Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Mikä seuraavista kiintolevyvaihtoehdoista olisi "paras":

- Western Digital Scorpio WD2500BEVS (250 Gt, 5400 RPM, sarja-ata)
- Samsung Spinpoint M5S (250 Gt, 5400 RPM, 8 Mt, sarja-ata) HM250JI
- Seagate Momentus 5400.4 (250 Gt, 5400 RPM, sarja-ata) ST9250827AS?

Mieluiten saa perusteluita kertoa. :) Olisin siis kiintolevyä vaihtamassa, ja en osaa noiden väliltä päättää, kun hintaeroakaan ei ole muutamia äurejä enempää.

Mieluiten saa perusteluita kertoa. :) Olisin siis kiintolevyä vaihtamassa, ja en osaa noiden väliltä päättää, kun hintaeroakaan ei ole muutamia äurejä enempää.

Mä pistin tiluakseen tänään 160Gb Momentuksen kun makso vaan 46 ja oli pärjännyt hyvin testeissä. Ostin Ps3:sen kiintolevylle kaveriks Icyboxin 20e:lla, niin sain halvalla pienen usb-kovon. Niin ja Momentuksen takuuhan on 60kk. Varmaan Scorpio ihan yhtä hyvä valinta paitsi hiukan kalliimpi. Mun momentus oli 5400.3, mikä vaan SATA150, kun 5400.4 on SATA300:nen, jota tosin ps3 ei tue eikä näin ollen hyödytä hankkia sellaista.

Itse ostin juuri tässä eilen tuon Western Digital Scorpion ja se on toiminut ainakin näin kaksi päivää moitteetta.
Aika paljon tosin siinä vaihdossa sai niiden vanhan kovalevyn ruuvien kanssa tapella, mutta kyllä se siitä sitten;)
PS: En ole varma mutta ainakin tuo scorpio minun mielestäni on hieman hiljaisenmpi kuin vanha kovalevy. (harhaluulo ehkä)

Mä pistin tiluakseen tänään 160Gb Momentuksen kun makso vaan 46 ja oli pärjännyt hyvin testeissä. Ostin Ps3:sen kiintolevylle kaveriks Icyboxin 20e:lla, niin sain halvalla pienen usb-kovon. Niin ja Momentuksen takuuhan on 60kk. Varmaan Scorpio ihan yhtä hyvä valinta paitsi hiukan kalliimpi. Mun momentus oli 5400.3, mikä vaan SATA150, kun 5400.4 on SATA300:nen, jota tosin ps3 ei tue eikä näin ollen hyödytä hankkia sellaista.

Eipä kannata tuosta SATA VS SATA-2 -erosta stressata. Nopeimmatkaan tällä hetkellä myynnissä olevat 15000rpm levyt eivät riitä edes tuotta hitaampaa SATA-väylää tukkimaan..

Vastaus: PlayStation 3

Sanokaas joku esimerkki tai linkittäkää mikä kovalevy kannattaa hommata pleikkari 3 sais olla iso?

Kiitos linkistä. Mutta miten sit tollane asennetaan? Mitä jos joku menee vikaan ? :confused:

Kiitos linkistä. Mutta miten sit tollane asennetaan? Mitä jos joku menee vikaan ? :confused:

Ei siinä voi mennä mitään vikaan, kun on niin hemmetin helppoa vaihtaa. Ohjeet taas löytyy manuaalista.

Terve. Aattelin tässä kysästä että olisko http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=23422 tommone hyvä ps3:een ja onko tuo se oikea malli(?) joka käy ps3. Kestääkö tuo hyvin ja pitääkö kovempaa meluu yms kun vakio?
Sopii hyvin PS3:een, eikä pidä sen enempää ääntä kuin PS3:n vakiokiintolevykään. Kestävyydestähän kukaan ei voi mennä takuuseen, mutta hyvin suurella todennäköisyydellä toimii vielä vuosienkin päästä aivan ongelmitta.

Juu hyvä. Ja takuuhan ei raukea jos vaihtaa?
Ei raukea ei. Muista ennen kiintolevyn vaihtoa ottaa vähintään pelitallennukset talteen esim. muistitikulle, koska vaihdettuasi uuden levyn PS3:een, et voi vanhaa enää käyttää (formatoimatta sitä ensin).

Ei. Sonyhan itse kannustaa tähän, tuskimpa ohjekirjassa noita ohjeita olisi jos takuu menisi. Kannattaa vaan säilyttää se alkuperäinen jos koneeseen tulee jotain muuta vikaa.

Sellanen ongelma tuli, että piti kopsata NFS pro street save usb tikulle, mutta se on kopiosuojattu. Kun teen backupin koko järjestelmästä, niin tuleeko tuo NFSsave samalla backupattua ja onnistuuko palauttaminen?

Terve. Aattelin tässä kysästä että olisko http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=23422 tommone hyvä ps3:een ja onko tuo se oikea malli(?) joka käy ps3. Kestääkö tuo hyvin ja pitääkö kovempaa meluu yms kun vakio?
Omaani asensin juuri tuollaisen, ja hyvin toimii. Mielestäni hiljaisempi kuin orkkis 40 Gb levy.
Läppärikäyttöön suunnitellun levyn luulisi kestävän tuollaisessa paikallaan nököttävässä PS3:ssa todella hyvin.

Sellanen ongelma tuli, että piti kopsata NFS pro street save usb tikulle, mutta se on kopiosuojattu. Kun teen backupin koko järjestelmästä, niin tuleeko tuo NFSsave samalla backupattua ja onnistuuko palauttaminen?
Manuaalista: "Kopiosuojattuja tietoja ei voi palauttaa. Joidenkin pelien palautettuja tietoja ei ehkä voi käyttää."

PS3:n LocoRoco on samanlainen, ettei sen kopioimista sallita. Koko järjestelmän palauttamisessa se on kuitenkin tullut mukana. Luusisi että on sama juttu tuossa pelissä. Backup/Restore on siis ainakin minulla palauttanut kaiken koneesta.

Ylös Bottom