Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 ja mediapalvelin? (Lue FAQ: PS3 mediatoistimena ennen kuin kysyt mitään!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rixa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Pappa 50 sanoi:
ps: TT-2k, joko kypsyit :)
Sori, vastaan nopeasti. En suinkaan kypsynyt. Työt ja siviilielämä pitäneet kovin kiireisinä. Koetan vastata kunnolla vielä tänään ennen puoltapäivää. (Sen jälkeen pitääkin lähteä firman bileisiin, heheh...)

TT-2k sanoi:
Sori, vastaan nopeasti. En suinkaan kypsynyt. Työt ja siviilielämä pitäneet kovin kiireisinä. Koetan vastata kunnolla vielä tänään ennen puoltapäivää. (Sen jälkeen pitääkin lähteä firman bileisiin, heheh...)

Jep !
Ei minulla ole mitään kiirettä, kunhan vaan kyselin :)

Vastaile vaan ihan omaan tahtiin, sillä eihän tämä ole ihan ykkösongelma tässä maailmassa, on esim. hirmumyrskyjä, ilmasto-ongelmia....ym, jotka kiilaavat hiuksen hienosti tämän ongelman ohi :)

ps. Ja viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä: Erittäin mukavaa pirskeiltaa!

Pappa 50 sanoi:
1. Palvelun kuvaus kohtaan > PS3 / Play Station 3, jompi kumpi vai jotain ihan muuta?

2. Seuraavana ponnahdusikkuna, jossa 3 vaihtoehtoa: ICM (1), TCP (6), UDP (17). > Näistä liene valitaan ensin joku ja sitten seuraavassa porttien numeroita?

3a. Aloittajaportti?
3b. Vastaajaportti? > näistä en tiedä, kumpaan pannaan mitäkin? (vaatii vissiin molempiin jotain, että pääsee eteenpäin). Mahollisuus valita yksittäinen portti tai portti > portti letka?
-Eli porttien numerot, ja mihin mikäkin?

4. Alhaalla kaksi vaihtoehtoa >
Salli yleislähetykset: ruutuun pukki vai ei?
Salli ryhmälähetykset: ruutuun pukki vai ei?

Tämän jälkeen tuolle tehdylle palvelulle palomuurin sääntö kohdasta lupa ajella?
Nonni, sano monni...

En ole F-Securen palomuurisoftaan koskenut moneen vuoteen, joten ihan selkeää kuvaa sen toiminnasta mulla ei ole. Oletan, että se näyttää kuitenkin jotakuinkin tältä. Mutta yrittänytttä ei laiteta eikä yrittäjää panna...

1) Siihen voit kirjoittaa mitä vaan, se on vain nimi säännölle, jota olet luomassa. Joudut luomaan (ainakin) kaksi sääntöä, joten käytä jotain kuvaavia nimiä joiden perusteella saattaa jälkeenpäin jopa muistaa, mitä varten ko. sääntö on luotu. :) (Esim. PS3, TCP ports ja PS3, UDP ports)

2) TCP-porttien avaukseen (kutsutaan tätä vaikka Sääntö 1:ksi) valitaan TCP. UDP-portteja (Sääntö 2) valitaan UDP. PS3 ei käytä muita protokollia kuin TCP:tä ja UDP:tä, joten muunlaisia sääntöjä ei ole tarvis tehdä.

3a) Aloittajaportiksi 1023 65535 molempiin sääntöihin
3b) Vastaajaportiksi TCP-sääntöä varten 80, 443, 2869, 3478, 3479, 3658, 5223, 10243. UDP-sääntöä varten vastaajaportiksi 1900, 10280-10284.

Hox! Jos se F-Secure ei anna pistää useampia vastaajaportteja, vaan ainoastaan jonkin porttialueen (X-Y), niin joudut tekemään useampia sääntöjä. Toisaalta PS3 lienee sen verran suojattu laite, että vastaajaportiksi voisi ehkä pistää suoraan TCP:lle 80-10243 ja UDP:lle 1900-10284.

4) Kumpaakaan ei tarvitse ruksata. (Sivuhuomautus: lisäksesi olen kuullut vain anopin käyttävän ilmaisua 'pukki' noista checkboxien rukseista. ;))

Jos ei näilläkään konsteilla onnistu, niin kokeile vielä sitä, että sammutat F-Securen palomuurin kokonaan. (Jos haluat pelata varman päälle, kiskaise kaapelimodeemiin tuleva antennijohto ensin irti, ettei ulkomaailmasta kukaan ryömi avoimista porteista sisään.)

PS. Kokeilitko sitä TVersityä?

Pappa 50 sanoi:
Thank's kannustuksesta! Joten ei anneta periksi.
Tuntematonta lainatakseni: " Ei pojat, ei sotaa näin käydä, mennäänpä tuon suon yli, että heilahtaa" tjsp.
Ja kuinkas sitten kävikään... :p Toivottavasti nyt on parempi onni.

Pappa 50 sanoi:
Motukka on Motorola SB5100, taitaa olla aika vanha, kun ei mammakaan muistanut koska ostettiin se Welholta omaksi, oli nääs alkujaan vuokralaite.
Joten senvaraan ei kannattane paljon laskea?

Sitten vaan palomuurin porttien avausohjeet ja todellakin vahvasta ja ruostumattomasta rautalagasta väännetyt.

PS: Unohtui tuo reititin, eli se on ihan tavan 8-porttinen ZyXEL ES108A
Tuossa kyseissä modeemissa ei todellakaan ole mitään UPnP-ominaisuuksia, ja kytkinkin on ihan "tyhmää" mallia. Ainoaksi konstiksi jää nyt nuo aiemmassa viestissä antamani palomuurausneuvot.

TT-2k sanoi:
Nonni, sano monni...

En ole F-Securen palomuurisoftaan koskenut moneen vuoteen, joten ihan selkeää kuvaa sen toiminnasta mulla ei ole. Oletan, että se näyttää kuitenkin jotakuinkin tältä. Mutta yrittänytttä ei laiteta eikä yrittäjää panna...

1) Siihen voit kirjoittaa mitä vaan, se on vain nimi säännölle, jota olet luomassa. Joudut luomaan (ainakin) kaksi sääntöä, joten käytä jotain kuvaavia nimiä joiden perusteella saattaa jälkeenpäin jopa muistaa, mitä varten ko. sääntö on luotu. :) (Esim. PS3, TCP ports ja PS3, UDP ports)

2) TCP-porttien avaukseen (kutsutaan tätä vaikka Sääntö 1:ksi) valitaan TCP. UDP-portteja (Sääntö 2) valitaan UDP. PS3 ei käytä muita protokollia kuin TCP:tä ja UDP:tä, joten muunlaisia sääntöjä ei ole tarvis tehdä.

3a) Aloittajaportiksi 1023 65535 molempiin sääntöihin
3b) Vastaajaportiksi TCP-sääntöä varten 80, 443, 2869, 3478, 3479, 3658, 5223, 10243. UDP-sääntöä varten vastaajaportiksi 1900, 10280-10284.

Hox! Jos se F-Secure ei anna pistää useampia vastaajaportteja, vaan ainoastaan jonkin porttialueen (X-Y), niin joudut tekemään useampia sääntöjä. Toisaalta PS3 lienee sen verran suojattu laite, että vastaajaportiksi voisi ehkä pistää suoraan TCP:lle 80-10243 ja UDP:lle 1900-10284.

4) Kumpaakaan ei tarvitse ruksata. (Sivuhuomautus: lisäksesi olen kuullut vain anopin käyttävän ilmaisua 'pukki' noista checkboxien rukseista. ;))

Jos ei näilläkään konsteilla onnistu, niin kokeile vielä sitä, että sammutat F-Securen palomuurin kokonaan. (Jos haluat pelata varman päälle, kiskaise kaapelimodeemiin tuleva antennijohto ensin irti, ettei ulkomaailmasta kukaan ryömi avoimista porteista sisään.)

PS. Kokeilitko sitä TVersityä?

Hai!
Nyt meni hermot, mut mitäs niistä.
Nyt on testattu kaikki palomuuripalvelut ja -säännöt, mutta ei löydä kone PS3:sta ja toisin päin??

PC / F-Secure kaikki ok.

PC > medianjako käyntiin > laite ei ilmesty luetteloon.

PS3 > ilmestyy luukku, jossa teksti Windows ym. Sitä painaessa tulee tällaista juttua:
Mediapalvelun käyttö ei ole sallittu. Mahdollisesti tämän PS3 järjestelmän nimi ei ole sallittu (rekisteröity). Tarkista mediapalvelimen asetukset.

Voiko tämä olla näin vaikeata???

Pappa 50 sanoi:
PS3 > ilmestyy luukku, jossa teksti Windows ym. Sitä painaessa tulee tällaista juttua:
Mediapalvelun käyttö ei ole sallittu. Mahdollisesti tämän PS3 järjestelmän nimi ei ole sallittu (rekisteröity). Tarkista mediapalvelimen asetukset.

Voiko tämä olla näin vaikeata???

Nyt siis PS3 näkee PC:n media-jaon, mutta ei vielä pääse sisään? PC:n päässä eli Media Playerissä pitää hyväksyä PS3 sallituksi yhteydenottajaksi siinä vaiheesa kun se ensimmäisen kerran ilmestyy Media Playerin listalle. Voi olla, että tuota pitää pari kertaa kokeilla käynnistämällä PS3:sta media palvelinten haku, mutta jos PS3 tosiaan näkee jaon, pitäisi sen ilmestyä myös Playerin client listalla pakostakin.

Media Playerissä on myös asetus "salli uudet yhteydenotot automaattisesti" jota voi kokeilla, jollei muuten onnistu. Tuo löytyy (suomenkieliset termit arvauksia) Library-Media Sharing-Settings (Kirjasto-Median jako-Asetukset) ruudulta alimmaisena valintana. Tätä asetusta ei tosiaan kannata pitää oletuksena päällä, koska sen myötä media on jaettuna kaikkille, jotka näkevät PC:si verkon yli.

hartzu sanoi:
Nyt siis PS3 näkee PC:n media-jaon, mutta ei vielä pääse sisään? PC:n päässä eli Media Playerissä pitää hyväksyä PS3 sallituksi yhteydenottajaksi siinä vaiheesa kun se ensimmäisen kerran ilmestyy Media Playerin listalle. Voi olla, että tuota pitää pari kertaa kokeilla käynnistämällä PS3:sta media palvelinten haku, mutta jos PS3 tosiaan näkee jaon, pitäisi sen ilmestyä myös Playerin client listalla pakostakin.

Media Playerissä on myös asetus "salli uudet yhteydenotot automaattisesti" jota voi kokeilla, jollei muuten onnistu. Tuo löytyy (suomenkieliset termit arvauksia) Library-Media Sharing-Settings (Kirjasto-Median jako-Asetukset) ruudulta alimmaisena valintana. Tätä asetusta ei tosiaan kannata pitää oletuksena päällä, koska sen myötä media on jaettuna kaikkille, jotka näkevät PC:si verkon yli.

mulla samankaltainen ongelma, ps3 löytää kyllä mp10 ja ne musiikki ym muut tiedostot mutta kun yrittää laittaa esmes biisin päälle niin tulee joku verkkovirhe ilmoitus ja olen kanssa hyväksynyt mediaplayeristä sen pleikkarin sinne pariin kertaankin.

Nikki sanoi:
mulla samankaltainen ongelma, ps3 löytää kyllä mp10 ja ne musiikki ym muut tiedostot mutta kun yrittää laittaa esmes biisin päälle niin tulee joku verkkovirhe ilmoitus ja olen kanssa hyväksynyt mediaplayeristä sen pleikkarin sinne pariin kertaankin.

Tapahtuuko tuo aina, vai joskus? Jos aina, niin kyse voi olla palomuurin säädöistä. WMP säätää Windowsin oman palomuurin automaattisesti, mutta muita varten pitää se tehdä itse.

Tätä aihepiiriäm mm. palomuurin vaatimat avaukset, on puitu laajemmin erillisessä keskustelussa josta voi löytyä vastauksia suoraankin.

EDIT: tai tästä keskustelusta

hartzu sanoi:
Tapahtuuko tuo aina, vai joskus? Jos aina, niin kyse voi olla palomuurin säädöistä. WMP säätää Windowsin oman palomuurin automaattisesti, mutta muita varten pitää se tehdä itse.

Tätä aihepiiriäm mm. palomuurin vaatimat avaukset, on puitu laajemmin erillisessä keskustelussa josta voi löytyä vastauksia suoraankin.

joo tekee kyllä aina, on tällä hetkellä toi windowssin palomuuri päällä ku on niin pirun laiska ettei jaksa heittää tota nortonia sisään, oon koittanu ilman palomuuriakin mutta aina sama juttu, melko erikoinen.

edit: niin ja nat on pois myös tukiasemasta

Nikki sanoi:
joo tekee kyllä aina, on tällä hetkellä toi windowssin palomuuri päällä ku on niin pirun laiska ettei jaksa heittää tota nortonia sisään, oon koittanu ilman palomuuriakin mutta aina sama juttu, melko erikoinen.

edit: niin ja nat on pois myös tukiasemasta

Ja WLANilla molemmat laitteet verkossa? WLANin myötä kuvioon tulee niin monta tekijää, ettei patenttiratkaisua taida olla. Oletko kokeillut toimiiko paremmin jos molemmat ovat piuhalla kiinni reitittimessä?

Mulla kun ei joskus taho tuo media player oikein wörkkiä ps3:n kaa ni meen käynnistä valikon kautta kohtaan "suorita" ja kirjotan siihen services.msc sen jälkeen avautuvasta listasta rullaa alaspäin kohtaan "Windows media playerin verkkojakamispalvelu" jonka kohdalta oikealla näpillä "käynnistä uudelleen"

Miqail sanoi:
Mulla kun ei joskus taho tuo media player oikein wörkkiä ps3:n kaa ni meen käynnistä valikon kautta kohtaan "suorita" ja kirjotan siihen services.msc sen jälkeen avautuvasta listasta rullaa alaspäin kohtaan "Windows media playerin verkkojakamispalvelu" jonka kohdalta oikealla näpillä "käynnistä uudelleen"

eipä auttanut tuokaan samaa viestiä pukkaa ku pleikkarilla käynnistää musiikkitiedoston. yhteyttä mediaplavelimeen ei voitu luoda, tarkista mediapalvelimen ja verkkolaitteiden asetukset. ja ps napilla pitäisi päästä takaisin päin mutta ei pääse, joutuu aina sulkemaan koneen ja käynistämään uusiksi.

just juttelin tutun kanssa ja sillä täysin sama ongelma, teillä kenellä pelittää niin onko uusin firmis asennettuna? mulla on toi 1.92 enkä sen puoleen saanu 1.90 toimaan kanssa.

Nikki sanoi:
just juttelin tutun kanssa ja sillä täysin sama ongelma, teillä kenellä pelittää niin onko uusin firmis asennettuna? mulla on toi 1.92 enkä sen puoleen saanu 1.90 toimaan kanssa.

Itse en käytä Media playeria, vaan monipuolisempaa Nero Media Homea, mutta Media Player kyllä toimi kun silläkin aluksi kokeilin.

hartzu sanoi:
Itse en käytä Media playeria, vaan monipuolisempaa Nero Media Homea, mutta Media Player kyllä toimi kun silläkin aluksi kokeilin.
ahaa, tollasesta en oo kuullukkaan, tarviipa sillä kokeilla sitten, nero ollu mulle vähän kirosana mutta jos ps3 kanssa toimisi vaikka.

Nikki sanoi:
ahaa, tollasesta en oo kuullukkaan, tarviipa sillä kokeilla sitten, nero ollu mulle vähän kirosana mutta jos ps3 kanssa toimisi vaikka.
Toi on käytössä meikälläisellä (kiitos Janus:)). Ei lähtenyt minullakaan tuo MP toimimaan PS3:n kanssa. Tuolla ohjelmalla hoitaa helposti ja vieläpä ilmaiseksi. Tuossa ilamisversiossa ei vät toimi kaikki ominaisuudet trial-ajan jälkeen, mutta jakajana enemmän kuin hyvin. Eipähän tarvitse MS:n oman ohjelman kanssa tuskailla. :)

Nikki sanoi:

Media Homen etuna on, että se osaa transkoodata kaiken sisällön PS3:n ymmärtämään muotoon, eli AVI, DivX:t jne toistuvat myös, jos koneessa on riittävästi vääntöä.

Jotta DNLA/UPnP media streamaus toimii Windowsissa Media Playerin osalta kannattaa varmistua, että nämä palvelut/servicet ovat päällä:

Windows media player network sharing services
SSDP Discovery Service
Universal Plug & Play device host
HTTP SSL service

hartzu sanoi:
Jotta DNLA/UPnP media streamaus toimii Windowsissa Media Playerin osalta kannattaa varmistua, että nämä palvelut/servicet ovat päällä:

Windows media player network sharing services
SSDP Discovery Service
Universal Plug & Play device host
HTTP SSL service
Jep jep. On vaan surkku ohjelma... :p

pziuz sanoi:
Jep jep. On vaan surkku ohjelma... :p

Siitä ei liene erimielisyyttä :) Vaihtoehtoja tosiaan on, jo mainittujen Nero MediaHomen ja SimpleCenterin lisäksi löytyy ainakin Twonky Vision, Red Kawa ja Tversity jotka kaikki ovat monipuolisempia ja paremmin toimivia, kuin Microsoftin WMP11. Tversity ja RedKawa ovat ilmaisia, muut maksullisia. Kaikki nuo osaavat myös transkoodata streamattavan sisällön PS3:n ymmärtämään muotoon, mitä WMP11 ei osaa tehdä.

Kattavampi lista USA:n PS foorumilta

Ylös Bottom