Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 - Omat teemat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TopG
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

TopG

New Member
Kysymys kuuluu, teetkö omia teemoja?

Juuri tekeillä oma teema, jossa oma tausta ja kuvakkeet. Mielenkiinto löytyi, kun huomasin, että tuo onkin kovin helppoa. :)

Mites muilla?

Kertokaa vain omista teemoista :D

----------

Lataa
Tässä linkki sivulle, josta voit ladata sen "ohjelman" jolla se kaikki tehdään (älä pelkää, että pitäs uuden "ohjelman" käyttö opetella, siin on vaan jotain kansioita). Tosta linkistä löytyy sellanen zip-kansio, jonka purat ja sitten sen puretun kansion voit pistää vaikkapa työpöydälle.

Video
Tällä videolla pääsin hyvin alkuun, näyttää miten homma toimii, eli idea alusta loppuun (yksinkertaisesti).
Vihreellä lukee tossa miten se menee.
Video on helppo ymmärtää ja sisältää periaatteessa kaikki mitä pitää tietää, jos et jaksa lukea mun pitkää tekstiä :D

Kansiot, tee ensin kopioita alkuperäisestä!
Sample-kansiossa on yks teemaesimerkki (01-niminen kansio), jonka ikonit voit korvata omilla.
Tee kopio kansiosta "01" siihen viereen! Säilyy sitten se 01 aina muuttumattomana, josta teet aina yhen kopion per teema vaikka. (ite pistin 02-kansion siihen, ihan sama :D)

Jutun ydin
Koko homman ydin: Tee samplesta oma kopio(kansio) ja korvaa ne kuvakkeet kopio(kansio)ssa omilla (Lukee tossa ylhäällä). Säilytä aina taustakuvien ja kuvakkeiden (alkuperäiset) nimet muuttumattomana, koko muuttumattomana ja tiedostomuoto muuttumattomana. Kaikkea ei tarvitse korvata, jos ei jaksa, vaan ne, jotka haluaa :D

Esimerkki
Haluut muuttaa sen "Videot"-kuvakkeen omanlaiseksi. Pistät omaan teemakansioon uuden (haluamasi) "Videot"-kuvakkeen, sen nimeksi tulee tässä tapauksessa icons.38.png tai icons.38 (kuten huomaat, jos katsot, mikä on juuri tämän kuvakkeen nimi 01-kansiossa) ja valitset tallennettavaksi tiedostomuodoksi PNG:n. Uuden kuvakkeen koon muutat myös 128x128 pixeliin.
Sit kysytään haluutko korvata tiedoston ja pistät tietty OK (kuten normaalistikin, kun tallennat jonkun tiedoston päälle samalla nimellä). Sulla on oma Video-välilehden kuvake!

Omat kuvat
Kuvakkeisiin kantsii olla jonkin sortin ohjelma, jolla voit tehä kuvia (jos haluat ihan omanlaisia kuvakkeita tehdä), tai sitten teet valokuvista ja pistät ne kuviksi, tai etsit netistä vaan jotain, joka näyttää hyvältä ja muutat ne oikeen kokosiksi :)
Itse käytän Photoshopia, tein sillä hauskan pallon, joka on aina erivärinen eri "pääkuvakkeissa".

Ei muuta kun kokeilemaan! :D

Näyttää paljon vaikeammalta kuin on (kiitos hurjan pitkän tekstini!), kuka vaan voi tämän tehdä!

Kysymyksiä voi tietenin kysyä viestiketjussa.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3 - Omat teemat

Pistäs kunnon ohjeet mitä ohjelmia tarvitsee ja mitä itse käytät. Rupes kiinostaa. :)

Ja jos joku haluaa tehdä hienon/kauniin Ferrari F1 teeman (mielellään Räikkösen kaaran) niin olisin enemmän kuin kiitollinen ja siis pistää sen jakoon :)

Oiskohan täällä ketään joka jaksais väsätä teemaa mulle, oon kyl ite joskus koittanu mut hermot meni ja se homma kaatu siihen. Joku hevi/black metal/metal aiheinen, kiitollinen oisin jos joku jaksais....

Ja jos joku haluaa tehdä hienon/kauniin Ferrari F1 teeman (mielellään Räikkösen kaaran) niin olisin enemmän kuin kiitollinen ja siis pistää sen jakoon :)

Viestin lähetti alunperin Trollbutcher
Oiskohan täällä ketään joka jaksais väsätä teemaa mulle, oon kyl ite joskus koittanu mut hermot meni ja se homma kaatu siihen. Joku hevi/black metal/metal aiheinen, kiitollinen oisin jos joku jaksais....

Voisin itse yrittää joskus muillekin tehdä.

Teen ensin itselleni perinpohjaisen teeman ja perehdyn muutenkin teemojen tekemiseen :)

Kuinka tuon preview kuvan saapi luotua vai pitääkö sellainen askarrella itse tai ottaa valokuva tellusta?

EDIT: Niin ja kuinka saa omat äänet muokattua?

Kuinka tuon preview kuvan saapi luotua vai pitääkö sellainen askarrella itse tai ottaa valokuva tellusta?

Noh, ottelin nyt ainaski näin aluks kuvat tv:stä. Alkuvaikeuksien jälkeen alkaa jo ainakin omasta mielestä vaikuttamaan ihan kohtuulliselta näin ekaksi teemaksi.

PS. Omistettu Timpalle :rolleyes:

http://img262.imageshack.us/my.php?image=screen01az5.jpg
http://img245.imageshack.us/my.php?image=screen02fo6.jpg
http://img245.imageshack.us/my.php?image=screen03bg9.jpg
http://img245.imageshack.us/my.php?image=screen04jq7.jpg

Noh, ottelin nyt ainaski näin aluks kuvat tv:stä. Alkuvaikeuksien jälkeen alkaa jo ainakin omasta mielestä vaikuttamaan ihan kohtuulliselta näin ekaksi teemaksi.

PS. Omistettu Timpalle :rolleyes:

http://img262.imageshack.us/my.php?image=screen01az5.jpg
http://img245.imageshack.us/my.php?image=screen02fo6.jpg
http://img245.imageshack.us/my.php?image=screen03bg9.jpg
http://img245.imageshack.us/my.php?image=screen04jq7.jpg
Kiitos erittäin paljon, erittäin hienoja kuvia on kyllä. Täytyy viikolla käydä ostamassa muistitikku että saa nämä pistettyä pleikkarilleni :cool:

Itse olen samoja kysymyksiä miettinyt. Pitääköhän tuollainen kuva vain tehdä.. Pistää taustakuvan päälle kaikenlaiset ikonit. Ainakin se onnistuisi.

Jep, ja tuo "kuvakkeen selausääni", en keksi tuota millään. Eihän tuolla ole missään kansiossa äänitiedostoja, joka voisi muistuttaa selausääntä. Kaikki vain kuvia varten olevia tiedostotyyppejä.

Jos saan vastaukset, ilmoitan heti.

EDIT: Tuossa ohjeessa (pdf-tiedosto, PS3_Custom_Theme_e) pitäisi olla (ääni)efektien ohje, mutta minulta ei siitä kohdasta aihetta löydy.. Entä sulta?

Ei ole vielä tullut pistettyä mihinkään. Teen vielä joitain pikkuviilauksia ja testejä. Ilmoittelen sitten, kun on ladattavissa.

Jos aiot vaihtaa noi pikkukuvakkeet, jota ei mielestäni tarvii tehdä, niin voisitko mitenkään laittaa ladattavaksi myös tuon originaalin jossa on noi yläpuolisten kuvien kuvakkeet?

Jos aiot vaihtaa noi pikkukuvakkeet, jota ei mielestäni tarvii tehdä, niin voisitko mitenkään laittaa ladattavaksi myös tuon originaalin jossa on noi yläpuolisten kuvien kuvakkeet?

Meinaat siis, että Uisor olis ottanu ne jostain muualta(?). Eli, pystyykö teeman "purkamaan", eli jos sulla on toisen teema ladattu (eli vain yksi p3t-tiedosto), voiko sen jotenkin purkaa, jotta voi käsitellä ja käyttää uudelleen sen teeman kuvakkeita ja muita tiedostoja (mm. omiin teemoihin)?

Jos ymmärsit :D

Siis eikös nuo edelliset kuvat olleet Uisorin tekemästä teemasta? Meinasin vaan ettei enää tekisi muutoksia näytti jo pirun hyvältä.
Ja siis kyllä varmasti pystyy toisista teemoista matskuu käyttää, en ainakaan käsitä miksi ne olisi jotenkin salattu. :D
Tää nyt oli vähän sekavaa. Toivottavasti asiat nyt selkeni.

Siis eikös nuo edelliset kuvat olleet Uisorin tekemästä teemasta? Meinasin vaan ettei enää tekisi muutoksia näytti jo pirun hyvältä.
Ja siis kyllä varmasti pystyy toisista teemoista matskuu käyttää, en ainakaan käsitä miksi ne olisi jotenkin salattu. :D
Tää nyt oli vähän sekavaa. Toivottavasti asiat nyt selkeni.

Kyllä Uisorin kuvakkeet hienoja (aplodit :D). Käsitin väärin, joo, nyt ollaan selvillä vesillä.

Mietin vaan, että jos lataat PS3-teeman netistä, joka on siis vaan yks ja ainoa tiedosto, joka sisältää kaiken teemaan liittyen. Voiko sen yhden tiedoston avata ja käyttää kuvakkeita omiin teemoihin... Jos ne eivät tuolla tavalla, niinkuin meinasit, salattuja ole, niin mitenköhän ne sitten saisi avatuiksi...

Teitkö Uisor muuten noi kuvakkeet ite, jos teit, tosi hienoja niinkuin alussa sanoin :cool:

Juu noi pikkukuvakkeet ovat noita tossa ohjelman mukana tulevia kuvakkeita joiden värin muokkasin vain tuohon yleiseen ilmeeseen sopivammaks. Tein sen koska en jaksanut niiden tilalle vääntää mitään uutta ja ihmeellistä. Ajattelin kyllä pistää jotain enemmän Ferrariin liittyvää, mut ei ainakaan veilä jaksanut.

Noi pääkuvakkeet onkin sitten vaatinut hieman enemmän duunia vaikkei nekään täysin omia olleet vaan ferrarin logosta johdatettuja.

Itekkin mietin, että saako noita kuvakkeita jotenkin ripattua, mutta ei vaivautunut asiaa selvittään. Noita alkuperäisi XML-kuvakkeita varmaankin saa jostain, koska niitä on joissain teemoissa käytetty/muokattu.

Ylös Bottom