Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Pitääkö teidän pleikat sen tuuletustason eli yhtä kovan äänen vaikka boottaatte sen? Itsellä kun tuo vehje pitää melkosen kovaa meteliä niin jos boottaan sen niin äänet menee normaaliksi ja nousevat taas ~10+min jälkeen siihen alkuperäiseen.

Tuo ääni mitä laite pitää on mielestäni toiseksi viimeinen taso tuossa tuuletuksessa. Olen saanut vielä kovemman äänen vain niin, että pidin laitetta suljetussa tv-tasossa niin kauan, että tuli ilmoitus pleikkarin ylikuumentumisesta.

Paikka missä sitä nyt pidän on pikkasen reilu metri telkkarista, eli pisin mihin sitä nyt tuolla tämän hetkisellä hdmi kaapelilla saan ja ympäröivä ilma on n. ~25C.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Offtopiccia, mutta päivitin oman Xbox360 mallini uuteen hdmi malliin ja äänestä päätellen sainkin Kärcher lehtipuhaltimen.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Tein pienen videon tuosta pleikkarin äänistä. Videolla on koko n. 37 megaa. VIDEO

Eli onko tuo ääni normaalia?
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Ei mielestäni varsinkin kun 40gb malli kyseessä. Videosta tosin on vaikea täysin arvioida melun tasoa kunnolla.

Kiitos vastauksesta. Itsellä kun ei ole aiempaa kokemusta muista pleikkareista niin hyvä kuulla muidenkin kommentteja.

Koska tää mun kämppä ei ole mikään viilein mahdollinen niin testailin vähän lisätuuletuksen kanssa. Olin antanut pleikkarin jäähtyä edellisestä käytöstä niin että se oli varmasti täysin kylmänä ja laitoin tuollaisen huonetuulettimen puhaltamaan imuaukkoihin:
tuuletus.jpg

Tuollakaan tuuletuksella ei vältytty tuolta pölynimuriefektiltä.

Olisikohan siellä huono kontakti jäähdytyselementtien kanssa tjms?
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Oma 60giganen on alkanu meluamaan vähän enemmän, auttaiskohan pölyjen putsaus imurilla?
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Pieni päivitys noihin testeihin mitä oon nyt tehnyt eli myös leffaa katsoessa tai vaikkapa storessa pyöriessä tuulettimet menee täysille vaikka tuo iso huonetuuletin puhaltaa imuaukkoihin.

Pitänee soitella huomenna kauppaan josta ostin tuon jos menisi takuuseen. Kannattaako olla suoraan yhteydessä maahantuojaan mieluummin? Toivottavasti tulee nopeasti uusi tilalle niin pääsee jatkamaan gta iv:tä :(
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Pieni päivitys noihin testeihin mitä oon nyt tehnyt eli myös leffaa katsoessa tai vaikkapa storessa pyöriessä tuulettimet menee täysille vaikka tuo iso huonetuuletin puhaltaa imuaukkoihin.

Pitänee soitella huomenna kauppaan josta ostin tuon jos menisi takuuseen. Kannattaako olla suoraan yhteydessä maahantuojaan mieluummin? Toivottavasti tulee nopeasti uusi tilalle niin pääsee jatkamaan gta iv:tä :(

Ei kannata mitään tuollaisia lisätuulettimia käyttä, niistä on vain yleensä enemmän haittaa kuin hyötyä.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Ostin tuossa äskettäin 60GB mallin ajettelin että myyn tuon 40GB mallin,mutta mutta aloin pelata 60GB mallilla niin vertaus lehtipuhallin on aika lähellä totuutta verrattaessa 40GB malliin joka on lähes äänetön.Laitteen sijoitus paikka sama.Niin myin tuon kächerin pois.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Ei kannata mitään tuollaisia lisätuulettimia käyttä, niistä on vain yleensä enemmän haittaa kuin hyötyä.

Siis toi on vaan mun testeissä ollut siitä syystä, että tää kämppä on suht lämmin(~25C) ja tuolla tavalla kokeilin vaikuttaako viileämpi ilma tuohon ylikuumenemiseen.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Kyllä minun pitää välillä tarkistaa, että onko 40gb mallini edes päällä, kun ei minkäänlaista ääntä kuulu:confused:
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Vielä kyssäri noista huonelämpötiloista.. Kuinka lämpimässä käytätte pleikkarianne? Itsellä tosiaan ~25C
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Mun ps3seni on ainakin ihan pirun hiljanen kuulee neulan kin pudottamisen helpommin jos vähän liiotellaan:p
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Vielä kyssäri noista huonelämpötiloista.. Kuinka lämpimässä käytätte pleikkarianne? Itsellä tosiaan ~25C

Oma 40 giganen pleikka oli ihan hemmetin hiljanen vaikka huoneessa olisi ollut 30C
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Oma 40 giganen pleikka oli ihan hemmetin hiljanen vaikka huoneessa olisi ollut 30C

Kiitos tästä tiedosta! On huojentavaa kuulla, että tuon kyllä oikeasti pitäisi toimia tällä lämpötilalla normaalisti.

Laitoin pleikkarin takuuseen tuossa viikonloppuna. Kahta viikkoa arvuuttelivat, että kestäisi, mutta saa nyt nähdä.. toivottavasti nopeammin niin pääsisi jatkamaan gta peluuta :(
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Itsellä on 60 giganen joka on alusta lähtien pitäny melko kovaa ääntä mutta jan kanssa tuntuu hellitäneen vähäsen.. tai sitten korva vaan tottunut
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Eipä tuo pahemmin minkäänlaista ääntä pidä. Ja ei sillä mitään väliä ole vaikka ääntä pitäisikin, koska aina kun se on päällä niin kuuntelen musaa/pelaan.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Päivän kokemuksella 40GB malli on suht hiljainen, ei ehkä yhtä hissukka kuin Wii, mutta huomattavasti hiljempi kuin X0.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Nostan nykyään koneen aina pois tuosta tasosta kun alan pelaamaan tai kattomaan leffaa.

DivXiä katsottaessa kone on käytännössä äänetön. BDtä en ole nyt aikoihin katsonut, mutta sillä varmaan tuuletuksen meteli nousee. Nyt tuo on kuitenkin leffakäyttöön täydellinen laite. :)
Julkaisuviikolla ostettu malli kyseessä.

Tuossa tasossa ollessa meteli oli sietämätön leffoja katsoessa.
 
Ylös Bottom