Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 ja Linux

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3 ja Linux

Yellow Dog Linuxin asennus oli tehty näköjään niin helpoksi, ettei tarvitse tietää mitään Linuxista, jotta sen saa menemään läpi. Eli asennus onnistuu vain nextiä painelemalla. Pari salasanaa pitää keksiä ja yksi käyttäjätunnus ja näppäimistön merkistöksi valita finnish - muuten voi antaa mennä oletuksilla. Edes asennettavia ohjelmia ei tarvinnut valita.

Ohjelmien toimivuuden kannalta ei tuolla jakeluversiolla ole väliä. Sama kernelhän niissä kaikissa on.
 
Vastaus: PS3 ja Linux

En ole ikinä käyttänyt Linuxia, mutta instasin Yellow Dogin monen mutkan kautta PS3:lle. Kesti ihan helvetin kauan, mutta näyttäisi toimivan.
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Ja kun asennuksen jälkeen käy hakemassa ohjelmapäivitykset netistä, niin saa kulumaan vielä pari tuntia lisää.

Itse aloitin asennuksen joskus seitsemän maissa illalla ja vähän puolen yön jälkeen oli valmista. Tosin ehti siinä välissä sitä Linuxiakin testata.
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Kovalevyn formatointi ja uuden partition luominen lienee valttamatonta Linuxia varten? Ahkera-Liisa kun ehti jo siirtaa sinne sen verran tauhkaa, ettei ihan heti viitsisi sita urakkaa uuksi tehda.

Olisiko ideaa hankkia kokonaan oma 2.5 tuumainen YDL:lle?
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Miten se ISO tiedosto pitää polttaa levylle, kun se ei tunnista sitä levyä siinä kboot kohdassa. Oon polttanu sen Alcohol 120%:lla.
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Nyt on Fedora saatu onnistuneesti nettiin. Irkattuakin tuli! ;) Windows-koneen kautta ei netin jako onnistunut millään, joten ostin väliin 5-porttiset kytkimen. Sillä toimikin verkko sitten heittämällä; piuhat vaan boksiin kiinni. Asennus itsessään oli helppoa ja vaivatonta. ;)
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Sitä Yellow Dog Linuxia asentaessa pitäiskö sen tunnistaa se levy automaattisesti? Kun ei se siinä kboot kohdassa mitään tee.
 
Vastaus: PS3 ja Linux

JuliusS sanoi:
Sitä Yellow Dog Linuxia asentaessa pitäiskö sen tunnistaa se levy automaattisesti? Kun ei se siinä kboot kohdassa mitään tee.

Fedorassa pitää ainakin kirjoittaa:

install-fc sda

Eikö asennusohjeissa lue vastaavaa?
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Rane^ sanoi:
Fedorassa pitää ainakin kirjoittaa:

install-fc sda

Eikö asennusohjeissa lue vastaavaa?

INSTALLATION

1. Power on your PS3.

2. Insert the YDL Install DVD into the PS3.

3. The bootloader kboot is displayed on-screen.

4. Press TAB repeatedly to cycle the 4 options: install, installtext, rescue, and

rescuetext. Press ENTER to select the desired option. If you do nothing

for 10 seconds, the bootloader will default to install.

Tuossa kohdassa 4, ei se TAB:n paineleminen mitään auta.
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Onkos tänäm ydl:n asennus helppoa, ajattelin sen asentaa jossain vaiheessa kunhan saan tuon poltettua levylle jotenkin. Jos ihmetellään miksi YDL niin ihan sen takia vain koska kyseinen Linux taitaa olla ainoa joka tukee myös Ps3 järjestelmää tällähetkellä.

Mikäli sitten olen tyytymätön tähän niin voi sitten myöhemmin katsastaa muitakin vaihtoehtoja kunhan ne tuota Ps3 tukea lisäävät (kuulemmani mukaan monet Linux distributionin valmistajat ovat tälläistä kaavailleet, enkä yhtään ihmettele kun Windowsin kaltaisen monopolin alla varmasti kaikki käyttäjät sekä alustat kelpaavat.
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Viper7 sanoi:
Mikäli sitten olen tyytymätön tähän niin voi sitten myöhemmin katsastaa muitakin vaihtoehtoja kunhan ne tuota Ps3 tukea lisäävät (kuulemmani mukaan monet Linux distributionin valmistajat ovat tälläistä kaavailleet, enkä yhtään ihmettele kun Windowsin kaltaisen monopolin alla varmasti kaikki käyttäjät sekä alustat kelpaavat.

Fedorassa on täysi tuki Addon CD:n ansiosta!
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Rane^ sanoi:
Fedorassa on täysi tuki Addon CD:n ansiosta!
Miten Yellow Dog ja Fedora eroavat toisistaan, mikä parempaa toisesas kuin toisessa?
Ja miksi suosittelet Fedoraa? Itse mietin juuri Linuxin asentamista...

Voisitko mahdollisesti laittaa vielä listaa mitä kannattaa ladata jotta saa musiikit, leffat ja muut mediat pyörimään hyvin....netin käyttöä varten tarvitseeko mitään suojausohjelmia??
 
Vastaus: PS3 ja Linux

samlap sanoi:
Miten Yellow Dog ja Fedora eroavat toisistaan, mikä parempaa toisesas kuin toisessa?
Ja miksi suosittelet Fedoraa? Itse mietin juuri Linuxin asentamista...

Voisitko mahdollisesti laittaa vielä listaa mitä kannattaa ladata jotta saa musiikit, leffat ja muut mediat pyörimään hyvin....netin käyttöä varten tarvitseeko mitään suojausohjelmia??

YDL on Fedoraan pohjautuva käännös, joten Fedora on sen äiti. Olen juuri testaamassa toimivuutta, mutta hyvältä näyttää tällä hetkellä. Fedorassa on sisäänrakennettu palomuuri, ja varsin pätevä sellainen.
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Kun yritin asentaa tota Yellos Dog Linuxia niin siinä tuli tämmänen teksti siihen kbootin yläpuolelle: No VRS found. Mitä se tarkottaa?
 
Vastaus: PS3 ja Linux

JuliusS sanoi:
Kun yritin asentaa tota Yellos Dog Linuxia niin siinä tuli tämmänen teksti siihen kbootin yläpuolelle: No VRS found. Mitä se tarkottaa?
Linuxin (ja muidenkin systeemien) virheilmoituksia kannattaa googlettaa sellaisenaan, todennäköisesti joku on joskus törmännyt samanlaiseen :D Tässä jotain juttua ongelmastasi.
 
Ylös Bottom