Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Noniin. Maanantaina tilasin tuon WD Scorpio 320GB-levyn verkkokaupasta, tänään se tuli postissa ja juuri hetki sitten sain asennettua ja alustettua sen käyttöön. Nytpä ei enää ainakaan tarvitse murehtia, jos jonkun pelin alustus vie enemmän kuin gigan tai pari. :)

Kiitoksia nyt vaikka siitä, että tämä ketju on ylipäänsä olemassa täällä, sillä täältä on saanut lukea melko hyviä vinkkejä tuota levynhankintaa koskien.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Nytpä ei enää ainakaan tarvitse murehtia, jos jonkun pelin alustus vie enemmän kuin gigan tai pari. :)
Äläs sano, olen muutamassa kuukaudessa onnistunut saamaan puolet omasta 320 gigan levystäni jo täyteen. Vanha totuus levytilan kanssa on, että sitä ei ole koskaan tarpeeksi. :)
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Äläs sano, olen muutamassa kuukaudessa onnistunut saamaan puolet omasta 320 gigan levystäni jo täyteen. Vanha totuus levytilan kanssa on, että sitä ei ole koskaan tarpeeksi. :)

Herraisä! Mitä kaikkea roinaa sä oot koneesees sit tunkenu?:D Divx videot kieltämättä syö tilaa melkolailla samoin jos musaakkia tykkää laitella ni sekin ja tietysti ne 4 gigan peliasennukset ja niihin vielä savet päälle ja vielä kun itse käyttöjärjestelmä rohmuaa osuutensa verokarhun tapaan ni äkkiäkös se tila uhkaa jälleen loppua. (Maailman pisin lause):D 500 giganen kovalevy + monet monet ulkoiset kovikset ni kyllä tilaa taas piisais :)
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Herraisä! Mitä kaikkea roinaa sä oot koneesees sit tunkenu?:D

Tosiaan, tuo riippuu aivan mitä kaikkea tunkee koneelle. Mulla taitaa olla muzakkia pari kikaa. Loput tilasta vieki savet peleistä, psn pelit ja demot/trailerit. Yhtäkään pelisavea en ole poistanut, tilaa on jäljellä pyöreesti 60gb kun Euroopan julkaisupäivänä vaihdoin 60gb->120gb.

Pelejä levyillä mulla joku öhh rontti 30 ja psn latauksia parisenkymmentä. Pieneksi olisi kuuskytä kikainen käynyt. Tällä tahdilla pitää alkaa siivoamaan savetuksia vuoden päästä :P.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Herraisä! Mitä kaikkea roinaa sä oot koneesees sit tunkenu?
Siellä on melkein kaikki PSN:ssä julkaistut pelit, 20+ pelin demot, hemmetisti videoita, lähes kymmenkunta useamman gigan peliasennusta, jne. Pelisavet, musiikki ja kuvat vievät tilaa loppujen lopuksi hyvin vähän.

PS. Tuon 320 gigan sisäisen levyn lisäksi on vielä 500 gigan USB-levy, joka sekin on aika täynnä. ;)
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Kertokaapa viekös sellainen Backup suunnilleen yhtä paljon tilaa kuin mitä sisäisestä levystä on käytössä, vai pakkaako se sen kuinka tehokkaasti pienemmäksi?

En viitsisi ostaa sen sisäisen lisäksi ulkoistakin kovalevyä, vain sen takia, että tuo backup onnistuisi...

Mikä olisi siis toisin sanoen pienin mahdollinen backup tiedosto, jonka sais jos poistais kaiken turhan kovalta ennen backuppausta ja asentelis ne sitten uudelleen Storesta ym:sta?
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Kertokaapa viekös sellainen Backup suunnilleen yhtä paljon tilaa kuin mitä sisäisestä levystä on käytössä, vai pakkaako se sen kuinka tehokkaasti pienemmäksi
Backup ei taida pakata tietoa ollenkaan, joten jos PS3:n levyllä on kamaa esim. 45 gigaa, on backup-kohdelevyllä oltava vähintään tuon verran tilaa.

Mikä olisi siis toisin sanoen pienin mahdollinen backup tiedosto, jonka sais jos poistais kaiken turhan kovalta ennen backuppausta ja asentelis ne sitten uudelleen Storesta ym:sta?
Hmm, mitä sitten ajattelit backupata? En osaa sanoa, mikä olisi pienin mahdollinen, mutta jos PS3:n kovolla on vain pelkkiä pelisavetuksia, kannattaa ne mieluummin kopioida suoraan muistikortille tms. Backup on lähinnä sitä varten, että halutaan todellakin ottaa kaikki talteen esim. kiintolevyn vaihtoa varten.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Backup ei taida pakata tietoa ollenkaan, joten jos PS3:n levyllä on kamaa esim. 45 gigaa, on backup-kohdelevyllä oltava vähintään tuon verran tilaa.
Entäs siinä tapauksessa, että siellä ei ole yhtään itse asennettua tavaraa vaan pelkkä käyttöjärjestelmä?
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

No jos nyt ainakin pelisavet säilyttäis, niin ne nyt ei varmaan paljon tilaa veisi backupilta! Ajatus oli siis minimoida sijaistilan tarve, mutta edes pelisavejen taltiointiin ei taida mun Nokia N73:n 2 kikan muistikortti riittää!?
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

No jos nyt ainakin pelisavet säilyttäis, niin ne nyt ei varmaan paljon tilaa veisi backupilta! Ajatus oli siis minimoida sijaistilan tarve, mutta edes pelisavejen taltiointiin ei taida mun Nokia N73:n 2 kikan muistikortti riittää!?
Riittää kyllä. Savetukset ovat yleensä vain muutamia satoja KILOtavuja, maksimissaan muutaman megatavun.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Kiitoksia nopeista vastauksista...

Tästä saattaa olla apua, kun hommailen sitä suurempaa limppua ja jos vaivaudun lataamaan sisällön uudelleen storesta! :D

Olettaen nyt, että backuppiin yleensäkin siirtyy ainoastaa itse hankittua materiaalia, eikä mitään jo valmiiksi järjestelmässä olevaa dataa!
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Olettaen nyt, että backuppiin yleensäkin siirtyy ainoastaa itse hankittua materiaalia, eikä mitään jo valmiiksi järjestelmässä olevaa dataa!
Manuaalista selviää tarkasti, mitä kaikkea backup-työkalu ottaa talteen ja mitä ei. Mutta jos olet valmis lataamaan Storen kamat uusiksi ja asentamaan pelit (+mahdolliset päivitykset) suoraan uudelle levylle, tuo pelitallennuksien kopiointi riittää hyvin.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Äläs sano, olen muutamassa kuukaudessa onnistunut saamaan puolet omasta 320 gigan levystäni jo täyteen. Vanha totuus levytilan kanssa on, että sitä ei ole koskaan tarpeeksi. :)

Varmaan, mutta mulla ei ole aikomuksena pistää kovolle musiikkia tai kuvia pahemmin. Videoita ehkä vähäsen, mutta niitä ja demoja nyt voi aina poistella tarpeen tullen. Pääasia, ettei noita alustuksia tarvitse kokoaikaa asennella uusiksi sitä mukaan, kun eri pelejä pelaan.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Eilen huomasin, että ei ole kuin "vaan" 27 gigaa tilaa levyllä jäljellä... Eli siis 60 gigainen alkuperäinen kovo koneessa. Puolet on jäljellä, kone on ollut käytössä marraskuun alusta. Menee varmaan joskus syssymmällä vaihtoon, jos sittenkään.

Mä olen laskeskellut, että noi demot ja savet tulee mahtumaan aika pitkään tolle 60 gigaselle, kaiken muun skeidan voi tuupata ulkoiselle kovolle, joka on nyt hankittu.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Itseäkkin ihmetytti just äsken, eilen sain koneen, asensin gta iv, latasin Haze demon ja GRIDin demon, tänää sanos 25 gigaa tilaa?! Hmm.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Itseäkkin ihmetytti just äsken, eilen sain koneen, asensin gta iv, latasin Haze demon ja GRIDin demon, tänää sanos 25 gigaa tilaa?! Hmm.
Onko kyseessä 40 gigan PS3? Jos on, niin lukema kuulostaa melko lailla oikealta. Suoraan paketista siinä on vapaata about 36 gigaa (koska PS3 varaa aina n. 10 prosenttia levytilasta omiin tarkoituksiinsa). GTA4:n asennus haukkaa reilut neljä gigaa ja nuo demot taisivat viedä toista gigaa kumpainenkin.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Käykö pleikkariin mikä tahansa erillinen USB-kovalevy? Toimiiko se ihan samalla tavalla kuin jos vaihtais sisälle uuden oikean kokoisen?
 
Ylös Bottom