Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 ja mediapalvelin? (Lue FAQ: PS3 mediatoistimena ennen kuin kysyt mitään!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rixa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista

Eli asensin TVersityn, mutta ps3 ei löydä sitä. Modeemissa on UPnP päällä, mutta kun tekee verkko asetukset ps3 sanoo " UPnP ei käytössä"....Nat1 näyttää olevan päällä.
Teitkö PS3:n verkkoasetukset manuaalisesti uusiksi, eli pistit UPnP:n päälle myös sieltä?

Teitkö PS3:n verkkoasetukset manuaalisesti uusiksi, eli pistit UPnP:n päälle myös sieltä?

Kokeilin manuaalisesti, mutta silti tulee "UPnP ei saatavilla" ja modeemissa on UPnP päällä just tarkisitin. Outoa...

Nyt sain toimimaan NeroMedia Homella. Mites tämä eroaa TVersitystä? Pätkii ainakin kuva kokoajan ja tekstit ei näy...

Tosi tyhmä kysymys eli se video siis pitää eka "ladata serverille" ja sitten katsoa? kerta suoraan pätkii 1megan liittymällä?? Minä luulin että ei tarviis olla edes netissä jos nää yhdistää "yhteen" modeemin kautta ja haluaa kahtoo koneelta videoita?

Mulla pomppi yhteys 0.6,10, 96% välillä kokoajan, ei asettunu.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Tosi tyhmä kysymys eli se video siis pitää eka "ladata serverille" ja sitten katsoa? kerta suoraan pätkii 1megan liittymällä?? Minä luulin että ei tarviis olla edes netissä jos nää yhdistää "yhteen" modeemin kautta ja haluaa kahtoo koneelta videoita?

Mulla pomppi yhteys 0.6,10, 96% välillä kokoajan, ei asettunu.

Ei ne netissä tarvitsekkaan olla. Itse käytän WMP11:sta, ja hyvin streamailee. Ei tuossa Nerossa muistaakseni niitä mihinkään serverille tarvitse ladata, siitä ehkä semmoisen käsitykseen saattaa saada.

Oletko sallinut Tversityn koneesi palomuurista? Koita vaikka ilman palomuuria ja ota modeemisi hetkeksi pois puhelinpistokkeesta. Auttaako mitään? Tarkista myös modeemin palomuuriasetukset.

Nyt sain toimimaan NeroMedia Homella. Mites tämä eroaa TVersitystä? Pätkii ainakin kuva kokoajan ja tekstit ei näy...
Nero käyttänee eri portteja. Nero ei myöskään tee transkoodausta sellaisille tiedostotyypeille, joita PS3 ei itse osaa toistaa. (Transkoodaus tosin ei vaikuta mitenkään siihen, ettei Pleikkari nähnyt TVersityä.) Haisee palomuurin aiheuttamalta ongelmalta. Tekstityksiä Nerolla ei tietääkseni saa toimimaan muuten kuin "polttamalla" ne kiinni videoon. Pätkiminen puolestaan johtuu siitä, että dataa ei valu Pleikkarille riittävän nopeasti. Esim. HD-resolla olevat videot vaativat kaistaa niin paljon, että 802.11g-WLANillakin todennäköisesti tökkii.

Ulkomaailman nettiyhteydellä tai sen nopeudella ei ole tässä tapauksessa mitään merkitystä. Tiedosto (olipa se ääntä, still-kuvaa tai videota) striimataan suoraan tietokoneelta Pleikkarille niin nopeasti kuin laitteiden välinen yhteys antaa myöten.

Näin arvelinkin. Ongelma on se(kin) että ps3 ei löydä UPnp vaikka modeemissa se päällä. Ja sitten ps3 näyttää nat 1 vaikka eiks pistäs olla nat 2 tai 3 ku reitittimen kautta menee.

http://manuals.playstation.net/document/fi/ps3/current/settings/connecttest.html

Outoa ja hermoja raastavaa...

Löysin sivut millä aukaista reikiä tuohon modeemiin:

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Billion/Bipac-5102/TVersity_Media_Server.htm

eiköhän tuon jälkeen toimi, toivottavasti.........

Näin arvelinkin. Ongelma on se(kin) että ps3 ei löydä UPnp vaikka modeemissa se päällä. Ja sitten ps3 näyttää nat 1 vaikka eiks pistäs olla nat 2 tai 3 ku reitittimen kautta menee.
Ei UPnP osaa avata tietokoneen softapalomuuriin reikiä. :) Ja NAT1 selittyy sillä, että reititin on siltaavassa tilassa.

Update: Äh, luin hieman väärin. Ei se softapalomuuri vaikuta siihen, ettei PS3 tunnista UPnP:n olemassaoloa. Aivot muistelivat vielä sitä TVersityä. Mutta joo... Tuo Billion on meikulle entuudestaan täysin tuntematon merkki, ja ainakin A-Linkien UPnP-toteutus ei ole PS3:n kanssa yhteensopiva. Ehkäpä Billionin laitteiden kanssa on sama homma.

Löytyisikö apua?
PS3 kytketty Lace Ethenet mini 500 gb:n Mediaserveriin. Serveri jakaa ihan OK, kuvat, musiikin ja videot PS3:lle.
Kuvat näkyy, musiikit kuuluu, mutta videoiden kohdalla kone heittää herjan Tuntematonta tietoa.
Kokeiltu lähes kaikilla videomuodoilla (DivX, mpeg 4, ym...), mutta mikään ei näy. PS3:n kovalevltä toistettaessa videot näkyvät.
Missähän vika?

Löytyisikö apua?
PS3 kytketty Lace Ethenet mini 500 gb:n Mediaserveriin. Serveri jakaa ihan OK, kuvat, musiikin ja videot PS3:lle.
Kuvat näkyy, musiikit kuuluu, mutta videoiden kohdalla kone heittää herjan Tuntematonta tietoa.
Kokeiltu lähes kaikilla videomuodoilla (DivX, mpeg 4, ym...), mutta mikään ei näy. PS3:n kovalevltä toistettaessa videot näkyvät.
Missähän vika?

Mulla näkyy ainoostaan serverin kautta mpeg 1 ja 2 ja joskus mp4 eli video pitää muuntaa niihi muotoihi jos haluu kuvan näkyvän. Kovalevyltä ja usbltä toimii kylla mpeg 4 ja Divx, Xvid jne:cool:.

Löytyisikö apua?
Onko kyseessä tämä laite? Tuo ei näytä tukevan DLNA:ta, vaan ainoastaan jotain UPnP-jakoa. Se voi selittää, miksi videot eivät näy.

Muutin yhden mkv tiedoston gotsentillä ps3:lle sopivaksi. Video toimii muuten hyvin, mutta kuva venyi pystysuunnassa. Miten saan muutettua kuvahteen normaaliksi? Tarvitsenko kenties jonkun ohjelman tätä varten?

Muutin yhden mkv tiedoston gotsentillä ps3:lle sopivaksi. Video toimii muuten hyvin, mutta kuva venyi pystysuunnassa. Miten saan muutettua kuvahteen normaaliksi? Tarvitsenko kenties jonkun ohjelman tätä varten?
Ei kuvasuhteen pitäisi muuttua prosessissa. Onhan oikea näyttötapa (Normal/Zoom/Fullscreen/Original) käytössä?

Video näkyy venytettynä myös kun sitä katsoo tietokoneella. Eli ei ole kiinni ps3:sta.
Outoa tämä on minustakin.

Video näkyy venytettynä myös kun sitä katsoo tietokoneella. Eli ei ole kiinni ps3:sta.
Mikä sen videon alkuperäinen reso oli? Näytti siltä, että Gotsent hanskaa videot kunnolla vain 720p:hen asti, eli sitä isommalla resolla olevien videoiden kanssa voi tulla ongelmia.

Mikä sen videon alkuperäinen reso oli? Näytti siltä, että Gotsent hanskaa videot kunnolla vain 720p:hen asti, eli sitä isommalla resolla olevien videoiden kanssa voi tulla ongelmia.

Resoluutio oli muistaakseni jokin outo luku, 960 x 544 tai jotain.
Pitää ehkä kokeilla jotain muuta ohjelmaa. Video9 ei jostain syystä minulla toimi.

TVersity + tekstitys?

eli minulla on uusin versio tversitystä. oon tehny kaikki asennukset ohjeiden mukaan,mutta tekstit ei näy. t.koneella näkyy. missähän vika? eikös tversitystä pidä olla transkoodaus päällä,jotta txt näkyy? näin ku laittaa, ps3 herjaa,eikä näytä videota. kun transkoodausksen ottaa pois, video näkyy, mutta tekstit ei. jos joku vois auttaa, alkaa mennä hermot...

Vastaus: PS3 ja mediapalvelin?

Mielenkiintoinen uutinen AfterDawnissa koskien DLNA-jakoa ja kännyköitä (okei, kännykkää):
DLNA-sertifikaatin saaneita laitteita on markkinoilla jo jonkin verran, mutta esim. matkapuhelimien kohdalla ensimmäinen DLNA-sertifikaatin saanut laite on Nokian N95 8GB -matkapuhelin. Nokia tiedotti asiasta viime perjantaina ja mahdollisesti myös Nokian muut WLAN:illa varustetut puhelimet saavat tulevaisuudessa DLNA-sertifikaatin. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että Nokian puhelimella otettuja valokuvia voi katsella esim. Sonyn PlayStation 3 -pelikonsolilla, kunhan laitteet ovat vain samassa lähiverkossa. Koska N95 8GB tukee WLAN-yhteyttä, ei puhelinta tarvitse yhdistää erikseen johdolla esim. tietokoneeseen, vaan kuvat siirtyvät langattomasti vaikka povitaskusta suoraan televisioon kaikkien ihailtaviksi.
Vielä kun mun puhelimessa olisi WLAN ja DLNA :)

Mulla on ruvennut PS3 herjaa -"DLNA-protokollavirhe (501) on tapahtunut", eli mitä helvettiä???
Aikaisemmin on kaikki toiminut moitteetta ja nyt yhtäkkiä alkaa tollasta herjaa :eek:
Piuhat on kiinni kuten pitää, jaot on koneella OK!, mediapalvelin löytyy PS3:lla, piuhat on ehjät koska netti toimii sekä PC:llä ja PS3:lla, hubin portteja on vaihdeltu, mutta ei vaan tajuu et mikä tässä on :mad:

Mulla on ruvennut PS3 herjaa -"DLNA-protokollavirhe (501) on tapahtunut", eli mitä helvettiä???
Aikaisemmin on kaikki toiminut moitteetta ja nyt yhtäkkiä alkaa tollasta herjaa :eek:
Nopean googlauksen perusteella ongelma johtuu joko siitä, että jaettuihin hakemistoihin ei ole määritelty sekä luku- että kirjoitusoikeuksia, tai sitten meneillään olevan mediajakokirjaston päivityksestä. (Ts. olet lisännyt jaettaviin hakemistoihin lisää tavaraa, eikä jakosofta ole ehtinyt indeksoida kaikkea.)

Nopean googlauksen perusteella
Millä ihmeen haku sanalla löysit tuon?? Mä en löytäny DNLA protokollavirheestä mitään :eek: ....siis suomeksi :o
Mutta kiitos vinkistä, kokeillaan.

EDIT: Noup! Ei auttanut jaot on kunnossa ja mediakirjastonkin päivityksetkin on kunnossa.

Millä ihmeen haku sanalla löysit tuon?? Mä en löytäny DNLA protokollavirheestä mitään :eek: ....siis suomeksi :o
Jos ei noista ollut apua, niin sit vaan etsimään lisää hakusanoilla "dlna protocol error 501". :)

Ylös Bottom