Lainatun viestin kirjoitti alkujaan mcduck
XBoxhan käyttää DirectX-rajapintaa, eikä käsittääkseni salli assemblerin käyttöä ohjelmoinnissa, ei ainakaan grafiikkapiirille, hyvä jos muutenkaan. (Korjatkoon joku, jos muuta tietää.) Mikään ei ole loppuun asti optimoitua, ellei sitä tehdä assemblerilla. piste.
Tottakai XBoxille voi kirjoittaa asmia, väittäisin että tarpeeksi kova
kaveri voisi jopa kiertää Windowsin grafiikkarajapinnat ja ohjata
suoraan grafiikkapiiriä Se vaatisi kuiten h**vetinmoisen työn,
ja saatu etu olisi vähäinen, koska modernit kääntäjät kykenevät
jo todella kireisiin binääreihin!
(Korjatkoon joku, jos muuta tietää.
<edit>
Itseasiassa PS2 taitaa olla viimeinen konsoli, joka sallii/pakottaa
suoran raudan koodaamisen. Cuben grafiikkarutiinit ovat hyvin
korkealle abstraktoitu, joten optimointi ja originaalien efektien
ym. teko on, jos ei mahdotonta, niin ainakin menee haksaamisen
puolelle. Tämä kaikki helpon ohjelmoinnin takaamiseksi.
Ai niin, GameBoytakin ohjelmoidaan suoraan raudalle...!
</edit>