Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Mulla on toi 40G versio, ostettu viime vuoden helmikuussa.

PIdän konsolia tv-tason hyllyssä, ei lasiovea edessä ja nyt toissapäivänä pelailin NHL ´09:ä ja aloin ihmettelemään että mikä piru täällä oikein meluaa ja sietämätön melu tuli PS3:n tuulettimista.

Aiemmin konsoli oli paljon ahtaammassa tilassa samassa tasossa vahvari alahyllyllä ja digiboxi ylähyllyllä ja PS3 siis keskimmäisellä hyllyllä. Ostin juuri uuden telkkarin ja digiboxi siirtyi makkariin, joten tuumasin, että tehdäänpäs PS3:lle enemmän tilaa ja otin ylemmän hyllyn pois ja nostin vielä tuota keskimmäistä hyllyä yhden pykälän ja nyt on pirusti enemmän tilaa konsolilla. Ja sitten alkaa kuumentua...:confused:

Olemme juuri muuttaneet isompaan kämppään, joten mikään huonekalu ei ole enää niin ahtaassa tilassa kuin aiemmassa kämpässä, mutta vielä en ole päässyt mittaamaan huonelämpötilaa, mutta ainakin ikkunoita joutuu avaa, ku tuntuu että on aika lämmin sisällä, edellisessä kämpässä huonelämpötila oli n. 21 astetta.

Jotenkin ihmetyttää suuresti, koska olen kuitenkin uudessakin kämpässä pelannut useaan kertaan konsolilla ja on toiminut yhtä loistavasti kuin aiemminkin ja nyt sitten yhtäkkiä n. puolen tunnin pelaamisen jälkeen alkaa hirveä mekkala... jotenkin en vaan ymmärrä mistä tämä voisi johtua...
 
PS3 ilmanvaihto ja äänekkyys

Vaatiiko PS3 ilmaa ympärilleen erityisen paljon kuten Boksi vai voiko koneen sijoittaa vähän mihin vain kun nyt ei ihan ahtaaseen paikkaan tunge? Että laite ei niin valtavan tärkeä ole ilmanvaihdolle mitä Xbox 360.

--

Kuinkas käyntiääni, onko nyt kun Boksille saa kovalevylle asennettua pelit Boksi hiljaisempi kovalevyltä pelattuna vai PS3 pelilevyltä pelattuna? Ainakin levyltä jos molemmilla pelaa PS3 taitaa voittaa selvästi hiljaisuudessa.

--

Mites sitten ns. tyhjäkäynnillä päävalikossa onko kumpi äänekkäämpi, PS3 vai Xbox 360? Kun kummassakaan ei levyä sisällä tai muuta.
 
Vastaus: PS3 ilmanvaihto ja äänekkyys

Vaatiiko PS3 ilmaa ympärilleen erityisen paljon kuten Boksi vai voiko koneen sijoittaa vähän mihin vain kun nyt ei ihan ahtaaseen paikkaan tunge? Että laite ei niin valtavan tärkeä ole ilmanvaihdolle mitä Xbox 360.
Samat maalaisjärjen opit pätevän kumpaankin laitteeseen, ei siis eroa tässä suhteessa.

Loppuihin kysymyksiisi saat vastaukset, kun luet tämän ketjun läpi.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Mulla on toi 40G versio, ostettu viime vuoden helmikuussa.

PIdän konsolia tv-tason hyllyssä, ei lasiovea edessä ja nyt toissapäivänä pelailin NHL ´09:ä ja aloin ihmettelemään että mikä piru täällä oikein meluaa ja sietämätön melu tuli PS3:n tuulettimista.

Aiemmin konsoli oli paljon ahtaammassa tilassa samassa tasossa vahvari alahyllyllä ja digiboxi ylähyllyllä ja PS3 siis keskimmäisellä hyllyllä. Ostin juuri uuden telkkarin ja digiboxi siirtyi makkariin, joten tuumasin, että tehdäänpäs PS3:lle enemmän tilaa ja otin ylemmän hyllyn pois ja nostin vielä tuota keskimmäistä hyllyä yhden pykälän ja nyt on pirusti enemmän tilaa konsolilla. Ja sitten alkaa kuumentua...:confused:

Olemme juuri muuttaneet isompaan kämppään, joten mikään huonekalu ei ole enää niin ahtaassa tilassa kuin aiemmassa kämpässä, mutta vielä en ole päässyt mittaamaan huonelämpötilaa, mutta ainakin ikkunoita joutuu avaa, ku tuntuu että on aika lämmin sisällä, edellisessä kämpässä huonelämpötila oli n. 21 astetta.

Jotenkin ihmetyttää suuresti, koska olen kuitenkin uudessakin kämpässä pelannut useaan kertaan konsolilla ja on toiminut yhtä loistavasti kuin aiemminkin ja nyt sitten yhtäkkiä n. puolen tunnin pelaamisen jälkeen alkaa hirveä mekkala... jotenkin en vaan ymmärrä mistä tämä voisi johtua...

Lämmöistä se joo johtuu luulisin. Sillä itselläkin ruvennut tekemään tuota(ihme kyllä alussa ei tehnyt vaikka on samassa tilassa edelleen), kun aika ahtaassa kolossa on. Kun sen ottaa sieltä paikastaan keskelle huonetta ja jatkaa pelailua niin 5-10min sisällä se tuuletus loppuu ja hiljaisuus palaa. Jos ei ota niin jatkuu koko ajan. Pitää ettiä uus paikka.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Oma PS3 on käytännössä avoimessa tilassa, mutta tekee tuota silti.
Kämpässämme on ehkä jopa normaalia alhaisempi keskilämpötila, alle 20 jokatapauksessa.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Oma PS3 on käytännössä avoimessa tilassa, mutta tekee tuota silti.
Kämpässämme on ehkä jopa normaalia alhaisempi keskilämpötila, alle 20 jokatapauksessa.

Mulla kanssa PS3 ympärillä ainakin kuution verran tyhjää tilaa mutta tuuletin pitää sietämätöntä meteliä. Ei tarvitse kuin olla virta päällä 3min niin meteli alkaa eikä sitä saa loppumaan millään. Kone kerran käynyt jo korjauksessa (br asema) ja sen jälkeen meteli vaan yltyi.
Kysyin huollosta mistä meteli johtuu mutta annettiin ymmärtää että se on enemmänkin ominaisuus kuin vika, ja takuukin on mennyt umpeen.

Melkein ainoa pelimahis olisi iltaisin klo 21 jälkeen mutta eihän tota konetta voi edes laittaa päälle siihen aikaan kun muu perhe yrittää nukkua.

Olisin melkeinpä valmis ostamaan uuden koneen jos voisin olla varma että se olisi hiljainen mutta mistä noista tietää saako taas tällaisen melutoosan?
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Kone kerran käynyt jo korjauksessa (br asema) ja sen jälkeen meteli vaan yltyi.
Näillä asioilla ei suoranaisesti ole mitään yhteyttä, koska huollosta tulee joka tapauksessa eri konsoli tilalle.

Oletko kokeillut paineilmalla ja imurilla puhdistamista?

Olisin melkeinpä valmis ostamaan uuden koneen jos voisin olla varma että se olisi hiljainen mutta mistä noista tietää saako taas tällaisen melutoosan?
Tilaa postimyynnistä ja palauta 14 päivän sisällä? Mutta kyllä varsinkin noiden uusien 80-gigaisten pitäisi olla varsin hiljaisia, koska eivät lämpene pitkässäkään käytössä niin paljoa. (Näin tietysti vain paperilla, koska huonolla tuurilla voi tulla äänekäs kappale.)
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Näillä asioilla ei suoranaisesti ole mitään yhteyttä, koska huollosta tulee joka tapauksessa eri konsoli tilalle.

Oletko kokeillut paineilmalla ja imurilla puhdistamista?


Tilaa postimyynnistä ja palauta 14 päivän sisällä? Mutta kyllä varsinkin noiden uusien 80-gigaisten pitäisi olla varsin hiljaisia, koska eivät lämpene pitkässäkään käytössä niin paljoa. (Näin tietysti vain paperilla, koska huonolla tuurilla voi tulla äänekäs kappale.)

Se tässä eniten harmittaakin jos mulle on lähetetty jonkun toisen, metelin takia, palauttama konsoli. Eiköhän toi ole huollossa putsattu (meteli alkoi heti huollon jälkeen), tosin itsekin olen sitä yrittänyt imuroida.

Oli se vanhakin konsoli äänekäs - pysyi hiljaisena talvella kun sitä piti avoimen ikkunan edessä. Ei tosin ollut yhtä äänekäs yksilö kuin tämä nykyinen.

Muutenhan PS3 on loistava, täytyy varmaan riskillä hakea uusi konsoli.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Itse olen ollut hyvin tyytyväinen omaan 1,5kk vanhaan 80GB PS3:een. Todella hiljainen, äänekkyys ei todellakaan vaivaa sen kummemmin elokuva-, kuin musiikkikäytössäkään. Lepotilassa ja esim valokuvia selatessa tai nettiä käyttäessä on myös todella hiljainen. Sohvalta - noin 2m päästä - ei oikeastaan kuule mitään puhinaa koko laitteesta.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Aika outoa. Luulisin ja toivon, että anselmilla on vain joku maanantaikappale. Se suhina mitä se tosiaan itsellä välillä pitää jos tuossa ahtaassa tilassa pidän niin jos se samanlaista ääntää pitää sulla koko ajan niin huh huh, eihän semmosella vehkeellä voi pelata. Ja vielä kaks samanlaista konsolia sulla ollu, että koko ajan puhaltaa hulluna?

Joko mulla on käyny tuuri oman konsolin kanssa tai sitten sulla hirvee paska säkä, kun kaksin kappalein oot paskoja pleikkareita saanu.

Itsellänikään ei siis normisti jos pleikkaa pitää tilassa missä on sivuilla ja päälllä tilaa kuulu elokuva tai pelikäytössä siitä mitään ääntä(eli siis peliäänet jne. menee sen suhinan yli ja se ei vie keskittymistä)
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Itse olen ollut hyvin tyytyväinen omaan 1,5kk vanhaan 80GB PS3:een. Todella hiljainen, äänekkyys ei todellakaan vaivaa sen kummemmin elokuva-, kuin musiikkikäytössäkään. Lepotilassa ja esim valokuvia selatessa tai nettiä käyttäessä on myös todella hiljainen. Sohvalta - noin 2m päästä - ei oikeastaan kuule mitään puhinaa koko laitteesta.

Samat havainnot täällä.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Itselläni on kyseinen kapistus ollut omistuksessa vasta kuukauden, mutta ihanan hiljainen konsoli tuo on tähän mennessä ollut. Äänentaso ei nouse häiritseväksi edes pidemmillä peli sessioilla.:)
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Tämä on sitten ihan oma mielipiteeni, ja kantaa kyllä saa ottaa. Ei kumminkaa riitaa aloiteta. ;)

Itselläni on kokemuksena PS3:sta, että se on hiljainen. Joillakin saattaa olla niitä ns. maanantai-kappaleita missä on kovaääninen tuuletin. Ja vaikka ei olisi kovaääninen tuuletin, omistajat saattavat sanoa sen olevan todella äänekäs, kun ei tahdo peliääniä TV:stä kuulla. Minulla on 80GB versio ja minulla peliäänet ovat niin kovalla kuin tarve vaatii, että kuulen pelin äänet, eli ei suurella ja PS3:n tuulettimen kuulen, jos oikein pinnistän kuuloani. Ja tottakai siihen vaikuttaa myös onko PS3:ssa sisällä paljonkin pölyä.

No, tuossa nyt oli mielipiteeni. En mä mitään muuta enään keksiny. :p
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Mielestäni ps3 on todella hiljainen, pelatessa sen käynti ääntä hädintuskin kuulee muutaman metrin päähän sohvalle.
Itseltäni löytyy myös boksi ja sillä pelatessa (vaikka peli olisi asennettu kovalevylle) koneen tuuletin pitää kovempaa ääntä kuin ps3.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Eilen saamani 40gb konsoli on ainakin ihan tajuttoman hiljainen.. Tosin se on juurikin mun pc:n päällä mikä huutaa kuin tornado siinä alapuolella.. mutta pc:n suljettua sen tosiaan huomaa että on aivan tajuttomasti hiljaisempi kuin xbox360 60gb oli.. eikä tuokaan nyt oikeastaan häiritsemään päässyt.. kai se joitakin häiritsee.. mutta kun on pari lastakin tuossa ja kova-ääninen muija niin ei paljon pienet levyaseman tai tuulettimien hurinat häiritse.
:D
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Mielestäni ps3 on todella hiljainen, pelatessa sen käynti ääntä hädintuskin kuulee muutaman metrin päähän sohvalle.
Itseltäni löytyy myös boksi ja sillä pelatessa (vaikka peli olisi asennettu kovalevylle) koneen tuuletin pitää kovempaa ääntä kuin ps3.

Samoilla linjoilla ollaan. Täälä tosin television tuuletin pitää isompaa meteliä kuin PS3 joka hukkuu sen tasaiseen hurinaan, jota ei kyllä havaitse. Täälä siis ei ongelmia. Plegehän tvn alla tasossa jossa lasiovet, tosin kun kone päällä on lasiovet auki.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Itsellä kokemusta sekä 60:n gigatavun levyllä varustetusta Falcon Xbox360:stä ja 60:n gigatavun PS3:sta (alkuperäinen taakseppäin yhttensopiva julkaisumalli).

Voin sanoa että molemmat kyllä mölyävät aika kovaa (verrattuna esim Gamecubeen tai alkuperäiseen Xbox:iin), mutta Xbox 360 vie kyllä voiton äänekkyydessä melko pitkällä marginaalilla...
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

No en lähtis Gamecubea ja Grilliä vertaamaan keskenään. On meinaa sen verra erilainen sisältö raudaltaan, että Gamecuben hiljaisuus on melkein itsestäänselvää. Vähän sama kuin vertaisi Concordea ja paperliidokkia keskenään.

Sitäpaitsi 60Gb Ps3 pitää tiettävästi suurempaa mekkalaa kuin 40Gb tai 80Gb. 60Gb malleissa on nääs ne 90nm suoritinsirut jotka tuottaa enemmän lämpöä, joka taas aiheuttaa tuulettimelle enemmän töitä. 40 ja 80Gb malleissa on 65nm suoritinsirut.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Vähän sama kuin vertaisi Concordea ja paperliidokkia keskenään.

Vähän tähän tyyliin se menee. ;) Ja nyt vertailussa Xbox 360 -konsoliin pitäisi myös erottaa keskenään 360:n "levynlukumeteli" vs "ääni sen jälkeen kun pelin asentaa kovalevylle". 360:n levynlukumeteli on kyllä aika hirveä - siitä ei pääse mihinkään..

Sitäpaitsi 60Gb Ps3 pitää tiettävästi suurempaa mekkalaa kuin 40Gb tai 80Gb. 60Gb malleissa on nääs ne 90nm suoritinsirut jotka tuottaa enemmän lämpöä, joka taas aiheuttaa tuulettimelle enemmän töitä. 40 ja 80Gb malleissa on 65nm suoritinsirut.

Tämä saattaisi selittää oman 60gb-mallin tuulettimen puhinaa (mulla on eka 60gb Jenkki-malli), joka on kyllä aika selkeä. Toisaalta tieto on sen verran ristiriitaista, että vaikea tehdä kovin tieteellisiä johtopäätöksiä. Ehkä mulla on vain "ma-malli".
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Vähän sama kuin vertaisi Concordea ja paperliidokkia keskenään.

Ehkä "vähän" liian yli-lyöty vertailu tuo yli-ääni koneen ja paperi-liidokin vertailu...

Gamecuben otin vertailukuvaksi koska sen kilpailija, PS2, ei ollut yhtä tehokas, mutta oli kuitenkin aikamoinen hiuskuivaaja äänitasoltaan (melkein Xbox 360:n tasoa).

Parempi vertailu olisi kai amerikanrauta (kunnon sellainen, eikä mikään nykypäivän muoviroska sylinterivolyymillään astmaattiselta tuntuvalla moottorilla) ja moottoripyörä...
 
Ylös Bottom