Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 ja tietokonemonitorit

Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

No kato perhana. Olihan se siellä. Suuret kiitokset! :)

Ei mitään.
Jos muuten vedät siitä äänet, niin itselläni ainakin hieman ratisi ja paukkui aina, kun pleikkarilla käynnisti pelin. Johtuu ilemisesti BenQn kamoista monitorin sisällä.
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

Tuli itsekin hankittua tuo BenQ G2400W ja eilen kokeilin laitetta PS3:n kanssa. Kuvatilana käytössä oli 1080p.

Kaikki tuntui toimivan hienosti mutta kuvaa vaivaa hienoinen pehmeys, utuisuus tai sumuisuus - miten sen nyt parhaiten kuvaisi. Säädöt tai profiilin vaihto eivät tuntuneet parantavan kuvaa.

Testipelinä oli COD4, muita en vielä ehtinyt kokeilla. Vertasin kuvaa olohuoneen Sonyn 32D3000 paneelin antamaan kuvaan niin ero oli todella huomattava. Sonyn kuvan ollessa todella skarppi ja terävä.

Onko muilla tästä kokemusta? Eli onko tuo G2400W:n utuisuus vaan edullisen hinnan mukanaan tuoma "ominaisuus"? :D Muuten tuo BenQ vaikuttaa oikein hyvältä.
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

Kaikki tuntui toimivan hienosti mutta kuvaa vaivaa hienoinen pehmeys, utuisuus tai sumuisuus - miten sen nyt parhaiten kuvaisi. Säädöt tai profiilin vaihto eivät tuntuneet parantavan kuvaa.

Testipelinä oli COD4, muita en vielä ehtinyt kokeilla.
COD4 on se taikasana. Se peli jo itsessään skaalaa kuvan muistaakseni 600p:stä 720p:hen. Ja vaikka olet Pleikan näyttöasetuksista valinnut 1080p, pyörivät vain 720p-tilassa olevat pelit edelleen 720p:nä. Ja sitten on näytöstä kiinni, kuinka hyvin se skaalaa 720p:n omaan natiiviresoonsa.
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

COD4 on se taikasana. Se peli jo itsessään skaalaa kuvan muistaakseni 600p:stä 720p:hen. Ja vaikka olet Pleikan näyttöasetuksista valinnut 1080p, pyörivät vain 720p-tilassa olevat pelit edelleen 720p:nä. Ja sitten on näytöstä kiinni, kuinka hyvin se skaalaa 720p:n omaan natiiviresoonsa.

Pelintakakannessa on kuitenkin merkintä 720p, 1080i ja 1080p. Onko tämä vain kyky skaalata tuo alkup. kuva näihin vakiokuvatiloihin vai tukeeko peli oikeasti noita 1080i ja 1080p -kuvatiloja?

Joku noheva propellihattu voisi purkaa kansankielelle ja käytäntöön nämä termit ja koko tuon näyttötilojen merkityksen, kiitoksia. :eek:
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

Pelintakakannessa on kuitenkin merkintä 720p, 1080i ja 1080p. Onko tämä vain kyky skaalata tuo alkup. kuva näihin vakiokuvatiloihin vai tukeeko peli oikeasti noita 1080i ja 1080p -kuvatiloja?
Kaikki COD4:n kuvatilat skaalataan siitä 600p:stä. Tein tuossa äsken huvikseni vertailuja kyseisellä pelillä. Ruksin näyttöasetuksista kaikki muut paitsi 1080p:n pois, jotta peli varmasti ottaa juuri sen tilan käyttöönsä. Sitten toistin saman 720p:llä. En huomannut mitään eroa.

PS. Edellistä viestiä kirjoittaessani en muistanut, että COD4 todellakin tukee skaalausta myös 1080i/p:hen. Mutta summa summarum, näyttösi tapauksessa kuva skaalataan seuraavasti: (pelin oma sisäisen resoluutio) 600p -> (PS3:n puskema resoluutio monitorille) 1080p. Sitä en tiedä, osaako tuo kyseinen BenQ:n malli jättää fiksusti mustat palkit kuvan reunoille, vai venyttääkö se 1080p:n koko näytölle. Ensin mainittu skenario on parempi, jälkimmäisessä tulee vielä yksi skaalaus, eli 1920*1080-kuva levitetään 1920*1200-resoluutioon.
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

Sitä en tiedä, osaako tuo kyseinen BenQ:n malli jättää fiksusti mustat palkit kuvan reunoille, vai venyttääkö se 1080p:n koko näytölle. Ensin mainittu skenario on parempi, jälkimmäisessä tulee vielä yksi skaalaus, eli 1920*1080-kuva levitetään 1920*1200-resoluutioon.

Osaa se. Taitaa olla halvin 24"-näyttö joka tuon tekee :)
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

Jees, näin minäkin olen antanut itselleni ymmärtää.

Ei tästä kyllä ykkösnäyttöä saa pelihommiin, tuo kuvan pehmeys kun ei minua oikein tyydytä. BenQ jää siis hätävaraksi niihin tilanteisiin jos olohuoneen tv on varattuna johonkin "tärkeämpään". :)
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

Ei tästä kyllä ykkösnäyttöä saa pelihommiin, tuo kuvan pehmeys kun ei minua oikein tyydytä. BenQ jää siis hätävaraksi niihin tilanteisiin jos olohuoneen tv on varattuna johonkin "tärkeämpään". :)
Oletko kokeillut jo joillain muilla peleillä? Imaisepa kokeeksi Storesta parit 1080p:llä olevat leffatrailerit ja kerro, oliko niissä samaa pehmeyttä havaittavissa. Tai ilmeneekö se pehmeys jo ihan pelkässä XMB:ssä ollessa? (Oletan, että Pleikkari on kiinni monitorissa HDMI:llä...)
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

Oletko kokeillut jo joillain muilla peleillä? Imaisepa kokeeksi Storesta parit 1080p:llä olevat leffatrailerit ja kerro, oliko niissä samaa pehmeyttä havaittavissa. Tai ilmeneekö se pehmeys jo ihan pelkässä XMB:ssä ollessa? (Oletan, että Pleikkari on kiinni monitorissa HDMI:llä...)

Tuo videoilla testailu ei ole oikein relevanttia kun elokuvien katseluun minulla on ihan kunnon televisio. NHL09 demoa kokeilin ja kuva on siinäkin 'pehmeä'.
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

Tuo videoilla testailu ei ole oikein relevanttia kun elokuvien katseluun minulla on ihan kunnon televisio. NHL09 demoa kokeilin ja kuva on siinäkin 'pehmeä'.
Pointti oli, että FullHD-lähdemateriaalilla nähdään, johtuuko se kuvan pehmeys monitorin tekemästä skaalauksesta vai jostakin muusta. FullHD-matskulla kuvan pitäisi asettua monitorillesi pikselintarkasti, joten pehmeys ei silloin ainakaan johdu siitä, että pikseleitä joudutaan venyttämään ruudulla.
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

Tuli itsekin hankittua tuo BenQ G2400W ja eilen kokeilin laitetta PS3:n kanssa. Kuvatilana käytössä oli 1080p.

Kaikki tuntui toimivan hienosti mutta kuvaa vaivaa hienoinen pehmeys, utuisuus tai sumuisuus - miten sen nyt parhaiten kuvaisi. Säädöt tai profiilin vaihto eivät tuntuneet parantavan kuvaa.

Testipelinä oli COD4, muita en vielä ehtinyt kokeilla. Vertasin kuvaa olohuoneen Sonyn 32D3000 paneelin antamaan kuvaan niin ero oli todella huomattava. Sonyn kuvan ollessa todella skarppi ja terävä.

Onko muilla tästä kokemusta? Eli onko tuo G2400W:n utuisuus vaan edullisen hinnan mukanaan tuoma "ominaisuus"? :D Muuten tuo BenQ vaikuttaa oikein hyvältä.

Hmm. BenQssa on pienempi valoteho, kuin monessa töllössä. Voisikohan johtua siitä.
Itse olen monitorilla pelatessani kuitenkin tykännyt siitä, koska pelaan paljon pimeässä ja silmät eivät väsy hieman himmeämmällä paneelilla läheskään yhtä paljon, kuin LCD-töllöillä.

Mutta pehmeyttä en ole omassa monitorissani havainnut, vaan kuva on todella skarppi, voisikohan monitorissasi olla jotakin häikkää. COD4:sta minäkin olen tuolla jauhanut ja hyvältä näyttää. Ja säädöistä olet koittanut laittaa sharpnessiakin isommalle? Itsellä parani kuva sen jälkeen.

Pointti oli, että FullHD-lähdemateriaalilla nähdään, johtuuko se kuvan pehmeys monitorin tekemästä skaalauksesta vai jostakin muusta. FullHD-matskulla kuvan pitäisi asettua monitorillesi pikselintarkasti, joten pehmeys ei silloin ainakaan johdu siitä, että pikseleitä joudutaan venyttämään ruudulla.
Eikös PS3 skaalaa itse sen kuvan peleissäkin sinne 1080p, jos se vaan on valikoista ruksattu? Ainakin muistelisin, että MGS4-ketjussa joku kertoi, että töllö siirtyi aina 1080p-tilaan, vaikka peli itse ilmoittaa olevansa 720p...
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

Eikös PS3 skaalaa itse sen kuvan peleissäkin sinne 1080p, jos se vaan on valikoista ruksattu? Ainakin muistelisin, että MGS4-ketjussa joku kertoi, että töllö siirtyi aina 1080p-tilaan, vaikka peli itse ilmoittaa olevansa 720p...
Skaalaa, jos peli tukee. Mutta läheskään kaikki pelit eivät tue. MGS4 on yksi tuollainen positiivinen poikkeus - joskin senkin pelin sisäinen renderöintiresoluutio on 1024*768, josta sitten skaalataan ylös tai alas näytön tukemien tilojen perusteella.
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

Liitetäänkö se sit siihen sillä HDMI-johdolla, vai pitääkö olla siis jokin HDMI->DVI-johto välissä, ja mitä maksaa?
Hanki suoraan letku, jonka toisessa päässä on HDMI- ja toisessa DVI-liitin.
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

Tänään sain BenQ V2400W näytön. Tuli koitettuu sitä PS3lla ja samanaikaisesti PClla ja jos ollaa rehellisiä, niin olen todella tyytyväinen ostoksee :)
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

Tilasin pitkän harkinnan jälkeen BenQ G2400W näytön pleikkarin kaveriksi. Täällä kun näyttäisi olevan muutamia näytön omistavia niin kysyisin vinkkejä kuvasäätöihin sekä pleikan että näytön kautta kun olen ihan turisti näissä hommissa. Normaalilla HDMI piuhalla olen kiinnittämässä.

Kiitos mahdollisista vastauksista jo etukäteen!
 
Ylös Bottom