Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 ja Linux

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3 ja Linux

Ja samantyyppinen teksti jatkuu muutaman rivin.
Eilen jäi samaan kohtaan, joten eikö kukaa todellakaa tietäisi mikä tässä mättää, koska pulssi hakkaa ja adrenaliini virtaa kovalla vauhdilla kehon alla eli toisin sanoen menee pian hermot tosissaan.

Taitaa tulla toi aina kun alternate 7.10 Ubuntun asentaa:rolleyes:. Mulla ainakin on tullu aina tuo kun oon Ubuntun asentanu. Jos sun asennus ei oo vielä onnistunu, niin kokeileppa samassa kohdassa painaa PS3:n käynnistysnappia pohjassa niin kauan kunnes kone buuttaa;).
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Kiitos paljon Daedaluzille resoluution muuttamis ohjeista. Sain vihdoin resoluution kohillee. Syy miks en aiemmin saanu oli etta pistin aina sen video=ps3fb:mode:133 koko sen paskan loppuun jossa on kans splash... Seuraavaks VLC asentamaan. Voi kun sais asennettua Frets on Fire nimisen kitaransoitto pelin kun se tukee myos Guitar Hero skebaa. Helvetin hyva peli kun siihen voi ladata monta sataa kunnon Metalli rynkytys biisuja netista Children of Bodomista lahtien...
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Pitääkö Ps3:sen kovolle vieläkin alustaa linuxille oma sarakkeensa? Ei viitsisi rueta alustelemaan kun on niin paljon PS-storesta tullu ladattua kaikkea kivaa. ;E
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Pitääkö Ps3:sen kovolle vieläkin alustaa linuxille oma sarakkeensa? Ei viitsisi rueta alustelemaan kun on niin paljon PS-storesta tullu ladattua kaikkea kivaa. ;E
Pitää valitettavasti. Jos teet backupin PS3:n kovon sisällöstä ulkoiselle kovolle, et joudu asentamaan taikka latailemaan mitään uusiksi.
 
PS3, Linux Ubuntu ja resoluutio

Mitä ihmettä tapahtuu, kun yritän lykätä ohjeiden mukaisesti kaiken maailman koodeja terminaaliin ja muuallekin tuosta resoluutiosta ja saan tulokseksi sinisen ruudun? Eli telkkarin perhana ei näytä eikä löydä enää pleikkarin kuvaa, vaikka pleikka on siis päällä. Se pitää sammuttaa väkisin ja käynnistää uudelleen, jos haluaa sen uudelleen näkyviin. En siis pääse edes kokeilemaan, mikä resoluutio mahtaisi minun televiisiolleni olla hyvä ja paras. Sitä ei saa siis edes suoraan koodattua sinne: aina käy samoin. Ja nyt ei ole hyvä: ilmeisesti käytössä on 480p ja pyrkimys olisi 720p:iin. Hermostuttaa. :(

Ja oliskos se nyt sitten niinkin, etten saa javaa Ubuntuun, niin että edes youtube pyörisi siinä?


Kiitos.
 
Vastaus: PS3, Linux Ubuntu ja resoluutio

Ja oliskos se nyt sitten niinkin, etten saa javaa Ubuntuun, niin että edes youtube pyörisi siinä?
Ei kai Javalla ole mitään tekemistä YouTuben kanssa. Flash-plugarin saanee Ubuntuun Pleikkarillakin.

PS. Siirsin viestisi tänne, koska täällä on jo aika paljon käsitelty noita PS3:n Linuxin resoluutioasioita.
 
Vastaus: PS3 ja Linux

tänään tuli viimeinkin laitettua plese+ratchet+uncharted bundle tilaukseen.

miettinyt tota linuxin laittamistakin mutta en tiedä onko siinä mitään järkeä.
mitä porukat sillä linukalla yleensä tekee muuta kuin katsoo videoita?

eikös plese ihan normaalistikkin streamaa pc:ltä esim tversityn avulla jos jonkinmoista videota?

minulle kun riittäisi se että saan gamersydestä imutetut hd pelivideot streamattua.

kuinka hankalaksi tuo koko streamaus on edes tehty ilman linuxia tai sen kanssa?
minulla kun ei hermot kestä alkaa säätämään minkään verkkoasetusten kanssa kuten XO:n kanssa olisi tarvinnut.

vanhalla xboxilla kun on media centerin kanssa tehty tuo streamaus niin helpoksi että idioottikin sen osaa.
asennetaan vaan ccxgui niminen serveri softa softa pc:lle, heitetään halutut kamat jakoon eli vaikka koko E: asema ja sitten vaan media centeristä auto discover server namiskaa klikkaamalla löytyy oma kone.

olen kovin koittanut miettiä jotain muita syitä tuon linuxin asentamiseksi mutta ei kyllä tule mieleen.
normi divvit ja musat saan streamattua vanhalla xboxilla ja samalla vehkeellä pyörii myös gba/nes/snes/amiga ym emulaattorit.
netti selainta en tarvitse koska pc on alle kahden metrin päässä ja muutenkin tämä 19" littu vie vähemmän sähköä kuin tuo 40" telsu joten ei olisi mitään järkeä alkaa pleikkarilla surffailemaan.

unohdanko nyt jotain tärkeää josta oikeasti olisi jopa jotain iloa.
stream my game softahan olisi ihan kiva mutta kun pc ei mitään pelejä oikein jaksa pyöritellä niin eipä olisi siitäkään mitään iloa.
 
Vastaus: PS3, Linux Ubuntu ja resoluutio

Mitä ihmettä tapahtuu, kun yritän lykätä ohjeiden mukaisesti kaiken maailman koodeja terminaaliin ja muuallekin tuosta resoluutiosta ja saan tulokseksi sinisen ruudun? Eli telkkarin perhana ei näytä eikä löydä enää pleikkarin kuvaa, vaikka pleikka on siis päällä. Se pitää sammuttaa väkisin ja käynnistää uudelleen, jos haluaa sen uudelleen näkyviin. En siis pääse edes kokeilemaan, mikä resoluutio mahtaisi minun televiisiolleni olla hyvä ja paras. Sitä ei saa siis edes suoraan koodattua sinne: aina käy samoin. Ja nyt ei ole hyvä: ilmeisesti käytössä on 480p ja pyrkimys olisi 720p:iin. Hermostuttaa. :(
Näkyykö sinulla silloin kuva kun käynnistät Ubuntun ja olet kboot kohdassa?

Edittiä: Mikä televisio sulla muuten on?
 
Vastaus: PS3, Linux Ubuntu ja resoluutio

Näkyykö sinulla silloin kuva kun käynnistät Ubuntun ja olet kboot kohdassa?

Edittiä: Mikä televisio sulla muuten on?



No siis päästiin nyt kokeilemaan tuota resoluutiotakin, kun pistettiin HDMI-kaapeli väliin. Eteen tuli kuitenkin uusi ongelma: en pääse enää käyttikseen ollenkaan. kboot+enter ja sen jälkeen listausta ja se onkin sitten siinä.

Aikaisemmin siis kaikki (resoluutiota) lukuunottamatta oli kunnossa, mutta kun yritin resoluutiota vaihtaa Päätteestä, kuva katosi.

Mulla on tuollainen Samsungin 26" LCD-televiisio. HD-ready.
 
Vastaus: PS3, Linux Ubuntu ja resoluutio

No siis päästiin nyt kokeilemaan tuota resoluutiotakin, kun pistettiin HDMI-kaapeli väliin. Eteen tuli kuitenkin uusi ongelma: en pääse enää käyttikseen ollenkaan. kboot+enter ja sen jälkeen listausta ja se onkin sitten siinä.

Onko sulla muistikortteja käytössä tai jotai kiinni usb väylissä, kokeile ottaa kaikki irti sen jälkeen kun olet painanut enttreriä kbootissa. Meinaan jotkut usb laitteet estää käyttiksen käynnistymisen.
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Ai YDL 6.0 on maksullinen vai? Ainakaan itse en löytänyt kuin maksullisia versioita tästä. :confused:
Luulisi nyt linuxin olevan ilmainen...
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Ai YDL 6.0 on maksullinen vai? Ainakaan itse en löytänyt kuin maksullisia versioita tästä. :confused:
Luulisi nyt linuxin olevan ilmainen...

Veikkaanpa että Lince ajaa takaa, että parin päivän päästä on YDL 6.0 ladattavissa. Ja tuo myynti koskee varmaan sitten ihan PS3:sia joissa on esiasennettu YDL 6.0.

Näin minä käsittäisin, kun tuota YDL kotisivua lueskelee.

Edit: Ja mitä tulee maksullisiin Linuxeihin niin onhan noita olemassa. Jotkut ottavat nimellisiä maksuja paketoinnista yms lisäsälästä mitä laittavat levyihin mukaan.
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Enää pari päivää (3.3.2008), niin YDL 6.0 saa ladattua terrasoftin sivuilta.
Näyttäisi mirroreihin tulleen jo hakemistot 6.0:a varten tänään, mutta vielä niissä ei ole oikeastaan mitään. Tai ei ainakaan sitä tärkeintä eli ISO-imagea.
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Jep saman huomasin itekin että hakemistot on tullut. Mitä tulee tuohon maksulliseen YDL 6.0 niin hinta varmaan tulee tässä tapauksessa medioista, ohjekirjasta ja vapaaehtoisesta 6kk tuesta.

Mutta kuten yleensä niin ladata sen saa ihan ilmatteeksi, jos ei pilkkuja aleta viilaamaan :rolleyes:
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Nythän tuolla joku yellowdog-6.0-DVD_20080207.iso näkyy möllöttävän, onkohan tuo nyt sitten varmasti PS3:lle tuo image?
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Nythän tuolla joku yellowdog-6.0-DVD_20080207.iso näkyy möllöttävän, onkohan tuo nyt sitten varmasti PS3:lle tuo image?

Minä laitoin Unkarin servulta tulemaan, kun kuiteskin sieltä tulee tasaisemmin ja paremmin kuin USA.sta. Päälle 3h päästä nähdään onko kyseessä PS3 versio vai ei. Ilmoittelen sitten.

E: se olikin sulla Saksanmaalta, joten eroa ei varmaankaan ole.
 
Ylös Bottom