Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3:n omistajien raportteja ensivaikutelmista

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karvapallo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3:n omistajien raportteja ensivaikutelmista

Päätin nyt sitten tännekin foorumille rekisteröityä, jotkut voivat jo tuntea minut pelaaja lehden foorumeilta.

Mutta sitten asiaan.

Hain ps3:seni tuossa eilen kahden pelin voimin ja tänään hain itselleni myös Usb näppäimistön ja hiiren. Itse konsolin ensivaikutelma tuli jo saadessani laatikon käsiini, sillä laite oli yllättävän painava, Ps2:sesta luultavasti 2 kertaa painavampi. Kotona kaivoin laitteen laatikosta ja aloin tappelemaan scart piuhojen ja töpselien sekä muiden vastaavien johtojen kanssa sillä pieneen telkkariini on laitettu ties mitä laitteita (Digiboxi, ps2, dvd soitin ja nyt ps3)
joten säädin varmaan tämänkin kanssa lähes puolituntia.

Laitoin koneen päälle ja pelästyin ettei vanhan Ps2:seni Rgb piuha muka toimisi laitteessa kun kuva oli vihreä mutta sitten muistin että tämä johtuu vain siitä että en ole viellä asetuksista kertonut ps3:lle että käytössä on Rgb piuha joka korjasi ongelman. Valtava määrä valikoita hämmästytti mutta myös kertoi siitä että laitteessa on todellakin paljon ominaisuuksia.

Ensiksi oli pakko kokeilla kaikkea mahdollista kuten Psp:n ja Ps3:n välisiä yhteisiä ominaisuuksia jotka jäivät sitten tuohon ps3:n etä käyttöön psp laitteella.
Ihmettelen kyllä hieman miksi psp:ni ei voi käyttää hyväkseen ps3:n wlania ja mennä nettiin sen avulla mutta luultavasti jotkin säädökset ovat pielessä tai tälläistä mahdollisuutta ei ole ainakaan viellä.

Sitten nettiselainta oli pakko koittaa, joka toimi hyvin vaikkakin on viellä kaukana PC:n Operan ja firefoxin mukavuudesta. Myös hieman monimutkaisemmat sovellus sivustot eivät toimineet kuten Web Messenger tai pandora joka hieman harmitti. (meseen voi kirjautua mutta et voi puhua kenenkään kanssa :confused: )
osoitteiden ja tekstin kirjoittaminen oli tuskaa kunnes hain itselleni näppiksen ja hiiren jolloin homma helpottui huomattavasti.

Ennen näppäimistön ja hiiren hankintaa olin tosin koittanut oman koneeni hiirellä että tunnistaako laite kyseisen tyyppistä hiirtä ja hyvin pelasivat molemmat hiiret joita laitteessa koitin, kävin myöhemmin hakemassa samallaisella hiirella varustetun näppäimistö+hiiri paketin jotka toimivat moitteetta, luukuun ottamatta sitä että hiirelle minulla ei ole viellä mitään kunnon alustaa tai pöytää jolla sitä voisin käyttää mutta mukana tullut laatikko auttaa näin tässä hädässä ;)

Resistancea tuli koitettua sekä motorstormia jotka molemmat ovat todella hyviä, netissä pelaaminen on todellakin hauskaa ainakin resistancessa. Motorstormia en ole viellä päässyt koittamaan mutta nyt kun tuon uusimman patchin sain ladattua niin tuohonkin tulee muutos!

Kone pyöritti ainakin ps2 peleistä suikoden V:sta ja FFXII:tä moitteetta ja molemmissa huomasi lataustaukojen tippuneen lähes puoleen (ainakin suikodenissa)
FFXII:ssä en huomannut mitään merkittävää vikaa vaikka Sony BC sivullaan pienistä ongelmista puhuikin.
 
Vastaus: PS3:n omistajien raportteja ensivaikutelmista

Eipä tässä muuta sanottavaa ole kuin, kone toimii hyvin ja THIS IS LIVING
 
Vastaus: PS3:n omistajien raportteja ensivaikutelmista

ei kovin ruusuinen startti, nettiyhteys ei vaan suostu alkaa toimimaan, hdmi->dvi kaapelilla ei tule näytöön kuva (näyttö ei ole hdcp-tuellinen, mutta olen lueskellut että pitäis silti toimia). komponetti piuhaa odotellessa, sillä ainakin pitäisi saada kuva...ei oikein innosta normitelkulla säheltää
 
Vastaus: PS3:n omistajien raportteja ensivaikutelmista

foeprkl sanoi:
ei kovin ruusuinen startti, nettiyhteys ei vaan suostu alkaa toimimaan, hdmi->dvi kaapelilla ei tule näytöön kuva (näyttö ei ole hdcp-tuellinen, mutta olen lueskellut että pitäis silti toimia). komponetti piuhaa odotellessa, sillä ainakin pitäisi saada kuva...ei oikein innosta normitelkulla säheltää

Ainakaan isän Optoma HD72 videotykkiin ei tule HDMI-liitännän kautta kuvaa, koska siitä uupuu HDCP, sen sijaan DVI-liitännässä sellainen on ja siinä toimii. Pääsis ny itekin omaa konetta räpläilee, tarvii varmaan mennä huomenna kattoo tota isän konetta lasten kanssa :)
 
Vastaus: PS3:n omistajien raportteja ensivaikutelmista

yliverkko sanoi:
Eipä tässä muuta sanottavaa ole kuin, kone toimii hyvin ja THIS IS LIVING

V a k u u t t a v a laite. Pelittää kuin unelma, on hiljainen ja asennuksessa, tilien perustamisessa ja muussa startissa ei mitään ongelmaa.:D
 
Vastaus: PS3:n omistajien raportteja ensivaikutelmista

Harmillinen kyllä tuo hdcp hässäkkä, monia teknillisesti päteviä laitteita muuttuu käyttökelvottomaksi vaivaisen suojauksen ansiosta. Eilen illalla selaillessa löysin tämän: http://www.databay.com.tw/products/view/id/104 ... tuolla pitäisi pystyä käyttämään hdcp:ttömiä näyttöjä, mutta muuta infoa tuosta vehkeestä (saatavuus, hinta ja arvostelua toimiiko oikeasti) ei löydy.
 
Vastaus: PS3:n omistajien raportteja ensivaikutelmista

Todellakin tyytyväinen minäkin ostokseeni, toimiva ja helppokäyttöinen paketti,
mutta seuraavanlainen kysymys olisi:

eli PS3 on kytketty telkkariin HDMI kaapelilla ja AV-vahvistimeen
optisella kaapelilla. Voinko saada äänet kuulumaan molemmista yhtä aikaa,
tällä hetkellä jos haluankin kuunnella äänet vahvarin kautta, pitää ps3 asetuksissa
vaihtaa optinen kaapeli käyttöön. Digiboksini on samanlaisilla kytkennöillä, ja siinä HDMI ja optinen kaapeli antaa kyllä ääntä yhtäaikaa.
Aina ei kuitenkaan jaksaisi pelata 5.1 äänillä :D

Varmaankin taas käyttäjävika... :)
 
Vastaus: PS3:n omistajien raportteja ensivaikutelmista

Legge sanoi:
Eipä ole ikävä kyllä tuossa mallissa HDCP-tukea.

Harmi. Tätä olisi voinut käyttää väliaikaisesti ennen television hankintaa.

No eipähän tilaa kaapelia + sovitinta turhaan.
 
Vastaus: PS3:n omistajien raportteja ensivaikutelmista

Juu elikkäs tuli julkaisupäivänä tuo laite ja muuten on toiminut erittäin hyvin ja helposti, mutta ainut ongelma minulla on ollut toisen ohjaimen vasen liipaisin, josta kerroin täällä.
 
Vastaus: PS3:n omistajien raportteja ensivaikutelmista

hartzu sanoi:
Itse löin vehkeen samantien HDMI:llä ja komposhite pussia en edes avannut, ja hyvin pelitti. Muukin käyttöönotto oli täysin ongelmatonta.

No minullapa ei. Tosin ei ollut töllö päällä kun kytkin virran pleikkaan ekan kerran, joten tuosta saattoi johtua tuo 'ongelma'. Samaiseen ongelmaan törmäsi myös idaho.

XShava sanoi:
Itselläni tunnisti HDMI itse ja sitä tarjosin. En tiedä mitä ootte räveltäneet vai voisiko johtua telkastakin ettei PS3 löydä piuhan toista päätä itse.

Joka tapauksessa, automaattisesti HDMI:n löytää normaalisti.

Hei, minähän en rävellä, olinhan tossa vaiheessa jo melkein selvinpäin :p

Varmaankin tosiaan johtui siitä kun töllössä ei ollut virta päällä kun kytkin koneen päälle ekaa kertaa.

Ja tosiaan manuaalejahan _ei_ lueta :D

EDIT:

Ja niille tiedoksi jotka tuota HDCP-tukea miettivät, että HD-Ready leima takaa HDCP-tuen telkkarissa, joten sen puutteesta ei eurooppalaisen HD-töllön omistajan tarvitse murehtia. (HDCP on eräänlainen kopiosuojausjärjestelmä)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3:n omistajien raportteja ensivaikutelmista

Perin tyytyväinen olen. (Kuinka monella muulla vaimo yhdessä anopin kanssa kävi koneen hakemassa kaupasta kun itse raadoin työmaalla..)
Ainoa miinus mikä tulee mieleen, on se että PES6 tökkii aika pahasti. Kalliilta tuntu myös hdmi piuha gigantista hätäpäissäni hakiessa. 49 euroa joo.
 
Vastaus: PS3:n omistajien raportteja ensivaikutelmista

Luke sanoi:
Kalliilta tuntu myös hdmi piuha gigantista hätäpäissäni hakiessa. 49 euroa joo.

Entiedä haitko Sammonkadun Gigantista vai jostain muualta tuon HDMI-piuhan.
Jos Sammonkadulta niin kohtuu lähellä (Takojankatu 1) Sijaitsee Suomen Elektori mistä itse poimin piuhan. 1.5m pituutta ja hintaa 14e50c Toki pulju avoinna vain arkisin ja myöhäistä sinulle (ellet käy palauttaan ja vaadi rahoja takaisin ;)). Hyvin pelittää meikäläisellä vaikka kyseessä nimetön piuha, kullatut päät toki :D
 
Vastaus: PS3:n omistajien raportteja ensivaikutelmista

Terve vaan kaikille tasapuolisesti. Itse odottelin konsolia vain 2,5 kuukautta, mutta tuskaa odottelu oli silti....

Oman konsolini varasin VPD:stä, ja se ilmestyi jo torstai iltana :eek:
mutta ei siitä iloa ollut kun joutui olemaan iltavuorossa töissä. Noh perjantai tuli otettua pekkaseksi, koska eihän siitä työn teosta olis tullu mitn. :p
Omat vaikutelmat on ollu konsolista tähän asti pelkästään positiivisia:
Hieno design, helppo kytkeä ja käyttää. Langattomuus ohjaimissa on iso plussa ja ohjain on muutenkin kotoisan tuntuinen "vanhalle" PS konkarille.
Konsoli on minulla kiinni HDMI-piuhalla Xoron 37" tuumaisessa LCD-telkussa. Ja kyllä leuka loksui perjantaina kuvanlaadusta :D
Ääni puolen hoitaa Harman Kardon AVR-235 optisella liitännällä. Eikä äänimaailmastakaan ole negatiivista asiaa.

Yksi ongelma ilmaantui: kun katselin Underworld: Evolution (blu-ray) 1080p resoluutiolla, kuva nyki tietyin väliajoin, mutta kun vähän aikaa päätä raavittuani kokeilin toistaa elokuvaa 1080i resolla ja nykiminen hävisi. Ja kuva siltikin Terävistä Terävin. ;)

Todellakin sain rahoilleni vastinetta tällä ostoksella.
 
Vastaus: PS3:n omistajien raportteja ensivaikutelmista

jryi sanoi:
Muutaman päivän kokeilun perusteella sain koottua tällaisen paketin:

http://www.konsolifin.net/juttu.php?site=ps2&id=68

Ihan kavereiden kesken: PS3 on paras laite ikinä!

Hyvin elävästi kirjoitettu ja kuvat olivat mukava lisä siellä tekstin joukossa! :)

Itsellä myös todella positiiviset kokemukset koneesta. Erikoisen lisän tähän tuovat nämä tietokonemaiset ominaisuudet, tälle kun löytyy runsaasti myös muunlaista käyttöä kuin pelkkä pelaaminen. Laadun näkee niin monessa yksityiskohdassa, jotta nämä yhdessä antavat kyllä valtavia lupauksia tulevaisuudelle. Myös se ettei rahasteta joka käänteessä, vaan annetaan mahdollisuus tarttua kolmansien valmistajien huokeisiin lisätarvikkeisiin on plussaa.

Pääasiallisena verkkopelaajana ilmainen online-puoli on silti eräs niitä kantavimpia kilpailuvaltteja. Asiat on tehty kerralla oikein ja se kyllä tulee palkitsemaan ajan kanssa.
 
Vastaus: PS3:n omistajien raportteja ensivaikutelmista

Terve vaan kaikille!

Joo on ollut hyvä laite ja olen ollut kaikin puolin tyytyväinen. Ainut ongelma omalla kohdallani on ollut hieman epävakaa WLAN-yhteys.

Oli muuten ihan asiallinen teksti tuossa yläpuolella ja on muutenkin hyvät sivut konsoliharrastajalle! Pointsit kotiin! :)
 
Vastaus: PS3:n omistajien raportteja ensivaikutelmista

Pume22 sanoi:
Joo on ollut hyvä laite ja olen ollut kaikin puolin tyytyväinen. Ainut ongelma omalla kohdallani on ollut hieman epävakaa WLAN-yhteys.

Itsellä oli myös ongelmia tuon WLAN:in kanssa, mutta eilen ostin Buffalo Airstation WHR-HP-G54 High power -tukiaseman Zyxel:n tilalle ja ainakin MotorStormin verkkopelaaminen onnistui mainoisti, turpaan tuli, mutta yhteydet toimi :D
 
Ylös Bottom