Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 + RGB-kaapeli = vihreä kuva (ja muut kaapeliasiat)

Vastaus: Onko PS3:ssa vihreä DVD kuva RGB kaapelilla

PS3_pelaaja sanoi:
Mitä ihmettä?? Mulla on perus kuvaputkitöllö ja PS3 kiinni siinä koneen mukana tulleilla kaapeleilla ja DVD:t näyttää ihan normaaleilta...

Koneen mukanahan tulee siis komposiittikaapeli. Ainakin itsellä näyttää tavallisella kuvaputkitelevisiolla kaikki dvd:t vihreänä kun on rgb-kaapeli kiinni. Ensin ei näyttänyt elokuvia vihreänä, mutta se oli kiinni väärässä scart-paikassa. :D Kylläpä värit selkenivät ja kuva terävöittyi kun laitoin sen kiinni tuohon oikeaan paikkaan. :)
 
Vastaus: Onko PS3:ssa vihreä DVD kuva RGB kaapelilla

PS3_pelaaja sanoi:
Mitä ihmettä?? Mulla on perus kuvaputkitöllö ja PS3 kiinni siinä koneen mukana tulleilla kaapeleilla ja DVD:t näyttää ihan normaaleilta, oikeastaan jopa paremmilta kuin perus DVD-soittimilla... Kummallista, miten teillä on tuollaisia "ongelmia", harmillista

Jep. Ei konsolin mukana tulevalla kaapelilla mitään ongelmia sinänsä olekaan. Kuvanlaatu vaan on oikeasti huonoin mahdollinen ellei jotain RF-adapteria lasketa. :)
 
Vastaus: Onko PS3:ssa vihreä DVD kuva RGB kaapelilla

Tathalas sanoi:
Koneen mukanahan tulee siis komposiittikaapeli. Ainakin itsellä näyttää tavallisella kuvaputkitelevisiolla kaikki dvd:t vihreänä kun on rgb-kaapeli kiinni. Ensin ei näyttänyt elokuvia vihreänä, mutta se oli kiinni väärässä scart-paikassa. :D Kylläpä värit selkenivät ja kuva terävöittyi kun laitoin sen kiinni tuohon oikeaan paikkaan. :)
Mitenkä sulla on vääriä paikkoja siellä telkkarissa? ;) Tarkennusta?
 
Vastaus: Onko PS3:ssa vihreä DVD kuva RGB kaapelilla

Siis minun telkkarissani on 2 scart-paikkaa. Toinen on rgb-scart yhteensopiva ja toinen taas ei. Jos tuon rgb-piuhan laittaa kiinni tuohon ei-yhteensopivaan paikkaan, niin kuva näkyy samalla tavalla kuin sen normaalisti näkyisi tavallisen scartin kautta. Mutta oikeassa paikassa tuo piuha kyllä kirkastaa värejä ja parantaa kuvan laatua huomattavastikin.
 
Vastaus: Onko PS3:ssa vihreä DVD kuva RGB kaapelilla

Tathalas sanoi:
Siis minun telkkarissani on 2 scart-paikkaa. Toinen on rgb-scart yhteensopiva ja toinen taas ei. Jos tuon rgb-piuhan laittaa kiinni tuohon ei-yhteensopivaan paikkaan, niin kuva näkyy samalla tavalla kuin sen normaalisti näkyisi tavallisen scartin kautta. Mutta oikeassa paikassa tuo piuha kyllä kirkastaa värejä ja parantaa kuvan laatua huomattavastikin.
Ok! Mulla tuossa kuvaputkitelkassa missä pleikka on kiinni on 2 scarttia, ei hajuakaan osaako ne rgb:tä vai ei, mutta ei sillä väliä kun pleikkari on kiinni sillä kaapelilla mikä tuli mukana. Ja sitten äänet tulee siitä samasta piuhasta, mutta ne ääni piuhat on revitty irti videokaapelista niin pitkälle, että ne yltää kotiteatterilaitteiston takaseinään. :D Eipä tuolla tilaäänellä ole niin väliä kun tv on nurkassa ja kaiuttimet epäsymmetrisesti, mutta jos minä saisin päättää niin tv ei olisi nurkassa ja kaiuttimet olisi symmetrisesti, mutta en päätä tuota asiaa vaan isä tekee sen. No, tosin jos minä saisin päättää niin meillä olisi FullHD-tykki jollain 120''-130'' screenillä ja teho PC, mutta kun en päätä :rolleyes:
 
Vastaus: Onko PS3:ssa vihreä DVD kuva RGB kaapelilla

Jiikax sanoi:
Ok! Mulla tuossa kuvaputkitelkassa missä pleikka on kiinni on 2 scarttia, ei hajuakaan osaako ne rgb:tä vai ei, mutta ei sillä väliä kun pleikkari on kiinni sillä kaapelilla mikä tuli mukana. Ja sitten äänet tulee siitä samasta piuhasta, mutta ne ääni piuhat on revitty irti videokaapelista niin pitkälle, että ne yltää kotiteatterilaitteiston takaseinään. :D Eipä tuolla tilaäänellä ole niin väliä kun tv on nurkassa ja kaiuttimet epäsymmetrisesti, mutta jos minä saisin päättää niin tv ei olisi nurkassa ja kaiuttimet olisi symmetrisesti, mutta en päätä tuota asiaa vaan isä tekee sen. No, tosin jos minä saisin päättää niin meillä olisi FullHD-tykki jollain 120''-130'' screenillä ja teho PC, mutta kun en päätä :rolleyes:
sellasia ne naiset on, sun pitää vaa ostaa se tykki kertomatta emännälles, ku oot ostanu, virittäny paikoilleen ja näyttäny kuvaa sille, ni vasta sen jälkee se hyväksyy sen, ei naiset hyväksy jos kysyt... :p
 
Vastaus: Onko PS3:ssa vihreä DVD kuva RGB kaapelilla

Timppa78 sanoi:
sellasia ne naiset on, sun pitää vaa ostaa se tykki kertomatta emännälles, ku oot ostanu, virittäny paikoilleen ja näyttäny kuvaa sille, ni vasta sen jälkee se hyväksyy sen, ei naiset hyväksy jos kysyt... :p
:D:D Luetaanpa uudestaan tuo:
Eipä tuolla tilaäänellä ole niin väliä kun tv on nurkassa ja kaiuttimet epäsymmetrisesti, mutta jos minä saisin päättää niin tv ei olisi nurkassa ja kaiuttimet olisi symmetrisesti, mutta en päätä tuota asiaa vaan isä tekee sen. No, tosin jos minä saisin päättää niin meillä olisi FullHD-tykki jollain 120''-130'' screenillä ja teho PC, mutta kun en päätä
Eli ihan vanhempien luona asun, 13 vuotta kun olen. Eipä tuo mitään, sekaannuksia sattuu kaikille :D:D

edit: Onnea minulle, yhdeksässadas viesti :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Onko PS3:ssa vihreä DVD kuva RGB kaapelilla

Jiikax sanoi:
:D:D Luetaanpa uudestaan tuo:

Eli ihan vanhempien luona asun, 13 vuotta kun olen. Eipä tuo mitään, sekaannuksia sattuu kaikille :D:D
sori, mut jos sul on rahaa, ni souvat ostatko vai etkö... :D
 
Vastaus: Onko PS3:ssa vihreä DVD kuva RGB kaapelilla

Timppa78 sanoi:
sori, mut jos sul on rahaa, ni souvat ostatko vai etkö... :D
Mut kun ei ole. Mistä tämänikäinen saa n. 3000 euroa ja ison seinän? :D
 
PS3 temppuilee (HDMI-johto)

Morjesta

Itsellä tuli tänänä outo ongelma eteen.. kun laitoin ps3 päälle ja niin ei tullut kuvaa ollenkaan.. noh aattelin sitten että näytön resetoinnillahan se onnistuu mutta ei siltikään tullut. Mielessä kävi sitten että olisiko näytönohjain rikkoitunut ja vaihdoin perus scart johtoon ja kuva tuli heti ja ilmoitus siitä että HDMI johto havaittu jne ja halutaanko vaihtaa siihen.

Ihmettelin että kun se kuitenkin tunnisti HDMI piuhan.. noh kun vaihdoin siihen mutta kuvaa ei tullut.. sitten vaihdoin kanavan takaisin scartille.. ja rämpläsin asetuksia ja mitään ei tapahtunut... Mutta telkkarissa ainakin HDMI toimii koska PC on siihen kytketty kaikenaikaa.. tätäkin kirjoittaessa..

Eli voisiko kyse olla ihan vaan että HDMI piuha olisi paskana.. kun ei kotoo löydy muita HD laitteita niin ei voi testata :/ Kun tuon johdon rikkoituminen on aika epätodennäköistä.

Joten aattelin kysyä että onko muilla ollut samaa ongelmaa? Kun en mä nyt tolla perus kuvalla ala pelaamaan kun on niin ruman näköistä kun on Full-HD:een tottunut.

PS. Tuo HDMI johto nyt on kauan sitten Nierlestä tilattu että sillä ei ole kovin suurta merkkiarvoa :D
 
Vastaus: PS3 temppuilee (HDMI-johto)

mulla oli saman ongelmia . pität laitaa aluksi sekä scarti- että HDMI johdot kiini TV:hin, ja sen jälkeen muutat asetuksesta(en oikein muista mistä asetuksesta) Scartasta HDMI:hin.
 
SCART-liitin ongelma

Ongelmanani on sellainen asia, että kun yritän kytkeä Playstationia scartin avulla normaaliin putkitelkkariin niin kuva ei näy. Eli pitääkö minun lähteä sokkona selaamaan PS3:n valikkoja saadakseni asetukset HDMI:sta scartiin?

Aikaisemmin oli sama ongelma kun yritin tehdä päinvastoin eli vaihtaa scartista hdmi:hin. Uskokaa tai älkää, mutta silloin sain toimimaan näpyttelemällä valikkoja vaikka en nähnyt mitään.:D

Kai tähän nyt on olemassa helpompikin ratkaisu?


e: Ongelma ratkesi tietysti heti kirjoitettuani tämän viestin...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: SCART-liitin ongelma

Ihan mielenkiinnosta miten ratkaisit ongelman?
Veikkaan, että pitämällä Pleikkarin käynnistävää/sammuttavaa hipaisukytkintä "pohjassa" käynnistyksen yhteydessä n. 5 sekuntia. Muutaman piippauksen jälkeen PS3 resetoi näyttöasetuksena ja haistelee, mikä letku siihen onkaan kytketty.
 
Vastaus: SCART-liitin ongelma

HDMI piuhanhan PS3 löytää samantien kun sen iskee kiinni. Tai itsellä kävi ainakin niin
 
Vastaus: SCART-liitin ongelma

ei oo kyllä ollu tällästä onkelmaa vaikka kahden telkkarin välillä seilaankin
 
Vastaus: SCART-liitin ongelma

moi
mulla on tykki kiinni hdmi piuhalla ja yritin äsken laittaa kuvan tavallisee telkkarii scartin kautta mutta signaalia ei tule. Eli miten tuo siis käytännössä tapahtuu jos haluaa vaihdella näyttöä hdmi signaalilla menevän tykin ja tavallisen telkkurin kanssa. pitääkö esim HDMI piuha irroittaa kun kytkee sen skarttipiuhan vai miten (ei sekää kyllä toiminut).. Tavoitteena käyttää telkkaria silloin kun esim vain tsekkaa latauksia ettei tarvitse tykin lamppua rämpyttää.

Kiitos :confused:
 
Vastaus: SCART-liitin ongelma

Paina PS3:n virtanappia n. 5 sekuntia yhtäjaksoisesti, niin kuva- ja ääniasetukset palaututvat perusasetuksiin ja voit tehdä tarvittavat säädöt.
 
PS3 + RGB-kaapeli = vihreä kuva?

tuli hankittua ps3 uutta GTA:ta ja MetalGearia varten.

Kytkin PS3:n televisioon RGB-kaapelilla jota olen käyttänyt PS2:ssa.
Kuva on vihreä PS3:lla samallalailla kuin jos yrittäisi katsoa PS2:lla DVD:tä RGB-kaapelilla.

olin siinä luulossa, että oystyn käyttämään samaa RGB-kaapelia jota käytin PS2:ssa pelejä pelatessa, myös PS3:ssa, jotta saisin paremman kuvanlaadun kuin konsolin mukana tulevalla kaapelilla.

Pitäiskö toimia PS3 samalla RGB-kaapelilla millä PS2 toimii?

Vai onko jotain häikkää jossain; mistä pitäisi alkaa ongelmaa selvittämään ensin.

(perus AV-kaapelilla näkyy kuva kyllä PS3:lla)

Oon aika ulkona konsolikuvioista, kun viimeksi on tullut pelattua PS2:lla GTA:san andreasta kauan sitten, joten jos joku tietää missä vika, vai pitääkö ostaa joku uusi kaapeli kuvaputkitelevisioon?
 
Vastaus: PS3 + RGB-kaapeli = vihreä kuva?

Oletko koittanut vaihtaa PS3:n display asetuksista RGB:n jo päälle vai onko joku standardi komposiittiasetus päällä?
 
Ylös Bottom