Vastaus: PS3 NHL14: Stanley Cup - Haastajaliiga (kausi 1)
Komissaarin puheenvuoro:
Paljon olen tätä hommaa miettinyt ja punninnut eri vaihtoehtoja.
Karkeasti vaihtoehdot on nämä:
1) Liigan lakkauttaminen
2) Liigamallin muuttaminen (Siirrytään takas yhteen liigaan)
3) Jatketaan samalla systeemillä
Tässä vähän pohdintaa yllä olevista:
1) Sääli olisi pistää pillit pussiin, kun tämä on kuitenkin ainakin itselleni ollut yksi tärkeimmistä arjen vastapainoista. Pitkään olen tätä hommaa tehnyt, ja virtuaalihokiin en ole mielenkiintoani menettänyt missään vaiheessa. Nämä jatkuvat keskeytykset ja niistä seuraava uusien pelaajien rekrytointi on vaan itselleni liian aikaa vievää puuhaa, ja ne nakertavat liigan perustuksia (SC-liiga oli alunperin tarkoitus olla vanhojen tuttujen kanssa pelattava liiga, jossa on paikallisotteluhenkeä lähes joka matsissa
). Eli tässä kaipaisin nyt isolla kädellä jeesiä jokaiselta liigapaikan omaavalta GM:lta. Pelataan nämä kaudet loppuun, ellei nyt täysin mahdottomia esteitä tule eteen.
2) Tämä olisi varmasti siltä osin paras vaihtoehto, että 30 "takuuvarmaa" kaveria saataisiin varmasti kasaan. Enemmänkin tuottaisi ongelmia miettiä, että keistä se liiga sitten koostuisi ja ketkä jäävät ulkopuolelle. Plussaa tulisi myös siitä, että vanhat rivalryparit saataisiin taas samaan liigaan. Isona miinuksena tosin sitten se, että jouduttaisiin ikäänkuin palaamaan niihin samoihin ongelmiin, joita oli nhl13 puolen liigoissa (=liian suuret tasoerot, loppukauden merkityksettömät ottelut jne.).
3) Sitten on vielä tosiaan se vaihtoehto, että jatketaan härkäpäisesti taistelua, ja pelataan tällä systeemillä kuin nyt ekalla kaudella (= 2 liigaa). Tämä vaihtoehto voi tulla kyseeseen vain siinä tapauksessa, että liigajengi pysyy koossa (= ei enää yhtään keskeytyksiä ja ainakin valtaosa pelaajista jatkaa myös kaudella 2), ja tosiaan tuo JTS:n mainitsema joidenkin tehtävien delegointi saataisiin järjestettyä (minimissään pelaajien rekrytointi jollekin kaverille). Tiedän kuitenkin jo nyt, että 1-2 kaveria eivät jatka ja lisäksi pari-kolme pelaajaa ovat mahdollisesti jäämässä pois
. Ja tämä siis koskee Haastajaliigaa, Eliitin osalta en osaa sanoa.
Kaikesta huolimatta olen itse taipuvainen siihen, että mennään samalla systeemillä myös jatkossa (Ja KYLLÄ, olen umpiluupääinen idiootti
). Tämä edellyttää kuitenkin sitä, että saan tosiaan jeesiä näihiin rekrytointeihin. Kyseisen hommanhan voisi aloittaa vaikka jo nyt heti, sillä liiga kaipaa varmasti vähintään varapelaajia molemmille "sarjatasoille", ja lisäksi nuo yllä mainitsemani vapautuvat liigapaikat tarvitsee täyttää.
Työnjako liigassa voisi olla seuraava:
Liigan johtoporras + jury:
Koko Liigan Kummola: Miksa (Teen ja ylläpidän liigojen ketjut, päätän isoista linjoista, valvon liigojen etenemistä jne.)
Eliitin komissaari: Selarit (Eliitin "Sheriffi", hoitaa lisäksi mm. syklien vaihdon ja aikataulussa pysymisen)
Haastajan komissaari: Miksa (ellei nyt sitten suonenveto iske, ja nousen Eliittiin
. Tällöin tarvittaisiin sitten Haastajaliigaan joku vastaavaan jobiiin, kuin Selarit Eliitissä. Osmose
?)
Liigojen yhteinen CUP-turnaus: Osmose ?
Pelaajien rekrytointi: ??? (näitä voisi olla vaikka molemmille liigoille omansa, jotka sitten tekisivät yhteistyötä ja infoaisivat Kummolaa)
Laittakaapa mielipiteitä näistä horinoista, ja mulle privaa jos paikka liigan johtokunnassa kiinnostaa
- El komissaar