Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-päivitykset

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3-päivitykset

Kauhulla odotan, millaiseksi sateenkaarioksennukseksi kaverilista muuttuu. Onneksi se sentään näyttää vain kohdalla olevan kaverin värin mutta siltikin.

Sama tuli minulle mieleen ja kauhulla odotellaan. Olisipa optio, että vois noi värit kytkee pois.
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Sama tuli minulle mieleen ja kauhulla odotellaan. Olisipa optio, että vois noi värit kytkee pois.

Tuli ihan sama heti mieleen, toivottavasti voin kytkeä pois. Miksi muut saisivat päättää mistä väreistä/värittömyydestä minä pidän.
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Kauhulla odotan, millaiseksi sateenkaarioksennukseksi kaverilista muuttuu. Onneksi se sentään näyttää vain kohdalla olevan kaverin värin mutta siltikin.

Sama tuli minulle mieleen ja kauhulla odotellaan. Olisipa optio, että vois noi värit kytkee pois.
Jep. Minun mielestä on järkevämpi että itse voi päättää kaverien palkin värin eli omat asetukset (näkyisi vain itseelle). Näin kaikki saa kaverilistan, joka on henkilön makun mukaan?

PS. Kuten värillä voisi tehdä "väriryhmiä" oman listaan. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3-päivitykset

Jotain muutoksia Pleikan selaimeen ovat joutuneet tekemään, jotta Lärvikirjaa voisi paremmin selata, mutta ehkä oma erillinen softansa ajaisi asian paremmin.

Olen ihmetellyt sitä, että jonkun päivityksen jälkeen mulla ei ainakaan ole Lärvikirja toiminut ollenkaan? Näkyy vain ylä- ja alapalkit. Aiemmin sentään toimi jotenkuten.
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Olen ihmetellyt sitä, että jonkun päivityksen jälkeen mulla ei ainakaan ole Lärvikirja toiminut ollenkaan? Näkyy vain ylä- ja alapalkit. Aiemmin sentään toimi jotenkuten.
Facebook on muuttanut leiskaansa ja toimintaansa nopeammin kuin Paavi hattuaan, joten voi johtua ihan siitäkin. Toivotaan, että tuo Pleikkarin v3.10-firmispäivitys tekee siitä taas oikeasti käytettävän. Ja ennen kaikkea sopii toivoa, että selaimeen tehdyt parannukset ovat yleisiä eivätkä vain Facebook-spesifisiä säätöjä.
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Allekirjoittaneen päähän ei millään muotoa mahdu näiden viimeisimpien päivitysten sisällön tarpeellisuus.
Alla muutama pikkuvinkki mitä kaipailisin.

Syötteenlukija
Muitakin kuin virallista PlayStation Feediä olisi mukava aamukaffin lomassa lueskella.
Esimerkiksi KonsoliFINin uutisotsikot olisivat pikaisella silmäyksellä luettavissa..

Selain
Järkyttävän kankeaksi muuttunut vanha selain pitäisi korvata.
Google ja Sony ovat virallistaneet tiivimmän yhteistyösopimuksensa, miksi Googlen mainiota Chrome-selainta ei tuoda PlayStation 3-konsolille?

Fonttikoko
Nykyaikaisesta laitteesta odottaa lähes automaattisesti mahdollisuutta valita valikon fonttikoon.
Nykyinen fontti näyttää isojen ikonien vieressä liian pieneltä.

Tekstichatin sensuuri
Vaikka kyseinen ominaisuus onkin kovin yhdeksänkymmenlukuista, voisi siitä silti pudottaa naurettavan sanasensuurin pois.
Pelaamaan on täysin luonnollinen sana suomenkielessä.
Tai jos ei sensuurista kokonaan haluta luopua, niin tekstichatin sensuurijärjestelmää tulisi korjailla maakohtaisen sanaston mukaan.

Radiosoitin
PSP-taskukonsolilla on jo omansa, miksei viihdekeskuksena markkinoidussa laitteessa ole samaa ominaisuutta?
Mielelläni kuuntelisin esimerkiksi aamukaffia hörppiessäni Radio Rockia, samalla kuin latailen päivityksiä.

Skype
Skypellä ratkeaisi cross-game chattailyn ongelmat, sillä voi kirjoittaa, sillä voi puhua ja saapa sillä jopa videopuheluakin aikaiseksi.
PSP-taskukonsolilla tämäkin jo löytyy, mutta ei kotikonsolista..

Valikkojen kustomointi
Käyttäjälle pitäisi suoda mahdollisuus piilottaa "turhat" kuvakkeet ja valikot.
Tai vaihtoehtoisesti tarjota mahdollisuus edes yhdistellä valikkoja (Musiikki, Kuvat, Videot esimerkiksi Media-valikoksi).

Päivitykset
Ei oikeasti voi olla PowerPC-pohjaisella arkkitehtuurilla niin vaikeaa.
Kaikki päivitykset (firmware, peli jne.) pitäisi voida suorittaa taustalla, eikä siten että odotellaan tunteja (MAG Beta..) kunnes päivitys onnistuu, jos on onnistuakseen.
Jopa ne pienet 15MB pikkupäivitykset ovat todella mukavia odoteltavia.
Kaikilla ei oikeasti ole kiinnostusta katsella päivitysruutua edes minuutin ajan.

Mutta ei, kyllä minä tietenkin ennemmin turhanpäiväisiä Facebook-ominaisuuksia ja kuplivia teeman taustoja haluan, kuin todellisia uudistuksia.
Saatan myöhemmin avautua vielä lisää, sen verran jurppii nämä facebook-systeemit.
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Google ja Sony ovat virallistaneet tiivimmän yhteistyösopimuksensa, miksi Googlen mainiota Chrome-selainta ei tuoda PlayStation 3-konsolille?
Luulen, että se on enemmän ajan kysymys kuin mitään muuta. Chrome on edelleen aika pitkälle "work in progress" ihan Windows-puolellakin (saati sitten muilla käyttiksillä), joten järkevämpää on odottaa oikeasti vakaata versiota. (Ei, en väitä Chromea epävakaaksi, mutta kyllä siinä edelleen vahva keskeneräisyyden leima, vaikka versionumerot muuta ehkä antavatkin ymmärtää.)

Vaikka kyseinen ominaisuus onkin kovin yhdeksänkymmenlukuista, voisi siitä silti pudottaa naurettavan sanasensuurin pois.
En voisi enempää samaa mieltä. Vihaan sensuuria ylipäätään, ja PRIVAATTIchatissa suomenkieleen sopimaton sensuurijärjestelmä on täysin naurettava.

Skypellä ratkeaisi cross-game chattailyn ongelmat, sillä voi kirjoittaa, sillä voi puhua ja saapa sillä jopa videopuheluakin aikaiseksi.
Luulen, että sekä tämä että nettiradiotkin ovat myös tulossa. Mutta ei Skype noita pelien yli tapahtuvan jutustelun ongelmia paranna, koska Skypen pitäisi pystyä toimimaan pelien aikana. Luulen, että se ei Skypen nykyisellä muistinkulutuksella ole vaihtoehto.

Olen jo suurin piirtein PS3:n julkaisusta asti palanut halusta päästä jyvälle firmiskehittäjien mielenlaadusta ja siitä, millä kumman logiikalla uudistuksia ja parannuksia mukaan valitaan. Sen verran turhan oloisia muutoksia tulee samalla, kun toisaalla on valtavia puutteita, joista kansa antaa kriittistä palautetta kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Silti turhan moni päivitys päätyy vain näpertelemään. (Totta kai softaprojekteissa työskentelevänä ymmärrän, että ei asioita niin nopeasti tosta vaan toteuteta, mutta aikaa on kulunut jo kolmatta vuotta...)
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Mutta ei, kyllä minä tietenkin ennemmin turhanpäiväisiä Facebook-ominaisuuksia ja kuplivia teeman taustoja haluan, kuin todellisia uudistuksia.
Saatan myöhemmin avautua vielä lisää, sen verran jurppii nämä facebook-systeemit.

Toiselle turhanpäiväinen voi olla toiselle mukava lisä. ;) En ole koskaan käyttänyt what's new -osiota xmb-valikossa, mutta ei se minua häiritse, eikä myöskään se jos joku siitä tykkää. Ja jos sinulla ei ole facebook-tiliä, niin miten se facebookin lisääminen mahdollisuudeksi sinua häiritsee? Eihän se mikään pakollinen ole... Luulisinkin että näitä saadaan vielä lisää tulevissa päivityksissä. Näitä nettiyhteisöjähän löytyy. Ja tämähän on vain välipalapäivitys isompaa odotellessa.
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Ylipäätään Facebook-integraatio jäi oletettua torsommaksi, sillä mitään erillistä FB-sovellusta ei ainakaan vielä tässä vaiheessa ole edes tulossa.
Minäkin odotin että tulossa olisi joku erillinen helposti käytettävä facebook-sovellus, mutta pelkkiä profiilin tilapäivityksiä. :mad:
Muutenkaan ei ole tapana FB:ssa raportoida heräämistä, jokaista ruoka/kahvihetkeä, suihkussa ja vessassa käyntiä.

Allekirjoittaneen päähän ei millään muotoa mahdu näiden viimeisimpien päivitysten sisällön tarpeellisuus....
Mainitsitkin jo paljon hyviä pointteja!
Miksi tosiaan ei voi itse luoda valikkoihin tarpeelliseksi näkemiään kansioita?
Tarjolla on vain pari erilaista vaihtoehtoa sisällön järjestelemiseen, mutta monesti olen kaipaillut esim. pelit-valikkoon omaa kansiota johon voisi dumpata kaikki pelien demo-versiot.
Ja sitten asia mistä olen jo useita kertoja maininnut. Minkä takia videon pyöriessä ei voi selata XMB:stä uutta videota, vaan se sen hetkinen video pysähtyy. :mad:
Ei mene jakeluun miksi joku idiootti on halunnut PS-napin olevan =pause, vaikka kyseinen toiminto löytyy laitteesta jo muutenkin.
Johonkin ~fw 2.7 versioon astihan se video pyöri hienosti siellä taustalla kun selaili XMB:tä.
Voisin vaikka maksaa että saisin tuon ominaisuuden takaisin.

Yleensäkin, miksi kaikki huonotkin muutokset tungetaan väkisin kaikille käyttäjille, kun ne voisi aivan hyvin olla asetuksista valittavia.
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Tarjolla on vain pari erilaista vaihtoehtoa sisällön järjestelemiseen, mutta monesti olen kaipaillut esim. pelit-valikkoon omaa kansiota johon voisi dumpata kaikki pelien demo-versiot.
Tuohan on onnistunut iät ja ajat. Meikulla on pelivalikossa lajiteltuna matskut muistaakseni seuraavasti: Classics, Demo, PSN with Trophies, PSN without Trophies, PS1 ja Qore. Lajittelu tapahtuu peli- tms. nimikkeen kohdalla kolmiota painamalla, valitsemalla Information ja syöttämällä sitä kautta Album-kenttään tieto. :)

Minkä takia videon pyöriessä ei voi selata XMB:stä uutta videota, vaan se sen hetkinen video pysähtyy.
Oma järkeni ei myöskään pysty tuota muutosta selittämään. Se kuitenkin hyvin ja ongelmitta. Toivotaan, että se joskus tekee paluun.
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Tuohan on onnistunut iät ja ajat. Meikulla on pelivalikossa lajiteltuna matskut muistaakseni seuraavasti: Classics, Demo, PSN with Trophies, PSN without Trophies, PS1 ja Qore. Lajittelu tapahtuu peli- tms. nimikkeen kohdalla kolmiota painamalla, valitsemalla Information ja syöttämällä sitä kautta Album-kenttään tieto. :)
No niinpäs vain onnistuikin. :D
Vähän kankeaahan se oli joka pelin kohdalla käydä erikseen kirjoittamassa haluttu kansion nimi, kun toiveissani olin odottanut systeemiä jolla luodaan vain kansio ja sitten siirretään halutut ohjelmat sinne.
Pääasia että onnistui jotenkin.
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Vähän kankeaahan se oli joka pelin kohdalla käydä erikseen kirjoittamassa haluttu kansion nimi, kun toiveissani olin odottanut systeemiä jolla luodaan vain kansio ja sitten siirretään halutut ohjelmat sinne.
Tuollaista massasiirtoa odotellessa helpointa on lajitella saman kategorian matskut hakemistoon, jolla on vain esim. yhden kirjaimen mittainen nimi. Kun kaikki demot on siirretty d-hakemistoon, muuta lopussa hakemiston nimi. Tuolla lailla operaatio sujuu hitusen nopeammin. :)
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Itelläkin ollut jo iät ja ajat tuolla Pelit-kohdassa kansiot "Demot", "Pelit" ja "Muut" (sis. kaikki betat, MGS Databasen ym.)... :P Itse toivoisin että voisi tehdä kansion sisälle vielä toisenkin alikansion. Koska esim. musiikki-valikossa olis mukava, kun olisi kymmenien kansioiden (mulla on niin, että bändin albumien mukaan) sijaan kolme kansiota, "AC/DC", "Iron Maiden", "Nirvana" ja siellä sisällä olisi sitten vielä ko. bändien kaikki levyt omissa kansioissaan... Nykyään siis on kaikkien bändien kaikki albumit peräkkäin listana.

Ja miksi kaverilistan värit pitäis itse valita? Se värihän on osa omaa pelaajakorttiaan. Voihan netissäkin PS3.com:issa valita omaan korttiinsa taustakuvat ym., eikä että itse valitsis kaverin kortit... Jos ne kaikki laatikot olis näkyvillä kerralla, niin sitten en hyväksyis tätä, mutta nythän se on toteutettu just hyvästi. Helpottaa myös kaverilistalla liikkumista ja nimien löytämistä, jos kaverilistalla on vain tyyliin 10 kaveria ja kaikilla on eri värit. Selaa nopeesti punasen kohtaan et "joo tossahan se tyyppi on". :)
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Euroopan PlayStation.Blog paljastaa v3.10-päivityksestä ominaisuuden, jota ei ole aiemmin mainittu: suoraan XMB:hen integroidut webbi-TV-kanavat. Eli PlayTV-digisovitinta ei tarvita näitä varten.

Ja sitten se turn-off: ominaisuus on tuettu vain muutamissa maissa, eikä Suomi kuulu niihin.

Hyvä uutinen sen sijaan on, että päivitys tulee saataville "tänään". Tosin tuo jenkkien "tänään" on pahimmillaan meidän huomista, eli voi olla, että päivitys tulee tuttuun tapaan vasta huomenna aamuyöstä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3-päivitykset

Noin neljä minuuttia kului taas latauksessa ja asennuksessa. Heti ekaa piti tietysti kokeilla tuota Facebook-jutuketta. Jälki oli tämän näköistä. :) Tiedot maailmalta tosin kertovat, että jos saavutettu Trophy on salainen, näkyy se kysymysmerkkeinä myös Facebookissa, pöh.

Myöskin oman PSN-profiilin taustaväri tuli vaihdettua heleän punaiseksi. Linjoilla olleilla kaverilistan tyypeillä oli vielä oletusharmaa käytössä, joten ei tullut nähtyä, miltä muiden värit käytännössä vaikuttaa.

Uusi tapa näyttää kuvat kuvavalikossa oli varsin jees uudistus, sillä nyt yhdellä silmäyksellä näkee paljon enemmän ja listassa oli nopeampi liikkua.

Alla vielä tarkempi lista päivityksen tuomista muutoksista.
* Added the ability to access some Facebook features from the XMB.
* Added the option to automatically send updates to the user’s Facebook profile when Trophies are unlocked.
* Added the option to automatically send updates to the user’s Facebook profile when items are downloaded from the PlayStation Store.
* Added the option to automatically send updates to the user’s Facebook profile for in-game events (in compatible games)
* The [Friends] list has been redesigned.
* The user is now able to change the color of their [Profile].
* Expanded [Photo] folders and playlists are now displayed in a grid, rather than a list.
* Added RTVE, Antena 3 and LaSexta catch-up TV website shortcuts for users in Spain under [TV].
* Added NOS catch-up TV website shortcut for users in the Netherlands under [TV].
* Added AXN and Animax catch-up TV website shortcuts for users in Czech, Poland, Hungary, Bulgaria, Romania and Slovakia under [TV].
* Added TVNZ catch-up TV website shortcut for users in New Zealand under [TV].
* Added [Facebook] menu item under [Account Management] allowing the user to change Facebook sharing and account settings.
* Improved the performance of the Internet Browser
Mitään varsinaisia stealth fixejä en aamun pikakokeilulla löytänyt. Joten nyt kahvit naamaan ja miettimään, miten päästä töihin, kun viimeinenkin bussi meni just...

PS. Ne sellaiset "mulla meni X minuuttia, olipa paska päivitys" -viestit poistetaan. Fiiliksiä saa jakaa, mutta koettakaa kertoa jotain vähän spesifisempää.
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Päivityksen mielenkiintoisin ominaisuus ei tosiaan ole saatavilla Suomessa, joten pitää odotella josko esim. YLE reagoisi jossain vaiheessa asiaan. Mestarien liigan maalikoosteet olisi hieno katsella itselleen sopivaan aikaan töllön ruudulta mukavassa nojatuolissa. Enkä pistäisi vastaan jos maksukanavienkin nettipalvelut löytyisivät tulevaisuudessa pleikan käyttöliittymästä. (viasat, canal+)

Ei tuo väriuudistus niin kauhea ole mitä jotkut odottivat, mutta olisin toivonut että jokainen olisi saanut itse päättää millä lailla kaverilistan asetukset ovat, tuleehan tuosta melkoinen sateenkaari kun kaikki värinsä vaihtavat. Siis niin että kaverilista voisi näkyä defaulttina sillä vanhalla harmaalla sävyllä.

Facebook-ominaisuuksista linkitin vain trophyt ja TT:n profiilista kokeilun katsoneena, totean että homman ulkoasu on varsin hillitty.
 
Ylös Bottom