Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3:n huoltoajat

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sumu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3:n huoltoajat

Mulla kans hajosi maaliskuussa 2010 PS3 (vanha 60gb grilli) ostin sen joskus 2007 (niitä ensimmäisiä yli 700e pleikkareita.)

Lukupäähän tuli se ongelma,Avasin ps3:sen ja ensin kiillotin ja puunasin lukupäätä,se hiukka auttoi,mutta sitten alkoi tökkiin ja sitten ei enään tunnistanut koko levyä.

(Änärissä tuli sellainen ongelma,että toimi muuten vähän aikaa mutta ääni ei toiminut)

Soittelin kans jonnei yritykseen,että korjaisivatko sen (joku tamperelainen firma) sitten hinta ois ollu jotain korjauksineen 150e + postikulut.

Sitten soitin Mod-piiri.comiin ja tilasin sieltä uuden lukupään,muistaakseni maksoi postikuluineen reilu 100e ja päivä meni,että osa oli kotona ja samanapäivänä pleikka taas pelasi. Ei mitään avaruustekniikkaa se vaihtaminen ole,jos vähän meisseli pysyy kädessä.
 
Vastaus: PS3:n huoltoajat

Täähän ei tänne varsinaisesti kuulu, mutta kysyn kuitenkin.

Olen lähettämässä Pleikkaria huomenna nordisk filmille. He antoivat minulle sopimuskoodin postiin, sillä voi ainakin maksaa tuon itse lähetyksen, mutta mitens paketointi kustannukset? Pitääkö se missä pleikan lähettää niin maksaa itse tai sitten ottaa kotoa vain joku laatikko vai voiko tuota sopimuskoodia käyttää myös paketin maksamiseen?
 
Vastaus: PS3:n huoltoajat

Hamsteri: Paketoinnista vastaa lähettäjä. Nordisk Film maksaa vain postikulut.
 
Vastaus: PS3:n huoltoajat

Hamsteri: Sitten arvioidaan, mistä johtui ja oliko riittävän hyvin pakattu.
 
Vastaus: PS3:n huoltoajat

Hamsteri: Sitten arvioidaan, mistä johtui ja oliko riittävän hyvin pakattu.

Näimpä, maalaisjärjellä kannattaa paketoida se, meinaa posti ei välttämättä käsittele paketteja silkkihansikkailla, että kannattaa jotain pehmusteita pistää paketin ja koneen väliin, muuten saattaa hajota vielä enemmän...
 
Vastaus: PS3:n huoltoajat

Näimpä, maalaisjärjellä kannattaa paketoida se, meinaa posti ei välttämättä käsittele paketteja silkkihansikkailla, että kannattaa jotain pehmusteita pistää paketin ja koneen väliin, muuten saattaa hajota vielä enemmän...
Jep. Näinhän tein. Paketoin sen kuplamuoviin ja sun muut tuet laitoin ja alkuperäisessä paketissa laitoin menemään kohti Nordisk Filmiä. Samalla, kun kysyivät,että haluatko tähän myös "erilliskäsiteltävä" jutun niin vastasin, että laita vaan jossei mulle kerta maksa mitään, joten ei tolla paketoinnilla minkä tein ja vielä erityiskäsitely päälle niin pitäisi hajota.
 
Vastaus: PS3:n huoltoajat

Itsellä on nyt sama tilanne. Reklamaatio on tehty ja lähetetty nyt odottelen vastausta.

Jos sulla oli 40GB konsoli millasen konsolin sait vaihdossa?

Eiköhän sieltä saa ihan samanmallisen konsolin minkä sinne lähetät, ainakin itselle kävi näin kun 60 gb hajosi.
 
Vastaus: PS3:n huoltoajat

Vein pleikan vian myötä ostopaikkaan (Tekniset) takuun ollessa vielä voimassa. 22.10 vein konsolin sinne ja sanottiin että n. viikon päästä pitäisi kuulua takaisin. Nyt on 29.10 eikä mitään ole kuulunut. Vaikka tilanne ei vielä huolestutakaan, niin voinko silti seurata jotenkin laitteeni kulkua Nordisk Filmillä? Ja lähettääkö Nordisk Film viasta riippumatta uuden vai laitekorjatun konsolin? :confused:
 
Vastaus: PS3:n huoltoajat

Stahl: Tapauskohtaisesti tulee uusi tai tehdaskorjattu. Koska aika-arvio on liikkeen itsensä antama, oikea kyselysuunta on Tekniset. Todennäköisesti kannattaa kuitenkin vaan odottaa rauhassa. Kyllä se sieltä tulee.
 
Vastaus: PS3:n huoltoajat

Nytten tuli sitten hobbyhallin suunnalta viesti että konsoli on vaihdettu ja tulee teille ensi viikolla loistavaaa ! wohoooooooo! ja siis tosiaan takuu oli loppunut tuotteesta, mutta vähän kun sitä maalaisjärkee käyttää niin voi säästää monta sataa euroa ! Nyt ei muuta ku odotellaan pleikkarin tuloa ja fifa 11 pyörimään !
ja meni siis reilu 2 viikkoa tähän näin:)
 
Vastaus: PS3:n huoltoajat

Oma tapaukseni meni näin:

- 15.10 60GB PS3 hajalle
- 18.10 reklamaatio Nordisk Filmille
- 22.10 vastaus reklamaatioon pyydettiin lähettämään konsoli heille tarkastettavaksi (NF maksoi kulut)
- 23.10 lähetin konsolin NF:lle
- 2.11 Noudin PS3 Slim 120GB mallin postista.

NF hoiti asian hyvin. Ilman mitään vääntämistä sun muuta vaihtoivat konsolin joka ostettu julkaisupäivänä 23.3.2007. Pyysin voisinko saada slim mallin, niin he vain vastasivat, että kyllä käy. Eli vaihtoivat ilman takuuta olevan PS3 60GB mallin 120GB slimiin :)
 
Vastaus: PS3:n huoltoajat

2.12 Lähti kone huoltoon ja tänään 10.12 tuli uusi laite tilalle eli noin viikon kesti vain. Täytyy olla tyytyväinen.
Edit. ja huoltoon toimitus tapahtui siis Gamestopin kautta
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3:n huoltoajat

Mulla meni näin:

  • 27.7.2007 ostin PS3 60 Gt
  • 18.11.2010 iski YLOD
  • 22.11.2010 lähetin reklamaation Nordisk Filmille
  • 24.11.2010 Nordisk Film pyysi lähettämään konsolin tarkastettavaksi
  • 7.12.2010 tehdaskorjattu konsoli saapui

Virhevastuuseen voi siis vedota vanhankin laitteen pamahtaessa.
 
Vastaus: PS3:n huoltoajat

Virhevastuuseen voi siis vedota vanhankin laitteen pamahtaessa.

Eli siis suoraan Nordisk Filmiin kannattaa ottaa yhteyttä eikä konsolin myyneeseen kauppaan?

Itselläni kävi näin: (ja ostosta on tosiaan aikaa, 2007 ostettu 60GB malli, takuuta ei ole jäljellä)

Pelasin äsken Fallout 3:sta, pidin siinä pienen tauon ja kun tulin takaisin, PS3 oli sammunut valmiustilaan ja vilkutti punaista valoa. Niin ja pelilevy jäi tiettysti asemaan sisälle. Olen ymmälläni. Mitään ennakkovaroitusta ei tullut, ei mitään palaneen käryä eikä epämääräisiä ääniä. Konsolin ilman otto/poisto aukot näyttää ulkopuolelta puhtailta, mutta sisuksista en tiedä.

Otin kovalevyn pois ja vaihdoin alkuperäisen tilalle, käynnistyy, vilkuttaa punaista valoa ja sitten keltainen valo ja jää lopulta punainen valo palamaan. Kokeilin käynnistää kokonaan ilman kovalevyä, aina sama tulos. Takuuta ei taatusti ole, koska olen konsolin ostanut 5.11.2007 eli 2008 on takuu rauennut. Verkkokauppa.comista konsoli on ostettu joten sinne sen joudun huoltoon lähettämään. Eniten harmittaa kun näin joulun alla hajosi ja muutenkin on kaupoilla kiirettä, mutta minkäs tälle mahdat.
 
Vastaus: PS3:n huoltoajat

Itse seurasin täältä löytämiäni ohjeita. Täytin tuon kuluttajaviraston sivuilta löytyvän lomakkeen ja lähetin sähköpostilla linkissä annettuun mailiosoitteeseen.
 
Vastaus: PS3:n huoltoajat

Dodiin! Päättyihän tämäkin episodi sitten ja vieläpä ihan onnellisissa merkeissä. Tiivistelmä:

27.11 iski YLODin ilkimys ja takuu ummessa tietysti, iik! Kyseessä Fattymalli.
28.11 Yhteys Nordiskiin josta neuvottiin tekemään reklamaatio.
1.12 Reklamaation lähetys.
10.12 Lähetin konsolin Nordiskille.
21.12 Saapui tehdaskorjattu fattimalli edellisen tilalle.

Nyt on sitten uusi Slim olkkarissa ja varakoneena makkarissa fattymallinen puhisija ( siis PS3 :D )
 
Vastaus: PS3:n huoltoajat

16.12.2010 PS3 hajosi, mahd. ylikuumeneminen
17.12 Ekan kerran yhteydessä Nordisk Filmiin, reklamaation teko
21.12 Lähetin konsolin postitse NF:lle virheilmoituksen ja ostokuitin kopion kera
22.12 Paketti perillä NF:llä.

Nyt odotellaan ja jännitetään, meneekö virhevastuun piiriin, ja saanko vanhan konsolin korjattuna takaisin vai vastaavan konsolin.

Päivitys 4.1:

Tänään sain korjatun Fat PS3:sen takaisin. Juuri eilen soitin NF:lle ja kysyn tilannetta, sanoivat odotapa kaksi viikkoa vielä. Yllätys oli suuri kun tänään luin päivän postia; paketin saapumis ilmoitushan siellä oli! Vähän oli :eek: fiilis mutta hyvä näin. Loppujen lopuksi aika nopeata toimintaa NF:ltä kun oli nämä joulunpyhät ja kaikki.

Nyt alkaa armoton pelitallennusten palautus ja Storesta ladattujen pelien uudelleen lataus. Nyt vaan täytyy ostaa tarpeeksi iso ulkoinen kovalevy, jolle ottaa täysi varmuuskopio. Hitto kun ei ikinä opi :o
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom