Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-päivitykset

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3-päivitykset

bomitus:Kyllä tässä ihan omilla aivoilla ajatellaan, olenhan kuluttaja, joka haluaa että hänen laitteensa ei mene tohjoksi ainakaan jonkun pikku päivityksen takia.
Tässä mennään nyt aika vahvasti sille polulle, että voiko elämässä tehdä ylipäätään yhtään mitään, koska aina voi jokin mennä pieleen. Maailmalla liikenteessä kuolee päivittäin paljon porukkaa. Uskaltaako tässä enää ajaa autolla? Onhan oma hengenlähtö vielä paljon pahempi juttu kuin konsolin hajoaminen.

Toistan vielä itseäni: riski Pleikkarin totaaliseen mykistymiseen tai datan menetykseen päivityksen suoranaisena seurauksena on paljon pienempi kuin ihan tavanomainen komponenttivika.
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Älähän nyt raivostu TT-2k. En minä mikään nysvö ole. Ihan perus asenne vaan palvelun tarjoajaa kohtaan. Hiukan pöhköä vetää tuollainen kortti esiin, kun en minä muuta tässä halua, kuin vain olla ajan tasalla siitä mitä minun ostamaani tuotteeseen ollaan tunkemassa. Ja sanoin jo lataavani päivityksen kunhan tästä ehdin. Sitä paitsi osa tuosta äsköisestä tekstistä oli aikalailla humoristiseen tarkoitukseen väsätty(Olen niin kovin hauska, tiedäthän).


Ja kun minun viestiini kommentoidaan, niin minä yleensä kommentoin takaisin niin asiallisesti kuin vain voin. Vai onko täällä sellainen nykyään kielletty? You can tell me jos on, niin lopetan täysin koko vastailun. ;)
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Ja kun minun viestiini kommentoidaan, niin minä yleensä kommentoin takaisin niin asiallisesti kuin vain voin. Vai onko täällä sellainen nykyään kielletty?
Ei missään nimessä. Olen pahoillani, jos koit oman viestini asiattomaksi. Yritin vain alleviivata sitä, että minusta päivityksen tekemättä jättäminen on ihan irrationaalista pelkoa.

Toki se on jokaisen henkilökohtainen päätös, mitä konsolillaan tekee. Mutta siinä kohtaa hämmennyn, kun päivitys jätetään tekemättä, koska pelätään sen vaurioittavan itse laitetta ja/tai sen sisältämää dataa (vaikkei mitään todisteita siihen suuntaan edes ole). Ymmärtäisin asian, jos tässä olisi kyse v2.40:n kaltaisesta tapauksesta, jossa päivitys ihan todistettavasti ja toistettavasti sekoitti PS3:n tiedostojärjestelmää tietyissä harvinaisissa tapauksissa.

Eli vielä kerran, en pidä noista "uusin PS3-päivitys hajottaa konsoleita" -"uutisista", koska ne ovat hyvin pitkälti pelkkää FUDin levittämistä.

PS. Olen siis ammatiltani softatestaaja ja olen mielestäni varsin hyvin perillä siitä, mitä bugit ovat, miten ne voivat ilmetä, mitä ne voivat tehdä jne. Toki maailmaan mahtuu myös hyvin erikoisia bugeja, joiden toistaminen on hyvin hankalaa, ellei peräti mahdotonta. Aiheesta voi lukea Wikipedia artikkelista Unusual software bug.
 
Vastaus: PS3-päivitykset

olenhan kuluttaja, joka haluaa että hänen laitteensa ei mene tohjoksi ainakaan jonkun pikku päivityksen takia.
Mutta kun siitä ei ole mitään todisteita, että tämä päivitys olisi hajoittanut pleikkareita. Jos nyt lähdetään siitä, että noin kolme prosenttia laitteista hajoaa vuosittain, ja PS3:n install base on tällä hetkellä reilu 30 miljoonaa, niin vuosittain hajoaa about 900.000 konsolia. Eli sellaiset 2500 joka päivä.

Jos nyt siis joku päivittää konsolinsa ja sille konsolille tapahtuu sama juttu kuin 2499 muullekin konsolille samana päivänä, eli se räsähtää syystä tai toisesta, niin ei tuo tarkoita, että päivitys aiheutti hajoamisen. Kahden tapahtuman ajallinen läheisyys ei tarkoita, että yhdestä olisi seurannut toinen.
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Eli vielä kerran, en pidä noista "uusin PS3-päivitys hajottaa konsoleita" -"uutisista", koska ne ovat hyvin pitkälti pelkkää FUDin levittämistä.

Ihmetyttää kun niihin samoihin "uutisiin" menee joka kerta vanhoja tekijöitä, jotka ovat kuitenkin nähneet tismalleen samat uutiset jokaisen päivityksen jälkeen. Koneita menee rikki maailmalla tasaiseen tahtiin ja jos jokunen sattuu sen tekemään kohta päivityksen jälkeen, on syyllinen selvä.
 
Vastaus: PS3-päivitykset

TT-2k: Olen samaa mieltä että ei toki ole suotavaa olla päivittämättä laitetta, jos päivitys parantaa sen ominaisuuksia. Olin hetken aikaa pienessä toverillisessa lakossa tuon suhteen mutta nykyään kyllä päivittelen konsoliani. Hiukan tosin tässä menee pää sekaisin kun suomalaisille "luotettavina pitämiini" sivustoihinkin silloin tällöin tulee tuollaisia OMG! Ps3:a vaurioittava päivitys, uutisia. Sitten siinä pitää miettiä jo että lataanko vaiko enkö. Sitä kun on tottunut PC:n turvallisiin päivityksiin, niin nämä konsoleihin MUKA iskevät jutskat pistävät varovaisuus-vaihteen päälle oikein kunnolla.

Jeps. Mutta tällaista =)

Nisupulla: Älä hemmetissä. :D
Sellaista se on. Meitä herkkänahkaisia kun täällä vilisee niin paljon.

PS: Sony saisi pistää masiinalleen vaikka sellaisen neljän vuoden takuun. Se olisi nannaa!
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Hiukan tosin tässä menee pää sekaisin kun suomalaisille "luotettavina pitämiini" sivustoihinkin silloin tällöin tulee tuollaisia OMG! Ps3:a vaurioittava päivitys, uutisia. Sitten siinä pitää miettiä jo että lataanko vaiko enkö.
Lähdekritiikki on hyvä aina muistaa. Ja olet hyvä esimerkki siitä, mikä vaikutus tuollaisilla uutisilla voi olla. Jos epäilyttää, silloin pitää hankkia lisää tietoa, mutta silloin pitää olla myös tarkkana siitä, mistä sitä tietoa hakee ja minkä kokee luotettavaksi lähteeksi.

Sitä kun on tottunut PC:n turvallisiin päivityksiin, niin nämä konsoleihin iskevät jutskat pistävät varovaisuus-vaihteen päälle oikein kunnolla.
Nyt mennään jo ulos lentoradalta, mutta ... PC:n turvallisiin päivityksiin? Ei tästä ole montakaan päivää, kun esimerkiksi McAfeen uusin viruskantapäivitys veti tuhansia Windows-koneita siihen kuntoon, ettei niitä voinut kunnolla edes buutata. Ja esimerkiksi hakurimpsu "windows update" fails problem|issue tuottaa yli puoli miljoonaa osumaa. Pointtini on, että ihan alustasta riippumatta (olipa se tietokone, konsoli, kännykkä tai vaikka partakone), bugeja tulee aina olemaan.
 
Vastaus: PS3-päivitykset

TT-2k: Poor little McAffee käyttäjät. :(

Onneksi en kuulu kohderyhmään, vaan pidän ihan muuta softaa koneellani.

Joo. Minulla on vain neljä pelisivustoa, joissa käyn ja ne ovat tämä, V2, Edome ja Pelaaja(entinen trollien asuma-alue)-lehti.


Jees. Ei luisuta aiheesta, vaan lopetetaan offtopic tähän =)

PS: Menetinkohän nyt maineeni totaalisesti täällä? Ai niin... MINKÄ maineen? :D
 
Vastaus: PS3-päivitykset

olenhan kuluttaja, joka haluaa että hänen laitteensa ei mene tohjoksi ainakaan jonkun pikku päivityksen takia.
Jos joku softapäivitys todistettavasti aiheuttaisi konsoliin rautavikoja, niin eiköhän niistä tiedotettaisi melko näkyvästi ja nopeasti eri medioissa ilman että tarvitsisi tietoja kaivaa kaikilta kaukaisimmiltakin keskustelupalstoilta "päivitys rikkoi lukupään" -viestien muodossa.
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Versio 3.40 on jo saatavilla PS3-SDK:lle, joten kuluttajien laitteisiinkin se päätynee lähiviikkoina. Sony voisi jopa tehdä ylläripyllärit ja laittaa firmiksen jakoon E3-pressitilaisuutensa seutuvilla. (Mutta toivottavasti ei kesken tilaisuuden, jos meinaavat striimata videota Homessa.)
We’re told System Software version 3.40 was released to developers late last week, and although parity between dev and retail firmware updates isn’t always guaranteed (or indeed timely) recently they’ve been pretty close, with, our sources say, just a few weeks between testing and public release.
Tarkempaa tietoa muutoksista ei vielä ole.

Lähde: The Sixth Axis
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Huhut maailmalla kertoilevat, että firmware 3.40 tulee jakoon samaan aikaan, kuin E3-spektaakkeli "new XMB"-esityksen osalta on ohi. (Ei liene siis pakollinen latailtava?)
Samoissa huhuissa tosin pyörii myös "faktana" tieto siitä, että PlayStation Network+ on E3-julkistuksensa jälkeen samantien hankittavissa kaikkialla maailmassa..
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Huhut maailmalla kertoilevat, että firmware 3.40 tulee jakoon samaan aikaan, kuin E3-spektaakkeli "new XMB"-esityksen osalta on ohi. (Ei liene siis pakollinen latailtava?)
Samoissa huhuissa tosin pyörii myös "faktana" tieto siitä, että PlayStation Network+ on E3-julkistuksensa jälkeen samantien hankittavissa kaikkialla maailmassa..

Eiköhän tuo uusi XMB ole kaikille ihan pakollinen ladattava... Sillä veikkaan, että tossa päivityksessä tulee jotain uusia ominaisuuksia, mihin ei aiemmalla XMB:llä pystytty (joten siihen päälle kyhättiin sitten kokonaan uusi). Ja tuo cross-media bar -muoto varmasti pysyy, eli valikot pysynevät samana. Koska olis aika typerää, että kaikissa PS3:n ohjekirjoissa lukee kaikkia ohjeita XMB:hen yms.
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Andriasang-sivuston mukaan 3D-pelituen mukanaan tuova päivitys julkaistaan 10. kesäkuuta. Tuo päivämäärä oli ilmoilla jo aiemmin keväällä, mutta nyt asian pitäisi olla "varma". Saapa nähdä...
Sony has been promising 3D gaming on PlayStation 3 for some time now, but they never got around to sharing a final date. That came today. Select PlayStation 3 downloadable games will be updated for 3D support on June 10, the company announced.

Lähde: Andriasang
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Eikös tämä mahdollisuus 3D peleille tullut jo edellisessä firmiksessä?
Tuo 10.6 päivämäärä tarkoittaa varmaan päivää jolloin 3D päivitykset julkaistaan tietyille peleille, kuten Wipeout ja Pain.
Japan's PS3 3D game updates next week News | PS3 | Eurogamer

Toivottavasti tuossa huhutussa XMB päivityksessä ei oteta mallia Home:n käyttöliittymästä :eek:
Siinähän viime päivityksessä käyttöliittymä muttui korttipakoista XMB tyyliseksi, XMB:n tyylikkäät ikonit on vaan korvattu hehtaarin kokoisilla rumilla laatikoilla.
Pahoin pelkään että GUI menee xb360 suuntaan, enemmän värejä ja isompaa...
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Eikös tämä mahdollisuus 3D peleille tullut jo edellisessä firmiksessä?
Se oli vasta "valmisteleva päivitys", mitä sitten käytännössä tarkoittaakaan. Oma veikkaus on, että jotain 3D-rajapintoja laitettiin jo softaan, mutta täysi tukee vasta seuraavan firmiksen myötä.

Toivottavasti tuossa huhutussa XMB päivityksessä ei oteta mallia Home:n käyttöliittymästä :eek:
Henk.koht. en usko tuohon XMB-päivitykseen juuri ollenkaan. Jos jotain tapahtuu, niin korkeintaan tulee nyky-XMB:n tyhjiin tiloihin (ts. ruudullahan on vapaata, hyödyntämätöntä tilaa vaikka millä mitalla) tulee jotain pieniä tietoikkunoita.
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Koska tuo tuleva PlayStation Plus -palvelu starttaa 29. päivä kesäkuuta ja vaatii v3.40-päivityksen, on uusi firmis tulossa jo parin viikon sisään. Mitään varsinaisia tietoja päivityksen sisällöstä ei vielä ole.
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Mitään varsinaisia tietoja päivityksen sisällöstä ei vielä ole.
Itse taas toivoisin, että josko nyt tulisi se Crossgamechatmikälie systeemi, ja kiva kun löysit/kuulit päivämääränkin, mielelläänhän ton maksaa, ei oo ees kallis ;)
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Itse taas toivoisin, että josko nyt tulisi se Crossgamechatmikälie systeemi, ja kiva kun löysit/kuulit päivämääränkin, mielelläänhän ton maksaa, ei oo ees kallis ;)
Cross-game voice chat todellakin tulee, mutta näyttää siltä, että se on PlayStation Plussan yksinoikeus. Tosin sillä voi olla yhteydessä myös "plussattomiin".
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Cross-game voice chat todellakin tulee, mutta näyttää siltä, että se on PlayStation Plussan yksinoikeus. Tosin sillä voi olla yhteydessä myös "plussattomiin".

Hienoa, toisinsanoen, Plussalaiset voi pelata ja tehä mitä pystyy ja chattailla, mutta jos haluaa plussattoman kanssa chattailla, niin hän edelleen pysyy XMB:ssä, eli toisinsanoen, mä pelaan ja osa on XMB:ssä, mutta mites toi Cross-game voice chatti, toimiiko kameran kanssa vai ilman, jos vaikka itse pelaan?
 
Vastaus: PS3-päivitykset

... mutta mites toi Cross-game voice chatti, toimiiko kameran kanssa vai ilman, jos vaikka itse pelaan?
Tuskin toimii kameran kanssa. Mutta nuo teknisemmät yksityiskohdat selvinnevät vasta kantapään kautta, kunhan päivitys on julkaistu ja Plus-palvelu polkaistu käyntiin.

Update! Tuo v3.40 julkaistaan jo ensi viikolla, tarkemmin ilmaistuna 22. päivä.
"PlayStation users can purchase PlayStation Plus membership through PlayStation Store on PS3 only. Users need to install PS3 system software version 3.40, which will be released on June 22nd, to enjoy PlayStation Plus."

Lähde: The Gamer Access
 
Ylös Bottom