Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Asiakaspalvelu:


Mielenkiintoista, lähetin vielä varmistuksen että saanko minä pitää sen 17,95€ hinnalla...

Itse olisin ainakin ollut hyvin hiljaa tästä asiasta ennen kuin paketti on kotona ja lasku kädessä. Tiedä millaiset liikkeet CDON vetää, että saa noi paketit vedettyä takaisin.
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Itse olisin ainakin ollut hyvin hiljaa tästä asiasta ennen kuin paketti on kotona ja lasku kädessä. Tiedä millaiset liikkeet CDON vetää, että saa noi paketit vedettyä takaisin.
No olen pahoillani, kun menin tiedustelemaan mikä oli homman nimi eilen... Vähemmästäkin hermostuttaa, kun paketti piti olla peruttuna ja yhtäkkiä lähetetään viesti, että paketti on lähetetty. Minua ei tosiaan kiinnostaa säätellä paketin kanssa joka maksaa 200€.

Ja vielä ihan tiedoksi, tuli ei pysty peittelemään paperilla. Kyllä tämä huolimattomuus paljastuu jossain vaiheessa kertomattakin.
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

No olen pahoillani, kun menin tiedustelemaan mikä oli homman nimi eilen... Vähemmästäkin hermostuttaa, kun paketti piti olla peruttuna ja yhtäkkiä lähetetään viesti, että paketti on lähetetty. Minua ei tosiaan kiinnostaa säätellä paketin kanssa joka maksaa 200€.

Ja vielä ihan tiedoksi, tuli ei pysty peittelemään paperilla. Kyllä tämä huolimattomuus paljastuu jossain vaiheessa kertomattakin.
Nojoo ymmärrän kyllä jos hermostutti. Tosiaan CDONin vaikeampi saada pakettejaan takaisin sitten kun ne on jo toimitettu tilaajille ja laskut maksettu. Vaikka se lasku sitten olisikin ollut se 200e, niin se paketti olisi ollut helppo palauttaa asiakaspalautuksena.
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Älkää suotta pelätkö. Teille ei koidu asiasta mitään ylimääräisiä kuluja. Jättäkää paketti vain noutamatta, ja se palautuu automaattisesti 2 viikon kuluttua takaisin lähettäjälle.
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Nyt kyllä harmittaa, jos tilanneet saavat pelin tuohon hintaan.Itse en tilannut silloin, vaikka oli mahdollisuus hinnan näyttäessä 17,95€....:(
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Taidampa tietää syyn CDON:in toimintaan...

Kun Explorer edition oli tilattavissa, niin äitini tilasi sen minulle joululahjaksi.

Kun tilaus peruutettiiin, niin hän ei oikein tykännyt...

-reklamaatio sinne, ei muutosta
-yhteys kuluttaja-asiamieheen, (joka tuki äitiäni), ei muutosta
-tällä hetkellä kuluttajariitalautakunnassa valitus meneillään

Tämä saattaa olla CDON:in toiminnan takana, mutten sano mitään varmaksi.

Mitä tästä opimme?
1) valita
2) älä rupea riitelemään äitien kanssa:)
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

No olihan siinä räikeä hinnoitteluvirhe, niin en jaksaisi alkaa kuluttaja-asiamiehille valittamaan... Mutta maanantaina sen näkee mitä siinä laskussa lukee.
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Vähemmästäkin hermostuttaa, kun paketti piti olla peruttuna ja yhtäkkiä lähetetään viesti, että paketti on lähetetty.

No mitä ihmeen panikointia tuo nyt aiheuttaa? Jos et halua lähetystä, voit aina palauttaa sen ilmaiseksi asiakaspalautuksena tai sitten jättää noutamatta postista.

Tämä saattaa olla CDON:in toiminnan takana, mutten sano mitään varmaksi.

Kyllä tämä on vain virhe jossain kohtaa CDONin tilaus-/toimitusprosessia kun tilaukset, jotka piti olla peruttu, toimitettiinkin eteenpäin vanhalla hinnalla.
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

No olihan siinä räikeä hinnoitteluvirhe, niin en jaksaisi alkaa kuluttaja-asiamiehille valittamaan... Mutta maanantaina sen näkee mitä siinä laskussa lukee.
Nimenomaan näin ja eipä tuosta riidan ollessa kesken oikein mitään voi vielä oppiakaan. Sikälihän tuo on selvä homma, että jos Explorer Editionin päätyy kotiin saakka joko etukäteen maksettuna tai tuon €17,95:n laskun kera niin se on kokolailla siinä (kuluttajan hyväksi). Tilausten peruminen hinnoitteluvirheen vuoksi on toki aina liikkeen oikeus mutta jos nuo toimitukseen saakka sittenkin päätyivät niin myyjäliikehän siinä vain saa tyhmyyttään kirota. Jos taas siitä riidellään, pitäisikö tuo myydä ja toimittaa alunperin luvatulla hinnalla niin luulisi edes kuluttajariitalautakunnassa olevan sen verran älyä, että ei tietenkään.
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Tännekin on paketti matkalla, vaikka tilauksen aikanaan peruuttivat. Arveluttaa vaan yksi asia. Jos nyt maksan paketin mukana tulevan laskun (17,95€), niin voiko ko. firma laittaa perästä tulemaan 180€:n lisämaksun? Ja jos laittavat, niin onko sitä pakko maksaa, kun ei ole tuollaiseen hintaan alunperinkään suostunut.

Kimurantti asia, mikä selviäisi varmasti parhaiten kuluttajavirastoon soittamalla.
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

juuri kyseinen ongelma mietitytti ja hermostutti eniten. Sen takia laitoin viestiä asiakaspalvelulle eilen.

Tietysti ensiksi olisi kannattanut kysyä kuluttajavirastosta. Nyt siellä on kauhea tohina päällä, että miten saavat koko homman laitettua asiakkaiden piikkiin :D

Itse näen asian niin, että mitään sopimatta minulle on lähetetty paketti. Ja paketin mukana on lasku, joka vastaa firman mielestä paketin arvoa. Laskun maksaessani kaiken pitäisi olla kunnossa, sillä en ole sitoutunut missään vaiheessa maksamaan korkeampaa hintaa. Maalaisjärjellä ajateltuna CDON.comin moninkertainen töppäily ei voi olla enää mitenkään loppuasiakkaan ongelma, mutta jokin varmistus olisi mielenrauhan turvaamiseksi kiva saada puolueettomalta (ja viralliselta) taholta.

Olen tilannut CDON:comilta tavaraa vuosien saatossa ainakin tuhannella eurolla. Asiakassuhde on kyllä katkeamassa, jos meinaavat alkaa minua tästä härdellistä sakottamaan.
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

...

Itse näen asian niin, että mitään sopimatta minulle on lähetetty paketti. Ja paketin mukana on lasku, joka vastaa firman mielestä paketin arvoa. Laskun maksaessani kaiken pitäisi olla kunnossa, sillä en ole sitoutunut missään vaiheessa maksamaan korkeampaa hintaa. Maalaisjärjellä ajateltuna CDON.comin moninkertainen töppäily ei voi olla enää mitenkään loppuasiakkaan ongelma, ...

Jos tilasitte laskulla ja paketin mukana tulevassa laskussa tosiaan on tuo 17.95e (+ pk), niin kyllä se on silloin se lopullinen hinta. Ei CDON voi sitä alkaa yhtäkkiä nostamaan. Silloin kun tämä hinnoitteluvirhe tapahtui, asiasta ilmoitettiin tilaajille ja kaikki oli selvää. CDON myös sanoi peruuttaneensa tilauksen. Jostain syystä näin ei kyllä käynytkään. Missään vaiheessa itse asiakasta ei velvoitettu perumaan tilausta, vaan se oli CDONin homma. Jos möhlivät sen ja laskussa lukee sen 20.95e, maksan tuon summan mukisematta ja jos tästä tulee jotain seurauksia, niin ei muuta kuin yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.

Ymmärrän tilanteen CDONin kannalta siten, että tuohan oli aivan selvä hinnoitteluvirhe ja Suomen laissahan oli se joku pykälä noista hinnoitteluvirheistä, että asiakkaan pitäisi huomata selvästi väärä hinta itse. Noh, CDON itse informoi, että hinta on väärä ja tilaus on peruttu. Mutta kuinka kävikään, tilaus on edelleen voimassa. Voiko tästä syyttää asiakasta? Ei. Voihan olla, että nimimerkin tosinopee Äidin toiminta on myös tämän kaiken takana... :D

Kaikki selviää, kun näkee laskun. Katsokaa siis ensin sitä laskua, hyvät ihmiset, ennen kuin avaatte itse paketin.
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

The Hut:lla uusi alennuskoodi "XMAS10", jolla saa leikattua muutaman pelin hintaa -10%:lla.

Early Bird Xmas Bargains Games | TheHut.com aff - Huom. Koodi toimii vain kys.kampanjan peleihin. Muutama löytökin seassa, kuten Infamous 2 ja Deus Ex: Human Revolution.

Eikö tuo inFamous 2 ollut vielä ainakin kuukausi takaperin sen 22 euroa tuolla Zavvissa? Onko hinta noussut vain tuon XMAS-koodin takia? Hmm...
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Eikö tuo inFamous 2 ollut vielä ainakin kuukausi takaperin sen 22 euroa tuolla Zavvissa? Onko hinta noussut vain tuon XMAS-koodin takia? Hmm...
Tuskinpa se koodista on kiinni. Viime keskiviikon ZWEDS-koodilla sen silloisesta €22.45 hinnasta olisi tippunut yhtälailla 10% pois. Veikkaisin, että ihan vaan seuraavat kunkin nimekkeen menekkiä ja säätelevät hintoja sen mukaan. Tietty nyt kun joulu noin ylipäätään lähestyy, voi sekin vaikuttaa. Järkevintähän nyt on pitää pää kylmänä ja odotella kaikessa rauhassa sinne joulun jälkeisiin, todellisiin alennusmyynteihin saakka.
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Ymmärrän tilanteen CDONin kannalta siten, että tuohan oli aivan selvä hinnoitteluvirhe ja Suomen laissahan oli se joku pykälä noista hinnoitteluvirheistä, että asiakkaan pitäisi huomata selvästi väärä hinta itse. Noh, CDON itse informoi, että hinta on väärä ja tilaus on peruttu. Mutta kuinka kävikään, tilaus on edelleen voimassa. Voiko tästä syyttää asiakasta? Ei. Voihan olla, että nimimerkin tosinopee Äidin toiminta on myös tämän kaiken takana... :D

Kaikki selviää, kun näkee laskun. Katsokaa siis ensin sitä laskua, hyvät ihmiset, ennen kuin avaatte itse paketin.

Asian voi nähdä myös näin. Jos CDON on informoinut sinua väärästä hinnasta ja tilauksen peruuttamisesta, mutta joku automaattinen toimituksenhallintajärjestelmä on laittanut tilauksen tulemaan, niin kyseessä voi nähdäkseni olla inhimillisestä virheestä. CDON ilmoitti sinulle kuitenkin asiasta ajoissa. Tällöin se voi ehkä pyytää sinua lähettämään pelin takaisin/tarjoten pahoitteluna normiversiota tai tuota erikoisversiota halvemmalla sopimuksen kohtuuttomuuteen vedoten. Jos lafka on nimittäin jonkun automaatiovirheen tai yhden pösilön työntekijän vuoksi menettänyt rahaa ja paljon. En nyt kaikkea tarkkaan muista, mutta vilpittömän mielen suojakin tulee ehkä tässä vastaan sekä tietenkin tuo RÄIKEÄ hinnoitteluvirhe, joka tekee kyllä asiakkaasta eli sinusta rikollisen tietyssä mielessä.
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Tuo hinnoitteluvirhe on räikeä vain peleistä tietäville, normi tavis voisi luulla että kyseessä on vain alennus. Kyllä tuollainen menee cdonin piikkiin. 200e laskua taas ei voi tulla, koska siihen ei ole missään vaiheessa suostuttu, tilausta tehdessä teet sopimuksen vain 20e maksamisesta, 200e maksamiseen tarvittaisiin luonnollisesti uusi sopimus.
 
Ylös Bottom