Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-päivitykset

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3-päivitykset

Sais kyl tulla se hdmi bitstream juttu jo että vahvariin sais lukemaan DTS-HD :)

Ymmärsin että tossa päivityksessä olisi ninjana ollu jotai hdmi bitstream juttuu mutta mitää eroo huomannu...
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Sais kyl tulla se hdmi bitstream juttu jo että vahvariin sais lukemaan DTS-HD :)

Ymmärsin että tossa päivityksessä olisi ninjana ollu jotai hdmi bitstream juttuu mutta mitää eroo huomannu...

Tuo uuden PS3-päivityksen bitstream liittyy jotenkin optiseen ulostuloon, ei HDMI-puoleen.

"[Bitstream (Direct)] and [Bitstream (Mix)] have been added as options under [Video Settings] > [BD Audio Output Format (Optical Digital)]."

Käsittääkseni phat-malleihin ei tulla samaan bitstream-vaihtoehtoa HD-äänille (Dolby TrueHD/DTS-HD), koska HDMI-piiri ei kai sitä "tue" tms (en tiedä nyt tarkkaa termistöä).

PS3 Slim -malleissahan tuo bitstream HD-äänille on sitten olemassa. Se onkin mukava lisäys niille, joilta HDMI 1.3 -vahvari löytyy.

**

Onko kukaan testaillut noita uusia trophy-valintoja tms? Ainakin kuulostaisi hyvältä lisäykseltä, jos voisin esim. jakaa trophyt tyyliin: "retail", "psn" yms. Täytyy testailla.
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Käsittääkseni phat-malleihin ei tulla samaan bitstream-vaihtoehtoa HD-äänille (Dolby TrueHD/DTS-HD), koska HDMI-piiri ei kai sitä "tue" tms (en tiedä nyt tarkkaa termistöä).
Jep, vain Slim-mallien HDMI-piirisarja tukee noiden HD-audioformaattien puskemista ulos Bitstream-muodossa. Vanhempiin PS3-malleihin tuota ominaisuutta ei saa yhtään minkäänlaisella päivityksellä johtuen juurikin piirisarjan rajoituksista.
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Lainattu v2.fi
"Product Reviews kertoo, että Playstationin firmwaren 3.30 -päivitys on aiheuttanut käyttäjille monenlaisia ongelmia.

- osalla käyttäjistä PS3 on lakannut kokonaan toimimasta
- osalla ohjaimet ovat lakanneet toimimasta
- osalla blu-ray-asema on lakannut lukemasta levyjä
- osalla on ollut ääniin liittyviä ongelmia

Product Reviews kertoo myös, että jotkut eivät ole pystyneet lainkaan asentamaan tätä päivitystä, jonka pitäisi tuoda mukanaan mm. 3d-tuki kesällä ilmestyviin erinäisten pelien 3d-versioihin. Sony ei ole vielä reagoinut tilanteeseen, mutta seurataan, mitä tästä seuraa. "


Itellä ollu nyt kans 2 koneen kanssa noita ohjainongelmia.
Suunnilleen tämmöstä: Toimii--->laittaa lataukseen, vieläkin toimii--->ottaa piuhan irti, ohjain sammuu samantien eikä sit yhdistä mihinkään---->piuhalla toimii---> sammuttaa koneen ja laittaa ohjaimesta päälle (ilman piuhaa)...kestää kauan kunnes kone menee päälle ja taas ohjain toimii...
 
Vastaus: PS3-päivitykset

"Product Reviews kertoo, että Playstationin firmwaren 3.30 -päivitys on aiheuttanut käyttäjille monenlaisia ongelmia.
Uusi firmis ja aina samat tarinat ja marinat. Tosin sillä erotuksella, että muutaman viimeisimmän päivityksen jälkeen joillain on ollut ongelmia ohjaimien parituksen kanssa, mutta siitä tuonnempana lisää.

Sen sijaan nuo totaalimykistymiset ja BD-aseman hajoamiset ovat vain silkkaa sattumaa. Konsoleita hajoaa joka päivä, ja joillakin se päivä vain sattuu olemaan se, jolloin asentavat päivityksen. Mutta ei päivitys sitä silti aiheuttanut, aika ja sattuma aiheutti.

Itellä ollu nyt kans 2 koneen kanssa noita ohjainongelmia.
Kuulostaa kovasti tältä ongelmalta.

Todistettava ja toistettavissa oleva v3.30-päivityksen aiheuttama ongelma sen sijaan on Dragon Age -pelin jäätymiset. Ongelman voi kiertää pelaamalla ilman PSN-yhteyttä.
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Sen sijaan nuo totaalimykistymiset ja BD-aseman hajoamiset ovat vain silkkaa sattumaa. Konsoleita hajoaa joka päivä, ja joillakin se päivä vain sattuu olemaan se, jolloin asentavat päivityksen. Mutta ei päivitys sitä silti aiheuttanut, aika ja sattuma aiheutti.

Sinulla siis tämä päivitys ei ole aiheuttanut hajoamis-ongelmia? Jos ei, niin pystynet myös todistamaan tämän sitten :p


Toivottavasti kyseessä on vapaa ehtoinen päivitys, sillä minua ei voisi vähempää kiinnostaa joku 3D-pleikassani, saatikka että mokoma pistäisi plekeni kuoleman porteille. Teattereissa tuo "3D-efekti" on ihan jees juttu mutta vain siellä.

PS: Ja sori pienen pieni kettuilu, mutta minua on viime aikoina hiukan huvittanut tuo teikäläisen Sonyn päivitysten puolustelu. Ihan hyvin ne päivitykset voivat olla huonosti tehtyjä ja sen takia pistävät pleikkareita sekaisin. Tästä syystä lataan Sonyn päivitykset(Jos lataan) mieluummin kaksi viikkoa myöhemmin ilmestymisestä, koska näitä "ylläreitä" tulee jatkuvasti.
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Sinulla siis tämä päivitys ei ole aiheuttanut hajoamis-ongelmia? Jos ei, niin pystynet myös todistamaan tämän sitten :p
Ei tämä, eikä mikään muukaan päivitys v1.60:stä alkaen. Eniten oikeita ongelmia on aiheuttanut v2.40, mutta sekään ei hajottanut konsoleita, vaan ainoastaan sekoitti PS3:n tiedostojärjestelmää tietyissä harvinaisissa tapauksissa. Siitäkin selvisi formatoimalla kiintolevyn (mutta datat toki menetettiin).

En väitä itseäni kaikkitietäväksi, mutta luulen olevani asioista sen verran perillä, että en ihan mitä tahansa höpöhöpöä sentään usko.

Toivottavasti kyseessä on vapaa ehtoinen päivitys, sillä minua ei voisi vähempää kiinnostaa joku 3D-pleikassani, saatikka että mokoma pistäisi plekeni kuoleman porteille.
Pakollinen päivitys siinä missä v3.21:kin, eli Linux-tuki lähtee tälläkin (jos jätti tuon v3.21:n aikanaan asentamatta).

PS: Ja sori pienen pieni kettuilu, mutta minua on viime aikoina hiukan huvittanut tuo teikäläisen Sonyn päivitysten puolustelu. Ihan hyvin ne päivitykset voivat olla huonosti tehtyjä ja sen takia pistävät pleikkareita sekaisin. Tästä syystä lataan Sonyn päivitykset(Jos lataan) mieluummin kaksi viikkoa myöhemmin ilmestymisestä, koska näitä "ylläreitä" tulee jatkuvasti.
Minua puolestaan ei huvita lainkaan kaikenlainen sensaatiouutisointi, joka ei perustu mihinkään muuhun kuin anonyymeihin foorumipostauksiin ja vastaaviin Internet-kommentteihin. Toki päivityksissä voi olla virheitä, mutta tässä(kin) tapauksessa toistetaan samoja vanhoja lauluja vailla oikeita todisteita.
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Sillä viisiin. Minä itse asiassa kyllä jo latasin tuon linuxin poistavan päivityksen, koska tuli niin kova ikävä PSN:nää. Ei minulla näissä päivityksissä olisi mitään valittamista jos ne eivät joka kerta pistäisi sekaisin pleikkaria. Kyllä sitä todellakin toivoisi että siellä koodaaja-puolella osattaisiin hoitaa homma niin, ettei mitään vakavampaa satu. Minua tosissaan ketuttaa jos plekeni hajoaa jonkun saamarin huonosti tehdyn päivitystiedoston takia. Takuu on mennyt jo aikoja sitten ja uutta en rupea hankkimaan jos tämä kosahtaa tuollaisen firmiksen uudistamisen ansiosta.

Himputti. Rupean tukemaan Nintendoa varmaan kohta, kun siellä päässä sentään masiinat tuntuvat kestävän vähän paremmin(minua kiinnostavia pelejä wiillä tosin on jotain about 3 tällä hetkellä verrattuna pleikkariin, jossa kiinnostuskäyrä on moninkertaisesti korkeampi).

PS: Pahoittelen viime viestini avautumisesta mutta ei kaikki todellakaan voi olla kohdallaan kun joka kerta uuden päivityksen tapahtuessa näyttää ilmenevän ongelmia. Totta tai ei, mutta ärsyttää vaan jos tuollainen tapahtuu meikälle ja reilun neljänsadan euron masiina sanoo aamenet ja deletoi itsensä. Ei tämä mitään halpaa lystiä ole.
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Ei minulla näissä päivityksissä olisi mitään valittamista jos ne eivät joka kerta pistäisi sekaisin pleikkaria.
Onko sinulla ihan henkilökohtaisesti tullut ongelmia jokaisen päivityksen yhteydessä?

Himputti. Rupean tukemaan Nintendoa varmaan kohta, kun siellä päässä sentään masiinat tuntuvat kestävän vähän paremmin...
Ei ole asiat sielläkään sen paremmin. Viime syyskuussa Wiin v4.2-järjestelmäpäivitys mykisti konsoleita. Bugeja ja virheitä voi sattua ihan kaikille, ja kun laitekanta mitataan kymmenissä miljoonissa, aina jonkun kohdalla voi käydä jotakin täysin odottamatonta. Uutisointi sen sijaan antaa sellaisen kuvan, kuin kyse olisi yleisestäkin, ehkä jopa kaikkia koskevasta ongelmasta.

PS: Pahoittelen viime viestini avautumisesta mutta ei kaikki todellakaan voi olla kohdallaan kun joka kerta uuden päivityksen tapahtuessa näyttää ilmenevän ongelmia.
Sanotaan näin, että riski Pleikkarin totaaliseen mykistymiseen tai datan menetykseen päivityksen suoranaisena seurauksena on paljon pienempi kuin ihan tavanomainen komponenttivika.
 
Vastaus: PS3-päivitykset

TT-2k:Onko sinulla ihan henkilökohtaisesti tullut ongelmia jokaisen päivityksen yhteydessä?


Erään päivityksen yhteydessä kapulani rupesivat aukomaan päätä ja samaa ne ovat tehneet siitä asti. Onneksi eivät sentään liian häiritsevästi.

Ymmärränhän minä toki, että ei nämä nykypäivän laitteet kestä kuin sen kolmisen vuotta tai vähän päälle. Tässä olen ruvennut jo säästämään jotain toista pelimasiinaa varten koska ei tuo minun pleikkani varmaan enää kauaa elossa pysy. Kaksi vuotta jo palvellut. Jos olisin rikas, niin ei se pätkääkään haittaisi mikäli meikän musta laatikko kuolisi.

Elämä on. :D
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Itse jouduin pistämään päivityksen jälkeen tehdasasetukset. Päivityksen jälkeen PlayTV ei enää toiminut ja BF2 asetukset oli mennyt defaultiksi. Vaikka yritti asetuksia muuttaa niin ne eivät tallentuneet.
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Ei ole kyllä omalle kohdalle sattunut yhtään mitään ongelmia näiden päivitysten kanssa, paitsi että edelleen ärsyttää kun jossain siinä version 2.4 paikkeilla poistui se ominaisuus että video jäi pyörimään XMB:n taustalle kun painoi PS-nappia. Tuon ominaisuuden saisivat todellakin palauttaa tai ainakin asettaa vaihtoehtoiseksi jonkin valikon taakse, sillä en todellakaan tarvitse pause-toimintoa PS-nappiin.
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Ei ole kyllä omalle kohdalle sattunut yhtään mitään ongelmia näiden päivitysten kanssa, paitsi että edelleen ärsyttää kun jossain siinä version 2.4 paikkeilla poistui se ominaisuus että video jäi pyörimään XMB:n taustalle kun painoi PS-nappia. Tuon ominaisuuden saisivat todellakin palauttaa tai ainakin asettaa vaihtoehtoiseksi jonkin valikon taakse, sillä en todellakaan tarvitse pause-toimintoa PS-nappiin.

Videoista en tiä, mut ennen ku käytti musiikkisoitinta, ni pysty ps-napilla palaan xmb valikkoo ja näin kätevästi selaan piisejä niin et musa soi taustal. Sen ne sais ainaki palauttaa ku sen tosta vaan poistivakki. Sillon myös haikailin sitä, et pystyis selaimes kuuntelee musiikkia.
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Videoista en tiä, mut ennen ku käytti musiikkisoitinta, ni pysty ps-napilla palaan xmb valikkoo ja näin kätevästi selaan piisejä niin et musa soi taustal. Sen ne sais ainaki palauttaa ku sen tosta vaan poistivakki.
Ei sitä ole yhtään mihinkään poistettu. Jostain syystä vaan jonkin päivityksen myötä audion ulostulotaajuus -asetusta muutettiin. Vaihdapa tuohon valinta 48 kHz, niin jo toimii muzakit myös selaimen kanssa.
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Ei sitä ole yhtään mihinkään poistettu. Jostain syystä vaan jonkin päivityksen myötä audion ulostulotaajuus -asetusta muutettiin. Vaihdapa tuohon valinta 48 kHz, niin jo toimii muzakit myös selaimen kanssa.

Vai että sillee. Täytyyki muuttaa se samantien. Nyt kyl sapettaa:D.

e. Totanoin tarkistin noi asetukset ja vaihtoehtoisesti valittuna DD 5.1 ja automaattisesti (eli harmaana) 44 ja 48khz, eli millä ihmeellä mä saan pelkän 48khz ku tää pakottaa valitsemaan noi molemmat?

e2. Ei enää mitää, olin vähä vääris asetuksis :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3-päivitykset

"Quantum Of Solace" tuossa jäätyi (tätä ollut muillakin - ei liity PS3:n firmispäivityksiin) pari kertaa, joten jouduin buuttaamaan Pleikan pitämällä nappia pohjassa.

Kun sitten käynnistin laitteen uudestaan, niin Pleikka ilmoitti ettei laitetta ollut sammutettu oikein (tietokone-tyyliin) ja se piti nyt sammuttaa kunnolla. Muistaakseni tuota ilmoitusta ei ole tullut ennen vastaan (vaikka joskus tullut vastaan peli joka jäätynyt kokonaan).. Onko tullut lisänä jossain päivityksessä kenties?

**

Mitä näihin PS3:n päivityksiin yleisesti tulee, niin aika överiksi niistä "keskusteleminen" on mennyt monella forumilla. Uusi PS3:n firmispäivitys on nyt käännetty jonkinlaiseksi negatiiviseksi asiaksi jo heti kärkeen ja kaikki mahd. ongelmat johtuvat nyt muka päivityksistä. Sitten on näitä "minä-en-tarvitse-jotain-ominaisuutta-niin-ei-sitten-varmaan-tarvitse-kukaan-muukaan".

Nyt sitten asiasta on tullut jo jonkinlainen normi. Sony julkaisee päivityksen ja valitus alkaa forumilla. Raja oikean kritiikin ja normi-valituksen välillä alkaa hämärtyä mielestäni. Ja se on sinänsä harmi, koska silloin ne oikeat ongelmat jäävät helpommin huomaamatta viestien seasta.

Konsoleja on tosiaan kolme. Ainakin itse vaihtaisin konsolia jos nykyinen (jos omistaisin yhden) tuottaisi vain tuskaa ja harmaita hiuksia. Miksi käyttää laitetta josta ei oikeasti pidä?
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Muistaakseni tuota ilmoitusta ei ole tullut ennen vastaan (vaikka joskus tullut vastaan peli joka jäätynyt kokonaan).. Onko tullut lisänä jossain päivityksessä kenties?
On, mutta ei tässä päivityksessä, vaan jo viime vuoden puolella. Tuo on ainakin paperilla ihan hyödyllinen juttu, koska tuon avulla Sony voi kerätä dataa laitteen ongelmista, ja sitä kautta ehkä onnistua paikallistamaan kävyt koodista.
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Sinulla siis tämä päivitys ei ole aiheuttanut hajoamis-ongelmia? Jos ei, niin pystynet myös todistamaan tämän sitten :p


Toivottavasti kyseessä on vapaa ehtoinen päivitys, sillä minua ei voisi vähempää kiinnostaa joku 3D-pleikassani, saatikka että mokoma pistäisi plekeni kuoleman porteille. Teattereissa tuo "3D-efekti" on ihan jees juttu mutta vain siellä.

PS: Ja sori pienen pieni kettuilu, mutta minua on viime aikoina hiukan huvittanut tuo teikäläisen Sonyn päivitysten puolustelu. Ihan hyvin ne päivitykset voivat olla huonosti tehtyjä ja sen takia pistävät pleikkareita sekaisin. Tästä syystä lataan Sonyn päivitykset(Jos lataan) mieluummin kaksi viikkoa myöhemmin ilmestymisestä, koska näitä "ylläreitä" tulee jatkuvasti.

Pleikkareita hajoaa harva se päivä ja kokoajan jossain kuolee yksi tai kaksi pleikkaria. Big deal? Firmispäivitysten yhteydessä sattuneita kuolemia vaan uutisoidaan herkemmin vailla minkäänlaista totuuspohjaa tai muuta faktaa, että juuri firmispäivitys tappoi koneen.

Minullakin hajosi pleikkari ekan kerran viime vuonna. Pelasin NHL09:ä ja sammutin koneen normaalisti ennen nukkumaanmenoa. Aamulla konetta käynnistäessäni minua tervehti iloisesti YLOD ja änärin levy sisällä. Erittäin sumealla logiikalla pääteltynä änäri siis hajotti mun pleikkarin! Hitto, uskalsin silti ostaa vielä NHL10:n siinäkin pelossa, että EA:n julkaisemat tuotokset hajottavat konsoleita. Onhan minulla ensimmäisen käden kokemusta asiasta... :rolleyes:

Järki käteen nyt. Tässä tartte mitään Sonya puolustella. Ajattelee vain vähän omilla aivoilla eikä tartu heti siihen ensimmäiseen huutoon kun jotain hajoaa. Niin, eipä se v3.30 hajottanut minunkaan konettani eikä reilun kahden vuoden vanhoja ohjaimiakaan (SIXAXIS) ole vaivannut minkäänlaiset yhteysongelmat minkään pleikkarin päivityksen kanssa omassa 40GB koneessa, kaverin 60GB koneessa eikä isoveljen 120GB Slimissä.
 
Vastaus: PS3-päivitykset

bomitus:Kyllä tässä ihan omilla aivoilla ajatellaan, olenhan kuluttaja, joka haluaa että hänen laitteensa ei mene tohjoksi ainakaan jonkun pikku päivityksen takia. Pienenä huomiona: se että sinulla ei ole ilmennyt ongelmia, ei tarkoita etteikö niitä voisi ilmetä muilla, kuten esimerkiksi minulla. Olisitko muuten halukas sponsoroimaan minulle uuden pleikan jos masiinani sanoo tööt tuon uuden päivityksen ladattuani? Tekisit hyvän työn. :D

PS: Mielelläni ottaisin Lihavan version, kun tuo slim on aika ruma.

PPS: Tänään päivitän koneeni ja toivon ettei mitään pahaa tapahdu.
 
Ylös Bottom