Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Johtopäätös
Konsolin äänentuotto on minulle edelleen täysin subjektiivinen kysymys. Ihmisen korvasta kun ei saa äänenpaineen tai voimakkuuden suhteen millään mitään tarkkoja arvoja paperille. Ainoastaan ensimmäisen tahnan vaihdon jälkeen (kun sitä oli selkeästi liian vähän) oli helppo havaita Playstation 3:n tuulettimien koko käyttöskaala ja eri vaihteet, joita tosiaan on vähintään 5 kappaletta, luultavasti enemmän. Vanhoilla tahnoilla konsoli pysyi aina alimmilla vaihteilla ja nyt hopeatahnalla se pysyy siellä edelleen.
Vaikeaksi asian tekee se, ettei tuulettimien kierroslukuja ja sirujen lämpötiloja saa (ilmeisesti?) mistään näkyviin. Konsolini ei ole missään vaiheessa tuottanut erityisen paljon ääntä (jos ääni mitataan desibeleinä) mutta tuulettimen äänessä on aina ollut sellainen tietty ujellus joka on varmaankin häirinnyt eniten. Tuulettimen vaihto paremmin laakeroituun tulevaisuudessa? Mahdollisesti.
Muitakaan osa-alueita ei pidä laiminlyödä. Esimerkkinä konsolin paikka ja kuuntelupaikka. Aikaisempi paikka konsolille oli siinä mielessä hyvä, ettei sisälle päässyt juuri lainkaan pölyä. Nyt siirsin konsolin pystyyn, hieman kauemmas ja puolittain taulu-TV:n taakse. Ainakin toistaiseksi tuntuu ettei ääni kuulu niin selkeästi kuuntelupaikalle tuosta nykyisestä sijainnista.
Kannattiko tahnojen vaihto? No kannattihan se. Järjestelmän käyttöikä saattoi pidentyä jonkun verran ja tuli tarkistettua sisäinen kunto. Tuli opiskeltua pleikkarin purkaminen josta voi olla hyötyä tulevaisuudessa mahdollisissa vikatilanteissa. Ja tietysti tuli kokeiltua minkälaisia vaikutuksia tahnojen vaihdolla on. Lämpötiloihin tai äänekkyyteen ei tullut merkittävää parannusta, mutta ei kai sellaista ole lupaa odottaakaan pelkällä väliaineen vaihtamisella, oli alkuperäinen töhnä kuinka huonoa tahansa.
Koska sekä ihmiset että konsolit ovat yksilöitä. Jopa näennäisesti samassa PS3-mallissa voi olla sisällä erilainen tuuletin, joista toisessa on vähemmän lapoja ja toisessa enemmän; enemmän lapoja, enemmän jäähdytystä vähemmillä kierroksilla -> vähemmän tuuletinmelua.En kyllä tajua kun kaikki valittavat kovasta äänestä.
Koska sekä ihmiset että konsolit ovat yksilöitä. Jopa näennäisesti samassa PS3-mallissa voi olla sisällä erilainen tuuletin, joista toisessa on vähemmän lapoja ja toisessa enemmän; enemmän lapoja, enemmän jäähdytystä vähemmillä kierroksilla -> vähemmän tuuletinmelua.
Kyllä sen tiedän,mutta tuolla lähinnä tarkoitin että mitä väliä jos se vähän humisee. Sitten voi lisätä ääntä,itsellä PS2 ja tietokone pitävät järkyttävää huminaa mutta en valita siitä. Muutamalla kaverillakin pleikkari pitää kamalaa huminaa mutta ei koskaan ole pelaamista haitannut. Peli siinä on tärkein.
Jotkut käyttävät konsoleita muuhunkin kuin pelaamiseen. Kyllä minua ainakin häiritsee niin vietävästi, jos leffan hiljaisessa kohdassa konsoli huutaa kuin hyeena. Ja niin kuin TT-2k sanoi, niin yksilölliset erot on todella isoja. Tuli huomattua kun edellinen läski piiputti ja takuusta tuli toinen tilalle. Tämä "uusi" huutaa kuin hinaaja jos vanhaan vertaa. Jotain toista tuokaan ääni ei varmaankaan häiritsisi, mutta minua häiritsee ja laitos lähtee jossain vaiheessa vaihtoon tuon takia.
Pilkunnussimista ei kaivata...
No omapa on menetys jos humina häiritsee,osta blu-ray soitin...
Pilkunnussimista ei kaivata...
No omapa on menetys jos humina häiritsee,osta blu-ray soitin...
Toivottavasti et ollut tosissasi tämän kommentin kanssa.
Ensin toteat, että "En kyllä tajua kun kaikki valittavat kovasta äänestä.". Tämän jälkeen TT-2k toteaa ystävällisesti, että niin laitteissa kuin ihmissä on eroja, mitä kukakin pitää häiritsevänä. Se ei kuitenkaan kelvannut, vaan toteat että "Kyllä sen tiedän,mutta tuolla lähinnä tarkoitin että mitä väliä jos se vähän humisee. Sitten voi lisätä ääntä,itsellä PS2 ja tietokone pitävät järkyttävää huminaa mutta en valita siitä. Muutamalla kaverillakin pleikkari pitää kamalaa huminaa mutta ei koskaan ole pelaamista haitannut. Peli siinä on tärkein. ". Ei pelkästään se, että taas ajat ylit toisen mielipiteen pitäen kiinni omastasi kuin se olisi universaali totuus, etkä suostu näkemään sitä, että toisia ihmisiä voi humina häiritä. Kaiken lisäksi annat rivien välistä ymmärtää, ettet käytä konsolia muuhun kuin pelaamiseen. Sitten kun minä kommentoin tuon vuoksi, että muut tekevät konsolilla muutakin kuin pelaavat, niin se on sitten yhtäkkiä pilkun nussimista? Et voi olla tosissasi...
Kyllä jos oikeasti lähdet tuolle linjalle asioissa, että sinun tapa käyttää laitetta ja se mitä sinä pidät ärsyttävänä tai siedettävänä on ainut oikea tapa, että ihmiset eivät ole yksilöitä ja muiden pitäisi vaan tajuta, että jos asia ei sinua häiritse niin ei se saa muitakaan silloin häiritä. Muut ihmiset ovat vaan "valittajia", niin ei voi muuta sanoa, kuin onnea valitsemallesi tielle.
Ja en minä tarkoittanut että minun mielipide on ainoa oikea,totesin vain etten ymmärrä miten humina häiritsee mitenkään pelaamista.
Puhuin siitä ettei se(minun mielestä) haittaa pelaamista,leffoista en ole sanonut sanaakaan.
Joten eivätpä ne pleikan blu-ray ominaisuudet ole niin loistavia jos ääni pilaa ne. Tällöin ainoa ratkaisu on jokin muu laite,tai sitten vain jatkaa valittamista. Pointtina näissä mun kommenteissa on se,että mitä järkeä edes katsoa leffoja pleikkarilla jos se on niin pirun kamalaa?
Helteiden vuoksi talon sisälämpötila on noin 30c päivisin vaikka täysi läpiveto. Originaali 60gb *luultavasti* mylvii täysillä 10min pelaamisen jälkeen äänen perusteella.
En rehellisesti sanoen juurikaan uskalla PS3:sella enää pelailla ennekuin talon sisä-lt tippuu alle 25c asteen XD
Pitäis kai hommata aktiivijäähdytys; ainoo että moista näillä korkeuksilla tarvii max 2kk vuodessa
Tervetuloa kasvihuone!
Niin kuin tuolla aiemmin sanottu niin kyllä sitä uskaltaa käyttää,jos se ylikuumenee niin sammuu itsestään ja päälle menee vasta kun se on tarpeeksi viileä. Tämäkin on silti harvinaista,ei vielä tälläisissä olosuhteissa päästä pleikkaa ylikuumentamaan jos hyvin sitä pitää.
Aika kovat lämmöt tarvii jotta se hajoaa,ei taida vielä 40-50c(ympäristö)lämpö riittää.
En sitten tiedä kuinka isot lämmöt koneen sisällä tarvii olla jotta tämä varosysteemi käynnistyy,mutta todennäköisesti siitä saa mennä vielä ainakin 10c ylöspäin ennen kuin hajoaa kokonaan.
Mulla on käsiin joutunut muutama engelsmannien 60gb -malli jossa RAM -piirien noin millin paksuiset 'lämmönsiirtopadit' on kuplineet täysin korpuiksi ja lähti irti hipaisemalla. Nimenomaan kuplineet ylikuumuudesta. No nämä olikin YLOD-konsoleita. Lämmöt kyllä siten olleet melkoiset. Niin siis noiden RAM-piirien lämmönsiirtopadien kunnosta näkee helposti onko 60gb malli ylikuumentunut ilman että tarvii syyläripuota irroitella. Jos siloiset niin jäähdytys toiminut Ok. Jos kuplinut = ylikuumentuminen.
Eikös nämä YLOD-konsolit ole juuri ne joissa jäähdytys ei toimi kunnolla ja siitä syystä tulee YLOD??