Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-pelit + näppäimistö & hiiri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hi-Fi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Hiiri+Näppis FPS peleihin?

Otetaan kolmas vertailu. Laitetaan päälle kevyt kenttäpakkaus ja käteen konkka. Käänny ympäri, tähtää ja ammu.

No niin.

Käännyitkö yhtä nopeasti ja ammuitko yhtä tarkasti kuin pädillä vai hiirellä?

Ediiittiä taas: eli tässä taitaa olla se padi/hiiri-tappelun ydin.

Yhden jutun oon pistänyt merkille X360:lla: FPS-pelit X360:lla on tehty paljo helpommaksi kuin pc:llä vastaavat. Ainakin FEAR ja Half-Life 2.

En tiedä sitten onko PS3:lla asia eri, mutta ainakin X360:lla näin on.

Tai sitten osaan pelata padilla paremmin kuin näppis+hiiri yhdistelmällä, vaikka kokemusta pc:llä 9 vuotta, X360:lla 2 vuotta. :)

Janus sanoi:
Tarkkuudessa kummatkin ovat samalla tasolla.

No ei kyllä todellakaan ole. Olen pelannut todella jähmeälläkin senssillä hiirellä, ei se ole minulle ongelma. Padi on vaan kankeampi ja epätarkempi. Siis FPS:n tai FPS:n tyyliseen peliin. Sitten taas johonkin pelilajeihin padi on ylivertainen, mutta joihinkin ei.

Ei sinällään ettenkö voisi pelata padillakin FPS:ää jos se on tehty tarpeeksi hyvin, mutta jos se on vähänkin tökerö(useita FPS:ä löytyy konsoleilta), niin siinä menee vain hermot.

Ei FPS, mutta hyvä vaikkapa vertailla jotain Oblivionia PC:llä ja konsoleilla. Esim. jousella ampuminen on täyttä tuskaa kun vertaa näppikseen&hiireen.

Kuinka moni on oikeasti pelannut pidempään ja kunnolla hiirellä&näppiksellä teistä jotka sanovat ettei se vaadi taitoa? Voisin veikata että ette paljoa tai sitten olette pelanneet sen verran että on tullut kyytiä niiltä joilla sitä taitoa on enemmän näissä peleissä. Tämä siis toki vain veikkaus.

Jormaaa sanoi:
Otetaan toinen vertailu, kumpi on raskaampaa(fyysisesti) suopotkupallo vai normaali jalkapallo? Tarkoittaako se että ensimmäinen on raskaampaa sitä, että normaali jalkapallo ei vaatisi taitoa?

Niin tai kumpi oli ensin; kana vai muna..? Älä nyt "vaihda puheenaihetta", eikös kyse ollut siitä, sopiiko hiiri-näppis FPS peleihin, ja mun tapauksessa konsoli -sellaisiin.

Kysymys parahin Jorma:
Myönnätkö, että hiirellä on paljon helpompi osua viholliseen, ja näin ollen saada myös tappoja?

Kuullostat sellaiselta pelaajalta, joka ei koskaan oppinut osumaan padilla, ja vaihtoi sitten PC räiskintöihin, kiitos helpon osumisen. Jos olen huutavan väärässä, korjaa. :)

metalheart76 sanoi:
Veikkaan lyhyttä ja ykspuolista vääntöä näppis+hiiri setistä konsoli foorumilla. :rolleyes:

Näinpä, ei varmaan montaa löydy joka olisi oikeasti pelannut hiirellä&näppiksellä kunnolla.

Ei..

Kyllä aikoinaan mä pelasin Quakea ihan Euro-tasolla. Jousi ei ole mikään ongelma Oblivionissa.

Yksinkertaisesti pidän pädistä enemmän, ja omasta mielestäni (miksi hemmetissä tätäkin pitää tunkea joka paikkaan - ellei ole jotain tutkimusta takana, niin kaikki sanomiset ovat aina mutua) pädi ja hiiri ovat ihan yhtä hyviä. Se on vain tottumis ja mukavuuskysymys.

Foxi sanoi:
Kysymys parahin Jorma:
Myönnätkö, että hiirellä on paljon helpompi osua viholliseen, ja näin ollen saada myös tappoja?

Kuullostat sellaiselta pelaajalta, joka ei koskaan oppinut osumaan padilla, ja vaihtoi sitten PC räiskintöihin, kiitos helpon osumisen. Jos olen huutavan väärässä, korjaa. :)

Hiirellä on helpompi osua.

Ja olet väärässä, pelasin PC:llä aiemmin(yli 10-vuotta sitten aloitin), nykyisin en pelaa PC:llä kuin vuosittain Football Manageria. Konsoleilla olen pelannut vuosia, nykyisin jos pelaan(en kovinkaan usein), niin se on noiden FM-sarjan pelien lisäksi vain konsolilla.

Konsoliohjaus on vaan niin kovin kankea. Ja ei, se ei ole realismia että useissa FPS-peleissä ohjaus on niin kankeaa että vaikka vihollinen on paikallaan on vaikea saada ohjausta osumaan kohdilleen.

Jormaaa sanoi:
Hiirellä on helpompi osua.

Konsoliohjaus on vaan niin kovin kankea. Ja ei, se ei ole realismia että useissa FPS-peleissä ohjaus on niin kankeaa että vaikka vihollinen on paikallaan on vaikea saada ohjausta osumaan kohdilleen.

Miten se menikään..? Ai niin. Ei Vaan Osaa. ;)

Foxi sanoi:

Eikös nuo fps-pelit kuitenkin ole alkujaan pc-puolen juttuja? Sitten niitä alkanut tulla konsoleille. Ja sitten konsoliheput alkanut itkemään kun eivät pärjää online peleissä pc-tyyppejä vastaan? Vai olenko täysin väärässä?

Oli miten oli, miksi ei voi olla molempia vaihtoehtoja, sitä en ymmärrä? Ja miksi ihmeessä pädityypit tunkee palkoja nokkaansa tästä aiheesta? :D

Janus sanoi:
Yksinkertaisesti pidän pädistä enemmän

Eipä siinä mitään vikaa olekkaan, jos itse tykkää enemmän. Itse tykkään padista kaikessa muussa paitsi FPS(tai sen tyylisissä) peleissä. Toki niitäkin pelejä on missä ohjaus on sentään tehty niin hyvin ettei se pilaa peliä, mutta on useita FPS-pelejä jotka PC:llä ovat erinomaisia ja konsoleilla ei. Tämä siis juuri ohjauksen takia.

Janus sanoi:
Ai niin. Ei Vaan Osaa. ;)

Niin uskoisin tämän, mutta kuitenkin padi toimii hyvin kädessä muissa peleissä. Siis suhteessa ihan toisella tavalla kuin FPS-peleissä. Jos siis omalla mittapuulla ohjaus on jossain urheilupelissä omissa käsissä 100%, niin FPS-peleissä se on yleisesti luokkaa 75% parhaimmillaankin.

metalheart76 sanoi:
Oli miten oli, miksi ei voi olla molempia vaihtoehtoja, sitä en ymmärrä? Ja miksi ihmeessä pädityypit tunkee palkoja nokkaansa tästä aiheesta? :D

Ilmeisesti toisille padi on nykyisin miehuuden jatke. Ainakin sitä luokkaa tuntuu olevan nämä jotkut tekstit ja sen puolustelu.

Jormaaa Konsoliohjaus on vaan niin kovin kankea. Ja ei sanoi:
Ohjausta, siis tähtäimen liikettä saa herkemmälle. Ja se, että on vaikea osua viholliseen vaikka olisi paikoillaan; mistähän se voisi johtua...en sano ettet osaa, mutta ehkä osaat vähän huonommin sen?? Tässä juuri se ero mistä olen puhunut koko ajan..:rolleyes:

Foxi sanoi:
Ohjausta, siis tähtäimen liikettä saa herkemmälle. Ja se, että on vaikea osua viholliseen vaikka olisi paikoillaan; mistähän se voisi johtua...en sano ettet osaa, mutta ehkä osaat vähän huonommin sen?? Tässä juuri se ero mistä olen puhunut koko ajan..:rolleyes:

Kaikissa peleissä ei edes saa. Senssien erot ovat aivan liian suuret. Tässä muuten ehkä se suurin syy miksi padi ei sovi suhteessa hiiri&näppis yhdistelmään. Hiirellä&näppiksellä kun ohjauksen konfigurointi oli sen verran monipuolisempaa&täydellisempää.

Niin ja minä taas kokoajan olen puhunut siitä, että hiiri&näppis yhdistelmällä pystyy paljon tarkempaan ja jouhevampaan käyttöön.

edit:Miksi luulette että juuri konsolipeleissä on käytetty paljon ns. autoaimingia? Juuri sen kankeuden ja epätarkkuuden takia.

metalheart76 sanoi:
Koska hiirellä pelaaminen on naurettavan helppoa, padilla vaatii taitoa, siinä syy.

Jormaaa sanoi:
Hiirellä&näppiksellä kun ohjauksen konfigurointi oli sen verran monipuolisempaa&täydellisempää.

Niin ja minä taas kokoajan olen puhunut siitä, että hiiri&näppis yhdistelmällä pystyy paljon tarkempaan ja jouhevampaan käyttöön.

Lue: helpompaa

Foxi sanoi:
Koska hiirellä pelaaminen on naurettavan helppoa, padilla vaatii taitoa, siinä syy.

Eli sinusta esim. autopeliä pitää pelata ennemmin padilla, koska se vaatii taitoa ja ratilla pelaaminen on helppoa?

Foxi sanoi:

Aijaa. Kyllä mun mielestä pc:llä pelaaminen oli ihan tarpeeksi haastavaa. Yleensä noissa voi säätää vaikeusastetta haluamakseen. Tietty jos tuntuu vielä liian helpolta ni ainahan voi sulkea telkkarin ja pelata sokkona.

metalheart76 sanoi:
Aijaa. Kyllä mun mielestä pc:llä pelaaminen oli ihan tarpeeksi haastavaa. Yleensä noissa voi säätää vaikeusastetta haluamakseen. Tietty jos tuntuu vielä liian helpolta ni ainahan voi sulkea telkkarin ja pelata sokkona.

Tai varpaillaan, se vasta vaatiikin taitoa. Sokkona varpaillaan ohjaten.

Ylös Bottom