Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-pelit + näppäimistö & hiiri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hi-Fi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Hi-Fi

New Member
Onkohan kukaan tietoinen onko kyseinen yhdistelmä koskaan edes tulossa ps3:lle? Kun itsestäni ainakin tuntuu niin perseestä pelata tuolla sex axiksella jotta ei oo ees tosi, aina koneella tottunu mättää kuiteski hiiri näppis yhdistelmällä, ja voisin kuvitella jotta se toisi uusia naamoja myöskin konsolipelien pelaajiin jos joku vain tekisi ko. yhdistelmän mahdolliseksi [jos se ei jo olekkin, en ole testannut sitten Resistancen demon jälkeen ko. yhdistelmää, silloin ei toiminut 1.60 firmiksellä tms.]

Kiitos vastauksistanne jos joku vaivautuu vastaamaan :)

Vastaus: FPS pelit + näppäimistö & hiiri

Toistaiseksi hiiri/näppis-tukea on luvassa vain Unreal Tournament III:een. Voipi tietysti olla, että muutkin kehittäjät innostuvat.

Oliver sanoi:
Voipi tietysti olla, että muutkin kehittäjät innostuvat.
Toivottavasti eivät. Omasta mielestä pelikapulat ovat keskeinen osa konsolipelaamista. Pelatkoon hiirinäppistelijät peeceillään.

Tom sanoi:
PS3 FragFX Controller tällänen ois vissiin tulossa täs tai ens kuussa ainakin jenkkeihin millo tänne ois tosi jees fps peleihin. http://gear.ign.com/articles/799/799262p1.html

tuossa on vihdoinkin huomattu se jota minä olen sanonut jo pleikkari kakkosen unreal tournamentista lähtien.
eli paras ohjaus ei todellakaan ole näppis+hiiri vaan padi+hiiri.
tuota ei vaan kovinkaan moni tunnu tajunneen.

liikkuminenkin on paljon helpompaa kun peukalolla vaan liikuttaa tattia kun vertaa siihen että näppiksellä täytyy käyttää pelkästään liikkumiseen kolmea sormea plus vielä joko juoksu tai kävely nappi riippuen asetuksista kun taas tatilla homma hoituu täysin analogisesti, jos haluaa hiipiä niin pienellä liikkeellä se onnistuu.

olen pelannut tuolla padi+hiiri yhdistelmällä pleikan unreal tournamentin, deus ex:n ja half lifen läpi joten kokemusta löytyy ja voittaa kyllä näppis+hiiri kombon.

Tuota FragFX:ää kuolasin itsekin taannoin IGN:stä. Toivottavasti saadaan Suomeen asti, kyllä tuollaiselle varmasti olisi kysyntää. Itse olisin ainakin melko varma ostaja.

Wiggers sanoi:
Toivottavasti eivät. Omasta mielestä pelikapulat ovat keskeinen osa konsolipelaamista. Pelatkoon hiirinäppistelijät peeceillään.
Eli suomeksi pelkäät sitä että tietokonepelaajat jotka ovat konsolipelaajia parempia FPS-peleissä ownaavat sinut konsoli-FPS-peleissä. Jos tuki yleistyy, katoaa myös padi FPS-pelaajat kun hiirellä on tarkempaa tähtäys ja padin käyttäjät häviävät aina. Tosin FragFX voi olla ihan toimiva ja ainakin näyttää siistiltä...

Aika samoila linjoilla oon tässä wiggen ja axun kanssa.
Tähän asti voittaja on ratkennut aina sillä, kuka on paras tatin vääntäjä ja niin imo pitäis olla jatkossaki.

Samaa mieltä, mutta FragFX taitaa pilata kaiken...

JEPS! Mitä nyt vähällä FPS-kokemuksellani voin ottaa osaa niin padi-FPS pelien kanssa oon viihtyny parhaiten. Syy ---> kaikki pelaajat samalla viivalla. Tää fragFX taitaa sit viedä senkin ilon. (Ellei pelaajia sitten aleta lokeroimaan peleissä ohjaimien mukaan...) Paha?

The Great Samu sanoi:
Eli suomeksi pelkäät sitä että tietokonepelaajat jotka ovat konsolipelaajia parempia FPS-peleissä ownaavat sinut konsoli-FPS-peleissä. Jos tuki yleistyy, katoaa myös padi FPS-pelaajat kun hiirellä on tarkempaa tähtäys ja padin käyttäjät häviävät aina. Tosin FragFX voi olla ihan toimiva ja ainakin näyttää siistiltä...
Melkein tekisi mieli kirjoittaa tuikeampi postaus, mutta kokemuksen pohjalta tyydyn sanomaan että tuskimpa ownaavat. Onneksi meitä pelkureita on muitakin.

Sitten ylläolevaa parempi suomennos edellisestä postauksestani: Minusta olisi kivaa, jos konsolipelaaminen pidettäisiin (perinteisessä mielessä) konsolipelaamisena ja PC-pelaaminen taas PC-pelaamisena.

Itse voisin tuon FragFX:n ostaa. Tosin en pelaisi verkkopelejä sillä, mutta nauttisin Konsoliräiskinnöistä ja oblivionista.

manmangler sanoi:
Itse voisin tuon FragFX:n ostaa. Tosin en pelaisi verkkopelejä sillä, mutta nauttisin Konsoliräiskinnöistä ja oblivionista.

Näemmä tuo FragFX kiinnostaa jenkeissä kovasti, Amazonilla sen myynti on noussut 42512% :eek: Mikä tietysti kertoo sen, että aiemmin sitä ei hirveästi ole myyty.

Aika pepusta tommonen. Toivottavasti ei rantaudu Eurooppaan! :mad:

Parempi olis ku konsolilla pelattais vaan padilla...... olis samat lähtöasemat kaikille.
Kivaa sit pelaa hiiri+näppis jamppojen kaa sillä onhan se selvää et tähtääminen on tarkempaa ja vaikka olen itsekkin tietokoneella paljon FPS pelejä pelannut hiiri+näppis kombolla, tykkään kyllä enemmän padilla pelata.

Toki ajatus, että kaikki pelaisivat samalla ohjaimella viehättää.

Mutta ongelman ydin on faktassa, että suurin osa on jossain vaiheessa jo päässyt koittamaan hiirtä ja se ylivoimaisena tattiin nähden pilaa padien mahdollisuudet fps -ohjaimina. Sitä kun ei ainakaan allekirjoittanut kestä, että tietää ohjaamisen olevan kertaluokkaa helpompaa hiirellä.
(Viittaan lähinnä hiiren ominaisuuteen mahdollistaa nopeat suuret liikkeet ja pienet tarkkuusliikkeet erittäin ihmiskäsille yhteensopivana yhdistelmänä.)

Vastaava ilmiö tulee tulevaisuudessa vastaan hiirelle, kun datahanskat joskus saavuttavat osa-asteen tarkkuuden ja hiiri yhtäkkiä tuntuu hitaalta. Hiirelle on hankalampi tuoda kuvan ja ohjaimen 1:1 -ohjausta.

Yhtäläillä allekirjoittanut ei esimerkiksi pysty pelaamaan autopelejä tatilla, pää alkaa särkemään moisesta.

Toisaalta... Sekä fps, että autopelit eivät muutenkaan oikein mahdu sohvapeli kategoriaan. Miksi niitä tuodaan yleensäkään konsoleille.

Hiiri+Näppis FPS peleihin?

Päätin nyt aloittaa ihan oman aiheen tälle keskustelulle, kun se tuolla COD4 keskustelualueella levisi käsistä..

Eli itse olen sitä mieltä että ps3 fps peleissä ei voisi muuta toivoa, kuin että niitä voisi pelata padilla tai hiiri+näppis yhdistelmällä. Oma kantani on se että tämä jälkimmäinen on parempi nopeuden ja tarkuuden asioista.. Tietenkin verkko moninpeleissä toteutus pitäisi olla aivan kuin mitä UT3 on tulossa, jossa on omat servut meille hiiri+näppis hörhöille ja padi pelaajille..

Vastaus: Hiiri+Näppis FPS peleihin?

Heh, parempi jatkaa vääntöä täällä. :D Olen ehdottomasti myös sitä mieltä että fps-peleissä tuki myös näppikselle ja hiirelle. Ja sitten kukin pelaa haluamallaan tavalla. Ei tuosta pitäisi olla kenellekkään aihetta itkuun.

UT3 näyttää miten homman pitäisi toimia, toiv nähdään vastaavaa jatkossakin. Onko mitään huhuja siitä että onko mahdollisesti muita FPS pelejä tekeillä jota pystyis tahkoamaan hiiri+näpyskällä.. ?

Ylös Bottom