Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

Pääsin tuohon viimeiseen vaiheeseen asti, eli tein ton PS3 kansion ja sinne UPDATE, jonne laitoin firmwaren. Ulkoisen kovon laitoin sitten pleikkariin kiinni (FAT32) mutta edelleen herjaa tuota "Yhtään sopivaa päivitystietoa ei löytynyt" -lausetta :( Häiritseekö se mitenkään, kun mulla on tuolla PS3 kansiossa tollanen EXPORT? Se oli tullut sinne ulkosen kovon formatoinnin yhteydessä.

Tikun heivasin hittoon kun sitä ei ps3 pystynyt ymmärtämään.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

Pääsin tuohon viimeiseen vaiheeseen asti, eli tein ton PS3 kansion ja sinne UPDATE, jonne laitoin firmwaren. Ulkoisen kovon laitoin sitten pleikkariin kiinni (FAT32) mutta edelleen herjaa tuota "Yhtään sopivaa päivitystietoa ei löytynyt" -lausetta :( Häiritseekö se mitenkään, kun mulla on tuolla PS3 kansiossa tollanen EXPORT? Se oli tullut sinne ulkosen kovon formatoinnin yhteydessä.

Tikun heivasin hittoon kun sitä ei ps3 pystynyt ymmärtämään.

EXPORT-kansio ei vaikuta asiaan, siellä on vaan mahdolliset ps3:n backupit. Eli sinulla on siis fat32-muotoon alustettu ulkoinen kiintolevy, jonka juuressa kansio PS3, jossa kansio UPDATE jossa tiedosto PS3UPDAT.PUP-niminen tiedosto? Latasitko päivitystiedoston fi.playstation.com sivustolta? Tällä tavoin päivityksen pitäisi toimia/tiedoston tunnistua jos kaikki on kunnossa.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

Häiritseekö se mitenkään, kun mulla on tuolla PS3 kansiossa tollanen EXPORT?
Ei häiritse. Jostain mystisestä syystä se on joskus vaan hieman nihkeä löytämään sitä tiedostoa, jolloin auttaa vaan sitkeys ja uudelleenyritys. Yleensä parin kolmen yrityksen se yhtäkkiä sieltä löytyykin. Jos ei, sitten se tiedosto ei vaan ole oikeassa paikassa taikka käytetty USB-media ei olekaan FAT32-tiedostojärjestelmällä alustettu.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

EXPORT-kansio ei vaikuta asiaan, siellä on vaan mahdolliset ps3:n backupit. Eli sinulla on siis fat32-muotoon alustettu ulkoinen kiintolevy, jonka juuressa kansio PS3, jossa kansio UPDATE jossa tiedosto PS3UPDAT.PUP-niminen tiedosto? Latasitko päivitystiedoston fi.playstation.com sivustolta? Tällä tavoin päivityksen pitäisi toimia/tiedoston tunnistua jos kaikki on kunnossa.

Ulkoinen kiintolevy on oikeassa muodossa, kun kerta backupin sain sillä otettua. Playstationin sivustolta latasin tuon päivitystiedoston. Vielä sellanen juttu, että pitäisikö minun päästä sinne pleikkarin valikkoihin? Toinen vaihtoehto on se, että sisäinen kiintolevy on väärin laitettu.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

Vielä sellanen juttu, että pitäisikö minun päästä sinne pleikkarin valikkoihin?
Ei tarvitse.

Ulkoista kiintolevyä käyttäessä voi olla sellainen juttu, että jos se on kovin hidas käynnistymään, on se levy hyvä olla kytkettynä ja virroissa (jos käyttää ulkoista virtalähdettä, eli ei toimi pelkällä USB-virralla) jo ennen kuin PS3:n käynnistää. Varmuuden vuoksi liitä USB-kiintolevysi PS3:n vasemmanpuoleisimpaan USB-porttiin.

Jos ei meinaa onnistua, lukaise ongelma-FAQista kuinka mennä Recovery Menuun, ja koeta ajaa päivitys sisään sitä kautta.

Lisäksi tarkista vielä kerran, että päivitystiedosto on varmasti

a) oikean kokoinen (v3.65:n koko on ~178 megatavua, ladattu täältä)
b) oikean niminen (PS3UPDAT.PUP, kaikki isoilla kirjaimilla) ja
c) oikeassa hakemistossa (eli se PS3-hakemisto on todellakin levyn juuressa, ja UPDATE-hakemisto luotu PS3-hakemiston alle ja päivitystiedosto nimenomaan siellä UPDATE-hakemistossa eikä esim. PS3-hakemistossa)

Katso vielä selventävä kuva. Huomioi, että ulkoisen asemasi nimi/kirjaintunnus voi olla jotain muutakin kuin E (jos siis käytät Windowsia). Huomioi myös, että tiedoston koko saattaa hieman heittää riippuen käytettävän median tiedostojärjestelmä blokkikoosta. Jos jokin kuvassa ympyröidyistä kokovaihtoehdoista täsmää omaan tiedostoosi, on se ainakin kokonsa puolesta kunnossa.

Toinen vaihtoehto on se, että sisäinen kiintolevy on väärin laitettu.
Jos PS3 ei tunnistaisi kiintolevyä, se osaisi kyllä ilmoittaa siitä varsin selkeästi. PS3 kun ei edes käynnisty ilman kiintolevyä.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

Ongelma löytyi: eli olen hölmöyksissäni ladannut firmwaren useampaan kertaan jolloin se näytti tyyliin (5) keskellä päivityksen nimeä. Nyt ruudussa lukee: "Kiintolevyn järjestelmäosio alustetaan". Nyt kokeilemaan ->
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

Kovalevyn vaihto kohta edessä ja lukenut tätä ja FAQ, hyviä ohjeita. Yksi pieni asia vielä epäselvä: käytössä 120 Giganen slim. Kun ensin otan backupin ulkoiselle kovalevylle ja vaihdan uuden isomman kovalevyn pleikkaan ja alustan sen ohjeiden mukaisesti. Saanko sen jälkeen ladattua pleikalla käyttöjärjestelmän netistä kun pleikkani on kiinni verkossa? Vai pitääkö se ladata erikseen PC:llä ulkoiselle kovalevylle ja siitä siirtää pleikalle? Jotain luin että firmis on uudemmissa malleissa osana kovalevyä?:confused: Muutoin ei olisi väliä mutta en omista PC:tä ja sitä varten pitäisi mennä muualle lataamaan firmis.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

Saanko sen jälkeen ladattua pleikalla käyttöjärjestelmän netistä kun pleikkani on kiinni verkossa? Vai pitääkö se ladata erikseen PC:llä ulkoiselle kovalevylle ja siitä siirtää pleikalle?
Tässä tapauksessa päivitystiedosto pitää todellakin ladata ulkoiselle medialle etukäteen, sillä sitä tarvitaan kiintolevyn vaihdettuasi.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

Mitkä näistä kovalevyistä sopii PS3:een? Kaveri olis ostamassa kovoa. Tuolla Verkkokauppa.com:issa kun ei lue tuoteselosteessa, että onko se tollanen SATA/150, SATA-II/300, vai joku muu. En oo siis mikään ekspertti näissä asioissa. Nuo vaan mainittiin tuossa FAQ:issa, että pitäis sopia. Sitten se koko tietenkin vielä sen 2.5".

Eli linkittäkääpä vaikka tuolta kaupasta muutamia yksilöitä (halvimpia, 30-60e), jotka käy PS3:een, niin voin laittaa linkit eteenpäin kaverille.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

Nyt menee kyllä yli ymmärryksen varmuuskopioinnin suhteen.

Laitan varmuuskopioinnin päälle käyttäen tyhjää FAT32 ulkoista levyä. Ja seuraavaksi ennenkuin edes 1% kerkee tulemaan, niin tulee virhe ilmoitus (80010038).

Olen lueskellut foorumeilla tästä virheilmoituksesta ja monet sanovat sen johtuvan lukituista pelitallennuksista. Olen siis aikaisemmin suorittanut tämän varmuuskopioinnin ja toimi moitteettomasti, joskin hitaasti. Ja sen jälkeen en ole pelikokoelmaani lisännyt mitään uusia pelejä joista tulisi uusia lukittuja pelitallennuksia.

Olisko kohtalotovereita?
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

Laitan varmuuskopioinnin päälle käyttäen tyhjää FAT32 ulkoista levyä. Ja seuraavaksi ennenkuin edes 1% kerkee tulemaan, niin tulee virhe ilmoitus (80010038).
Lue ongelma-FAQista, kuinka ajetaan tietokannan uudelleenrakennus. Voi olla, että tiedostojärjestelmä on hieman solmussa, ja sen vuoksi backupin ottaminen ei onnistu.

Käy myös huolellisesti läpi, ettei PS3:n kiintolevyllä ole mitään Corrupted Datana näkyvää tauhkaa. (Katso erityisesti teematiedostot.)
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

Suosittelen valtavasti että ostatte ulkoiset kovalevyt pleikkaan gigantista!
Tässä syy:

Olin lukenu netistä jo, että HDD pitää muuttaa FAT32 muotoon, jotta se toimii PS3:sessa. Menin giganttiin ja otin hyllystä 1 teran kovalevyn ja sanoin myyjälle: Tulin hakemaan ulkoisen kovalevyn PS3:sta varten, mutta luin netistä, että sen täytyy olla FAT32 muodossa, joten voiko tämän formatoida valmiiksi, kun en itse osaa. Myyjä sanoi, että onnistuuhan se.

Myyjä formatoi kovon mulle valmiiksi, ja vielä ilmaiseksi. Ja sanoi vielä, että jos ei toimi niin voin palauttaa sen ja saan rahat takasin.

Kovalevy kuitenkin toimii mainiosti, eikä tarvinnu ite ruveta formatoinnin kanssa säheltään. GIGANTTI FTW! :D
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

Joo elikkäs mulla otti 250giganen slimi vähän vesivahinkoa ja kenties salama saatana pääs iskemään?
Eli kun koitan startata niin valittaa ''Ei voida käynnistää. Oikeaa kovalevyä ei löydy''

Tuli jo ostettua uus 320giganen mut olishan se ihan jees jos tonkin sais toimimaan..

ps. mulla oli siis ikkuna jäänyt lukitsematta ja tuuli oli aukassu ikkunan ja vettä satanu päälle.. Toimi kyllä pinta puolisen kuivauksen jälkeen, mut meni yht'äkkiä jumiin eikä suostu enää menemään päälle..
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

Eli kun koitan startata niin valittaa ''Ei voida käynnistää. Oikeaa kovalevyä ei löydy''
Se on aika selkeä merkki viasta kiintolevyssä ja/tai itse konsolissa - etenkin nämä olosuhteet huomioon ottaen. Eipä tuossa tilanteessa ole paljoa mitään tehtävissä. Jos ei uudellakaan kiintolevyllä lähde toimimaan, lienee kotivakuutus se ainoa vaihtoehto. En usko, että takuu kattaa tuollaista tavallaan itse aiheutettua vahinkoa.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

Tiedä sitten kun vakuutusyhtiönä toimii pohjola ja muutenkin ollu sen kanssa ongelmia.. Ja onhan siinä se 150e omavastuu.
Jos ton pistäis takuun piikkiin, niin huomaneekos ne sen siellä takuuhuollossa et kastunut yms.?
 
SirTiqu: Kastuminen lähes varmasti huomataan - etenkin kun Pleikkarin Suomen teknisen tuen kaverit lukevat tätä foorumia.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

En tiedä voiko tuota jotenkin "kuivattaa" (olettaen, että se on kastumisen syytä)? Ehkä sinne voi kevyesti puhaltaa vähän hiustenkuivaajalla (omalla vastuulla tietysti - en ole koskaan kokeillut) ja antaa muutenkin olla kuivassa päivän pari. Salama on tietysti jo eri luokan asia..
 
Ylös Bottom