Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Juzzi99 sanoi:
Foorumia on tullut lueskeltua aika pitkän aikaa jo, ja nyt oli "pakko" rekisteröityä ja kertoa omat kokemukseni PS3:n äänekkyydestä.

Jotta voisin kuvata ongelmaa annetaan äänenvoimakkuudella vaikka 4 tasoa, 1-4. 1 ääntä kuuluu hiukan ja 4 ääni kuuluu 5 metrin päähän erittäin häiritsevästi ja kovaa.

Kommentteja? Kenelläkään samanlaista ongelmaa?

Aivan samanlainen tilanne täällä. Tuuletin pärähtää päälle häiritsevästi noin 8 minuutin kuluttua käynnistyksestä .
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

hartzu sanoi:
Itse voin organisoida vertailupaikan Espoon Niittykumpuun periaatteessa vielä tälle viikolle. Kiinnostuneet pistäkää privana viestiä. Mukaan tarvitaan siis myös näitä hiljaisen koneen omistajia verrokiksi.

Muuten voisin osallistua, mutta Oulusta tulisi matkaa vähän liikaa :)
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Ro0Ki3 sanoi:
Muuten voisin osallistua, mutta Oulusta tulisi matkaa vähän liikaa :)

OFFTOPIC: No, siirretään ensi viikolle niin voit samalla käydä katsomassa kun Kärpät ottaa nenään Jokruilta :)

Joo, ehkä saamme kokoon täältä pääkaupunkiseudulta jonkinlaisen otannan laitteista. Pitäneekö rekrytoida porukkaa myös DVDplazan puolelta, siellä hurina kyllä varmasti käy korviin leffoja katsellessa.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Oman kokemuksen mukaan hiljaisuus on niin subjektiivinen käsite, että vaikea on tosiaan foorumilla vertailla. Edellä joku pitää äänettömänä sitä, että PC peittää PS3:n melun. Minun mielestäni normi PC (prossutuuletin+1 kotelotuuletin) on niin meluisa, että se ei kovin paljoa kerro Pleikan hiljaisuudesta.

Itsellä PS3 kyllä tuhisee aikansa lämmittyään, vaikka latailisi ihan vaan demoja. X360:n taaskin peittää idlatessaan PS3:n melun kovimmillaankin.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Legge sanoi:
Oman kokemuksen mukaan hiljaisuus on niin subjektiivinen käsite, että vaikea on tosiaan foorumilla vertailla. Edellä joku pitää äänettömänä sitä, että PC peittää PS3:n melun. Minun mielestäni normi PC (prossutuuletin+1 kotelotuuletin) on niin meluisa, että se ei kovin paljoa kerro Pleikan hiljaisuudesta.

Totta, senpä takisi olisi mielenkiintoista päästä vertaamaan "hiljaista" ja "meluavaa" vehjettä rinnakkain. Normaalin PC:n melu on omasta mielestäni jo infernaalista kakofoniaa, jos se sijoitettaisiin olohuoneen nurkkaan ja pitäisi leffoja katsella sen ollessa päällä.

Legge sanoi:
X360:n taaskin peittää idlatessaan PS3:n melun kovimmillaankin.

:eek: Ye gods. Mahtaa olla aikamoinen sirkkeli tuo X360. Harmi etten tunne ketään sen omistajaa, että pääsisi vertailemaan.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

XShava sanoi:
Hartzu, oletko omistanut ennen PS2 tai esim Xboxsia.

En, joten vertailukohtaa niihin ei ole. PS löytyy, mutta siihen ei juuri voi verrata, koska siinä ei mitään jäähdytystä ole muutenkaan. Oman PS3:n melu on suurinpiirtein samalla tasolla kuin "normaali" PC, eli ainakin olohuoneeseen leffakäytössä liikaa. Pelatessa se ei tietysti juuri häiritse, kun tulee keskityttyä muuhun melko intensiivisesti ;-)
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Smirre sanoi:
Eikö keneltäkään löydy vanhaa Boxia ja PS3 äänivertailuun?
Vanha Xbox on ylivoimaisesti hiljaisin konsolini, Wiikin pitää paljon kovempaa ääntä.

Xbox on rev1.0 eli kahdella tuulettimella, mutta revin toisen pois ja tiputin takatuulettimen jännitettä roimasti alas joten sitä hädintuskin kuulee. (en vaan muista millaista ääntä on joskus pitänyt, mutta toimii vallan mainiosti hiljaisena)

Xbox360 huutaa taas kuin tapettava sika.

PS3:sta en ole näillä hinnoilla vielä ostamassa. Saisi se pienemmillä microneilla tehty prosukin tulla käyttöön...
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

hartzu sanoi:
Oman PS3:n melu on suurinpiirtein samalla tasolla kuin "normaali" PC, eli ainakin olohuoneeseen leffakäytössä liikaa. Pelatessa se ei tietysti juuri häiritse, kun tulee keskityttyä muuhun melko intensiivisesti ;-)

No tuon perusteella sinun PS3 on normaaliääninen. Itselläni kun tossa kuuntelin, niin samaa tasoa suurin piirtein oman normi PC kanssa ääni on.

Ensimmäinen iso PS2 pitää reippaasti lujempaa ääntä kuin PS3, mutta Slimmi on taas reippaasti PS3 hiljaisempi.

Niin ja itse en edes tuota vanhaa PS2 hurinaa noteeraanut kun leffoja katselin, joten taitaa olla näin harrastelijoissa ja HC ihmisissä eroja mitä pidetään kovana äänenä.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

XShava sanoi:
No tuon perusteella sinun PS3 on normaaliääninen. Itselläni kun tossa kuuntelin, niin samaa tasoa suurin piirtein oman normi PC kanssa ääni on.

Ensimmäinen iso PS2 pitää reippaasti lujempaa ääntä kuin PS3, mutta Slimmi on taas reippaasti PS3 hiljaisempi.

Niin ja itse en edes tuota vanhaa PS2 hurinaa noteeraanut kun leffoja katselin, joten taitaa olla näin harrastelijoissa ja HC ihmisissä eroja mitä pidetään kovana äänenä.

Itse olen sitä koulukuntaa, että kaikki ylimääräinen ääni on häiriöksi kun musiikkia kuunnellaan tai leffoja katsellaan, joten PS3 hurina käy korviin. Sonyn itsensä mukaan PS3:n pitäisi olla melun osalta samalla tasolla SlimLine PS2:n kanssa:

http://www.scee.presscentre.com/Content/Detail.asp?ReleaseID=4198&NewsAreaID=2

"For use in living rooms, maximum heat and noise reduction has been achieved with a noise level equivalent to that of the current slim-line PlayStation 2."

Muutamia muita threadeja maailmalta samasta ongelmasta:

PlayStation Community

AVforums

PS3forums

En usko että tämänlaajuinen haloo asiasta nousisi, jos kyse oli pelkästä subjektiivisesta melun kokemisesta, tai sitten evoluutio on tuottanut uuden ihmis version, jonka korva osaa suodattaa nykymaailmassa yleisen häiritsevän taustahurinan pois :rolleyes: Itse olen vanhempaa kultakorva versiota.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Kai näissäkin on sitten eroja, koska en vielä ole edes huomannut että PS3 olisi päällä, jos tv edes on auki ja peliääniä käytössä edes jonkin verran. Jopa läppäri hukuttaa tuon konsolin huminan taakseen, jos kaikki muut laitteet on pois päältä, kuuluu hyvin rauhallinen humina. Hiljaisin pelikone mitä olen omistanut pitkään aikaan. En tiedä auttaako hiljaisuutta että kone on todella tilavassa paikassa, eli periaatteessa keskellä lattiaa.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

samuel6 sanoi:
Kai näissäkin on sitten eroja, koska en vielä ole edes huomannut että PS3 olisi päällä, jos tv edes on auki ja peliääniä käytössä edes jonkin verran. Jopa läppäri hukuttaa tuon konsolin huminan taakseen, jos kaikki muut laitteet on pois päältä, kuuluu hyvin rauhallinen humina. Hiljaisin pelikone mitä olen omistanut pitkään aikaan. En tiedä auttaako hiljaisuutta että kone on todella tilavassa paikassa, eli periaatteessa keskellä lattiaa.

Tuohon voin kyllä yhtyä täysin. Jos telkussa on äänet normaalilla tasolla, niin PS3:n huminaa ei voi kuulla millään. Ainoa tapaus, jolloin humina hieman häiritsee, on iltaisin, kun pitää töllön ääniä todella hiljaisella.

Meikän XBOX oli ostettu about konsolin elinkaaren puolivälissä (revikkaa en muista), ja se piti hieman vähemmän ääntä kuin PS3 kovimmillaan. Wii on kuitenkin ainakin minulla hiljaisempi kuin XBOX.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Tänään kun tuli netissä surffailtua tolla,niin ei sitä huminaa pysty kuuntelemaan.Palatessa se ei haittaa,kun luurit päässä tai sitten äänet TV:ssä sen verran kovalla.

5-10min. käynnistyksestä masiina on mukavan hiljainen(varmaan se äänetön joidenkin mielestä),mutta sitten pörähtää iso vaihde tuulettimeen päälle.

Onko kukaan vielä lähetellyt maahantuojalle tarkastukseen,mistä tuolla aiemmissa postauksissa oli juttua?

Vois kyllä käydä Prismassa mistä tämän ostin juttelee,mutta siinä taitaa olla vaara,että saa samanlaisen tilalle.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Viime kesänä oli xbox360 lainassa, enkä edes sillä huomannut hurinan häiritsevän, joten kaipa se on ihan tottumiskysymys. Minua ei niinkään häiritse tasainen hurina, toisin kuin vaikkapa yläkerran asunnossa katkonainen vasaran paukutus tai vauvan itku käy nopeasti hermoille. No, leffoja katsellessa tietokone hurisee vieressä ja tykki korvan juuressa joten tuskin PS3:n ääntä edes erottaa. :)
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

SotaSilakka sanoi:
Onko kukaan vielä lähetellyt maahantuojalle tarkastukseen,mistä tuolla aiemmissa postauksissa oli juttua?
Ainakin 2 MuroBBS:n käyttäjää on lähettänyt ja ovat vastanneet seuraavana päivänä että konsolit pitää normaalia puhinaa.
Tässä on se ketju: http://plaza.fi/muropaketti/bbs/t483772,375
eka viesti on tuon sivun lopussa ja seuraavalla sivulla se toinen.

Onkohan Nordisk Filmillä myös äänekkäimpiä malleja vain, vai onko joillain käyttäjillä kullatut korvakäytävät.
Itse en vielä PS3:sta omista, joten en sen hiljaisuudesta tai äänekkyydestä tiedä mittään.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

foghorn sanoi:
Ainakin 2 MuroBBS:n käyttäjää on lähettänyt ja ovat vastanneet seuraavana päivänä että konsolit pitää normaalia puhinaa.

Onkohan Nordisk Filmillä myös äänekkäimpiä malleja vain, vai onko joillain käyttäjillä kullatut korvakäytävät.

Olen käynyt NF:n kanssa sähköpostinvaihtoa asiasta ja siellä kanta on, että ihan normaalia ääntä se pitää. Itse en usko ennenkuin näen ja kuulen yhden näistä hiljaiseksi kehutuista versioista. Heilläkin siis on meluisa laite verrokkina.

Olen ajanut Foldingia putkeen n. 48 tuntia, ja samalla seurannut ääntä ja lämpötilaa. Ääni on pysynyt samana alusta asti ja ulos tulevan ilman lämpötila oli vielä aamulla tasaiset 40 astetta missä lämpö on ollut koko ajan foldauksen ollessa käynnissä, mutta tänään kun tulin töistä oli digitaalisessa lämpömittarissa 50 astetta, tai siis mittari näyttää vain +50 asti, eli ulos tulevan ilman lämpötila oli siis 50 asteen paremmalla puolella :eek: Nämä lukemat on mitattu takana olevasta poistoaukosta. No, talvella tuo kyllä lämmittää kivasti huoneilmaa 40" LCD:n rinnalla :rolleyes: Kesällä kun asunto kuumenee, huutanee tuuletin leipää ja laulaa hoosiannaa samaan aikaan.

Sanottakoon vielä, että laite on ns. vapaasti hengittävä, eli sijoitettu tasolle jossa vapaata ilmaa on joka puolella.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Ainakin omani pitää juuri Foldingia ajaessa eniten meteliä, mikä tietenkään ole mikään ihme, kun Cellillä on täysi työ päällä.
Peli- ja leffakäytössä tuo ei ole päässyt häiritsemään.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Oliver sanoi:
Ainakin omani pitää juuri Foldingia ajaessa eniten meteliä, mikä tietenkään ole mikään ihme, kun Cellillä on täysi työ päällä.

Totta, itse olen sitä ajanut sitä putkeen sen takia, että kone saa kunnon käsittelyn heti alussa.. jos on jotain hajoamassa, niin hajoaa sitten heti.

Oliver sanoi:
Peli- ja leffakäytössä tuo ei ole päässyt häiritsemään.

Leffakäytössä itseäni häiritsee, sillä melu on sama katsoo sitten leffaa tai foldaa mikä minun mielestä ei ole normaalia, tai ainakaan järkeen käypää. Tuuletin tulee tuolle samalle tasolla myös jos kone vaan idlaa käynnistyksen jälkeen n. 20 minuuttia, eli käynnistyksen jälkeen ei tehdä yhtään mitään, ei edes valita käyttäjää.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Yllättävää kyllä, oman konsolini tuuletin alkaa puuskuttamaan myös PS2-pelejä pelattaessa. Omalla kohdallani siis ainoastaan F@H ja PS2-pelit aiheuttavat tuulettimen kiihtymisen kolmannelle vaihteelle. PS3-pelejä pelattaessa tuuletin ei mene 1- tai 2-vaihdetta nopeammalle. Tämäkin saattaa tietysti muuttua, kun enemmän Celliä rasittavia pelejä tulee konsolille.

Jaahas, toiselta boardilta poimittua:
0 is OFF. Completely
1 is right after turning it on
2 is only minimal louder than 1, almost no difference
3 is clearly audible, even a few meters away
4 is a bit louder than 3, but not really much
5 is extreme, sounds very unpleasant

2 and 4's description are quite subjective, so don't jump on it.
3 is as loud as the first second after turning it on, when the fan briefly kicks in.
It's also the level most people talk about, as it's the one which stays like that most of the time.

Eli ilmeisesti tuulettimella on yhteensä 5 eri vaihdetta, joista 3. vaihde vastaa sitä ääntä joka hetkellisesti kuuluu kun PS3:n pistää päälle. Samalla se on se yleisin äänentaso jota tarkoitetaan kun puhutaan äänekkäästä konsolista. Kiinnostaisi kyllä tietää kuinka äänekäs tuo 5. vaihde sitten on.
:O

Edit:
Olen itse kanssa hieman eri mieltä tuon kanssa. Mielestäni tuo ääni joka koneen käynnistyksen yhteydessä kuuluu on se nopein vaihde.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom