Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-päivitykset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3 päivitykset

Olethan kokeillut painaa plegen nappia pitemmän aikaa? Eri toimintoja tapahtuu kun pitää painettuna sitä nappia aina pitempään. Selaappaas tai etsi haulla ne ajat ja toiminnot, itse en niitä tähän hätään muista :)

Testaanpa illalla kun ehdin (nyt en ole koneen ääressä). Tähän asti olen löytänyt vain buuttauksen: eli kun painaa pitkää (10sek?) niin kuuluu semmoinen tuplapiippaus ja vielä kun jatkaa painamista muutaman sekunti niin kone sammuu. Eli voisi testailla lyhyempiä kuin 10 sek painalluksia?

Kokeilin huvikseni tänään tuota MGS3:sta PS3:lla. Olin kokeillut sitä jo jollain 1.8x- tai 1.9x- firmwarella ja silloin se hyytyi jo aika alussa. Yllätykseni olikin suuri, kun peli toimi täysin moitteettomasti nyt. :eek: Kokeilin sitten huvikseni Hitman Contracts:ia, joka ei aikaisemmin toiminut ollenkaan (sitä ei siis tuettu) ja sekin toimi. Huonosti tosin, mutta toimi kuitenkin.

Tulikin vain mieleeni, että jatkaako Sony noissa tulevissa päivityksissä PS2:n pelien tukemista edelleen? Eikös noiden tukeminen pitänyt lopettaa jo aikapäiviä sitten. En kyllä valita, jatkakaa samaan malliin. :D

Olethan kokeillut painaa plegen nappia pitemmän aikaa? Eri toimintoja tapahtuu kun pitää painettuna sitä nappia aina pitempään. Selaappaas tai etsi haulla ne ajat ja toiminnot, itse en niitä tähän hätään muista :)

No johan pomppas. Siis painamalla virtanappi (kun se on sammuksissa) käynnistättäessä pitkään käynnistyy vehje tehdassetuksiin (yhteensä kaksi piippiä pitää kuulua ennen kuin sormen saa nostaa). Nyt asennus meni läpi ilman ongelmia. Lisäksi NordiskFilmi vastasi kiitettävän nopeasti ja toimivalla ohjeelle (Simmakin vastas, mutta en hoksannut että sammuksissa painaa pitkään), siitä peukkua.

Kaikki siis hyvin...paitsi vehje ei toista DVD-levyjä eikä käynnisty mukana tullut peli levykkeeltä (BD-levyjä ei minulla vielä ole)??? Testasin seitsemällä eri DVD levyllä ja yhdellä PS3 pelillä. Ja levyt on tietenkin oikeita suomilättyjä ja tekstipuoli ylöspäin.

Oikeaan yläkulmaan ilmestyy pallero mutta kohta se häviää ja mitään ei tapahdu:
* ei automaattisesti
* ei sinne "filmivalikoon"
* ei auta ohjaimen startin näpyttely
* ei auta asetuksista laittaa autostarttia päälle
* ei auta tehdasasetuksien palauttaminen
* ei koko systeemin restoraaminen
* ja oppineena starttinappia olen painellut lyhyesti ja pitkään sekä käynnissä että sammuksissa
* ei auta pysty- (oikenpäin) eikä vaaka-asento
* ei auta virtakaapelin irrotus eikä puolentunnin "lepo"
* kaikkia DVD/BD-asetuksai olen muuttanut
* Sekä HDMI ja komposiitti olleet kiinni
* Securityt on otettu pois päältä

Sininen valo jää palamaan sen vihreän virtavalon rinnalle.

Heh, kyllä on laatukama osunut hyllystä käteen. Ois pitäny ottaa se viereinen...

Eric Lempel sanoi:
PS3 firmware update, ver. 2.30, which includes the revamped PLAYSTATION Store.

I have more good news to report today the system software update will also add DTS-HD Master Audio output for Blu-ray videos, which means the high-definition visuals of Blu-ray will now be matched with the highest quality audio for the ultimate movie-watching experience on PS3.
Eric kirjoitteli blogia, koko bloggauksen ja Chenin walktroughin voi katsoa tästä.

DTS-HD Master Audio + DTS-HD High Resolution Audio

Puheet itseään päivittävästä teknologiasta eivät siis olleet turhia :)

15.4.2008 on päivänmäärä joka on minulle kuin jouluaatto =)
Ei minulla muuta mutta kuinkahan moni BD levy tukee edes noita DTS-HD Master Audio + DTS-HD High Resolution Audio? Minun 10:sta Blue-Raystä ei yksikään taida tukea..

Ei minulla muuta mutta kuinkahan moni BD levy tukee edes noita DTS-HD Master Audio + DTS-HD High Resolution Audio? Minun 10:sta Blue-Raystä ei yksikään taida tukea..
Jostain luin, että nykyisistä BD-leffoista n. sata tukee DTS-HD MA:ta jo.

Tavallisille kuluttajille DTS-HD Master Audio -tuki ei ole erityisen tarpeellinen, sillä DTS-HD Master Audio -audioraidoista saatava hyöty tulee esiin vasta, kun käytössä on todella laadukkaat kaiuttimet ja hyvä vahvistin.

Läheskään kaikissa Blu-ray-elokuvissa ei ole DTS-HD Master Audio- tai DTS-HD High Resolution Audio -ääniraitoja, mutta esim. monet Foxin Blu-ray-julkaisut sisältävät DTS-HD Master Audio -ääniraidan, joista kuluttajat pääsevät jatkossa nauttimaan myös PS3:n kanssa.

Lainattu AD:sta

Ettei vaan olis taas db taas valtavirran ääniformaatti (a'la Ac3?)mahtuu pienempään tilaan kuin DTS.. mites nykyään DTS HD vs. DD TrueHD?!?

Pitihän tuo väite vielä tarkistaa, yksi tukee DTS-HD:tä 10:stä Blue-Raystäni. :o

Tavallisille kuluttajille DTS-HD Master Audio -tuki ei ole erityisen tarpeellinen, sillä DTS-HD Master Audio -audioraidoista saatava hyöty tulee esiin vasta, kun käytössä on todella laadukkaat kaiuttimet ja hyvä vahvistin.

Läheskään kaikissa Blu-ray-elokuvissa ei ole DTS-HD Master Audio- tai DTS-HD High Resolution Audio -ääniraitoja, mutta esim. monet Foxin Blu-ray-julkaisut sisältävät DTS-HD Master Audio -ääniraidan, joista kuluttajat pääsevät jatkossa nauttimaan myös PS3:n kanssa.

Lainattu AD:sta

Mutta eihän PS3:kaan ole tavalliselle kuluttajalle! :p
Se kun on kallis ja siinä on turha BD ja kovo ja ja ja....

Itselleni tuo DTS HD on enemmän kuin tervetullut... Nyt vain miettimään, millä saisin uskoteltua vaimolle, että uusi subbari on pakkohankinta. :D

Mutta eihän PS3:kaan ole tavalliselle kuluttajalle! :p
Se kun on kallis ja siinä on turha BD ja kovo ja ja ja....

Itselleni tuo DTS HD on enemmän kuin tervetullut... Nyt vain miettimään, millä saisin uskoteltua vaimolle, että uusi subbari on pakkohankinta. :D
Sama vika mutta hektisen kalliimpi, miten saada vaimo ymmärtämään että siirtyminen 5.1 -> 7.1 on niiiiiiiiiiin paljon parempi ja muutaman tonnin arvoinen:eek::eek::eek:

Olisikohan mahdoton yhdistelmä, että audiotuloksi voisi valita sekä optisen että HDMI:n?
Meinaa joskus ottaa päähän, kun yleensä ei jaksa koko kotiteatterilaitteistoa kytkeä päälle ja peliäänet tulevat TV:n kaiuttimista ja toisinaan taas haluaa katsella musiikkivideoita tai kuunnella musiikkia isommalla volyymillä, niin täytyy aina ääniasetuksista käydä muokkaamassa audioulostulon asetuksia.

Olisikohan mahdoton yhdistelmä, että audiotuloksi voisi valita sekä optisen että HDMI:n?
Valitettavasti on. Hyvällä lykyllä tuo korjaantunee jossain välissä firmware-päivityksellä. Huonolla tuurilla kyse on ihan rautatason "ominaisuudesta", jolloin asialle ei vaan voi mitään.

Vie äänet HDMI:llä televisioon ja sieltä audio-ulostulosta stereoihin. Kuuluu äänet molemmista ja voit vaihtoehtoisesti välillä luukuttaa reteoista jotain muuta kun mitä pelaat.

TT-2k sanoi:
Hyvällä lykyllä tuo korjaantunee jossain välissä firmware-päivityksellä. Huonolla tuurilla kyse on ihan rautatason "ominaisuudesta", jolloin asialle ei vaan voi mitään.
Muistaakseni PS2:ssa ainakin oli optinen lähtö aina päällä, kuten useimmissa muissakin laitteissa, joten itse olen siinä toivossa että päivityksellä pitäisi korjaantua kunhan vain tiedostaisivat asian siellä Sonyllä.

Nisupulla sanoi:
Vie äänet HDMI:llä televisioon ja sieltä audio-ulostulosta stereoihin. Kuuluu äänet molemmista ja voit vaihtoehtoisesti välillä luukuttaa reteoista jotain muuta kun mitä pelaat.
Tuossa tapauksessa jää PS3:lla katsottujen BluRay-elokuvien monikanavaäänet kuulumatta, kun television digitaalisesta äänilähdöstä tulee vain digikanavien äänisignaali ulos.

Huomasin viimeisen firmware-päivityksen jälkeen, että kun zoomaan valokuvaa, niin se hypähtää ykskaks toiseen kuvaan (seuraava tai edellinen kuva). Aiemmissa firmwareissa kuvien zoomaus toimi moitteetta. Onko kukaan muu havainnut tällaista ilmiötä? Kyseessä on melko suuret kuvatiedostot, eli Sony Alpha 100 järjestelmäkameran "fine" tasoiset JPEGit. En ole kokeillut, tapahtuuko samaa pienemmillä kuvilla, mutta tosiaan ennen uusinta firmwarea zoomaus toimi ihan oikein.

Ainakin tuollaiset ~3500x2600pix. kokoiset JPG kuvat zoomautuivat ihan normaalisti.
En ole kyllä paljon käyttänyt tuota kuvien katseluun, niin ei ole tietoa miten käyttäytyy vielä isompien kuvien kanssa.

Ylös Bottom