Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Toi toimenpide on vain playstationin huollolle ja sitä ei sais tehdä itse, kun voi vahingoittaa konetta (vai miten se nyt oli)

TT-2k saa selittää paremmin ;)
Ja nyt vasta kerrotte. : O
No, pleikkarin ääni palautui kuitenkin tavalliseksi kun levy oli pyörinyt siellä sisällä jonkun aikaa. : D
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

no joo kun peli on sisällä nii ps3 ehkä vähän surisee ainaki mulla mutta kyllä se pienempää ääntä pitää ku ajattelin:)
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Täyttääkö rikkinäisen PS3:sen kriteerit, jos ei se ei ymmärrä laskea kierroksia idle-tilassa (viileässä)?
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Onko normaalia, että kun sammuttaa pleikan se jää pitämään pientä hurinaa. se punainen valo palaa siinä ja pitää silti ääntä. Onko normaalia. Pleikka on ollut vasta pari päivää..
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Onko normaalia, että kun sammuttaa pleikan se jää pitämään pientä hurinaa. se punainen valo palaa siinä ja pitää silti ääntä. Onko normaalia. Pleikka on ollut vasta pari päivää..
Se tekee tuota kun olet laittanut asetuksista "etäkäytön" tai jonkun sellaisen päälle. Ota siis se pois päältä.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Mulla pleikka vaimenee varsin välittömästi kun sen sammuttaa ja punainen valo syttyy etupaneeliin.. Ja mitään etäkäyttöä tms ei ainakaan mulla pitäisi olla päällä. :)
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Mulla pleikka vaimenee varsin välittömästi kun sen sammuttaa ja punainen valo syttyy etupaneeliin.. Ja mitään etäkäyttöä tms ei ainakaan mulla pitäisi olla päällä. :)
Noin se kuuluukin tehdä. Etäkäynnistys on valinnainen ominaisuus, joka oletuksena ei ole edes päällä. Mutta jos sitä tahtoo käyttää, Pleikan tuuletin jää silloin pyörimään vaikka laite onkin muuten stand-by-tilassa.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Tuli tuo vanhempi, 60GB-malli taloon ja se on selvästi hiljasempi, kuin uusi 80GB.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Onkohan noiden vanhojen ja uusien (esim 60gb ja 80gb) pleikkojen välillä joitain rakenteellisia eroja, erilaiset tuulettimet tms jos osa on hiljaisempia kuin toiset.. Vai onkohan tuo vain subjektiivinen näkemys?? Ja onkohan kiintolevyn vaihdolla mitään vaikutusta asiaan? noobie... :D

Itselläni on muutaman kuukauden vanha 80gb malli johon heitin suoraan 320gb kiekon kiinni ja kertaakaan ei ole konsolin ääni häirinnyt. Pleikka on parin-kolmen metrin päässä pelatessa ja leffoja katsoessa enkä edes kuule sen olevan päällä. Saan ilmeisesti olla tyytyväinen tilanteeseen. :p
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Onkohan noiden vanhojen ja uusien (esim 60gb ja 80gb) pleikkojen välillä joitain rakenteellisia eroja, erilaiset tuulettimet tms jos osa on hiljaisempia kuin toiset.. Vai onkohan tuo vain subjektiivinen näkemys?? Ja onkohan kiintolevyn vaihdolla mitään vaikutusta asiaan?
Eroja on hyvinkin paljon niin itse prosessorien piirivalmistustekniikassa (uudemmat ovat pienempiä ja tuottavat vähemmän hukkalämpöä) kuin ihan jäähdytysratkaisuissakin. Sen lisäksi on yksilöllisiä eroja niin laitteissa kuin niiden omistajissakin. Viimeksi mainittuihin eroihin ei ole mitään järkevää selitystä antaa. :)
The PS3 uses Furukawa Electric heatsinks to cool the Cell and RSX chips. As the PS3 went through various hardware revisions, the cooling technology was also updated. In summary, CECHA to CECHD used five heatpipes to cool the chips. CECHE to CECHG used 2 heatpipes. From CECHH and later models, no heatpipes were used, although Cell and RSX aluminum heatsink cooling was introduced. Variations (merged block and separate blocks) of this aluminum heatsink started with CECHL. The primary objective of these changes were to lower the weight, parts count, and cost of the PS3.

Kiintolevyllä ei ole käytännön vaikutusta Pleikan lämpötiloihin.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Kun olen pelannut X0:llakin, niin tiedän, että aikamoinen suihkukone se on. Oli TV:ssä äänet aika isolla niin ihmettelin mistä tuo hurina kuuluu niin X0:stahan se. Mutta PS3 on todella hiljainen, jos vain on hyvin tuulettuvassa paikassa. Kyllä sen hurinan välillä kuulee, mutta ei se häiritse.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Nyt pistin etäkäynnistyksen pois päältä. Pikkuveli on näköjään leikkinyt sillä.. Sitten tuossa alapuolella on vielä audioulostulolaite jossa lukee PSP. Vaihdanko sen PS3?
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Nyt pistin etäkäynnistyksen pois päältä. Pikkuveli on näköjään leikkinyt sillä.. Sitten tuossa alapuolella on vielä audioulostulolaite jossa lukee PSP. Vaihdanko sen PS3?
Sillä on merkitystä vain Remote Playta käytettäessä. Jos ette Remote Playta käytä, asetus voi olla mikä vaan.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Ostin oma koneen 16.2 ja ei tuuletin minua ainakaan häiritse.Kun levyn pistän sisään kuuluu koneesta outoja ääniä.Onkohan jotain ''lukuääniä'' sitten mutta kun kaveri kävi niin se sano että ei sillä ainakaan kuulu semmosia ''lukuääniä''. Mitäköhän lienee:confused:...jos on valmistusvika niin huoltoon kyllä vien vasta sitten kun hajoaa jotain tärkeämpää.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Kun levyn pistän sisään kuuluu koneesta outoja ääniä.Onkohan jotain ''lukuääniä'' sitten mutta kun kaveri kävi niin se sano että ei sillä ainakaan kuulu semmosia ''lukuääniä''. Mitäköhän lienee:confused:...jos on valmistusvika niin huoltoon kyllä vien vasta sitten kun hajoaa jotain tärkeämpää.
PS3:n Blu-ray-asemasta kuuluu pieniä ääniä riippuen käytettävästä levytyypistä (BD/DVD/CD). Ihan normaalia, eikä anna aiheita mihinkään jatkotoimenpiteisiin. Kaikki siis kunnossa.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

onko jotain "suositusta" kuinka kaukana pleikan pitäisi olla seinästä? että ilma kiertää kunnolla.
ajatytelin kun on alkanut pitämään enemmän ääntä nyt lähiaikoina..:(
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

onko jotain "suositusta" kuinka kaukana pleikan pitäisi olla seinästä? että ilma kiertää kunnolla.
Parikyt senttiä "ilmatilaa" joka puolella riittää ihan hyvin. Lisäksi ihan yleisestä siisteydestä kannattaa pitää huolta. Eli mitä pölyisempi asunto, sitä enemmän pölyä imeytyy myös Pleikan sisälle.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Parikyt senttiä "ilmatilaa" joka puolella riittää ihan hyvin. Lisäksi ihan yleisestä siisteydestä kannattaa pitää huolta. Eli mitä pölyisempi asunto, sitä enemmän pölyä imeytyy myös Pleikan sisälle.

no voihan p*erkele, tällä hetkellä "ilmatilaa" on vajaat 10 senttiä. (pleikan takapuolesta seinään), muualta on reippaasti yli 20 senttiä.
pölyistä olen kyllä siivoillut ja imuroinut. täytyykin vähän siirellä, jotta saisi enemmän ilmatilaa..:)
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Oman Pleikan kummallakin sivulla on 11cm tilaa ja takana noin 20cm, yläpuolelle jää tilaa 7cm tilaa (korkeimmasta kohdasta). Ihan normaalia ääntä on pitänyt, eikä ole tarvinnut siirrellä. Kun olen kokeillut kädellä hyllyn kolon lämpitilaa, jossa Pleikkani lymyilee, niin aika alhainen se on, veikkaan +25°. Pölyt pyyhin viikon välein ja säilytän Pleikkaa lasiaoven takana kun en käytä sitä, joten pölyäkään ei pääse kertymään hirveästi.

EDIT: Niin, ja tässä kuva ihmeteltäväksi: http://www.konsolifin.net/media/profile_gallery/Grando/&action=view&id=117
Saa kommentoida vapaasti ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Tuli pistettyä 320GB Western Digital Scorpio Black 7200rpm SATA II limppu sisälle, ja konsoli hiljeni korvinkuultavasti verrattuna vanhaan levyyn (Hitachi 80GB 5K250-80).
 
Ylös Bottom