Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Itse tein näin :)

- Ostin hulluilta päiviltä BUFFALO - MiniStation 320 GB Turbo USB 2.0 Portable Hard Drive 80
- Purin kotelon kotelo, sisältä löytyi WD3200BEVT levy.
- Pistin levyn PS3:seen ja tuon 60 gigasen PS3:sen levyn laitoin tuohon buffalon koteloon.

Nyt minulla on 60 gigainen siirrettävä kovalevy ja PS3:ssa on 300 gigan kovalevy :cool:

Nyt pitäs vain tilata PlayTV, niin digiboxi olis täydellinen..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Itse tein näin :)

Nyt minulla on 60 gigainen siirrettävä kovalevy ja PS3:ssa on 300 megan kovalevy :cool:

Nyt pitäs vain tilata PlayTV, niin digiboxi olis täydellinen..

Juu tolla 300 megalla ei pitkälle pötkitä, ehkä hyvällä tuurilla saat puolikkaan pikku kakkosen talteen :)

Sori, pakko oli kuitata...
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Itse tein näin :)

- Ostin hulluilta päiviltä BUFFALO - MiniStation 320 GB Turbo USB 2.0 Portable Hard Drive 80
- Purin kotelon kotelo, sisältä löytyi WD3200BEVT levy.
- Pistin levyn PS3:seen ja tuon 60 gigasen PS3:sen levyn laitoin tuohon buffalon koteloon.

Nyt minulla on 60 gigainen siirrettävä kovalevy ja PS3:ssa on 300 megan kovalevy :cool:

Nyt pitäs vain tilata PlayTV, niin digiboxi olis täydellinen..

Olikos vaikeakin operaatio? Tuolla hulluilla päivillä on myös Buffalo Drivestation 500Gb (69,90) eli vois olettaa että sekin sopii PS3 sisuksiin!?
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Tuolla hulluilla päivillä on myös Buffalo Drivestation 500Gb (69,90) eli vois olettaa että sekin sopii PS3 sisuksiin!?
Eips. Tuo Drivestation sisältää perinteisen 3,5 tuuman kiintolevyn, eikä sitä todellakaan voi tunkea Pleikkarin sisuksiin.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Eips. Tuo Drivestation sisältää perinteisen 3,5 tuuman kiintolevyn, eikä sitä todellakaan voi tunkea Pleikkarin sisuksiin.

Jep! Nisu jo tuossa kertoili samaa. Ei muuta kuin hulluille päiville hakemaan tuo 320gb.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Ostan varmaan Western-Digitalin sisäisen kiintolevyn.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Itsekkin voin suositella noita Western Digitalin kiintolevyjä.Itellä on tuo 320GB levy.Eikä tuo ollu mikään vaikea asentaa,luulin että olis,mutta helppo homma oli.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Olikos vaikeakin operaatio? Tuolla hulluilla päivillä on myös Buffalo Drivestation 500Gb (69,90) eli vois olettaa että sekin sopii PS3 sisuksiin!?

Buffalon kotelon kylissä on neljä erittäin pientä ruuvia. Ne auki ja hieman meisselillä avustin, niin kotelo poksahti auki. Ei mikään vaikea operaatio, mutta voimaa tuohon joutui käyttämään.
Kotelon kylkien keskellä on semmoiset väkäset mitkä pitävät kotelon kasassa. Eli siitä keskeltä kun meisselillä hieman avustaa niin onnistuu.
Pieniä jälkiä tuohon muoviin jää melkein väkisellä.

Niin ja tuo 500 giganen on tosiaan isommalla 3,5 tuuman levyllä joten se ei käy.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Tuottaako nuo 7200 rpm kuinka paljon enemmän lämpöä? Tilasin PS3:n ja ajattelin samalla laittaa isomman levyn. 320Gt levyä ajattelin mutta pitäisikö olla tuo 5400 rpm, 8 Mt cache vai 7200 rpm, 16 megaa cachea malli? 16 megan cachella tietty nopeempi varmaan mutta toimiiko hyvin pleikassa lämpöjen suhteen?
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Tuottaako nuo 7200 rpm kuinka paljon enemmän lämpöä? Tilasin PS3:n ja ajattelin samalla laittaa isomman levyn. 320Gt levyä ajattelin mutta pitäisikö olla tuo 5400 rpm, 8 Mt cache vai 7200 rpm, 16 megaa cachea malli? 16 megan cachella tietty nopeempi varmaan mutta toimiiko hyvin pleikassa lämpöjen suhteen?
Lämpenevät ihan aavistuksen verran enemmän, mutta käytännössä sillä ei ole merkitystä.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Tottakai ne lämpenee enmmän nopeamman kiertonopeuden vuoksi mutta pointti oli lähinnä että kuinka PS3 tuuletin reagoi? Pystyy pitäämään laitteen tarpeeksi viileänä?
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Tottakai ne lämpenee enmmän nopeamman kiertonopeuden vuoksi mutta pointti oli lähinnä että kuinka PS3 tuuletin reagoi? Pystyy pitäämään laitteen tarpeeksi viileänä?
Kuten sanoin, käytännössä eroa ei huomaa. Eli Pleikkari itsessään ei lämpene juuri sen enempää, eikä tuuletinkaan reagoi asiaan.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Olis tarkotus vaihtaa kiintolevyä suurempaa, ni olis pari typerää kysymystä. Jokin verran tiedän, mutta pari asiaa jotka haluaisin varmistaa.

1. Onko mitään tapaa varmistaa jo kaupassa että kiintolevy on FAT32, vai mikä se oli?
2. Alustamisesta sen verran, meneekö se vain niin että toinen muisti (ulkoinen kiintolevy) USB kiinni, valitsen alusta kiintolevy, siirrän tiedot ulkoiseen muistiin. Kun olen uuden kiintolevyn vaihtanut PS3 sisuksiin laitan ulkoisen muistin kiinni ja palautan tavarat?
3. Eikös trophyt säily vaikka kuinka vaihtais kiintolevyä?
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

1. Onko mitään tapaa varmistaa jo kaupassa että kiintolevy on FAT32, vai mikä se oli?
2. Alustamisesta sen verran, meneekö se vain niin että toinen muisti (ulkoinen kiintolevy) USB kiinni, valitsen alusta kiintolevy, siirrän tiedot ulkoiseen muistiin. Kun olen uuden kiintolevyn vaihtanut PS3 sisuksiin laitan ulkoisen muistin kiinni ja palautan tavarat?
3. Eikös trophyt säily vaikka kuinka vaihtais kiintolevyä?
1. Pleikka formatoi sisäisen kiintolevynsä joka tapauksessa omalla tiedostojärjestelmällään. Sitä paitsi kaupasta ostettavien kiintolevyjen pitäisi olla täysin alustamattomia muutenkin. USB- ja muut ulkoiset kiintolevyt ovat asia erikseen, ja ne on yleensä formatoitu FAT32:ksi jo tehtaalla.
2. Ennen levyn vaihtamista aja Backup FAT32-levyjärjestelmää käyttävälle USB-kiintolevylle, vaihda uusi levy Pleikan sisuksiin, formatoi *sisäinen* levy Pleikan ohjeiden mukaan, ja lopuksi aja Restore siltä USB-levyltä Pleikan uudelle sisäiselle levylle. Lisätietoja varmuuskopiotyökalun käytöstä löytyy manuaalista. Pleikka siis EI OSAA alustaa esim. USB-kiintolevyä FAT32:ksi automaattisesti, formatointi tapahtuu vain Pleikan omalle levylle.
3. Säilyvät kyllä.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Olis tarkotus vaihtaa kiintolevyä suurempaa, ni olis pari typerää kysymystä. Jokin verran tiedän, mutta pari asiaa jotka haluaisin varmistaa.

1. Onko mitään tapaa varmistaa jo kaupassa että kiintolevy on FAT32, vai mikä se oli?
2. Alustamisesta sen verran, meneekö se vain niin että toinen muisti (ulkoinen kiintolevy) USB kiinni, valitsen alusta kiintolevy, siirrän tiedot ulkoiseen muistiin. Kun olen uuden kiintolevyn vaihtanut PS3 sisuksiin laitan ulkoisen muistin kiinni ja palautan tavarat?
3. Eikös trophyt säily vaikka kuinka vaihtais kiintolevyä?

1. Sehän määräytyy ihan sillä miten sen kiintolevyn alustaa. Eli voit itse päättää alustatko kiintolevyn joko FAT32 tai NTFS formaattiin.
2. Kyllä, kutakuinkin juuri niin käyttäen PS3 omaa backup -toimintoa.
3. Trophyt ovat kytköksissä omaan ps3 -tiliin, eli kyllä säilyy.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

1. Sehän määräytyy ihan sillä miten sen kiintolevyn alustaa. Eli voit itse päättää alustatko kiintolevyn joko FAT32 tai NTFS formaattiin.
Sanon vielä kerran, että Pleikan sisäinen kiintolevy on *AINA* sen omalla tiedostojärjestelmällään (jolla ei tietääkseni ole edes mitään virallista nimeä). Tiedostojärjestelmällä on merkitystä ainoastaan ulkoista mediaa käytettäessä, koska niiden suhteen PS3 ei ymmärrä toistaiseksi muuta kuin FAT32:ta.

PS. Korjasin viestistä NTSC:n NTFS:ksi. Sen verran eri asioista kuitenkin puhutaan. ;)
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Toimiikos pleikan alkuperäiselle kovalevylle ulkoisena kuorena tämä ?

Liittimenä mainitaan ATA? Eikös näissä levyissä ole SATA?

Löytyykö vastaavalla hinnalla oikeanlaista kuorta?

Edit: olinpas sokea. Siinähän lukee isolla että IDE levyille. mutta mistä siis halvin SATA versio?

Edit2: Eville.hk kauppaa 8 arvoista koteloa. Pistin tilaukseen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom