Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 ja Linux

Vastaus: PS3 ja Linux

zemilon sanoi:
Kertokaapa mitä pitäis tehdä kun yritän täsä asentaa tuota linuxia http://psubuntu.com/installation-instructions/ ohejiden mukaan. Mutta kun se asentaa sitä niin 82% kohdalla tulee teksti että ''ubutu-asennupalvelin joko ei ole käytettävissä tai siinä ei ole kunnollista Release-tiedostoa. Käytä jotain muuta asennuspalvelinta'' . Apuaaa....


Mulla pukkaa samaa ongelmaa, missä vika?
Siis voiko tää oikeasti olla näin vaikeaa? Oon yrittänyt 7.04 ja 7.10. Molempia, livenä pysähtyy 15% installina 7.10 pysähtyy 82%
oon yrittänyt osioida käsin mutta jämähdän siihen. Automaattinen osiointi etenee.
oon yrittänyt ettiä netistä apuja, mutta jokin menee nyt ohi.
Luulis nyt Linux porukan saavan aikaiseksi pleikkarille semmoisen version että painelee enteriä vaan,hä!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3 ja Linux

jukeboy sanoi:
Mulla pukkaa samaa ongelmaa, missä vika?

Se on sellanen ongelma johon vaikuttavat kuun kierto ja Marsin etäisyys maasta :D

Suosittelen alternate-installation levyn lataamista (tekstipohjainen) eikä sitä raskasta Live-cd:tä. Lisäksi olen pitänyt koneen piuhalla nettiyhteydessä ja taisipa mennä automaattiosioinilla läpi.
 
Vastaus: PS3 ja Linux

simma sanoi:
Se on sellanen ongelma johon vaikuttavat kuun kierto ja Marsin etäisyys maasta :D

Suosittelen alternate-installation levyn lataamista (tekstipohjainen) eikä sitä raskasta Live-cd:tä. Lisäksi olen pitänyt koneen piuhalla nettiyhteydessä ja taisipa mennä automaattiosioinilla läpi.

Minulla kaatuu samoissa kohdissa. 7.04 versio sekoili osiointivaiheessa 15% kohdalla. 7.10 kokeilin ja se kaatuu 82-84% kohdalla ja tulee vikailmoitus puutteellisesta ubuntuserveristä tms.

Kokeilin vielä lopuksi alternate 7.10 versiota ja sekin kaatuu samaan ilmoitukseen
Kyllä nakertaa.
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Kokeilin 7.10 niin että pleikkari oli "narulla" verkossa, jämähti 82% :(
Tuossa livekokeilussa luin jostain että pitää mennä system valikon kautta tekeen muutama juttu. No, huomasin että system näkyy ylälaidassa hetken aikaa kun live asentuu. Kun live on "valmis" ylälaidassa ei näy system valintaa, josta voisi käydä muutokset tekemässä. Siinä kohdassa luki live user.
Pitänee tänään kokeilla sitä alternati versiota. Tässähän se "nuoruus" kuluu kun 44 alkaa olla jo "mittarissa":)
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Osaako joku kertoa suomeksi miten tuo manuaalinen osiointi pitäisi suorittaa?
Johtuuko tuo 15% jämähtäminen siitä että muisti loppuu kesken?
82% jämähtäminen taas siitä että asennus ei pääse nettiin (palomuuri tjsp.)?
 
Vastaus: PS3 ja Linux

15% jämähtäminen LiveCD:llä johtuu siitä muistin vähyydestä. Englannin kielisistä ohjeista neuvottiin turhien prosessien sammuttamista, jolloin asennus pääsi yli tuon 15%. Alternativellahan ei tällaista ongelmaa ole.

Siitä 85% ongelmasta en voi sanoa varmasti, johtuiko jämähtäminen juuri nettiyhteyden puuttumisesta. Voi olla, voi olla että ei. Voi myös johtua ettei levyltä saa tietystä kohdasta luettua, voi olla että myös tämäkään ei pidä paikkaansa :)

Aikasemmin sain asennettua Liveltä, kokeilin niitä osiointeja manuaalisesti muuttaa. Muistaakseni onnistuinkin siinä hommassa ja asentamaan Liveltä. Jouduin silti asentamaan uusiksi ja Liveltä se ei enään onnistunut ja alternatella se meni muistaakseni heittämällä :D
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Noin 10 tunnin uurastus palkittu. Asennus onnistui 7.10 alternatelta.
Älkää kysykö miten.
Uskaltaakohan tuota kokeilla, toimiiko edes.
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Kun olen asentamassa ubuntun 7.10:aa, niin se jumittaa kohtaan ps3-ehci-driver sb_05: usb bus 1 deregistered. Tämä kohta tulee, kun on ekan kerran painanut enteriä. Mistä tämä johtuu/mitä pitäisi tehdä, että tästä pääsisi eteenpäin?

En saa buutattua ps3:sta takaisin ps3:sen puolelle komennolla kboot: boot-game-os. Mikä avuksi?

e. jos mikään ei auta, niin kannattaisiko mun vain ottaa kovo irti, liittää koneeseen ja formatoida koko kovo? Onko tämä mahdollista?

e2. ongelma ratkennut :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3 ja Linux

Onko kellään sattunut niin että ubuntu 7.10 näkyy näytöllä kahtena puolikkaana?
Oon yrittänyt "lotota" ps3videomode käskyllä eri näytön tarkkuuksia, muta kuva näkyy aina kahtia jakautuneena. Leikkauskohta vähän vain siirtyy kun kokeilee eri näyttötiloja. Pahimmillaan lähes puolessa välissä, parhaimmillaan vain yläreunassa olevan sammutusnapin ja kellonajan leveyden verra pielessä.
Onko kellään heittää apuja, mitä kannattaisi kokeilla?

PS. mustia reunuksia ei ole ollenkaan, niin ja tämä ongelma näkyy LG 19" lcd monitorilla ja videotykillä samanlailla.
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Itselläni linux käynnistyy joskus samoin videotykillä.
Johtunee jotenkin progemoodiin menosta, mulla korjaantuu kun haen uudestaan signaalin, eli esim. valitsen VGA uudestaan. Kokeile jollain resync/refresh kikalla.

Manuaalisesti hoitunee jos käytät piuhaa irti ja pistät takaisin, mutta se ei ehkä ole paras tapa...
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Jokos tuohon ubuntu 7.10:aan saa taas wlanin (kun se meni poikki silloin 2.0 päivityksen aikaan)? Jos saa niin onko sille mitään *helppoa* systeemiä saada sen kuntoon, ei en osaa mitään omia kerneleitä alkaa kääntämään saatikka vaihtaa. Kiitos.
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Nyhtävät valmiista versiosta rahaa.

Tuo jos avaa pelin niin voi jatkaa odottamista kunnes ilmaiset softat rantautuu nettiin.

Linux olisi jo nyt hyvä vaihtoehto jos GPU saataisiin oikeasti mukaan.
 
Vastaus: PS3 ja Linux

--------------------------------------------------------------------------------

Kun olen asentamassa ubuntun 7.10:aa, niin se jumittaa kohtaan ps3-ehci-driver sb_05: usb bus 1 deregistered. Tämä kohta tulee, kun on ekan kerran painanut enteriä. Mistä tämä johtuu/mitä pitäisi tehdä, että tästä pääsisi eteenpäin?

En saa buutattua ps3:sta takaisin ps3:sen puolelle komennolla kboot: boot-game-os. Mikä avuksi?

e. jos mikään ei auta, niin kannattaisiko mun vain ottaa kovo irti, liittää koneeseen ja formatoida koko kovo? Onko tämä mahdollista?

e2. ongelma ratkennut

^^^voisko kukaa pliis neuvoo miten toi ongelma ratkastaa? vanhemmat tappaa mut jos en saa tota ps3 toimii enää:s
 
Vastaus: PS3 ja Linux

PS3 palaa "pelipuolelle" kun virtanappia pitää pohjassa käynnistäessä 3-4 s. eli kun kuuluu piip ääni.

Minulla meni hermot tuon Ubuntun kaa kun en saanut oikeaa resoluutiota toimimaan enkä langatonta verkkoa.
Vaihdoin YDL:lään ja se asentui "heittämällä" . Resoluution muutos onnistui heti ja langaton verkko myös.
Boot-game-os käsky ei pelannut tässäkään mutta pienellä säätämisellä toimii nyt.
Varmaan maku asia kumpaa käyttää Ubuntua vai Yellow Dog:ia. Minulle jäi sellainen maku että YDL on jotenkin "valmiimpi" ja helpompi, jos ei ole aikaisempaa kokemusta Linuxista.
 
Ylös Bottom