Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 vuonna 2005!?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Solid Snake
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
...Tekken Tag oli aikanaan uskomattoman hyvännäköinen, eikä DOA3 säväyttänyt yhtälailla ja syy siihen on selvä. PS2 on piirtänyt hyvää grafiikkaa jo pitkään, joten vähän hiotummat timantit ei pärjää siinä leukojen loksautuksessa.

Aivan! Syy miksi DOA3 sai niin paljon hehkutusta grafiikastaan oli varmaan siinä, että moni joka siihen ihastui ei ollut ennen livenä nähnyt, saati pelannut Tekken TAG:ia.

Jos PC peleistä siirtyi suoraan DOA3:n pariin, oli hyppäys ymmärretävästi mahtava, mutta PS2 pelaajille se ei enää sitä ollut.

Tästä päästäänkin takaisin aiheeseen PS3. Varsinkin taistelupeleissä on jo pelialustasta riippumatta saavutettu jo niin korkea graafinen taso, että seuraavan sukupolven konsolien mätkintäpelit eivät tule säväyttämään enää samalla lailla.
PSX:n aikoihin pelihahmot olivat vielä kovin palikkamaisia, nyt ne ovat jo kurveineen kaikkineen hyvin ihmismäisiä ja yksityiskohtaisia. Seuraavan sukupolven konsoleissa ei tällaista hyppäystä hahmomallien realismissa tule enää olemaan, ja vaikutelman lisäämiseksi täytynee keskittyä parempiin valaistus ym. efekteihin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
...Ihmettelen kyllä suuresti pakkoa todistella, että Xboxin ja Gamecuben alkuajan pelit ryssittiin samalla tavalla kuin PS2:n kohdalla. Ei kai noin sokeasti voi pelikonettaan rakastaa? Ketä koitat kusettaa, itseäsi, muita vai itseäsi ja muita?
Jos ei ryssitty, niin miksei sitten konemyynti lähtenyt edes mainittavaan kasvuun näitten väittämiesi tavallista parempien julkaisupelien ansiosta.
Ja miksi PS2:n konemyynti oli julkaisusta lähtien voimakkaasti nousevaa.

Olisiko syynä sittenkin se, ettei xboxin (ja GC:n) julkaisupelit tarjonneet tarpeeksi aiemmin julkaistuun koneeseen nähden, aivan kuten väitit PS2:n julkaisupelien kohdalla olleen.
 
Tulihan se myyntimenestysargumentti sieltä. :) Nyt puhuttiin kuitenkin itse pelien hyvyydestä. Myyntimäärät eivät ole kunnollinen mittari pelin tai koneen hyvyydestä, vaikka tietty korrelaatio onkin. Koneista käy esimerkkinä vaikka Dreamcast. Peleistä esimerkkejä on vaikka kuinka; esim. Rez ja Ico eivät myyneet hyvin, mutta ovat kai sinustakin erinomaisia?
 
Dreamcastilla oli joitain erinomaisia pelejä, mutta ei tarpeeksi. Julkaisupelit silläkin olivat surkeat (siksikö sekin floppasi?)

REZ on erinomainen, muttei sellainen peli joka olisi kaikkien makuun.

ICO on kaikin puolin hieno peli, ja sillä olisi voinut olla massamenestystäkin jos se olisi julkaistu eri aikaan. Nyt se hukkui muitten pelien varjoon. Jos ICO olisi julkaistu lähempänä PS2 julkaisua, olisi se varmasti saanut ansaitsemansa huomion.
ICO:n ensinäkemältä hieman väritön ja omaperäinen ulko-asu eivät nekään varmaan olleet ansioita kun massat valitsivat uutta peliä.

Xboxin julkaisupelit (ja lähes kaikki sen jälkeen tulletkin pelit) sitävastoin on tehty massoja miellyttäviksi, mutta silti ne eivät myy(siinäkö syy?).
On turha verrata jotain REZ:in ja ICO:n kaltaisia marginaalipelejä, jotka ovat melkein jo enemmän taideteoksia, 'massaviihdepeleihin'
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Aivan! Syy miksi DOA3 sai niin paljon hehkutusta grafiikastaan oli varmaan siinä, että moni joka siihen ihastui ei ollut ennen livenä nähnyt, saati pelannut Tekken TAG:ia.

Jos PC peleistä siirtyi suoraan DOA3:n pariin, oli hyppäys ymmärretävästi mahtava, mutta PS2 pelaajille se ei enää sitä ollut.

Tästä päästäänkin takaisin aiheeseen PS3. Varsinkin taistelupeleissä on jo pelialustasta riippumatta saavutettu jo niin korkea graafinen taso, että seuraavan sukupolven konsolien mätkintäpelit eivät tule säväyttämään enää samalla lailla.
PSX:n aikoihin pelihahmot olivat vielä kovin palikkamaisia, nyt ne ovat jo kurveineen kaikkineen hyvin ihmismäisiä ja yksityiskohtaisia. Seuraavan sukupolven konsoleissa ei tällaista hyppäystä hahmomallien realismissa tule enää olemaan, ja vaikutelman lisäämiseksi täytynee keskittyä parempiin valaistus ym. efekteihin.

Uskon kuitenkin, että seuraavan sukupolven mätkintä pelit tulevat säväyttämään aikalailla, koska niihin koneisiin ängetään paljon tehoja, että vaikka mitä saadaan aikaan. Mätkintäpelit ovat tosin jo muutaman vuoden junnanneet paikallaan, enkä usko että mitään uutta on tulossa uuden sukupolven myötä. Ainakaan julkaisunyhteydessä.
 
Asiasta tsiljoonanteen, Rockstar Games on puhunut, että uutta GTA peliä alettaisiin vääntää PS3:lle. Jos jollakin on tietoa mitkä pelitalot ovat iolmoittaneet tekevänsä pelejä PS3:lle niin tämä lienee oikea alue sille.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Dreamcastilla oli joitain erinomaisia pelejä, mutta ei tarpeeksi. Julkaisupelit silläkin olivat surkeat (siksikö sekin floppasi?)

REZ on erinomainen, muttei sellainen peli joka olisi kaikkien makuun.

ICO on kaikin puolin hieno peli, ja sillä olisi voinut olla massamenestystäkin jos se olisi julkaistu eri aikaan. Nyt se hukkui muitten pelien varjoon. Jos ICO olisi julkaistu lähempänä PS2 julkaisua, olisi se varmasti saanut ansaitsemansa huomion.
ICO:n ensinäkemältä hieman väritön ja omaperäinen ulko-asu eivät nekään varmaan olleet ansioita kun massat valitsivat uutta peliä.

Xboxin julkaisupelit (ja lähes kaikki sen jälkeen tulletkin pelit) sitävastoin on tehty massoja miellyttäviksi, mutta silti ne eivät myy(siinäkö syy?).
On turha verrata jotain REZ:in ja ICO:n kaltaisia marginaalipelejä, jotka ovat melkein jo enemmän taideteoksia, 'massaviihdepeleihin'
Dreamcastilla oli harvinaisen paljon loistavia pelejä ottaen huomioon sen elinkaaren. Kyse ei todellakaan ole mistään "joistain" hyvistä peleistä. Homma kaatui huonoon markkinointiin ja Sonyn kykyyn hehkuttaa tulevaa konettaan, jolloin ihmiset jäivät odottamaan PS2:sta. Sokeana sitten ostettiin ihmekonetta, vaikka pelit olivat heikkoja ja niiden ulkoasu näytti hienolta vain koska Dreamcastin pelejä ei oltu edes nähty. Dreamcast ja PS2:n alkutaival ovat selviä esimerkkejä, miksi myynti ei aina riipu laadusta.

Muutenkin jaottelu massa- ja marginaalipeleihin ei ole niin selvää. Onhan joku Steel Battallion tietysti täysin marginaalia, mutta pääasiassa jokaisessa pelissä tähdätään suureen myyntiin, koska kaikkien pelien, siis myös näiden "taide"-pelien, kehitys maksaa pirusti. Kyllä niitä täysin massoille suunnattuja hyviäkin pelejä on flopannut vaikka kuinka. Menestyneitä pelejä taas on todella vähän. Sega kuvitteli multiformaatti porttifoliollaan myyvänsä huimasti. Toisin kävi. EA sen sijaan porskuttaa iloisesti mielikuvituksettomilla pelisarjoillaan.

Myyntimäärät eivät kerro laatua.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
tässäpä jotain vihjaistiin, että uusi mgs ainakin olisi tulossa ps3:selle... tosin erittäin vähän... jos juuri ollenkaan: Toisen osan kehitys PlayStation 2:lle pakottaa meidät käyttämään konsolin ominaisuuksia maksimissaan. Se on yksi syy, miksi alun perin halusin kehittää Metal Gear Solid 3:n PlayStation 3:lle (hymyilee).

Tosin jätkä sanoo "alun perin"... jääpä sitten nähtäväksi
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Dreamcastilla oli harvinaisen paljon loistavia pelejä ottaen huomioon sen elinkaaren. Kyse ei todellakaan ole mistään "joistain" hyvistä peleistä. Homma kaatui huonoon markkinointiin ja Sonyn kykyyn hehkuttaa tulevaa konettaan, jolloin ihmiset jäivät odottamaan PS2:sta. Sokeana sitten ostettiin ihmekonetta, vaikka pelit olivat heikkoja ja niiden ulkoasu näytti hienolta vain koska Dreamcastin pelejä ei oltu edes nähty. Dreamcast ja PS2:n alkutaival ovat selviä esimerkkejä, miksi myynti ei aina riipu laadusta.

Muutenkin jaottelu massa- ja marginaalipeleihin ei ole niin selvää. Onhan joku Steel Battallion tietysti täysin marginaalia, mutta pääasiassa jokaisessa pelissä tähdätään suureen myyntiin, koska kaikkien pelien, siis myös näiden "taide"-pelien, kehitys maksaa pirusti. Viimeksi esim. Mark of Kri floppasi, vaikka se oli suunnattu massoille ja Sony odotti siltä paljon. Sega taas kuvitteli multiformaatti porttifoliollaan myyvänsä huimasti. Toisin kävi. EA sen sijaan porskuttaa iloisesti mielikuvituksettomilla pelisarjoillaan.

Myyntimäärät eivät kerro laatua.

Ei tietenkään, pelaajien ilo sen kertoo´. Kaikkien koneiden alkuaskeleet on ollut mukavia kokemuksia, enkä nyt sanoisi että kaikki PS2:n launch pelit olivat täysiä paskoja. Harmaata keskitasoa vain. Toivon mukaan PS3:n launchissa ei tyydytä pelkkiin jatko-osiin vaan tuodaan jotain uutta markkinoille. Tosin jatko-osat ovat se paras keino tuoda uusi kone markkinoille. Turvallisempaa se on kuitenkin ostaa uusi konsoli, kun pelit ovat tuttuja "Tekken seiskoja". Laatu onkin toinen juttu.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
enkä nyt sanoisi että kaikki PS2:n launch pelit olivat täysiä paskoja. Harmaata keskitasoa vain.
Ei kai kukaan niitä "täysiksi paskoiksi" ole haukkunutkaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Tekken TAG on vielä kolmen vuoden jälkeenkin kaunis kuin karkki
Tekken Tag on kyllä kaukana kauniin näköisestä pelistä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Dreamcastilla oli joitain erinomaisia pelejä, mutta ei tarpeeksi. Julkaisupelit silläkin olivat surkeat (siksikö sekin floppasi?)
Pläh.

Ylläolevasta quotesta huomaa, että Juupis on taas jättänyt taustatutkimuksen tekemättä ja päättänyt vain puhua paskaa siinä toivossa, että kukaan ei huomaa hajua. Kaikella kunnioituksella, DC:n julkaisupelit eivät kyllä olleet surkeita. Jos jotakin, niin asia on kyllä täysin päinvastainen. Euroopan tai Japanin listaa julkaisupeleistä en jaksanut etsiä, mutta USA:n vastaava löytyi helposti IGN:n sivuilta. Dreamcastin Pohjois-Amerikan julkaisussa pelejä oli saatavilla kunnialliset 18 kappaletta, ja nämä pelinimikkeet olivat:

PowerStone
Mortal Kombat Gold
Soul Calibur
Sonic Adventure
Expendable
Blue Stinger
Trickstyle
Hydro Thunder
Tokyo Extreme Racer
Flag to Flag
Monaco Grand Prix 2
Pen Pen TriIcelon
TNN Motorsports Hardcore Heat
House of the Dead 2
Air Force Delta
Aerowings
NFL2K
NFL Blitz 2000
Ready 2 Rumble


Toiseksi, DC:n julkaisua voi pitää likipitäen täydellisenä onnistumisena. Itse asiassa, IGN:n mukaan DC teki enemmän rahaa USA-julkaisussa kuin PS2. DC:n floppaaminen johtui siis täysin eri asioista (esim. Hexin mainitsemasta huonosta markkinoinnista).

Lisää aiheesta voi lukea täältä.

(edit- korjasin pari typoa ja selvensin hieman tekstiä)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Tekken Tag on kyllä kaukana kauniin näköisestä pelistä.

Pläh. Ylläolevasta quotesta huomaa taas, että Juupis on jättänyt taustatutkimuksen tekemättä ja päättänyt vain puhua paskaa siinä toivossa, että kukaan ei huomaa hajua. Kaikella kunnioituksella, DC:n julkaisupelit eivät kyllä olleet surkeita. Päinvastoin. Euroopan tai Japanin listaa julkaisupeleistä en jaksanut etsiä, mutta USA:n vastaava löytyi helposti IGN:n sivuilta. Dreamcastin Ameriikan julkaisussa pelejä oli saatavilla kunnialliset 18 kappaletta, ja nämä pelinimikkeet olivat:

PowerStone
Mortal Kombat Gold
Soul Calibur
Sonic Adventure
Expendable
Blue Stinger
Trickstyle
Hydro Thunder
Tokyo Extreme Racer
Flag to Flag
Monaco Grand Prix 2
Pen Pen Trilcelon
TNN Motorsports Hardcore Heat
House of the Dead 2
Air Force Delta
Aerowings
NFL2K
NFL Blitz 2000
Ready 2 Rumble

Toiseksi, DC:n julkaisua voi pitää likipitäen täydellisenä onnistumisena. Itse asiassa, IGN:n mukaan DC teki enemmän rahaa julkaisussa kuin PS2. DC:n floppaaminen johtui siis täysin eri asioista (esim. Hexin mainitsemasta huonosta markkinoinnista).

Lisää aiheesta voi lukea täältä.

Mutta nykyään tyydytään siihen että tuodaan markkinoille launchin yhteydessä hirveä määrä hyvien pelien huonoja jatko-osia, niinkuin juuri sanoin. Esimerkkinä toimii täydellisesti Ridge Racer V ja TTT. Eihän ne pelit täysin huonoja ole, mutta harmaata keskitasoa, eli pelejä, joita ei todellakaan toivoisi enää yhtään enempää, koska harmaata keskitasoa edustaa liian suuri osa peleistä. DC:n launch onnistui hyvin ja itseasiassa sehän oli vähän aikaa kaikkien aikojen nopeitten myydyin konsoli, kunnes PS2 myi 980 000 kappaletta Japanissa 48 tunnin aikana. Pelejä tosin tarttui melkeinpä vähemmän ostajien mukaan. DC:n pelivalikoimaa muutenkin pitää vähintääkin kattavana. Kaikki lajityypit on edustettuna ja loistavia pelejä löytyy todella paljon. PS2:sta ei myyty pelien vaan hypen takia.
 
PSX:n julkaiseminen "välivuotena" ennen PS3:a kertoo vakavista aikatauluongelmista. Sen julkaiseminen vuosi ennen seuraavan sukupolven konsoleita on Sonyn tapa nyhtää rahat pois asiakkailta ennen kuin aikaisemmin julkaistavat Xbox 2 ja Gamecube 2 siihen saavat mahdollisuutta. Myös tiedote Cell-prosessorin myöhästymisestä kertoi jo aiemmin tänä vuonna samoista ongelmista. Seuraavan sukupolven konsolisota siis mahdollisesti alkaakin päinvastakkaisessa järjestyksessä jos Sony lähteekin takarivistä. Mielenkiintoista tosin on seurata mikä on Microsoftin ja Nintendon vastaus PSX:lle; julkaista omaa lisärompetta tai jopa uusi konsoli/multimediakeskus vai keskittyä puhtaasti jatko-osiin? Markkina- ja hintasodassa on usein nähty yritysten seuraavan vastustajan jalanjälkiä...
 
Uskoisin että PSX ei tule kilpailemaan samoille markkinoille kuin olemassaolevat konsolit.
PSX on todennäköisesti paljon kalliimpi, veikkaisin lähemmäs 1000 euroa julkaisussa.
Laite on enemmänkin DVD/kovalevytallennin jossa on bonuksena PS2 yhteensopivuus. Uutena siinä on verkkoyhteyden mahdollisuus ja median lataaminen verkosta.
Tietysti PSX:n myötä Sony saa arvokasta tietoa miten kuluttajat ottavat tällaisen multimediakeskuksen vastaan. Sitä tietoa he varmasti käyttävät hyödyksi PS3:a ja sen markkinointia suunnitellessa.

Viimeisin tieto Cell prosessorista on että se on aikataulussa, ne myöhästymispuheet olivat perättömiä huhuja jotka on jo Sonynkin taholta kumottu.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Viimeisin tieto Cell prosessorista on että se on aikataulussa, ne myöhästymispuheet olivat perättömiä huhuja jotka on jo Sonynkin taholta kumottu.
En tiennytkään. Jos löydät linkin niin pistätkö tänne?
 
Cell Goes To Test This Year

21.06.2003 22:53
The likely PS3 CPU candidate gets ready for its beta version.

June 20, 2003 - Recent comments by Sony Computer Entertainment president Ken Kutaragi reveal that the Cell processor, believed by many as a likely candidate for inclusion in the Play Station 3, is nearing completion. Kutaragi comments to Bloomberg, "Development is progressing smoothly, and we should be able to provide a trial system within the year."

It can be assumed that Kutaragi is referring to some point before March of 2004 when stating "within the year." Keep in mind, though, that as the Cell is intended for use in a variety of applications, this report isn't to be taken to mean that we'll get our first look at the PS3 hardware this year.



21.06.2003 22:53
The likely PS3 CPU candidate gets ready for its beta version.

June 20, 2003 - Recent comments by Sony Computer Entertainment president Ken Kutaragi reveal that the Cell processor, believed by many as a likely candidate for inclusion in the Play Station 3, is nearing completion. Kutaragi comments to Bloomberg, "Development is progressing smoothly, and we should be able to provide a trial system within the year."

It can be assumed that Kutaragi is referring to some point before March of 2004 when stating "within the year." Keep in mind, though, that as the Cell is intended for use in a variety of applications, this report isn't to be taken to mean that we'll get our first look at the PS3 hardware this year.
 
Re: Cell Goes To Test This Year

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan arit73
21.06.2003 22:53
The likely PS3 CPU candidate gets ready for its beta version.

June 20, 2003 - Recent comments by Sony Computer Entertainment president Ken Kutaragi reveal that the Cell processor, believed by many as a likely candidate for inclusion in the Play Station 3, is nearing completion. Kutaragi comments to Bloomberg, "Development is progressing smoothly, and we should be able to provide a trial system within the year."

It can be assumed that Kutaragi is referring to some point before March of 2004 when stating "within the year." Keep in mind, though, that as the Cell is intended for use in a variety of applications, this report isn't to be taken to mean that we'll get our first look at the PS3 hardware this year.



21.06.2003 22:53
The likely PS3 CPU candidate gets ready for its beta version.

June 20, 2003 - Recent comments by Sony Computer Entertainment president Ken Kutaragi reveal that the Cell processor, believed by many as a likely candidate for inclusion in the Play Station 3, is nearing completion. Kutaragi comments to Bloomberg, "Development is progressing smoothly, and we should be able to provide a trial system within the year."

It can be assumed that Kutaragi is referring to some point before March of 2004 when stating "within the year." Keep in mind, though, that as the Cell is intended for use in a variety of applications, this report isn't to be taken to mean that we'll get our first look at the PS3 hardware this year.

Viimeistään ensi vuonna voimme siis odottaa grafiikka demoja. Hieno homma, vaikka PS2 on kyllä vieläkin täysissä sielun ja ruumiin voimissa.
 
Eihän tässä nyt ole mitään järkeä enää. Kyllä meitä kuluttajia kustaan silmään niin paljon kun vain isoja herroja kusettaa. Jos joka toinen vuosi saa olla ostamassa uutta pelikonsolia, jotta voi pelata uusia huippupelejä, niin kalliiksi käy. Ja jos PS2:sen (ihan minka konsolin vaan) piti mullistaa maailma, niin kyllä siitä aika kaukana ollaan. Enää on mulle turha väittää, että "ps2 tehoja ei saada vielä irti, kun sen ohjemointi kieli on niin vaikeaa, mutta kyllä sitten kun opitaan ohjelmoimaan". Se on kyllä jo kohta myöhäistä opetella sitä kieltä kun uusi kone on tulossa 1.5 vuoden päästä markkinoille.

En nyt ole kyrsiintynyt konsoliin vaan niihin raha-ahneisiin pissipäihin jotka ei ajattele kuin omaa napaansa ja rahapussiaan. Ja sitten kun me ollaan vielä niin tyhmiä ja ostetaan ihan mitä vaan ihan millä hinnalla vaan.
 
Ylös Bottom