Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aleksi61
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

No niin, eiköhän tämä mielipide väittely riitä tältä erää? Turha nyt tässä sytytellä tulitikulla öljytankkia ja myös aihe vähän karkaa tarjousketjusta.

Tiedän kyllä suurin osa ketuttaa tälläinen tapaus ja naama punaisena. (Minua hieman, mutta ei se vaikuta minun päivääni.) Mutta onko se nyt ihan suotavaa haistatella muita käyttäjiä, jotka ovat vaan pitävät puolensa, että tämän tapauksen hyödyntäminen on väärin?
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Toki CDONIN olisi pitänyt asiasta soittaa etukäteen tai lähettää tekstiviesti/spostia paljon aiemmin, joten sen suhteen luulisi lafkan nyt jotenkin hyvittävän virhettään. Sen suhteen jokaisen tulisi korvaus saada esim. alennetun normiversion muodossa.
Muuten täysin samaa mieltä mutta tuskinpa liikkeellä on mitään tarvetta pahoitella yhtään mitään. Alkuperäisen, selkeän virheen korjaaminen jäi pahasti vaiheeseen ja jatkui nyt sitten viimeisellä mahdollisella hetkellä. Pettymyksen ymmärtää mutta mielipahaa tai hyvittelytarvetta moisen ei pitäisi aiheuttaa, jos se oma moraalikompassi on edes mitenkuten kunnossa. Antakaa nyt jotain hyvitystä edes kun en päässytkään kusemaan teitä silmään? Sheesh...
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Muuten täysin samaa mieltä mutta tuskinpa liikkeellä on mitään tarvetta pahoitella yhtään mitään

Mitä tarkotat, eli cdonilla ei ole tarvetta pahoitella asiakkaitaan siitä, että ensin ilmoittavat hintavirheestä kesällä ja lähettävät asiakkaille paketit siihen hintavirheiseen hintaan ja asiakkaat ovat saaneet tästä lapun postiin, joka pyytää heitä noutamaan ja ei saakkaan pakettiaan postista, eli täten asiakkailta on kulunut turhaa aikaa cdon.comin virheen takia, tätäkö ei pitäisi pahoitella?
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Pettymyksen ymmärtää mutta mielipahaa tai hyvittelytarvetta moisen ei pitäisi aiheuttaa --

Syytä olisi. Virhe on jo tehty ja asiaa olisi pitänyt edes pahoitella. Nyt sekin alkaa olla myöhäistä, mutta vielä on mahdollista antaa jonkinlainen hyvitys. Bisnesmaailmassa tätä sanotaan asiakkuuksien hallinnaksi.
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

En minäkään tästä mitään alennus/lahjakortti tyyppistä hyvitystä vaadi, mutta olisi ihan kiva saada joku viesti missä kertoisivat miksi paketit vetivät pois ja jonkilaiset pahoittelut siihen mukaan...
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Sanottakoot vielä että minun tilaushistoriassani ei missään kohtaa näy että tilaukseni olisi peruttu vaan se näkyy aktiivisena. Tälläkin hetkellä tuote on postitettu ja valmiina haettavaksi postista mutta paketti oli käsketty jo takaisin.
Kyllä tuo vaatii jo jonkinlaisen pahoittelun/hyvityksen kun kerran tilaushistoriakin valehtelee päin naamaa.
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Mitä tarkotat, eli cdonilla ei ole tarvetta pahoitella asiakkaitaan siitä, että ensin ilmoittavat hintavirheestä kesällä ja lähettävät asiakkaille paketit siihen hintavirheiseen hintaan ja asiakkaat ovat saaneet tästä lapun postiin, joka pyytää heitä noutamaan ja ei saakkaan pakettiaan postista, eli täten asiakkailta on kulunut turhaa aikaa cdon.comin virheen takia, tätäkö ei pitäisi pahoitella?
Ilmoittavat ensin virheellisen hinnan, joka pitäisi tajuta virheelliseksi hinnaksi. Ei uskota ja tilataan silti. Hintavirhe huomataan ja tilaus perutaan. Pitäisi tajuta. Paketti lähtee virheellisesti liikkeelle. Pitäisi tajuta. Paketti vedetään viime hetkellä takaisin. Pitäisi tajuta. Aikaa kului kaiken tämän jälkeen hukkaan? No voi voi. CDON toki ryssi homman niin täydellisesti kuin sen voi ryssiä mutta kaikki alkoi silti siitä ensimmäisestä hintavirheestä joka... Niin. Olisi pitänyt tajuta.

Edit: Ja vaikka tilaus olisi aktiivinen, uskoiko kukaan ihan oikeasti, että uuden pelin €17.95 olisi ollut normaali hinta edes perusversiolle saati sitten sen keräilyversiolle? Koska tuosta nimenomaan on kiinni se, kannattaako kuluttajavirastoa (moraaliselta näkökannalta) edes lähestyä.
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Ilmoittavat ensin virheellisen hinnan, joka pitäisi tajuta virheelliseksi hinnaksi. Ei uskota ja tilataan silti. Hintavirhe huomataan ja tilaus perutaan. Pitäisi tajuta. Paketti lähtee virheellisesti liikkeelle. Pitäisi tajuta. Paketti vedetään viime hetkellä takaisin. Pitäisi tajuta. Aikaa kului kaiken tämän jälkeen hukkaan? No voi voi. CDON toki ryssi homman niin täydellisesti kuin sen voi ryssiä mutta kaikki alkoi silti siitä ensimmäisestä hintavirheestä joka... Niin. Olisi pitänyt tajuta.

Minä ainakin kutsuisin tällaista pahoittelua ihan asiakaspalveluksi, vaikka jokainen varmasti tietää että hinta ei voinut olla oikea jne.
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Minä ainakin kutsuisin tällaista pahoittelua ihan asiakaspalveluksi, vaikka jokainen varmasti tietää että hinta ei voinut olla oikea jne.
Toisaalta jos tietää, että joku on väärässä ja sitä yrittää käyttää hyväksi eikä se lopulta onnistukaan, kummanhan osapuolen silloin pitäisi pahoitella käyttäytymistään?
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Sillä ei periaatteessa liikekannalta katsottuna ole mitään väliä että "se olisi pitänyt tietää". Jos tuotteesta ilmoitetaan hinta X, hinta on silloin X ja se tulee saada myös siihen hintaan. Noh, tilaus "peruttiin" (eli ei peruttu, kerrottiin vain) ja myöhemmin tulee viesti että paketti on lähtenyt matkaan. Tässä vaiheessa tuote on jo periaatteessa asiakkaan koska se on lähtenyt jälleenmyyjän käsistä. Sitten jälleenmyyjä käskee paketit takaisin väärin perustein, kertoivat postille että paketti sisältää vääriä tuotteita, mikä ei pidä paikkansa. Paketti sisälsi juuri sen tuotteen minkä kuluttaja oli tilannut.

Jos ei hyvityksiä niin ainakin helvetinmoinen anteeksipyyntö paikallaan.
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Toisaalta jos tietää, että joku on väärässä ja sitä yrittää käyttää hyväksi eikä se lopulta onnistukaan, kummanhan osapuolen silloin pitäisi pahoitella käyttäytymistään?

Minkä perusteella kaikkien pitäisi tietää että on "yrittänyt käyttää hyväkseen" tuota virhettä? Kuinka uppiniskainen pitää olla, että olettaa jokaisen asiakkaan ottavan selvää tuotteen oikeasta markettihinnasta ja sen perusteella kyseenalaistaa erittäin halpaa peliä?
Jos huomaat Gigantissa että myynnissä on tonnin läppäri -80% ja etsit läppäriä niin etkö viitsi ottaa koska se olisi piratismia? (Seppo_taalasmaa voi vastata)
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Minkä perusteella kaikkien pitäisi tietää että on "yrittänyt käyttää hyväkseen" tuota virhettä?
Ei todellakaan kaikkien mutta varsinkin näin harrastefoorumeilla kun ollaan, haluaisin kyllä tavata sen konsolipelaajan, jonka mielestä hinnoittelussa ei ollut yhtään mitään epäilyttävää :)
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Jos huomaat Gigantissa että myynnissä on tonnin läppäri -80% ja etsit läppäriä niin etkö viitsi ottaa koska se olisi piratismia? (Seppo_taalasmaa voi vastata)

Jos jo valmiiksi hieman huonoa vertausta käytetään pohjana vielä huononpaan vertaukseen, niin ei voi mennä pieleen :) Muokataanpas hieman esimerkkiäsi tähän tilanteeseen sopivaksi:
Huomaan upouuden 1000e läppärin 10e hintaan Gigantissa astellessani. Ostanko vai en? En osta. Huomautan hintavirheestä henkilökunnalle ja saan toivottavasti kiitokset.
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Jos jo valmiiksi hieman huonoa vertausta käytetään pohjana vielä huononpaan vertaukseen, niin ei voi mennä pieleen :) Muokataanpas hieman esimerkkiäsi tähän tilanteeseen sopivaksi:
Huomaan upouuden 1000e läppärin 10e hintaan Gigantissa astellessani. Ostanko vai en? En osta. Huomautan hintavirheestä henkilökunnalle ja saan toivottavasti kiitokset.

Entä jos kyseessä on rikkinäinen näytekappaleyksilö, josta Gigantti haluaa ongelmajätteenä vain päästä eroon? :cool:

Lisäksi:

Läppäri: 200e / 1000e = 0.2 (-80 % alennus)
Sinun esimerkki läppäristä: 10e / 1000e = 0.01 (-99 % alennus, tämän virheen nyt huomaa mummokin)
Uncharted: 20.90e / 220e = 0.095 (~-90 % alennus)

Miksi siis tuo hasseolhoffin läppäriesimerkki oli muka huono? Kuka tahansa voisi luulla tuota 100 euroa aivan oikeaksi hinnaksi. Molemmissa Unchartedin ja läppärin tapauksessa alennus on sama (noin 90 %). Olisko mun pitänyt Cittarissa mennä huomauttamaan hinnoitteluvirheestä, kun löysin hyllystä Expendablesin Blu-ray-julkaisun hintaan 2 euroa?


Kävin vielä oulun prismasta hakeen MAG collector's editionin 5e hinnalla, paketissa tosiaan oli 20e. Kiitokset vinkistä, saattoi olla että sain viimeisen. :p

Voi perse, kun unohdin tämän. Kävin vastikaan tuolla Raksilan kaupoilla, mutta en muistanut Prismassa käydä, kun en tuota tarjousta muistanut. Muistatko jäikö sinne yhtään noita MAGeja?

EDIT: Se hasselhoffin esimerkkiläppäri olikin -80 %, eikä -90 % - kuitenkin mojova alennus.
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Jos jo valmiiksi hieman huonoa vertausta käytetään pohjana vielä huononpaan vertaukseen, niin ei voi mennä pieleen :) Muokataanpas hieman esimerkkiäsi tähän tilanteeseen sopivaksi:
Huomaan upouuden 1000e läppärin 10e hintaan Gigantissa astellessani. Ostanko vai en? En osta. Huomautan hintavirheestä henkilökunnalle ja saan toivottavasti kiitokset.

Millä perusteella kaikki on aina väärin hinnoteltuja? :D
Jos suklaapatukoita saa 3kpl kahden hinnalla, maksatko ne erikseen jotta varmistaisit että tuotteen kehittäjä saisi varmasti kaikki rojaltimaksut?
En tiedä mitä tiedät kaupankäynnistä ja lakiasioista, mutta _huijausta_ ei ole ostaa tuotetta halvalla.

PS. Ei välttämättä ole hintavirhe, on niitä nähty (ei ehkä noin radikaaleja alennuksia) esim. ensimmäiselle viidelle asiakkaalle jollain 5 eurolla kahden sadan euron puhelin tai vastaavia. :)
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Ja asiasta lapioon: miten joku synttärilahjaa pojanpojalleen netistä surffaileva 65-vuotias eläkeläismummeli voi hoksata tuon olevan hinnoitteluvirhe, kun ei tiedä peleistä mitään? Mummo tilaa pelin ja jää tyytyväisenä odottamaan tilaustaan. Ilmoitus tilauksen saapumisesta tulee ja mummeli kulkee vaivaisesti rollaattorillaan lähimmälle postin konttorille. Siellä sanotaan eioo:ta, mummo ihmettelee tapahtunutta ja on pahoillaan ettei saanut hankittua pojalle lahjaa, hänen syntymäpäivänsä kun on juuri sopivasti vaikka huomenna.

Ei tässä CDON-tapauksessa voida olettaa, että jokainen tuon Explorer Editionin tilannut olisi joku peliasiantuntija KonsoliFINistä, jonka olisi pitänyt tajuta selvä hinnoitteluvirhe. CDON'ko alkaa lajittelemaan asiakkaitaan, että "jooh, sä oot 17-vuotias nuori kossi Turusta, oot varmasti pelaaja, joten tiesit tän olevan hinnoitteluvirhe, ei me sulle mitään peliä laiteta, hähhähhää." No tälle mummelillekko sitten peli annetaan? Syrjintää. Se on joko kaikille tai ei kellekkään.
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Mistäs tämän kuulit?

Postissa kertoivat kun menin pakettia hakemaan. Sanoin ettei siellä mitään väärää tuotetta ollut, olivat vaan myyneet väärään hintaan niin postissakin sanoivat että kannattaa hiukan kuluttajavirastoa huomautella.

Enkä nyt tässä mitään korvauksia ole hakemassa. Haluaisin edes jonkinlaisen anteeksipyynnön koska tämä oikeasti oli todella vittumainen yllätys kun olin pakettia iloisesti hakemassa.
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Postissa kertoivat kun menin pakettia hakemaan. Sanoin ettei siellä mitään väärää tuotetta ollut, olivat vaan myyneet väärään hintaan niin postissakin sanoivat että kannattaa hiukan kuluttajavirastoa huomautella.

Enkä nyt tässä mitään korvauksia ole hakemassa. Haluaisin edes jonkinlaisen anteeksipyynnön koska tämä oikeasti oli todella vittumainen yllätys kun olin pakettia iloisesti hakemassa.

Eiei, ihan oikein sulle että stressistä kärsivä, työelämään jumahtanut keski-ikäinen viettää arvokasta vapaa-aikaansa jonottaakseen postissa pakettia JOTA EI SAAKAAN, koska kauppa lähettää liian halvalla sen.

Bottom line: Helvetin hyvää asiakaspalvelua ja sinä saat kärsiä, kun yritit piratisoida tätäkin tuotetta ja rojaltimaksuja!
 
Ylös Bottom