Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

shout: Harvinaisen huono tuuri ajoituksen kanssa, sillä tuo v3.60 ilmestyi vasta tänään aamuyöllä. Päivitystiedosto tulee jakeluun myös weppiin hetkenä minä hyvänsä. Sitten tuo v3.60-päivitys muistitikulle, niin jo onnistuu vaihto.

Update! Päivitys on ladattavissa nyt täältä.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

shout: Harvinaisen huono tuuri ajoituksen kanssa, sillä tuo v3.60 ilmestyi vasta tänään aamuyöllä. Päivitystiedosto tulee jakeluun myös weppiin hetkenä minä hyvänsä. Sitten tuo v3.60-päivitys muistitikulle, niin jo onnistuu vaihto.

Update! Päivitys on ladattavissa nyt täältä.

Erinomaista! Pitää laitella päivitys kunhan töistä kotiutuu.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

Se oli kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Ja vaihdoin levyjä vieläpä aika monta kertaa yrittäessäni selvittää, mikä sitä 320-gigaista vaivasi. Eli todistetusti PS3 osaa käyttää muitakin kiintolevyjä, kunhan ne on formatoitu alunperin kyseisessä yksilössä. Toisessa PS3-järjestelmässä on edessä aina pakkoalustus.

Tästä tulikin mieleen vielä kysymys nyt kun tuo "*cloud-save" on toiminnassa (*vain PSN+-asiakkaat tällä hetkellä, tosin)..

Eli jos saan mun vanhan "YLoD" Phat PS3:n "henkiin" JA laitan siihen sen vanhan kovalevyn (eli "formatoitu alunperin kyseisessä yksilössä"), niin onko mulla sitten mahis kopioida tietyt savet "pilveen" - JA sieltä sitten edelleen takaisin mun uuteen PS3 Slimiin?

Kyse on siis tietyistä lukituista save-tiedoista, joita en saanut uuteen Slimiin vaikka oli backup..
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

Eli jos saan mun vanhan "YLoD" Phat PS3:n "henkiin" JA laitan siihen sen vanhan kovalevyn (eli "formatoitu alunperin kyseisessä yksilössä"), niin onko mulla sitten mahis kopioida tietyt savet "pilveen" - JA sieltä sitten edelleen takaisin mun uuteen PS3 Slimiin?
Kyllä. Juuri se on sen tarkoitus.

Kyse on siis tietyistä lukituista save-tiedoista, joita en saanut uuteen Slimiin vaikka oli backup..
Toisaalta jos saat YLOD-Pleikkarin heräämään, tiedonkuljetustyökalulla Slimiin kulkee kaikki mahdollinen, ml. myös lukitut savet. Se on minusta se kaikista paras tapa, koska silloin ei tarvitse asennella pelejä uusiksi jne.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

Toisaalta jos saat YLOD-Pleikkarin heräämään, tiedonkuljetustyökalulla Slimiin kulkee kaikki mahdollinen, ml. myös lukitut savet. Se on minusta se kaikista paras tapa, koska silloin ei tarvitse asennella pelejä uusiksi jne.

Mulla oli (ulkoinen) backup vanhasta Phatistä (viimeiset savetkin kopioin muistitikulle päivää ennen kuolemaa), josta sitten siirsin ne kamat Slimiin mitä pystyin. Sen jälkeen latasin kaiken uudestaan storesta yms. Jäin kuitenkin oikeastaan kaipaamaan vain tiettyjä lukittuja save-tietoja, jotka eivät siirtyneet Slimiin.

Eli kysymys tosiaan oli siitä, että saisin vanhan Phatin vähäksi aikaa hurisemaan (ja oletus, että vanha kovis&tiedot löytyvät), siirtäisin tietyt savet "pilveen" ja Phat kiinni. Sitten Slim auki ja "imuroisin" pilvestä nuo ko. lukitut savet sitten Slimiin. Eli tuo onnistuisi?
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

Eli kysymys tosiaan oli siitä, että saisin vanhan Phatin vähäksi aikaa hurisemaan (ja oletus, että vanha kovis&tiedot löytyvät), siirtäisin tietyt savet "pilveen" ja Phat kiinni. Sitten Slim auki ja "imuroisin" pilvestä nuo ko. lukitut savet sitten Slimiin. Eli tuo onnistuisi?
Kyllä. Ainoa rajoitus on se 24 tunnin "cooldown", eli sen jälkeen kun olet vanhalta Pleikkarilta savet pilveen tunkenut, pitää odottaa 24 tuntia ennen kuin voit ne sieltä Slimille kopsia.
 
PS3 ja ulkoinen kovo

Onko olemassa jotain ulkoista, USB liittimestä virran ottavaa, kovoa mikä todistetusti toimisi pleikkarissa?
 
Vastaus: PS3 ja ulkoinen kovo

Onko olemassa jotain ulkoista, USB liittimestä virran ottavaa, kovoa mikä todistetusti toimisi pleikkarissa?
Ollut ihan PS3:n julkaisusta lähtien. Omassa Pleikkarissa ollut vuosikaudet kiinni WD:n 250 gigan levy, joka toimii pelkällä USB-virralla.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

Onko heittää linkkiä johonkin nimenomaiseen tuotteeseen niin tilaan juuri vastaavan. Omassani ei ole esim Lacien tuotteet toimineet.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

Onko heittää linkkiä johonkin nimenomaiseen tuotteeseen niin tilaan juuri vastaavan.
Juuri tuota mallia ei ole myyty enää aikoihin, mutta tämä lienee tämän hetken vastine. Sinällään kummiskin ihan mikä tahansa USB-virralla toimiva kiintolevy periaatteessa toimii PS3:n kanssa.

Omassani ei ole esim Lacien tuotteet toimineet.
Onhan levy alustettu käyttäen FAT32-tiedostojärjestelmää? Esimerkiksi NTFS-tiedostojärjestelmää PS3 ei tue.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

Juuri tuota mallia ei ole myyty enää aikoihin, mutta tämä lienee tämän hetken vastine. Sinällään kummiskin ihan mikä tahansa USB-virralla toimiva kiintolevy periaatteessa toimii PS3:n kanssa.


Onhan levy alustettu käyttäen FAT32-tiedostojärjestelmää? Esimerkiksi NTFS-tiedostojärjestelmää PS3 ei tue.

Kiekko on NTFS mutta kun kytkee niin alkaa vaan naksumaan niin kun virta ei riittäis.

Ja nimenomaan kaipailin linkkiä oikeesti toimivaan, en PERIAATTEESSA. :)
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

Elikkä, WD My Passport USB 3.0 kovo (usb virralla, 500GB) toimii.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

Jos oikein ymmärsin niin ulkoisessa kovalevyssä ei voi säilyttää pelejä, mutta sisäisessä voisi? Toimiiko 19689 - Western Digital Scor - Verkkokauppa.com tämä suoraan konsoliin tökättynä, vai pitääkö jotain muutella?

Edit. Ja kun ketjua selailin niin joku oli kysynyt ihan samaa joten eipä mitään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

Kiekko on NTFS mutta kun kytkee niin alkaa vaan naksumaan niin kun virta ei riittäis.

Ja nimenomaan kaipailin linkkiä oikeesti toimivaan, en PERIAATTEESSA. :)
Jos haluat käyttää tuota vanhaa levyäsi niin alustappa se Fat32 muotoon. Kyllä pitäisi toimia.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

(Savet pilveen Plus-jäsenyyden kautta - ja sieltä esim. uuteen koneeseen)
Ainoa rajoitus on se 24 tunnin "cooldown", eli sen jälkeen kun olet vanhalta Pleikkarilta savet pilveen tunkenut, pitää odottaa 24 tuntia ennen kuin voit ne sieltä Slimille kopsia.

..sellainen nopea jatko tähän, eli sain kuin sainkin vanhan Phatin eloon ja myös siinä ollut kovalevy pelitti mainiosti (vaikka siis irroitin sen jossain vaiheessa - onneksi en tyhjentänyt).

Tämä siis tarkoitti, että otin sitten vuoden PS Plus -jäsenyyden ja sain siirrettyä muutamat tärkeät savet (ainakin KZ2 ja Heavy Rain + vedin sitten kaikki jotka oli lukittu) talteen "pilveen". Ja huomenna siirrän ne eteenpäin pilvestä mun uudempaan Slimiin. Säilyykö savet muuten "edelleen" pilvessä niin kauan kuin ne sieltä mahd. deletoin (ilmeisesti myös 6 kk sen jälkeen jos Plus-jäsenyys päättyy)?

EDIT, korjaus: Pilven kapasiteetti (150 MB) näkyy niin, että PS3 näyttää VAPAANA olevan määrän. Eli esim. 130MB/150MB tarkoittaa siis, että vapaana/jäljellä on edelleen 130MB.. Kiitokset Kojolle huomiosta.

PS. Tontsa, se varmasti kannattaisi ASAP lisätä tuonne FAQ-listaan, että tavallaan kerran sillä tietyllä PS3:lla formatoitu kovalevy toimii edelleen, vaikka sen irrottaisi laitteesta. Olin itse(kin) pitkään siinä luulossa, että aina kun kovalevyn irroittaa ja laittaa Pleikkaan, niin laite ensin formatoi sen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

Cobretti: Myös pilvestä PS3:lle päin kyse on kopioinnista, eli mitään ei poisteta. Päivittelen FAQia joskus, kun ehdin/muistan/jaksan.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

Mutta pientä valitusta silti. Tuo pilven kapasiteetti (150 MB) tuntuu aika pieneltä.. Mulla meni about kolmen pelin saveihin/tietoihin jo ilmeisesti joku 130 MB (!)
Itseäni ainakin hämäsi tyyli millä tila siellä ilmoitetaan. Kauhistelin myös tilankulutusta ennen kuin hokasin että se näyttää jäljellä olevaa tilaa, esim. 130/150.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

Itseäni ainakin hämäsi tyyli millä tila siellä ilmoitetaan. Kauhistelin myös tilankulutusta ennen kuin hokasin että se näyttää jäljellä olevaa tilaa, esim. 130/150.

Doh, olet varmaan oikeassa.. Nyt tuli tyhmä olo. :eek: Joidenkin savejen kohdalla se herjasi jotain ettei toiminta onnistunut, joten siitä päättelin että tila loppu.. Täytyy vielä myöhemmin kokeilla uudestaan (EDIT: Jep, homma toimii ja tilaa on).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

Ulkoista kovoa hankkimassa ja aattelin vaan varmistaa että tää sopis PS3:n kanssa:

52948 - Verbatim Store 'n' G - Verkkokauppa.com

Formatoitu FAT32-muotoon ja toimii USB:llä. 500 gigaa tilaa ja hintaakaan ei ole kuin 56 euroa. Oma epävarmuus kohdistui tohon yhteensopivuuteen, kun tuossa sanotaan, että Mac- ja Windows-käyttöjärjestelmä...vai onko sillä väliä? :)
 
Ylös Bottom