Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 ja Linux

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3 ja Linux

Juu, PS3:n langattoman verkkokortin Linux-ajureita ei ikävä kyllä ole ainakaan toistaiseksi saatavilla. Sama rajoitus pätee valitettavasti myös Bluetoothiin (mikä on hyvä pitää mielessä, jos aikoo hankkia hiiren ja näppiksen myös PS3:n Linux-käyttöä varten.)

Päivitys: Nyt herahti Kotakulta hyviä uutisia - selainvalikoiman väitetään olevan laajentumassa:

A developer from the Opera Desktop Team has announced that they have a "ppc-linux.6" package available now for the Playstation 3. This means for any of you who had the cojones to pry that thing open and install Linux on to your Playstation can tinker around with the coveted Opera Browser.

http://kotaku.com/gaming/opera/opera-browser-for-playstation-3-248824.php

Operahan tunnetusti pärjää paremmin rajoitetussa muistiavaruudessa kuin muistisyöppö Firefox.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3 ja Linux

Xbugs sanoi:
Juu, PS3:n langattoman verkkokortin Linux-ajureita ei ikävä kyllä ole ainakaan toistaiseksi saatavilla. Sama rajoitus pätee valitettavasti myös Bluetoothiin (mikä on hyvä pitää mielessä, jos aikoo hankkia hiiren ja näppiksen myös PS3:n Linux-käyttöä varten.)

Päivitys: Nyt herahti Kotakulta hyviä uutisia - selainvalikoiman väitetään olevan laajentumassa:



http://kotaku.com/gaming/opera/opera-browser-for-playstation-3-248824.php

Operahan tunnetusti pärjää paremmin rajoitetussa muistiavaruudessa kuin muistisyöppö Firefox.
Tuo bluetooth osuus ei täysin pidä paikkaansa, asiaa hetken tutkin ja bluetoothit löytyy kyllä ihan ongelmitta, ja suoraan ytimen kautta, tosin luultavasti parempi tuki vasta itse ps3 kernelin 2.6.20+ versioilla, jota juuri itselleni tässä kääntelen samalla kun teille vastailen ja katselen. Wlan ongelmaan on myös ratkaisu olemassa, ajuria ei ehkä ihan suoranaisesti tarvitse, mutta kommentoin asiasta lisää kunhan saan tuon uudemman ytimen käyttööni. Näillä eväillä jatketaan :)
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Xbugs sanoi:
Juu, PS3:n langattoman verkkokortin Linux-ajureita ei ikävä kyllä ole ainakaan toistaiseksi saatavilla. Sama rajoitus pätee valitettavasti myös Bluetoothiin (mikä on hyvä pitää mielessä, jos aikoo hankkia hiiren ja näppiksen myös PS3:n Linux-käyttöä varten.)

Päivitys: Nyt herahti Kotakulta hyviä uutisia - selainvalikoiman väitetään olevan laajentumassa:



http://kotaku.com/gaming/opera/opera-browser-for-playstation-3-248824.php

Operahan tunnetusti pärjää paremmin rajoitetussa muistiavaruudessa kuin muistisyöppö Firefox.

operistin syräntä lämmittää tämmöiset uutiset, kiitos bugsille :)
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Nyt kiitos Opera uutisten innostaa viellä enemmän Linuxin asentelu, itse kun en pahemmin muuta selainta käytäkkään, paitsi Firefoxia välillä sivuilla joita opera ei tunnu tukevan. (psp store)
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Nyt oon asennuksessa siinä kohdassa missä pitäis kirjautua sisään:
Login
At the graphical prompt, enter the username and password created during
firstboot's System User query. You will then enter the graphical user interface to
Yellow Dog Linux, featuring the Enlightenment "E17" desktop environment.

Kun kirjaudun sisään, niin mitä sitten pitäisi tehdä? Mitä siihen pitäis kirjoittaa?
 
Vastaus: PS3 ja Linux

JuliusS sanoi:
Nyt oon asennuksessa siinä kohdassa missä pitäis kirjautua sisään:
Login
At the graphical prompt, enter the username and password created during
firstboot's System User query. You will then enter the graphical user interface to
Yellow Dog Linux, featuring the Enlightenment "E17" desktop environment.

Kun kirjaudun sisään, niin mitä sitten pitäisi tehdä? Mitä siihen pitäis kirjoittaa?

Siis loginiin vai sen jälkeen? Loginiin alussa antamasi käyttäjätunnus ja salasana. Loginin jälkeen edessäsi pitäisi olla kaiken järjen mukaan tuo mainittu graafinen työpöytä, johon ei mitään tarvitse kirjoittaa.
 
Vastaus: PS3 ja Linux

hartzu sanoi:
Siis loginiin vai sen jälkeen? Loginiin alussa antamasi käyttäjätunnus ja salasana. Loginin jälkeen edessäsi pitäisi olla kaiken järjen mukaan tuo mainittu graafinen työpöytä, johon ei mitään tarvitse kirjoittaa.

Sen loginin jälkeen. Ei se minnekään työpöydälle mene.
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Jäi valitettavasti päivällä vähän asentelut ja säädökset kesken kun katkesi netti, ja nytkin yöksi on sama setti luvassa, eli huomenissa vasta pääsen katsomaan mitenkös se wlan ja bluetooth härpäkkeet toimii, eli huomista odotellessa..
 
Vastaus: PS3 ja Linux

eilen itse asensin yello dog linuksin, mut sit ku aloin asentamaan wlanii, niin sehän kysyy tiedot siitä. Oisko kellää tietoo tosta wlan kortista, vai pitääkö ekana päivittää systeemi rj45 piuhan kautta? Muutenkin toi fedora o vähä outo, ku itse olen täysin Debian käyttäjä =) et joutuu vähä tutkimaan miten saisin asennettuu KDE tohon. Muutes näyttäs toimivan ihan kivasti. Onko muutes kukaan tehty käynnistysvalikkoo jossa ois Yello Dog ja PS3 OS? Ku luulin että se tekee sen automaattisesti
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Moi! Sain asennettua sen, boottasin ja nyt sanoo dhcppc37 login: sit ku laitan tähän jonkun mitä ite oon ajatellu käyttäjätunnukses sit sihe alapuolelle tulee password: mutta ihan sama mitä painan ei käy mitään ja kun hakkaa vähän enteriä ja tabia tulee login incorrect eli pitäisikö mulla olla jotkut tunnukset tähän vai mikäköhän on homman nimi?
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Hei jos sun oma ei nyt tunnu toimivan
kirjota siihen login: root ja passu: se passu jonka määräsit rootille
sit ku pääset ineen niin teet uudestaa tunnuksen itelles ja loggaudut uudestaan
 
Vastaus: PS3 ja Linux

[QUOTE=hottiz]Hei jos sun oma ei nyt tunnu toimivan
kirjota siihen login: root ja passu: se passu jonka määräsit rootille
sit ku pääset ineen niin teet uudestaa tunnuksen itelles ja loggaudut uudestaan[/QUOTE]


Sehän siinä onkin, kun en ole tehnyt omia tunnuksia. Töissäkin joku sanoi äsken että rootilla ehkä pääset sisään. Minä kun en ole näitten kanssa ennen pulaillut. Toivotaan että pelkkä root auttaa kun hiffasin että pitää laittaa passut mitä käytän tulevaisuudessa mutta voin kirjottaa ainoastaan login kohtaan sit tulee password enkä voi kirjottaa ja jos painan vaikka enter niin tulee incorrect password. Pitääpi kokeilla kun pääsee himaan. Kiitos neuvoista.
 
Vastaus: PS3 ja Linux

kun tolla rootilla ei kannata alkaa kikkailee xD sillä saa mukavaa tuhoo aikaseksi :P kokemus puhuu :D
 
Vastaus: PS3 ja Linux

aleksi61 sanoi:
[QUOTE=hottiz]
Sehän siinä onkin, kun en ole tehnyt omia tunnuksia. Töissäkin joku sanoi äsken että rootilla ehkä pääset sisään. Minä kun en ole näitten kanssa ennen pulaillut. Toivotaan että pelkkä root auttaa kun hiffasin että pitää laittaa passut mitä käytän tulevaisuudessa mutta voin kirjottaa ainoastaan login kohtaan sit tulee password enkä voi kirjottaa ja jos painan vaikka enter niin tulee incorrect password. Pitääpi kokeilla kun pääsee himaan. Kiitos neuvoista.


Kyl siihen voi kirjottaa, se vaan ei näytä ruudulle mitään informaatiota kirjotuksestasi. Et siis näe kuinka monta merkkiä olet salasanakohtaan lyönyt (tai pikemminkin kukaan sinun takana seisovista ilkeistä hakkereista ei sitä näe), mutta järjestelmä kyllä rekisteröi napin painallukset. Tämä on ihan yleinen toimintatapa NIX-käyttiksissä.
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Karvapallo sanoi:
Kyl siihen voi kirjottaa, se vaan ei näytä ruudulle mitään informaatiota kirjotuksestasi. Et siis näe kuinka monta merkkiä olet salasanakohtaan lyönyt (tai pikemminkin kukaan sinun takana seisovista ilkeistä hakkereista ei sitä näe), mutta järjestelmä kyllä rekisteröi napin painallukset. Tämä on ihan yleinen toimintatapa NIX-käyttiksissä.
Jonka saa muutettua jos se jotakuta häiritsee..
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Karvapallo sanoi:
Kyl siihen voi kirjottaa, se vaan ei näytä ruudulle mitään informaatiota kirjotuksestasi. Et siis näe kuinka monta merkkiä olet salasanakohtaan lyönyt (tai pikemminkin kukaan sinun takana seisovista ilkeistä hakkereista ei sitä näe), mutta järjestelmä kyllä rekisteröi napin painallukset. Tämä on ihan yleinen toimintatapa NIX-käyttiksissä.

Mutta siinä ei näy mitään ja alunperin mullekki tuli mieleen että jos vaan ei näy ja toivotaan ettei se asia ole niin ja mä vahingossa painanut jonkun muun salasanan. Helkutti ku nii vähä aikaa ni ei kerkee tappelee aina tarpeeks. Mitä helvettiä se tos alus heti noit kyselee eikä sit vaik jos tekee jonku käyttäjän siel sisäl. Eikö toho ole mitään vaihtoehtoja? Jos himassa ei se root kelpaa niin enpä tiedä mitä sitten tekisin..
 
Vastaus: PS3 ja Linux

aleksi61 sanoi:


Mutta siinä ei näy mitään ja alunperin mullekki tuli mieleen että jos vaan ei näy ja toivotaan ettei se asia ole niin ja mä vahingossa painanut jonkun muun salasanan. Helkutti ku nii vähä aikaa ni ei kerkee tappelee aina tarpeeks. Mitä helvettiä se tos alus heti noit kyselee eikä sit vaik jos tekee jonku käyttäjän siel sisäl. Eikö toho ole mitään vaihtoehtoja? Jos himassa ei se root kelpaa niin enpä tiedä mitä sitten tekisin..

Käyttäjäksi root ja salasanaksi oma antamasi. Jos et sitä muista niin se on uudelleenasennuksen paikka...
 
Vastaus: PS3 ja Linux

jos nyt et pääse sisään niin asenna linux uusiksi, tosin meet ekana takasin PS3 OS puolelle, ohjeissa oli jotain siitä miten saa resetoituu systeemi takas PS3 OS. Sit vaan alusta =) Tosin yllättävän hidas on asentaa toi Yellow Dog linux verrattuna Debianiin johon menee kaikki 10min + päivitys netistä. Debianin kyl ehdottomasti tohon asentaisin, mut siin ei taida olla tukea Cell prosessorile viel
 
Vastaus: PS3 ja Linux

aleksi61 sanoi:


Mutta siinä ei näy mitään ja alunperin mullekki tuli mieleen että jos vaan ei näy ja toivotaan ettei se asia ole niin ja mä vahingossa painanut jonkun muun salasanan. Helkutti ku nii vähä aikaa ni ei kerkee tappelee aina tarpeeks. Mitä helvettiä se tos alus heti noit kyselee eikä sit vaik jos tekee jonku käyttäjän siel sisäl. Eikö toho ole mitään vaihtoehtoja? Jos himassa ei se root kelpaa niin enpä tiedä mitä sitten tekisin..

Tässä linkki http://cs.stadia.fi/~kuivanen/linux/sisaan.php aika hyvään ohjeeseen aiheesta. Kannattaa katsoa ainakin ne yleisimmät komennot tuolta.
 
Ylös Bottom