

E: Eih, se olikin DVD+R mille olin eilen polttanut. Kuittaan tuon about 80% asennuskohdan jossa tulee se pakettiongelma. Katotaan mitä sanoo TDKn 800Mb/90min CD-R levystä.

E2: Hmmm... sittenkin tarvii asennusvaiheessa nettiyhteyttä tuo ubuntu. Sen takia se valitti niistä paketeista 80% kohdilla. Harmi vain että kaapelia ei ole tähän hätään, jää huomiseen asentelu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3 ja Linux

simma sanoi:
Hmmm... sittenkin tarvii asennusvaiheessa nettiyhteyttä tuo ubuntu. Sen takia se valitti niistä paketeista 80% kohdilla. Harmi vain että kaapelia ei ole tähän hätään, jää huomiseen asentelu.

Tähän siis lisää infoa. Täällä sanotaan että tarvii internet yhteyden että voi ladata tarvittavia paketteja. Ilmeisesti kyse ei ole siitä polttonopeudesta vaan puuttuvasta nettiyhteydestä.

Otteita linkistä:
Install Ubuntu
a) Now wait a little moment or press return
b) Menu driven install .. follow the instructions until partitioning.
c) partitioning - let ubuntu partition the drive completely from scratch - that is the easiest way.
d) if asked enter a user and a password. This password is also valid for root. you should change it after first reboot below.
e) Now install will go on. You should have internet access, so the installer can download packages.
f) At some point you will be asked for you display device resolutions. Don't change anything here. You have to do it another way, especially if you have HDTV device. No HDTV resolution is selectable.
g) Now the installer requires a reboot. Confirm this and
h) hang in kboot. Don't press enter but type in this:
Code:
/boot/vmlinux initrd=/boot/initrd.img root=/dev/sda1
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Eikös Vinnie kyselly ydl:stä eikä ubuntusta? Eihän ydl:stä ole kuin 5.0.2 ja sä puhuit 7.04:stä. Nyt on joku virhe tullut tai sitten en ole kartalla...

Äh...luin että oli vaihtanut YDL:stä Ubuntuun. :o
Jep jep, eli muut tietänee YDL:stä paremmin...
 
Vastaus: PS3 ja Linux

No sainpas eilen vihdoin asennettua ubuntun 4 yrityksen jälkeen. Vikalla yrityksellä muuttelin manuaalisesti asetuksia kovalevyn osittelu vaihessa tämän mukaan :

After detecting your hardware, you need to partition a disk. Select Guided - use entire disk, select /dev/ps3da 10,7 GB, and format #1 as ext3 and #5 as swap.

Aikasemmin painoin vaan enteriä tossa ikkunassa kun ruksi oli siinä 10.7 GB kohalla ja jatkoin asennusta mut siinä valikossa piti ottaa se alin vaihtoehto ja manuaalisesti muutta noita. Kokeilkaapa muutkii jolla kusi asennus samanlailla kun mulla.

Tossa vielä linkkejä parille install guidelle:
http://psubuntu.com/installation-instructions/
http://www.ps3forums.com/showthread.php?t=96179
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Beermastah sanoi:
No sainpas eilen vihdoin asennettua ubuntun 4 yrityksen jälkeen. Vikalla yrityksellä muuttelin manuaalisesti asetuksia kovalevyn osittelu vaihessa tämän mukaan :

After detecting your hardware, you need to partition a disk. Select Guided - use entire disk, select /dev/ps3da 10,7 GB, and format #1 as ext3 and #5 as swap.

Aikasemmin painoin vaan enteriä tossa ikkunassa kun ruksi oli siinä 10.7 GB kohalla ja jatkoin asennusta mut siinä valikossa piti ottaa se alin vaihtoehto ja manuaalisesti muutta noita. Kokeilkaapa muutkii jolla kusi asennus samanlailla kun mulla.

Tossa vielä linkkejä parille install guidelle:
http://psubuntu.com/installation-instructions/
http://www.ps3forums.com/showthread.php?t=96179


Minkä version asensit? Itse yritin tuota 7.10 desktoppia.

Noita vaihtoehtoja kääntelin vaikka miten ja aina sama tulos, eli ei onnistunut. Sitäkin tuossa ihmettelin, että jos kerran nettiä tarvii asennukseen, niin oisko sitte jossain servereillä ollu vikaa, kun mulla kuitenkin oli piuha kiinni kaikkien asennuksien aikana..
 
Ylös Bottom