Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

No ite olen ostanut konsolin jo julkaisupäivänä ja siitä asti pelannut hyvin eikä ole hurissut kovalla äänellä. Olen myös aina välillä imuroinut konsolin tuulettimet kun niihin aina välillä tulee pölyä. Kyllä se imurointi ainakin itellä auttoi vähän, kun ei enää kiihtynyt se tuuletus niin äkkiä jos esim. peliä alko pelaan.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Mun kolmas 60 GB:n malli on hirvittävän äänekäs. Toinen 60 GB:n malli oli myös äänekäs, mutta ei näin äänekäs. Sitten ensimmäinen 60 GB:n malli oli hiljainen kuin nukkuva oranki.

Jos ihmettelette, miksi minulla on jo kolmas PS3 käytössä, se johtuu siitä että kaksi aiempaa menivät rikki. Huolto vaihtoi molemmat.

Ärsyttävää, kun nyt näyttäisi laite muuten toimivan hyvin, niin heti alkaa hirvee älämölö kun aloittaa pelaamisen, trailerin tai leffan katselun ja netissä surffaamisen, puhumattakaan kun pistää Folding@Homen päälle.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

oma ps3 on mielestäni tarpeeksi hiljainen. mutta muutama kysymys. pitääkö kovalevy sellaista raksutusta kun se oranssi valo vilkkuu siinä edessä eli tallentaa jotain? onko se blu-ray aseman lukuääntä kun esim: laittaa levyn sisään niin se pitää melko kovaa ääntä, pelin aikana pitää myös välillä usein silloin kun peli lataa jotain ja myös silloin kun poistuu pelistä niin pitää kovaa ääntä niin kauan kun levyn poistaa asemasta voi verrata xbox360 äneen kun peli käynistyy?
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Olen lueskellut täältä joidenkin pleikkareiden "naksuvan", ja itsellehän tuo juurikin vastaavaa ääntä pitää. Jännä sinällään, että kone pitää sitä vielä senkin jälkeen kun olen sammuttanut virran pääkytkimestä asti pois, joten ilmeisimmin tuo lämpeäminen/jäähtyminen ne aiheuttaa, eikä siis mikään erillinen osa joka varsinaisesti toimintoja suoriessaan tuota ääntä tuottaisi. Aluksi kun kovoa tai tuuletintakin tuli epäiltyä..

Sitä tosin en tiedä että mikä se nimenomainen paikka koneessa on mistä tuo ääni tulee (esim kuoret?), aiempi 60gb versio ei tätä tehnyt ja materiaalin luulisi olevan jotakuinkin samaa. Mielessä kävi myös älynväläys, että löysätäkö ruuveista koteloa löysemmäksi, vai onko täällä tietoa että onko tuolle mitään poppakonstia olemassa? Ihmetyttää myös jos tällaisesta syystä aiheutuvia ilmiöitä ei kaikissa koneissa ole..
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Ei mullakaan aluks pitäny mitään ylimääräisiä ääniä, mutta nykyään ne kuoret pitää välillä sitä naksunta ääntä. Sitä tapahtuu yleensä jos sattuu olemana vaikka ikkuna auki samalla kun on sammuttanut koneen, tai jos on huone ollut viileä ja sitten laittaa koneen päälle.

Eipä tosta mitään haittaakaan taida olla niin kauan kuin se on vaan se kuori mikä paukkuu eikä se emolevy tai jokin muu oikeasti tarpeellinen komponentti. Varmaan jotain halppismuovia toi kuori tai jotain ;p

Niin ja mulla on tosiaan 60gb malli.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Eipä tosta mitään haittaakaan taida olla niin kauan kuin se on vaan se kuori mikä paukkuu eikä se emolevy tai jokin muu oikeasti tarpeellinen komponentti.Niin ja mulla on tosiaan 60gb malli.

Totta, alussa ihmettelin mutta kaipa tuo ihan tästä lämmön aiheuttamista muutoksista johtuu. Ihme vempele jos 1-2h päävirran sammuttamisen jälkeenkin jotain toimintoja muuten suorittaisi.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Terve
Tällainen kysymys että pitääkö teidän ps3 hirveetä ääntä ku kattoo dvd leffoja? Mulla käy tuuletin ihan täysil. Mutta taas blu-ray leffoissa/peleissä nostaa vain vähäksi aikaa tuulettimen nopeutta. Dvd leffoissa melkein täysillä koko ajan...Takuuseen?
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Terve
Tällainen kysymys että pitääkö teidän ps3 hirveetä ääntä ku kattoo dvd leffoja? Mulla käy tuuletin ihan täysil. Mutta taas blu-ray leffoissa/peleissä nostaa vain vähäksi aikaa tuulettimen nopeutta. Dvd leffoissa melkein täysillä koko ajan...Takuuseen?

Jep! Heti, ku malttais ni takuuseen lähtee. Häiritsee elokuvien katselua melko rankasti.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Terve
Tällainen kysymys että pitääkö teidän ps3 hirveetä ääntä ku kattoo dvd leffoja? Mulla käy tuuletin ihan täysil. Mutta taas blu-ray leffoissa/peleissä nostaa vain vähäksi aikaa tuulettimen nopeutta. Dvd leffoissa melkein täysillä koko ajan...Takuuseen?

Mulla ei ainakaan pitäny ääntä juuri lainkaan toi kone(tosin huollossa nyt) dvd leffojen aikana.Eikä Blu-Ray leffoissa tai peleissä.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Tosi monella täällä tuntuis kone aika nopeasti ajan myötä ruveta pitään kovempaa ääntä. Itsellä on myös vähän parin kuukauden aikana pahentunut. Ei onneksi paljoa..
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

joo no mulla mustan monoliitin ekasta päisvästä (3kk sitten) asti pitäny tuuletinta kovalla dvdtä katottaessa. Ketäs muuten on ostanu PS3 netistä? Ite ostin capi-onlinesta...Ajattelin kysyä miten takuu asioissa toimitaan näissä nett ostoksissa. Pitääkö ensin lähettää capi-online osoitteeseen Pleikkari vai suoraan nordisk filmille?
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Enpä tiedä kuinka ottavat laitteita takuuhuoltoon, jos tuulettimet pitävät omaa käyntiääntään elokuvissa/peleissä. Jos tuulettimet eivät huuda jatkuvasti täysillä kierroksilla, niin kyseessä on vain pleikkarin normaali käyntilämmönsäätely johon pitää vain tottua.

Itsellä tuulettimet pyörähtävät BD-leffoilla satunnaisesti käyntiin ja suhteellisen kovaa pöhinäähän tuo pitää, eikä ihan heti laske kierroksiaan takaisin alas. Ei varsinaisesti lisää leffanautintoa, mutta eihän tuolle oikein mitään voi. Tuulettimet käynnistyvät säännöllisesti myös pelipuolella vähintään kymmeneksi minuutiksi kerrallaan. DVD-elokuvilla tuuletinten toimintaa ei ole testailtu.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

joo no mulla mustan monoliitin ekasta päisvästä (3kk sitten) asti pitäny tuuletinta kovalla dvdtä katottaessa. Ketäs muuten on ostanu PS3 netistä? Ite ostin capi-onlinesta...Ajattelin kysyä miten takuu asioissa toimitaan näissä nett ostoksissa. Pitääkö ensin lähettää capi-online osoitteeseen Pleikkari vai suoraan nordisk filmille?

Kannattaa vaihtaa pleikkarista se dvd:n resoluutio 576:seksi niin lakkaa tuulettimet pyörimästä. Mulla ainakin auttoi. Pleikkari ei joudu skaalaamaan ylös päin resoa.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Kannattaa vaihtaa pleikkarista se dvd:n resoluutio 576:seksi niin lakkaa tuulettimet pyörimästä. Mulla ainakin auttoi. Pleikkari ei joudu skaalaamaan ylös päin resoa.

Onkos vastaavaa jippoa olemassa peleihin? Itsellä resoluutio 762 (vai mikäs se oli) töllönä kun on hd ready malli.

PS3 on muuten hiljainen, eikä esim leffojen katselussakaan ole pahemmin hurissut. Kuitenkin pelatessa vähän raskaampia pelejä, tyyliin GTA4 tai Battlefield Bad Company niin humina on sitä luokkaa että paperit lentelee ja hiukset lepattaa matkassa. Tosin tuo kestää sen 10min kuten joku täällä mainitsikin, tämän jälkeen hetki hiljaisempaa kunnes jatkuu taas..

Eli onko reson säätämisellä väliä vai kärsiikö grafiikat jo siitä? Toisekseen onko tuohon konsoliin mahdollisuutta väsätä jotain eri tyylistä jäähdytintoimintoa? Esim tietokoneissä käsittääkseni osa toimii vesijäähdytteisenä, eikä hurinaa ymmärtääkseni silloin synny.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Jaa-a, kaippa toi hiljaisuus tahi äänekkyys riippuu myös siitä missä konsoli on. Itse en ole huomannut juurikaan hurinaa kun laite on n. 4 metrin päässä TV-tsaon alla lasiovien takana tosin lasiovet on koneen käynnissä ollessa auki.

Saattaisin panna merkille hurinan jos kone olisi vieressä vaikkakin avoimessa tilassa. Ihmiskorva on hyvin yksilöllinen ja rekisteröi erilaiset äänet eritavall joten tämäkin seikka saattaa vaikuttaa hurinan kuulemiseen.

En keksi muuta ratkaisua tähän ongelmaan kuin: Jos mahdollista sijoittakaa konsoli mahdollisimman kauas siitä alueesta millä normaalisti pelaatte. Toki pelin volumea voi nostaa mutta läheskään aina se ei ole järkevin tapa ;).
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Jaa-a, kaippa toi hiljaisuus tahi äänekkyys riippuu myös siitä missä konsoli on. Itse en ole huomannut juurikaan hurinaa kun laite on n. 4 metrin päässä TV-tsaon alla lasiovien takana tosin lasiovet on koneen käynnissä ollessa auki.

Saattaisin panna merkille hurinan jos kone olisi vieressä vaikkakin avoimessa tilassa. Ihmiskorva on hyvin yksilöllinen ja rekisteröi erilaiset äänet eritavall joten tämäkin seikka saattaa vaikuttaa hurinan kuulemiseen.

En keksi muuta ratkaisua tähän ongelmaan kuin: Jos mahdollista sijoittakaa konsoli mahdollisimman kauas siitä alueesta millä normaalisti pelaatte. Toki pelin volumea voi nostaa mutta läheskään aina se ei ole järkevin tapa ;).


Jep. Itse pidän laitetta kirjahyllyn päällä (muutama metri televisiosta vasempaan) ja vielä sen suuntaisesti, että ilma-aukkojen suuntaisesti tilaa on useampi metri. Tekisihän tuo mieli pukata vaikka toiseen huoneeseen, mutta nimenomaan jonku lasiseinän siihen eteen tarvitsisi, että ohjaimet saisivat signaalinsa perille. Suljettu tila pienentäisi huminan tulemista esille, toisaalta taas lämpö suljetussa tilassa nousee enemmän ja onko sekään hyvä ratkaisu koneen kestävyyden kannalta..
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Tekisihän tuo mieli pukata vaikka toiseen huoneeseen, mutta nimenomaan jonku lasiseinän siihen eteen tarvitsisi, että ohjaimet saisivat signaalinsa perille.
Pleikkarin ohjaimet toimii Bluetoothilla. Mulla toimii ainakin ihan toisesta huoneesta asti.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Pleikkarin ohjaimet toimii Bluetoothilla. Mulla toimii ainakin ihan toisesta huoneesta asti.

Ohoo olipa hieno tieto jos näin on. Pitänee laittaa mokomalle kokonaan oma huone jos todella pelittää suljettujen tilojenkin takaa.. Osaatteko sanoa kantomatkaa paljonko on ja vaikuttaako akkujen syöntiin? Mielelläänhän tuon veisi vaikka mummolaan puhaltamaan mikäli käytäntö antaa myöten.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Ohoo olipa hieno tieto jos näin on. Pitänee laittaa mokomalle kokonaan oma huone jos todella pelittää suljettujen tilojenkin takaa.. Osaatteko sanoa kantomatkaa paljonko on ja vaikuttaako akkujen syöntiin? Mielelläänhän tuon veisi vaikka mummolaan puhaltamaan mikäli käytäntö antaa myöten.

Bluetoothin kantomatka on noin 10 metriä. Sitä en tiedä syökö akkua enempi mitä pitempi välimatka tai esteitä on. 4 metrin matkalla akut kyllä kestää ;).
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

onko kukaan huomannut että ku ps3:sta käyttää ja sit laittaa virran ja päävirran pois niin konsoli alkaa vähän ajan pääst viheltelemään hiljaa, tämä siis 60GB malli.
 
Ylös Bottom