Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 ja mediapalvelin? (Lue FAQ: PS3 mediatoistimena ennen kuin kysyt mitään!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rixa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3 ja mediapalvelin?

Nyt alkaa vituttamaan. Olen yrittänyt saada mediapalvelin-ominaisuutta toimimaan sekä mediaplayerillä ellä tversityllä.

Luovutin säätämisen, kun en yksinkertaisesti keksinyt missä vika voisi olla.

Nyt tänään käynnistin plesen, ja mitäs vittua. Löytyy molemmat, mediaplayer ja tversity mediapalvelimina, ja kaikki luistaa todella hyvin. Katsoin muutaman leffan, ja sammutin koneen.

Sitten uudestaan. Läppäri ollut olkkarin pöydällä koko päivän päällä. Panen PS3:sen käyntiin, ja. Ei löydy vittu mitään. Viimekerralla tversity ja mediaplayer näkyivät suoraan käynnistämisen jälkeen, mutta nyt ei noita saa esiin edes hakemalla.

Mistä perkeleestä tämä voi johtua? Ei oikein tule muuta mieleen, kun että tuo pleikkari on osittain paskana. Olisiko kenelläkään tarjota vaikka nordisk filmin numeroa, voisi soittaa ja vähän valittaa.

Nyt alkaa vituttamaan. Olen yrittänyt saada mediapalvelin-ominaisuutta toimimaan sekä mediaplayerillä ellä tversityllä.

Luovutin säätämisen, kun en yksinkertaisesti keksinyt missä vika voisi olla.

Nyt tänään käynnistin plesen, ja mitäs vittua. Löytyy molemmat, mediaplayer ja tversity mediapalvelimina, ja kaikki luistaa todella hyvin. Katsoin muutaman leffan, ja sammutin koneen.

Sitten uudestaan. Läppäri ollut olkkarin pöydällä koko päivän päällä. Panen PS3:sen käyntiin, ja. Ei löydy vittu mitään. Viimekerralla tversity ja mediaplayer näkyivät suoraan käynnistämisen jälkeen, mutta nyt ei noita saa esiin edes hakemalla.

Mistä perkeleestä tämä voi johtua? Ei oikein tule muuta mieleen, kun että tuo pleikkari on osittain paskana. Olisiko kenelläkään tarjota vaikka nordisk filmin numeroa, voisi soittaa ja vähän valittaa.
Onko sulla kiinteät IP:t pleikkarissa ja PC:llä?

miten ton muute voi tarkistaa että onko vai ei?

Aivan. Mulla ei ole pienintäkään hajua asiasta. Luulisin että kiinteä ip on, koska liittymäni ei tarvitse modeemia, vaan on suoraan seinästä kiinni langattomassa reitittimessä.

Miten tuo kysymys liittyi asiaani?

Aivan. Mulla ei ole pienintäkään hajua asiasta. Luulisin että kiinteä ip on, koska liittymäni ei tarvitse modeemia, vaan on suoraan seinästä kiinni langattomassa reitittimessä.

Miten tuo kysymys liittyi asiaani?
Siten, että PC ja PS3 pitää olla samassa IP-aluessa että ne näkevät toisensa.

Jos et ole näpytellyt IP-osoitteita PS3:sen verkkoasetuksiin, niin ne ovat automaatilla.

Tsekatkaa verkko-FAQ.

Näemmä rupeaa PS3 olemaan myös vaihtoehto kodin "viihdekeskukseksi".

Tällä hetkellä omaan Windows Mobile(HTC) käyttiksellä olevan "kännykän". Sillä pystyn ohjaamaan UPnP vermeitä, eli soita tuolta serveriltä tuo piisi/video tietylle koneelle. Harmi etten ole XBOXin kanssa tätä saanut toimimaan vaikka sen pitäisi toimia upnp renderinä. Mitenhän lienee PS3:n laita, pystyykö sille käskyttämään UPnP controllerilla tavaraa palvelimilta?

-Riku

Mediapalvelin

Miten pystyy määrittelemään mitlä kansiot näkyy pleikkarin mediapalvelimella?
Olen koittanut laittaa Vistan Mediaplayerissä oikeat kansiot, mutta ei vaan näy mediapalvelimessa... :confused:

Vastaus: Mediapalvelin

Miten pystyy määrittelemään mitlä kansiot näkyy pleikkarin mediapalvelimella?
Olen koittanut laittaa Vistan Mediaplayerissä oikeat kansiot, mutta ei vaan näy mediapalvelimessa... :confused:
Siirsin viestin tähän ketjuun. Täältä löytyy ohjeita Media Playerin ja PS3:n yhteiskäytölle.

Mediapalvelin ongelmaan ei ratkaisua

Eli olen tässä selaillut muutaman päivän foorumeja läpi ja en ole saanut nyt ratkaisua ps3 mediapalvelin ongelmaan.. käytössä on langaton netti. Juuri samoihin aikoihin kun ostin ps3 niin taloyhtiööni tuli huoneisto extra liittymä joten modeemia tietokoneen ja seinän väliin ei enää tarvittu, normaalilla adsl liittymällä ps3 netti toimi hyvin, mutta mediapalvelin ominaisuutta en silloin kokeillut, nyt pienien tasteluiden jälkeen sain netin toimimaan ps3 tässä uudessa huoneisto liittymässä..
Tällä hetkellä seinän ja tietokoneen välissä on TeleWell EA510 v 3 ja modeemi siltaavassa tilassa. netti toimii tietokoneessa hyvin, mutta pleikkarissa se välillä kaatuilee, siihen yleensä auttaa modeemin buuttaus.
Suurin ongelma on se että kuukauden aikan ps3 on löytänyt vain muutaman kerran mediapalvelimen.. olen koittanut Tversityä, nero mediahomea ja wmp11.
Mitä tulisi tehdä että homma tulisi kuntoon, olen kokeillut modeemin asetuksia säätää vaikka miten ( upnp on modeemissa päällä mutta ps3 ilmoittaa ei saatavilla, reitittävää tilaa en ole saanut päälle jostain syystä) ja ei ole auttanut.. ps3 kaikki verkkoasetukset automaatilla, olen myös koittanut laittaa ip ja muut osioitteet manuaalisesti,mutta sama juttu.

Vastaus: Mediapalvelin ongelmaan ei ratkaisua

reitittävää tilaa en ole saanut päälle jostain syystä) ja ei ole auttanut.. ps3 kaikki verkkoasetukset automaatilla, olen myös koittanut laittaa ip ja muut osioitteet manuaalisesti,mutta sama juttu.
Tuossa 510v3 on defaulttina portit 1 ja 2 reititttävässä, ja 3 ja 4 siltaavassa tilassa.
Firmispäivityksellä saat tuon, jos ei nyt ole.

Modeemin päivitin juuri tänään.. ja toi piuha menee seinästä port1 ja port2 tietokoneeseen..
ip tv profiili on deufaultilla

Modeemin päivitin juuri tänään.. ja toi piuha menee seinästä port1 ja port2 tietokoneeseen..
ip tv profiili on deufaultilla

Tuossa tapauksessa sekä PC että PS3 ovat julkisessa verkossa, eli välissä ei ole palomuuria, NATia tms. eikä UPnP:tä tarvita. Tästä voi tosin aiheutua jotain viiveitä DLNA broadcast sanoman vastaanotossa PS3:n puolella.

Jotta upnp/dlna toimisi pitää pc:n ja ps3:en olla samassa verkossa. Onko nuo molemmat nyt suoraan netissä kiinni? mediaserverin tarjoaminen suoraan internettiin ei ole kovin hyvä idea ainakaan upnp-teknologialla...

Näet sen ovatko molemmat koneet samassa verkossa katsomalla ip-osoitteen ja maskin. Maskin pitäisi olla molemmissa sama ja ip-osoitteessa vain viimeinen numero saa olla eri.

Eihän sulla ole mitään palomuureja välissä, jotka estäis pc:n ja ps3:en kommunikoinnin?

edit. Jos noi on julkisessa netissä kiinni niin suosittelisin kyllä luomaan kotiin oman aliverkon ja kytkemään koneet siihen kiinni. Tietoturva paranee oleellisesti ja lähiverkkoon voipi sitten tarjota upnp palveluita ilman, että naapurikin katsoo sun videoita.

Tietokone on suoran kiinni netissä ja ps3 wlanilla.
Maski näyttää olevan sama ja ip:n kolme viimeistä numeroa ovat erit (xxx.xxx.xxx.123)
nat tyyppi on 1. sygate personal firewall on koneella käytössä, mutta olen siitäkin koittanut laittaa asetuksia kuntoon. windowsin palomuuri ei ole käytössä
olen laittanut modeemin asetuksista salaukset päälle.
juuri kun laitoin ps3 päälle niin wmp11 löytyi, mutta kun laitoin etsi mediapalvelimia niin sekin hävisi.. joitan naapureiden mediapalvelimia ilmestyy myös sillointällöin

Tietokone on suoran kiinni netissä ja ps3 wlanilla.
Maski näyttää olevan sama ja ip:n kolme viimeistä numeroa ovat erit (xxx.xxx.xxx.123)
nat tyyppi on 1. sygate personal firewall on koneella käytössä, mutta olen siitäkin koittanut laittaa asetuksia kuntoon. windowsin palomuuri ei ole käytössä
olen laittanut modeemin asetuksista salaukset päälle.
juuri kun laitoin ps3 päälle niin wmp11 löytyi, mutta kun laitoin etsi mediapalvelimia niin sekin hävisi.. joitan naapureiden mediapalvelimia ilmestyy myös sillointällöin

Ihan normaalia. PC ja PS3 pitää olla samassa aliverkossa, eli siis NAT-2n takana, jotta ne voivat toimia yhdessä. NAT-1 on sillattu, ja todellakaan ei tuon median jaon kuulu toimia tuon yli.

Milläs muutoksilla tuon nat1 saa nat2. kun nyt modeemi on pure pridge tilassa ja kun sen vaihtaa pelkkään pridge tilaan niin netti ei toimi olleenkaan, tietokoneella eikä ps3.
tuossa routed tilassa taas pitää itse antaa ip ja muut soitteet. vai millä asetuksilla tästä selviää
modeemi siis tuo TW-EA510 v3.
ohjekirjaa olen lukenut :)

Milläs muutoksilla tuon nat1 saa nat2. kun nyt modeemi on pure pridge tilassa ja kun sen vaihtaa pelkkään pridge tilaan niin netti ei toimi olleenkaan, tietokoneella eikä ps3.
tuossa routed tilassa taas pitää itse antaa ip ja muut soitteet. vai millä asetuksilla tästä selviää
modeemi siis tuo TW-EA510 v3.
ohjekirjaa olen lukenut :)
Vilaseppa viestiä nro. 2.

http://www.telewell.fi/ohjeet2.php?id=199

Kyllä tuon huomasinki.. mutta tw nettisivuilla sanottiin että defaulttina kaikki portit reitittävässä. kuitenkin koitin muutella noita portti asetuksia. http://www.telewell.fi/ohje.php?ohje=466
en vain oikeen ymmärrä että miten nuo johdot sitten kuuluu laittaa tuohon modeemiin.. kun laitaoin asetuksista tuon type 8 päälle niin tietokoneen netti toimisi kun piuha seinästä oli portissa 1 ja samoin ps3 netti toimisi mutta silloin juuri tuo nat 1 mutta kun laitan piuhan seinästä porttiin 3-4 niin netti lakkaa toimimasta kokonaan

Ihan normaalia. PC ja PS3 pitää olla samassa aliverkossa, eli siis NAT-2n takana, jotta ne voivat toimia yhdessä. NAT-1 on sillattu, ja todellakaan ei tuon median jaon kuulu toimia tuon yli.

Ei se ole NATista kiinni. Riittää, että molemmat koneet ovat samassa aliverkossa kiinni, jolloin DLNA serverin broadcast (eli eräänlaiset "täällä ollaan" mainokset) sanomat tulevat PS3:lle asti. Ongelma julkiverkossa olevien koneiden kanssa on se, että ei ole mitään takeita että koneet pääsevät samaan aliverkkoon kun ne päälle laitetaan. Tämä on 90% todennäköisyydellä syynä siihen miksi tässä tapauksessa mediapalvelin näkyy vain satunnaisesti. Palveluntarjoajan DHCP palvelin jakaa osoitteita useista eri verkoista, ja osoite voi myös muuttua kesken kaiken kun osoitteen lease-aika menee umpeen. Itse hallinnoimassaan aliverkossa, eli useimmiten NAT-verkossa, tuota on helppo kontrolloida.

Ei se ole NATista kiinni. Riittää, että molemmat koneet ovat samassa aliverkossa kiinni, jolloin DLNA serverin broadcast (eli eräänlaiset "täällä ollaan" mainokset) sanomat tulevat PS3:lle asti. Ongelma julkiverkossa olevien koneiden kanssa on se, että ei ole mitään takeita että koneet pääsevät samaan aliverkkoon kun ne päälle laitetaan. Tämä on 90% todennäköisyydellä syynä siihen miksi tässä tapauksessa mediapalvelin näkyy vain satunnaisesti. Palveluntarjoajan DHCP palvelin jakaa osoitteita useista eri verkoista, ja osoite voi myös muuttua kesken kaiken kun osoitteen lease-aika menee umpeen. Itse hallinnoimassaan aliverkossa, eli useimmiten NAT-verkossa, tuota on helppo kontrolloida.

Eli siis sanoit pitkällä vuodatuksella, että homma futaa about ongelmitta, NAT-2n pitää olla päällä.

Ylös Bottom