Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 pelit Ei-HDTV:llä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuomas
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3 pelit Ei-HDTV:llä

Taajuus sanoi:
Anteeksi offtopic, mutta repesin ääneen nauraman kun luin threadin alkupäätä... Tämän kommentin perää (joka on kirjoitettu 24.03.2007) komistaa nyt signature jossa hehkutetaan Sharp LC42XD1E Full HD flättiä ;) :D
Heh, kun kuva paranee sitä on vaikka syömättä jonkun aikaa!! ;)
 
Vastaus: PS3 pelit Ei-HDTV:llä

Hehe.. Hyvin saitte Tuomaksen nalkkiin :D
Mutta kuten sanonta kuuluu; asiasta kirjahyllyyn. Itse olen köyhä (nyt ainakin) kohta 16v. opiskelija ja vanhemmat maksavat pientä kuukausirahaa kuten asiaan kuuluu, joten mitään isileasingia ei harrastella. Mutta löysin suhteellisen rahakkaan kesätyön kesäksi, joilla rahoilla sain ostettua lopulta itselleni LCD:n ja lopulta myös vaihdettua XO:n PS3:ksi.
Ja se televisio on LG:n 32" LC51, joka maksoi rapiat 700. Ja kuvahan on aivan eri luokkaa kuin kuvaputkella. Joten ei se mielestäni ole ollenkaan paha hinta, varsinkin jos ajattelee millaisia omaisuuksia vanhoista laajakuvatelevisioista vielä noin viisi vuotta sitten kiskottiin.
Tuolla televisiolla luultavasti pärjäilen vielä pitkään. (Ainakin siihen asti että kotiin tulee 50" FullHD kaikilla herkuilla) ;)
Ei kaikki alle 18v. LCD:n omistajat ole suinkaan hemmoteltuja. (Poikkeukset vahvistavat säännön, luonnollisesti)
 
Vastaus: PS3 pelit Ei-HDTV:llä

Taajuus sanoi:
Jatketaan vielä...

Ei oikein pysty käsittämään miten porukka voi elää PS3 + putkitelkkari (mahdollisesti pienikin sellainen) yhdistelmällä. Minä en koe olevani hurjan ronkeli tai hifistelijä, mutta kun alunperin PS3 näin sukulaismiehen 42" hd-ready flätistä ja seuraavalla viikolla lainattuna vehje kiinni omaan 28" putkitelkkuun - ei edes tarvinut harkita voiko putkitelkulta pelata. Aivan järjetöntä pikselimössöä./QUOTE]

Olen juuri samaa mielta, karmeus korostuu tietty jos putkitv ei oo edes laajakuva.
 
Vastaus: PS3 pelit Ei-HDTV:llä

Luke sanoi:
Taajuus sanoi:
Jatketaan vielä...

Ei oikein pysty käsittämään miten porukka voi elää PS3 + putkitelkkari (mahdollisesti pienikin sellainen) yhdistelmällä. Minä en koe olevani hurjan ronkeli tai hifistelijä, mutta kun alunperin PS3 näin sukulaismiehen 42" hd-ready flätistä ja seuraavalla viikolla lainattuna vehje kiinni omaan 28" putkitelkkuun - ei edes tarvinut harkita voiko putkitelkulta pelata. Aivan järjetöntä pikselimössöä./QUOTE]

Olen juuri samaa mielta, karmeus korostuu tietty jos putkitv ei oo edes laajakuva.
En ymmärrä, mitenkä ihmiset pystyy elämään, jos autoa ajaessa ei alla ole vähintään TVR, tai jos vaatekaapista löytyy jotakin muuta, kuin viimeisimmät mp3-snoukkatakit ja highend stealthcloak viitta. Ruuaksi ei voi kutsua mitään muuta, kuin sisäfilettä (saimaan norpan). Asunto EI VOI olla alle 700 neliötä. Siis jos on alle 700 neliöö, niin sehän on sitten joku sossun luukku, jossa rotat ryömii lattialla.
Vai voisiko olla, että osa ihmisistä on onnellisia vähemmälläkin? Voisiko?

Itse pitäisin pääni kiinni ja antaisin ihmisten, jotka eivät aivan niin hienolla laitteistolla pelaa, pelata pelinsä. Veikkaan että, teilläkin olisi vielä parantamisen varaa siinä laitteistossa, jos haluatte TODELLA nauttia peleistä...

Vakavasti puhuen. On totta, että HD on hienompaa ja kauniimpaa, mutta tuollaisia kommentteja en jaksaisi lukea. On hieman tökeröä päivitellä, että kuinka joku voi elää sen kanssa, jos laitteet eivät suollakaan sitä korkeampi resoluutioista kuvaa.
 
Vastaus: PS3 pelit Ei-HDTV:llä

Vertauskuvasi ontuivat.

Osuvampi olisi esimerkiksi "hankkia ferrari ja siihen rengassarjaksi alle 155/R15", jolloin takuulla menettää ostoksensa ominaisuuksista leijonasosan.

Point being, jos on varaa ostaa PS3, luulisi olevan varaa myös siihen "pakolliseen" lisävarusteeseen. Tai jos ei ole, säästää ensin telluun.
 
Vastaus: PS3 pelit Ei-HDTV:llä

Taajuus sanoi:
Point being, jos on varaa ostaa PS3, luulisi olevan varaa myös siihen "pakolliseen" lisävarusteeseen.
Jep, tonni ylimääräistä löytyy kaikilta millon vaan. Hiluja taskunpohjalla.

Taajuus sanoi:
Tai jos ei ole, säästää ensin telluun.
Tellulla ei voi pelata ;)

Itse joudun tekemään juurikin niin, että ensin menee ps3 tässä syksyllä hankintaan ja kassellaan sitten keväällä, jos olisi varaa HD-telkkariin. Ketuttaahan tuo, ettei peleistä saa täyttä karkkia irti, mutta näillä mennään toistaiseksi.
 
Vastaus: PS3 pelit Ei-HDTV:llä

Taajuus sanoi:
Vertauskuvasi ontuivat.

Osuvampi olisi esimerkiksi "hankkia ferrari ja siihen rengassarjaksi alle 155/R15", jolloin takuulla menettää ostoksensa ominaisuuksista leijonasosan.

Point being, jos on varaa ostaa PS3, luulisi olevan varaa myös siihen "pakolliseen" lisävarusteeseen. Tai jos ei ole, säästää ensin telluun.
Ihan vinkkinä vain, että enpä tuossa mitään vertaillut.
Jos luulet, että yritin jotenkin vertailla PS3:lla pelaamista tavallisella ja HD-tasoisella kuvalla, niin koko teksti meni ohi ja kaukaa. Lueppas uudestaan...

Ja edelleenkään, se HDtöllö ei ole mikään pakollinen lisävaruste. Huutomerkki! HD-tollolootan avulla saa peleistä toki enemmän irti.
Aletaanko nyt päivittelemään, että mikä on oikea ruudun koko, jonka kanssa voi vasta pelata? Entäpä mikä olisi minimi (että asian kanssa voi elää) äänijärjestelmälle? Ei kai nyt sentään mikään "valmis kotiteatteripaketti"? Saatiko, jos joku onneton pelaa telkkarin kajareilla? Itse asiassa, mitenkä joku voi elää, jos ei ole yhtä huonetta pyhitetty pelkästään pelaamiselle?

Se, että sinulla on HD-telkku ja olet tyytyväinen siihen, on hienoa. Toiset voivat ja saavat olla onnellisia PS3:n omistajia, ja nauttia konsolistaan, vaikka pelaisivat vanhalla mustavalkotöllöllä (noin pikkuisen kärjistetysti).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3 pelit Ei-HDTV:llä

TontsaH sanoi:
Tuo siis taitaa olla hyvä kaapeli kun ei kukaan siitä ole mitään huonoakaan sanonut.

On kyllä niin narun näköistä johtoa että pahoin pelkään kuvan kipinöivän ja sisältävän varjokuvia, ainakin jos on muita signaalinlähteitä lähistöllä. Varmasti löytyy parempiakin vaihtoehtoja. Jos aiot panostaa kuvanlaatuun (mikä on ihan hyvä idea), älä kumoa panostuksen tuomaa hyötyä tyytymällä halvimpaan mahdolliseen tarvikekaapeliin.
 
Vastaus: PS3 pelit Ei-HDTV:llä

Xbugs sanoi:
On kyllä niin narun näköistä johtoa että pahoin pelkään kuvan kipinöivän ja sisältävän varjokuvia, ainakin jos on muita signaalinlähteitä lähistöllä. Varmasti löytyy parempiakin vaihtoehtoja. Jos aiot panostaa kuvanlaatuun (mikä on ihan hyvä idea), älä kumoa panostuksen tuomaa hyötyä tyytymällä halvimpaan mahdolliseen tarvikekaapeliin.
Voisitko laittaa linkkiä johonkin parempaan RGB-kaapeliin?
 
Vastaus: PS3 pelit Ei-HDTV:llä

TontsaH sanoi:
Voisitko laittaa linkkiä johonkin parempaan RGB-kaapeliin?

Nyt ei ole suoraa linkkiä valmiina, mutta jos sulla on PS2:n (tai PS1:n) RGB-kaapeli valmiina, sehän käy myös PS3:een. Ellei ole, niin etsiskele sellaista PS2:n RGB-SCART-kaapelia, joka ei ole ihan anonyymiä tarvikekamaa vaan jonkun vähän nimekkäämmän valmistajan (kuten Joytech) tuotantoa. Johdon paksuus ja jäykkyys on yleensä ainakin jonkinlainen merkki laadusta. Vaikka ei tästä valinnasta nyt hirveästi kannata stressiä ottaa, kun kyse ei kuitenkaan ole HD-signaalista.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3 pelit Ei-HDTV:llä

TontsaH sanoi:
Tälläisen löysin Verkkokaupasta:http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=1492. Oliskohan toi vähän parempi?
Itselläni on PS2:lle muistaakseni juurikin tuo letku. Tarvitsin aikoinani johdon, jolla sain RGB-signaalin ja siitä äänen erikseen RCA:na. Itselläni toiminut loistavasti. Kuvassa ei ainakaan minulla ollut häiriöitä.
Ei ne halvatkaan aina välttämättä ole huonoja. Toinen RGB-kaapeli tässä talossa on PS1:lle ostettu ja se maksoi muistaakseni 15 markkaa. Kaapeli on todella rimpulan näköinen ja oloinen, mutta kuva ja ääni menee läpi oivallisesti, ilman häiriöitä. :)
 
Vastaus: PS3 pelit Ei-HDTV:llä

Cavalera sanoi:
Jep, tonni ylimääräistä löytyy kaikilta millon vaan. Hiluja taskunpohjalla.

Eipäs liioitella. 500e saa jo ihan pätevän 32" hd-ready flätin.

pziuz sanoi:
Ihan vinkkinä vain, että enpä tuossa mitään vertaillut.

Jaa, olisin voinut vannoa. Tämä oli sitten jotain uutta argumentoinnin tasoa, johon en vielä olekaan tutustunut.

pziuz sanoi:
Ja edelleenkään, se HDtöllö ei ole mikään pakollinen lisävaruste. Huutomerkki! HD-tollolootan avulla saa peleistä toki enemmän irti.

Eivät ne Pirellit Ferrariinkaan, mutta aika tönkkö ajokokemus voi olla vanhoilla Nokialaisilla. Vertauskuvani tarkoitus oli koittaa konkretisoida miten järjetöntä on sijoittaa iso kasa euroja kalliiseen vehkeeseen, jonka ominaisuuksista ei pääse lähellekään täysipainoisesti nauttimaan.
 
Vastaus: PS3 pelit Ei-HDTV:llä

Jaa-a, ei ole vielä tarvetta ollut ostaa HD-tölsyä...




...toiset katos osaa ajaa kovaa niillä vanhoilla Nokia-nakeillakin ;)
 
Vastaus: PS3 pelit Ei-HDTV:llä

Taajuus sanoi:
Eipäs liioitella. 500e saa jo ihan pätevän 32" hd-ready flätin.
Niinno, kohtalaisen... saahan sen Mirain tosiaan tuolla hinnalla - minimiliitännöillä ja tosiaan vain 32".

Omissa suunnitelmissani on jättää tuo välivaihe väliin ja säästää tovin pidempään, ostan sitten myöhemmin 40"-50" fullHD töllön kaikilla nameilla, ja jos hinnat putoaa samaa vauhtia kuin viimeisen vuoden aikana, saan sen huomattavasti halvemmalla kuin mitä moiset värkit tällä hetkellä maksaa.
 
Vastaus: PS3 pelit Ei-HDTV:llä

En ymmärrä joitakin, jotka sanovat, ettei ole mitään järkeä hankkia PS3:a, jos ei omista tai aio hankkia HDTV:tä samalla. Mieluummin minä pelaan vaikka tuolla mun 28":lla putkitöllöllä, kuin olisin ilman PS3:a ja sen pelejä. Kyllä ne tarpeeksi hyviltä näyttävät ja erottaa vielä vanhan sukupolven peleistä. :D

Kyllä mulla kuitenkin mahdollisuus pelata myös sillä HDTV:llä, tuolla olohuoneessa kun semmoinen on, ja kyllähän se näyttää sillä paljon paremmalta ja tarkemmalta.
Omassa huoneessa siis tuo putkitöllö. Eipä mulla kyllä olisi varaakaan omaan uuteen telkkuun. Kyllä sen sitten joskus tulevaisuudessa tottakai...

Ihan vaan avautua piti. :o

Lisäystä: On tuosta putkitöllöstä muutakin haittaa kyllä kuin epäterävämpi kuva. Esim. storessa näkyy kerralla vain neljä kuvaketta siinä tavaroiden kohalla ja oikealla ei ole niitä top -listoja. Tuntuu toisaalta johtuvan muusta, kuin resoluutiosta, koska mulla ainakin jää tyhjää sinne reunoille ja hyvin mahtuisi siihen ne listat.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom