Vastaus: PS3-päivitykset
Jokin MKV-tuki olisi vain yhden codecin lisäämistä, joka ei sinällään vaikuttaisi käytännössä lainkaan muistibudjettiin, koska videotoiston aikana suurin osa toiminnoista on joka tapauksessa pois käytöstä. Miksi sitä ei sitten lisätä? Todennäköisesti taustalla on "poliittiset" syyt, eli koska suurin osa HD-laatuisesta warematskusta levitetään MKV-containerissa, pelätään MKV-tuen heikentävän Blu-ray-myyntiä.
Sen sijaan esimerkiksi cross-game voice chat on paljon vaikeampi tapaus, koska pelin aikainen XMB haukkaa jo valmiiksi ison palan muistia. Lisäksi kun kyseessä on pelin aikana ajettava uusi toiminto, pitää se periaatteessa testata kaikkien koskaan julkaistujen pelien kanssa mahdollisten yhteensopivuusongelmien välttämiseksi. Se ei ole helppoa, halpaa eikä varsinkaan nopeaa. (Käytännössähän kaikkea ei voi koskaan testata, se on yksi testaamisen perusolettamuksista.)
Miksi toimintoa X ei toteuteta? Koska sen lisäksi, että se pitää suunnitella, koodata ja testata, sen on ennen kaikkea mahduttava muutenkin tiukkaan muistibudjettiin. Aina kun jotain lisätään, täytyy ensin olemassaolevien toimintojen muistinkulutusta saada pienennettyä. Mitä pidemmälle konsolin elinkaaressa mennään, sitä vaikeampaa vanhojen toimintojen optimointi on, koska niistä on trimmattu läskiä ehkä jo useammankin kerran.On se jännä, että tuolta PlayStation.Share -sivustolta on toteutettu tähän mennessä varmaan yksi ainoa kaivattu ominaisuus, eli tuo Team ICO Collection... Noista kärkipään pyynnöistä ei oo edes mainittu mitään, esim. cross-game chat.
Jokin MKV-tuki olisi vain yhden codecin lisäämistä, joka ei sinällään vaikuttaisi käytännössä lainkaan muistibudjettiin, koska videotoiston aikana suurin osa toiminnoista on joka tapauksessa pois käytöstä. Miksi sitä ei sitten lisätä? Todennäköisesti taustalla on "poliittiset" syyt, eli koska suurin osa HD-laatuisesta warematskusta levitetään MKV-containerissa, pelätään MKV-tuen heikentävän Blu-ray-myyntiä.
Sen sijaan esimerkiksi cross-game voice chat on paljon vaikeampi tapaus, koska pelin aikainen XMB haukkaa jo valmiiksi ison palan muistia. Lisäksi kun kyseessä on pelin aikana ajettava uusi toiminto, pitää se periaatteessa testata kaikkien koskaan julkaistujen pelien kanssa mahdollisten yhteensopivuusongelmien välttämiseksi. Se ei ole helppoa, halpaa eikä varsinkaan nopeaa. (Käytännössähän kaikkea ei voi koskaan testata, se on yksi testaamisen perusolettamuksista.)