Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 vuonna 2005!?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Solid Snake
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan lord_diablo
Niin, itseasiassa DOA-sarja on jo 3-osan myötä tullut Xboxille ja takuulla monta kertaa hienompana kuin PS2:n DOA2. Ainakaan omat silmäni eivät enää siedä DOA2:n karmeaa grafiikkaa DOA3:n jälkeen.


Itsellä ainakin ekana alkoi tökkiä todella tylsä ja kökkönen pelattavuus verrattuna kilpailijoihin
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan lord_diablo
Niin, itseasiassa DOA-sarja on jo 3-osan myötä tullut Xboxille ja takuulla monta kertaa hienompana kuin PS2:n DOA2. Ainakaan omat silmäni eivät enää siedä DOA2:n karmeaa grafiikkaa DOA3:n jälkeen.

PS. Jos puhutaan hyvältä näyttävistä pelistä, niin kokeilepa Panzer Dragoon Ortaa (Xbox) tai Starfox Adventuresia (GC).

Näyttävyydestä kun puhutaan, niin väittäisinpä GC:tä parhaaksi. Sen pelit vetää helposti vertoja XB peleille. Mm. Resident Evil, Star Fox Adventures, tuleva Rogue Leader 3 ym. pelit. XB:llä ainoastaan Panzer Dragoon Orta ja Yakuza Mission ovat tehneet vaikutuksen, kun taas muut pelit eivät paljoa eroa grafiikaltaan kilpailevista konsoleista.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Näyttävyydestä kun puhutaan, niin väittäisinpä GC:tä parhaaksi. Sen pelit vetää helposti vertoja XB peleille. Mm. Resident Evil, Star Fox Adventures, tuleva Rogue Leader 3 ym. pelit. XB:llä ainoastaan Panzer Dragoon Orta ja Yakuza Mission ovat tehneet vaikutuksen, kun taas muut pelit eivät paljoa eroa grafiikaltaan kilpailevista konsoleista.

Panzer Dragoon ORTA on railshootteri joten siinä voidaan "huijata" grafiikoissa ja jättää osia piirtämättä koska niitä ei voi missään olosuhteissa nähdä :) Niin hienon fps-genren edustajan jos saisi aikaan niin huh huh.

Mutta tosiaan, pointsit GC:lle näyttävyydestä. Huolimatta rautashaderien puutteesta sille on saatu aikaan kaikkea todella upeaa, ja vaikka kone hitusen Xboksia tehottomampi onkin, sitä tuskin huomaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Panzer Dragoon ORTA on railshootteri joten siinä voidaan "huijata" grafiikoissa ja jättää osia piirtämättä koska niitä ei voi missään olosuhteissa nähdä :) Niin hienon fps-genren edustajan jos saisi aikaan niin huh huh.

Mutta tosiaan, pointsit GC:lle näyttävyydestä. Huolimatta rautashaderien puutteesta sille on saatu aikaan kaikkea todella upeaa, ja vaikka kone hitusen Xboksia tehottomampi onkin, sitä tuskin huomaa.

Veikkaan että johtuu siitä että XB-pelien tekijät eivät - kuten ei PC-puolellakaan - jaksa yrittää vääntää raudasta kaikkea irti, vaan menevät aitojen yli sieltä matalimmalta kohtaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Veikkaan että johtuu siitä että XB-pelien tekijät eivät - kuten ei PC-puolellakaan - jaksa yrittää vääntää raudasta kaikkea irti, vaan menevät aitojen yli sieltä matalimmalta kohtaa.

Itse en saata ainakaan uskoa, että XB:lle olisi vaikea koodata, tai ettei pelinkehiuttäjät ole vielä päässeet perille XB:n salaisuuksista.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Näyttävyydestä kun puhutaan, niin väittäisinpä GC:tä parhaaksi. Sen pelit vetää helposti vertoja XB peleille. Mm. Resident Evil, Star Fox Adventures, tuleva Rogue Leader 3 ym. pelit. XB:llä ainoastaan Panzer Dragoon Orta ja Yakuza Mission ovat tehneet vaikutuksen, kun taas muut pelit eivät paljoa eroa grafiikaltaan kilpailevista konsoleista.

Joo ihan hienoja noi Cuben pelit, Resident Evil on kyllä todella hieno, mutta se on kuitenkin esirenderöity, joten se painii hieman erisarjassa, Rogue leader on nätti, ruudunpäivityksessä tosin hieman ongelmia. Suurimman vaikutuksen itseeni on tehnyt konsolipeleistä juuri tuo DOA 3, on se vaan niin pirun hieno vieläkin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dr Evil
Joo ihan hienoja noi Cuben pelit, Resident Evil on kyllä todella hieno, mutta se on kuitenkin esirenderöity, joten se painii hieman erisarjassa, Rogue leader on nätti, ruudunpäivityksessä tosin hieman ongelmia. Suurimman vaikutuksen itseeni on tehnyt konsolipeleistä juuri tuo DOA 3, on se vaan niin pirun hieno vieläkin.

RE:ssä ainoastaan taustat ovat esirenderoituja. Rogue Leader on GC:n julkaisupelejä, joten tottakai niissä on ongelmia (tosin onhan DOA:kin XB:n julkaisupelejä).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Itse en saata ainakaan uskoa, että XB:lle olisi vaikea koodata, tai ettei pelinkehiuttäjät ole vielä päässeet perille XB:n salaisuuksista.

Kyse ei olekaan siitä, vaan asenteesta, jolla raudasta ei edes pyritä ottamaan kaikkea irti.

PC-maailmassahan koodataan koneille, joita saa kaupasta 3-6kk:n päästä, ei suinkaan optimoida niille, joita on saanut puoli vuotta sitten.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Kyse ei olekaan siitä, vaan asenteesta, jolla raudasta ei edes pyritä ottamaan kaikkea irti.

PC-maailmassahan koodataan koneille, joita saa kaupasta 3-6kk:n päästä, ei suinkaan optimoida niille, joita on saanut puoli vuotta sitten.
Mikä "asenne" ja mitä tekemistä PC-pelien muuttuvilla rautavaatimuksilla on kiinteärautaisen Xboxin kanssa? Eivät Xboxin ohjelmoijat tähtää mihinkään tulevien PC-koneiden kokoonpanoihin.

Jos tarkoitat kaikille koneille ilmestyviä pelejä, on tosiaan paha ottaa Xboxista kaikkea irti, kun niin moni peli käännetään PS2:lta. Kyllä yksinoikeuspeleissä koneesta revitään tehoja sitten ihan kunnolla. Jos PS2:n tapaan ei tarvitsekaan koodata jokaista perusgrafiikkaoperaatioita itse, ei se tarkoita, etteikö koodia voitaisi optimoida muuten kunnolla. Ymmärtääkseni Cubessa ohjelmoijan vapautta on rajoitettu vielä enemmän. Silti kummallakin koneella saadaan todella komeaa jälkeä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Kyse ei olekaan siitä, vaan asenteesta, jolla raudasta ei edes pyritä ottamaan kaikkea irti.

PC-maailmassahan koodataan koneille, joita saa kaupasta 3-6kk:n päästä, ei suinkaan optimoida niille, joita on saanut puoli vuotta sitten.

PC-maailmassa kyllä tasan optimoidaan niille, joita on saanut kaupasta vuosi sitten. Hyvin harvinaista Doom3n kaltainen uudelle raudalle optimointi.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Ymmärtääkseni Cubessa ohjelmoijan vapautta on rajoitettu vielä enemmän. Silti kummallakin koneella saadaan todella komeaa jälkeä.

Cubella kuten Xboksillakin voidaan ohjelmoida hyvin vapaasti mutta harvimmin on moiseen tarvetta, valmiilla prosesseilla säästetään aikaa ja rahaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Cubella kuten Xboksillakin voidaan ohjelmoida hyvin vapaasti mutta harvimmin on moiseen tarvetta, valmiilla prosesseilla säästetään aikaa ja rahaa.
Tuota pitkälti tarkoitinkin. Jotain rajoituksia kai ainakin Cubessa silti on, joista mainittiin Edgen Cube Equip-spesiaalissa. (jollen nyt ihan väärin muista)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Tuota pitkälti tarkoitinkin. Jotain rajoituksia kai ainakin Cubessa silti on, joista mainittiin Edgen Cube Equip-spesiaalissa. (jollen nyt ihan väärin muista)

Hitto, olen missannut moisen spesiaalin täysin. Onko kaupoissa yhä? Mutta kuitenkin, jokaisella konsolilla on omat rajoituksensa, mutta missään ei liene mitään merkittävää ohjelmoijan vapautta rajoittavaa tekijää. Tehorajoitukset jne sitten erikseen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Hitto, olen missannut moisen spesiaalin täysin. Onko kaupoissa yhä?
Luulisin, että lehden hyllyssäpitoaika ei ole vielä loppunut, koska ostin sen vain pari viikkoa sitten ja silloin se ei kai vielä ollut kauan ollut myynnissä. Suomeen tuleva määrä noista ei vain taida olla kovin suuri, koska lehteä ei ollut eilen enää Helsingin Akateemisessa ja samalla tapaa loppui PS2 Equip ennen aikojaan. Joistain lehteä luulisi vielä kuitenkin löytyvän.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Cubella kuten Xboksillakin voidaan ohjelmoida hyvin vapaasti mutta harvimmin on moiseen tarvetta, valmiilla prosesseilla säästetään aikaa ja rahaa.
XBoxhan käyttää DirectX-rajapintaa, eikä käsittääkseni salli assemblerin käyttöä ohjelmoinnissa, ei ainakaan grafiikkapiirille, hyvä jos muutenkaan. (Korjatkoon joku, jos muuta tietää.) Mikään ei ole loppuun asti optimoitua, ellei sitä tehdä assemblerilla. piste.
 
http://www.polygonmag.com/news/index.php?id=350
Inside the PlayStation 3

By Dennis Day, News Editor
Published July 15, 2003 -- 10:10 am CDT

While Sony refuses to officially discuss plans for their next console, sources close to the company have begun to release tidbits of new information. Specifically, the console is expected to incorporate 4 Yellowstone XDR-DRAM memory chips totaling 256MB with a combined bandwidth capacity of 25.6GB per second. Sony has reportedly signed deals with Elpida, Toshiba, and Samsung to manufacture the memory components beginning in early 2005. Within its first year of production, Sony's trio of memory suppliers are expected to produce 20 million XDR-DRAM chips. By 2006 that number is expected to rise to 30 million. As previously reported, the PlayStation 3 is also expected to incorporate Sony's CELL processor technology which is being cooperatively developed with Toshiba and IBM. Testing of the new hardware is expected to begin in late 2003.
 
Välillä toivoisi olevan töissä tyylin Sonylla päästen näin kurkkailemaan kulissien taakse. Ties mitä salaliittoja Kutaragi ja kumppanit siellä punovat...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan mcduck
XBoxhan käyttää DirectX-rajapintaa, eikä käsittääkseni salli assemblerin käyttöä ohjelmoinnissa, ei ainakaan grafiikkapiirille, hyvä jos muutenkaan. (Korjatkoon joku, jos muuta tietää.) Mikään ei ole loppuun asti optimoitua, ellei sitä tehdä assemblerilla. piste.

Tottakai XBoxille voi kirjoittaa asmia, väittäisin että tarpeeksi kova
kaveri voisi jopa kiertää Windowsin grafiikkarajapinnat ja ohjata
suoraan grafiikkapiiriä Se vaatisi kuiten h**vetinmoisen työn,
ja saatu etu olisi vähäinen, koska modernit kääntäjät kykenevät
jo todella kireisiin binääreihin!

(Korjatkoon joku, jos muuta tietää. ;)

<edit>
Itseasiassa PS2 taitaa olla viimeinen konsoli, joka sallii/pakottaa
suoran raudan koodaamisen. Cuben grafiikkarutiinit ovat hyvin
korkealle abstraktoitu, joten optimointi ja originaalien efektien
ym. teko on, jos ei mahdotonta, niin ainakin menee haksaamisen
puolelle. Tämä kaikki helpon ohjelmoinnin takaamiseksi.
Ai niin, GameBoytakin ohjelmoidaan suoraan raudalle...!
</edit>
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
LATEST PS3 RUMOURS

LATEST PS3 RUMOURS

Sony's next home console to dwarf power of PS2? Get out of here!

14:00 According to breaking reports, the PS3 will feature four XDR-DRAM chips offering 256 MB of main RAM, which compares rather favourably with the PS2's 32MB capacity. Suppliers are said to be Elpida, Toshiba and Samsung, though only Elpida has been confirmed so far.
Sony haa also been recruiting emulation experts, including "experts in compiler development and CPU micro-architecture". One theory suggests that the experts are being recruited to write software that would allow PS3 gamers to run PSone software on their new console.

The alternative is that the emulation gurus will be working on Sony's PSP handheld, a platform which will presumably be used to resurrect older PSone titles. As soon as we receive confirmation we'll let you know.
 
Cell-siru alkaa valmistua

Cell-siru alkaa valmistua
IBM:n, Sonyn ja Toshiban yhteistyössä kehittämä Cell-siru alkaa valmistua. Sen ominaisuudet ja rakenne on nyt suunniteltu valmiiksi paperilla ja siru on siirtymässä alkutuotantovaiheeseen. Seuraavaksi siitä tuotetaan ensimmäiset koekappaleet samaan aikaan, kun insinöörit testaavat sirun sisältämiä osia erillisinä.

Celliä kehittävät yhtiöt ovat olleet melko vaitonaisia sirun rakenteesta. Sen pitäisi kuitenkin laskennallisten tehtävien lisäksi hoitaa myös laajakaista-kommunikaatiota sekä hallita useita eri laitteita. Celliä onkin kuvattu yhden sirun sisään ahdetuksi supertietokoneeksi. Näillä näkymin sen pitäisi kyetä tekemään yli triljoona laskutoimitusta sekunnissa. Luku on satakertainen yksittäiseen 2,5 gigahertsin Pentium 4 -siruun verrattuna.

Celliä pidetään erittäin varteenotettavana ehdokkaana Sonyn tulevan Playstation 3 -konsolin keskusprosessoriksi. Asiantuntijoiden mukaan tämä ei kuitenkaan automaattisesti tarkoita entistä upeampia pelejä. Monimutkaisen, todennäköisesti 16 prosessoria yhden sirun sisään yhdistävän arkkitehtuurin takia Celliä varten suunniteltujen ohjelmistojen tekeminen tulee todennäköisesti olemaan erittäin haastavaa.

IBM:n odotetaan ryhtyvän valmistamaan Celliä vuoden 2004 lopulla tai vuoden 2005 alussa.
 
Ylös Bottom