Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 vuonna 2005!?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Solid Snake
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
PSonelle tehdään pelejä edelleenkin, tosin todella vähänhän niitä tulee, mutta kuitenkin. Minä ainakin tykkään vielä peleta PSone pelejä. Vaikka grafiikka onkin surkeata nykytasoon verrattuna, ei ne hyvät pelit katoa, ihan hyvinhän joku voisi sanoa, ettei DC:tä pelaa enää kukaan.
Tosin Sony saattaa tuoda jonkun päivityksen PS2:n jolla se pärjää seuraavalle XBoxille ja vuonna 2007 räjäyttää pankin PS3:lla:p
Nintendo tuskin tuo uutta konsolia ennen vuotta 2007. Dolphinin eli nykyisen Gamecuben piti ilmestyä vuonna 2000, mutta kuinka kävi?!
MS on kyllä puhunut, että toisi uuden konsolin jo ennen PS3:sta, mutta kuka sitä haluaa? XB on juuri saanut Liven ja pelit ovat alkaneet jo mennä kaupaksikin niin MS sotkee koko jutun tuomalla keskeneräisen XB2:n markkinoille, vain että he kerkeisivät tuomaan uuden koneen markkinoille ennen Sonya.
Jos hyvin käy, kaikki uudet konsolit tuodaan markkinoille tuolloin vuonna 2007. XBox ja GC ovat eläneet viisi vuotta ja PS2 7. PS2 on rupuinen konsoli silloin ja GC:stä ja XB:stä aletaan jo saamaan tehoja irti. Ne ajat eletään jatko-osilla ja seuraavan sukupolven hypetyksellä. Saataisiinpa PS3:n tuo Cell prosessori. PS3:n tulee tod, näk. Blue Ray DVD, XB:n joku muu ja GC jatkaa linjalla, mikä estää piratismin kokonaan. Blue Rayn 27 gigaa riittää jo seuraavan sukupolven grafiikkaan, laajoihin ympäristöihin ym. Tosin Read Only disc mahdollistaa muistaakseni 120 gigan tallenusmahdollisuuden, joten... No ei sen enempää. Toivotaan, että seuraavat konsolit tehdään huolella, vaikka se menisikin sinne vuoteen 2007. Sitten ehkä pystyttäisiin jo siihen mihin PS2:n piti pystyä;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
MS on kyllä puhunut, että toisi uuden konsolin jo ennen PS3:sta, mutta kuka sitä haluaa? XB on juuri saanut Liven ja pelit ovat alkaneet jo mennä kaupaksikin niin MS sotkee koko jutun tuomalla keskeneräisen XB2:n markkinoille, vain että he kerkeisivät tuomaan uuden koneen markkinoille ennen Sonya.

Mikään ei ole niin helppoa kuin MSn tuoda loppuun hiottu XB2 markkinoille koska tahansa, joka on vieläpä täysin taaksepäin yhteensopiva. Mikään ongelma ei olisi tehdä koneesta vieläpä tehokkaampaa kuin PS3, koska firmalla on rahaa jonka menettää takkiin myymisellä. Tuo olisi teitty strategia tavallaan, saada kone markkinoille ennen PS3a, tehdä siitä järjettömän tehokas ja ottaa siitä takkiin vielä jopa rankemmin kuin ensimmäisestä. Näin markkinajohtajuus voisi siirtyä MSlle, mutta markkinajohtajuudesta ei ole paljon iloa jos sillä vain köyhtyy ja köyhtyy - eli tuskinpa tämä on se strategia millä MS lähtee mukaan seuraavaan sukupolveen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Mikään ei ole niin helppoa kuin MSn tuoda loppuun hiottu XB2 markkinoille koska tahansa, joka on vieläpä täysin taaksepäin yhteensopiva. Mikään ongelma ei olisi tehdä koneesta vieläpä tehokkaampaa kuin PS3, koska firmalla on rahaa jonka menettää takkiin myymisellä. Tuo olisi teitty strategia tavallaan, saada kone markkinoille ennen PS3a, tehdä siitä järjettömän tehokas ja ottaa siitä takkiin vielä jopa rankemmin kuin ensimmäisestä. Näin markkinajohtajuus voisi siirtyä MSlle, mutta markkinajohtajuudesta ei ole paljon iloa jos sillä vain köyhtyy ja köyhtyy - eli tuskinpa tämä on se strategia millä MS lähtee mukaan seuraavaan sukupolveen.

Eikä osakkeen omistajat anna MS:n tehdä tappiota enää XB2:lla. Ja jos XB 2 julkaistaan vuonna 2005 sen laitteisto tuodaan julki viimeistään 2004 (hypetystä nääs), enkä usko että sen jälkeen Sony tuo huonompaa konetta markkinoille, koska sillä ei olisi ostajia. Tehot ratkaisee nimittäin paljon, kun hypetyksestä on kyse. Ei siinä auta alkaa muuta selittämään. Ihmisiä kiinnostaa minkälaista grafiikkaa koneella pystyy piirtämään.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Eikä osakkeen omistajat anna MS:n tehdä tappiota enää XB2:lla.
MS tekee mitä Gates haluaa. Firmassa ei ole vahvaa omistajan ohjausta. Silti, ei varmasti se Gateskaan tappioita haluaa loputtomiin tehdä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Eikä osakkeen omistajat anna MS:n tehdä tappiota enää XB2:lla. Ja jos XB 2 julkaistaan vuonna 2005 sen laitteisto tuodaan julki viimeistään 2004 (hypetystä nääs), enkä usko että sen jälkeen Sony tuo huonompaa konetta markkinoille, koska sillä ei olisi ostajia. Tehot ratkaisee nimittäin paljon, kun hypetyksestä on kyse. Ei siinä auta alkaa muuta selittämään. Ihmisiä kiinnostaa minkälaista grafiikkaa koneella pystyy piirtämään.

Tehot hypetyksessä voivat olla aivan perunoita. Koska PS3n tekniikka on todennäköisesti aivan hämärää kaikille paitsi sen suunnittelijoille, Sony voi puhua aivan mitä sitä huvittaa ja on hyvin vaikea kenenkään todistaa toisin. Mieti nyt kuinka ihmiset uskoivat PS2n olevan uskomaton tehohirmu vielä senkin jälkeen kun olisi pitänyt peleistäkin huomata että eihän se näin ollut. Spritea mainostetaan väittäen että mielikuva ei ole mitään vaan jano on. Tosiasiassa tuo on täyttä roskaa :P
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Tehot hypetyksessä voivat olla aivan perunoita. Koska PS3n tekniikka on todennäköisesti aivan hämärää kaikille paitsi sen suunnittelijoille, Sony voi puhua aivan mitä sitä huvittaa ja on hyvin vaikea kenenkään todistaa toisin. Mieti nyt kuinka ihmiset uskoivat PS2n olevan uskomaton tehohirmu vielä senkin jälkeen kun olisi pitänyt peleistäkin huomata että eihän se näin ollut. Spritea mainostetaan väittäen että mielikuva ei ole mitään vaan jano on. Tosiasiassa tuo on täyttä roskaa :P

Sitä kutsutaan hypeksi. Harva varmaan uskoo enää kaikkea mitä uusista konsoleista tullaa sanomaan. Rehellisyys ja hyvä businesstaju ovat kaksi eri asiaa. PS3:sta ja muista uusista konsoleista tulee mitä todennäköisimmin hirveitä tehomyllyjä, mutta tuskin ne vielä sentään ajattelevat itse, vaikka niin tullaankin väittämään. Hienoimpien pelien jälkeen on vaikea uskoa, että paljoa parempaan enää pystyttäisiinkään (esim. Doom3, Deus Ex2), mutta sehän jää nähtäväksi. Toivotaan että PS3:sta tulee sitä mitä PS2:sta luvattiin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Sitä kutsutaan hypeksi. Harva varmaan uskoo enää kaikkea mitä uusista konsoleista tullaa sanomaan. Rehellisyys ja hyvä businesstaju ovat kaksi eri asiaa. PS3:sta ja muista uusista konsoleista tulee mitä todennäköisimmin hirveitä tehomyllyjä, mutta tuskin ne vielä sentään ajattelevat itse, vaikka niin tullaankin väittämään. Hienoimpien pelien jälkeen on vaikea uskoa, että paljoa parempaan enää pystyttäisiinkään (esim. Doom3, Deus Ex2), mutta sehän jää nähtäväksi. Toivotaan että PS3:sta tulee sitä mitä PS2:sta luvattiin.

Voihan sitä toivoa, mutta kuinka moni PS2:n omistaja on varsinaisesti tyytymätön laitteeseen?? En ainakaan minä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Voihan sitä toivoa, mutta kuinka moni PS2:n omistaja on varsinaisesti tyytymätön laitteeseen?? En ainakaan minä.

En minäkään, mutta eipä minua haittaisi jos kone olisikin sitä mitä siitä luvattiin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Voihan sitä toivoa, mutta kuinka moni PS2:n omistaja on varsinaisesti tyytymätön laitteeseen?? En ainakaan minä.
Tuskin moni. Ainakaan todellisia perusteita ei ole. Silti ensimmäinen vuosi GT3:n ilmestymiseen asti oli todella synkkää. Kilpailijat eivät samaan sortuneet ja toivottavasti PS3 väistää saman sudenkuopan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
...Silti ensimmäinen vuosi GT3:n ilmestymiseen asti oli todella synkkää. Kilpailijat eivät samaan sortuneet ja toivottavasti PS3 väistää saman sudenkuopan.
Eikö?
Xboxilla oli kyllä Halo julkaisupelinä, mutta sen jälkeen taisi olla aika pitkä kausi ettei odottamisen arvoisia pelejä tullut.
Project Gotham Racing? PS2:lla oli Ridge Racing V, jonka voi väittää olleen yhtä hyvä julkaisupeli (pelattavuudeltaan)
DOA3? PS2:lla oli Tekken TAG

Jos Bungie ei olisi ollut kehitellyt Haloa jo pitkän aikaa ennen xboxia, olisi tilanne voinut olla katastrofinen.

Voisi jopa sanoa, että boxilla viime- ja edellinen vuosi oli pelitarjonnan osalta yhtä synkkää kuin PS2:n eka vuosi.

Cube:lla tilanne ei sekään ole ollut parempi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Eikö?
Xboxilla oli kyllä Halo julkaisupelinä, mutta sen jälkeen taisi olla aika pitkä kausi ettei odottamisen arvoisia pelejä tullut.
Project Gotham Racing? PS2:lla oli Ridge Racing V, jonka voi väittää olleen yhtä hyvä julkaisupeli (pelattavuudeltaan)
DOA3? PS2:lla oli Tekken TAG

Jos Bungie ei olisi ollut kehitellyt Haloa jo pitkän aikaa ennen xboxia, olisi tilanne voinut olla katastrofinen.
Halostahan se lähinnä oli kiinni. Sitä pelasi sitä paitsi pitkään. DOA3, PGR, Amped ja JSRF antoivat hyvää taustatukea. Niiden jälkeen oli vähän turhaa taukoa. Avaus oli kuitenkin tehty ja koneen kyvyt selvillä. Xbox pisti PS2:n grafiikoista heti paremmaksi. Sama tilanne oli Gamecubellakin. Hyviä ja hienoja pelejä oli heti. Ja vaikka kesällä olikin hiljaista, oli aika pian syksyllä taas uutta kiinnostavaa pelattavaa.

Sinä voit arvostaa simppelin RR5:n ja hitaan Tekken Tagin vaikka kuinka hyviksi julkaisupeleiksi, mutta "ikävästi" Dreamcastin pelit näyttivät samaan aikaan paremmilta ja olivat peleinä paljon parempia. Kyllä uuden koneen pitäisi heti näyttää paremmalta ja peleissä pitäisi olla heti jotain, mitä ei ennen ole nähty. Tässä Xbox ja Gamecube onnistuivat, mutta PS2 ei. Sen alku oli huono, mutta mokahan on täysin korjattu ja tilanne on ollut erittäin hyvä jo pitkään.

Voisi jopa sanoa, että boxilla viime- ja edellinen vuosi oli pelitarjonnan osalta yhtä synkkää kuin PS2:n eka vuosi.

Cube:lla tilanne ei sekään ole ollut parempi.
Ei voi sanoa.... jos siis edes _yrittää_ katsoa tilannetta objektiivisesti.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
...
Sinä voit arvostaa simppelin RR5:n ja hitaan Tekken Tagin vaikka kuinka hyviksi julkaisupeleiksi, mutta "ikävästi" Dreamcastin pelit näyttivät samaan aikaan paremmilta ja olivat peleinä paljon parempia. Kyllä uuden koneen pitäisi heti näyttää paremmalta ja peleissä pitäisi olla heti jotain, mitä ei ennen ole nähty. Tässä Xbox ja Gamecube onnistuivat, mutta PS2 ei. Sen alku oli huono,
RRV:n simppeliydestä verrattuna PGR:ään voidaan olla montaa mieltä. Molemmathan ovat arcadekaahailupelejä joissa ei tietenkään ole paljoa syvyyttä. RRV:n puolesta puhuu kuitenkin sen rautainen pelattavuus. PGR näyttää toki paremmalta, mutta niin pari vuotta uudemman pelit täytyykin.
Jos Tekken TAG:n hitaudella tarkoitat verrattuna 60Hz NTSC versioon, niin ero on tavalliselle 'ei mätkintäpeli asiantuntijalle' täysin merkityksetön, ruudunpäivitys kuitenkin on täysin tasainen 60 fps. DOA on toki nopeatempoisempi, mutta sen pelimekaniikan voidaan sanoa olevan myös yksinkertaisempi (ainakin tavalliselle pelaajalle)

Jos kerran verrataan PS2:n julkaisupelejä (tai pelejä jotka ilmestyivät n. kuukauden sisään julkaisusta) DC:n koko senastiseen pelivalikoimaan ja senperusteella tuomitaan aloitus heikoksi, niin on oikeutettua verrata myös xboxin ja GC:n julkaisupelejä PS2:n koko senastiseen pelivalikoimaan.

Xbox:

Halo vs. ? - OK, PS2:lla ei vastaavantasoista fps peliä ollut piste xboxille (PC:itähän ei tähän vertailuun hyväksytä...)

PGR vs. GT3-A Spec. Project Gotham Racing ei näyttänyt paremmalta (kokonaisuudessaan, ei verrata nyt pikkuseikkoja kuten kummasa oli parempi AA), ja peli jää kauas GT3:n monipuolisuudesta ja pelattavuudesta.

DOA3 vs. Tekken TAG. Pelissä on enemmän vähäpukeisia naisia kuin Tekkenissä, mutta mitään todellista hyppäystä grafiikassa ja pelattavuudessa Tekkeniin verrattuna tämä peli ei tuonut, puhumattakaan DC:n Soul Caliburista :eek:

Amped vs. SSX. Ei mainittavaa teknistä hyppäystä verrattuna PS2 peliin.

Oddworld Munchs Odyssee vs. Jak And Daxter. J&D voittaa sekä pelattavudessa että teknisenä taidonnäytteenä Oddworldin kirkkaasti!

GC:
Luigi's Mansion vs. ?. Hmm, LM on pelityyppinä niin omanlaisensa, että vastaavaa peliä on vaikea löytää. Silent Hill2 tulee mieleen huonona esimerkkinä, josta syystä julistan tämän tasapeliksi. Teknisesti LM oli kuitenkin julkaisupeliksi hieno.

Wave Race vs. Splashdown. WR ei tekniikan osatla pärjää Sp:lle, pelattavuudessa ei kummassakaan ole mainittavia uudistuksia. Piste PS2:lle.

Rogue Squadron 2 vs. Star Wars: Starfighter. RS2 oli GC:n se peli joka osoitti sen mahdollisesti voivan tekniikaltaan vähintään yltävän xboxin tasolle ja päihittävän PS2:n. Piste GC:lle

Monkey Ball vs. ?. Sama juttu kuin Luigi's Mansion pelissä, paitsi että teknisesti tämä peli ei PS2 peleihin verrattuna ollut mikään ihmeellinen.

Näitten todisteitten valossa xboxin ja Game Cuben julkaisut oli melkoisen vaisuja verrattuna kilpailevien konsoleitten peleihin,
jos siis edes _yrittää_ katsoa tilannetta objektiivisesti
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Pointtini ei tietystikään ollut, että peitottaisiin pidempään markkinoilla olleiden koneiden koko pelitarjonta, vaan että tarjotaan aluksi _jotain_ parempaa niin pelillisesti kuin ulkonäönkin puolesta. Siis, että on hyvä syy ostaa kone heti, eikä ostaa pelkästään tulevaisuuden lupausten takia.

PS. DOA3 todella toi merkittävän parannuksen mätkintöjen grafiikoihin.

PPS. Ampedia ja SSX:ää on turha asettaa pelillisesti vastakkain, kun ne ovat niin erilaisia. Laajat ja pitkälle näkyvät rinteet Ampedissa kyllä tekivät grafiikassa vaikutuksen.

PPPS. Oddworldia ja Jak And Daxteria ei edes kannata verrata, kun kyse on ihan eri genreistä.

PPPPS. Wave Race pyyhkii pelattavuudessa Splashdownilla pöytää. Grafiikassa se ei ole äkkisilmäyksellä yhtä hienon näköinen, mutta huolellisemmin katsottuna veden mallinnus on selvästi parempaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Pointtini ei tietystikään ollut, että peitottaisiin pidempään markkinoilla olleiden koneiden koko pelitarjonta, vaan että tarjotaan aluksi _jotain_ parempaa niin pelillisesti kuin ulkonäönkin puolesta. Siis, että on hyvä syy ostaa kone heti, eikä ostaa pelkästään tulevaisuuden lupausten takia.
No aiemman viestisi pointti_se_kyllä_ilmiselvästi_oli:
(kuten näyttäisi olevan myös ylläolevan viestisikin:rolleyes:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Kyllä uuden koneen pitäisi heti näyttää paremmalta ja peleissä pitäisi olla heti jotain, mitä ei ennen ole nähty. Tässä Xbox ja Gamecube onnistuivat, mutta PS2 ei.
Ja sitäpaitsi jos tulevaisuuden lupaukset ovat tarpeeksi luotettavat ja houkuttelevat, niin miksei ostaa konsolia jo niitten ja kohtalaisen hyvien julkaisupelien takia ;)

PS. DOA3 grafiikat eivät todellakaan niin merkittävästi eroa Tekken TAG grafiikoista, tai DC:n Soul Caliburista.

PPS. Ampedi ja SSX eivät pelillisesti ole kovinkaan erilaisia. Molemmat ovat lumilautailupelejä vaikka toinen onkin enempi fantasia ja arcademainen. Molemmissa on laajat pitkälle näkyvät rinteet. SSX:ssä on jopa enemmän graafisia efektejä. Amped:in kentät ovat melko tylsät verrattuna SSX:n monipuolisempiin kenttiin.

PPPS. Oddworldia ja Jak And Daxteria voi verrata siinä missä DC:n ja PS2:n pelejäkin-

PPPPS. Wave Race pyyhkii pelattavuudessa Splashdownilla pöytää. Grafiikassa se ei ole äkkisilmäyksellä yhtä hienon näköinen, mutta kysehän olikin siitä miten hyvin julkaisupelit pystyvät ensivaikutelmallaan vakuuttamaan pleaajan.

PPPPPS. xboxin Project Gotham Racng ei ollut edes paljon paremman näköinen kuin DC:n Metropolis Street Racer.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
No aiemman viestisi pointti_se_kyllä_ilmiselvästi_oli:
(kuten näyttäisi olevan myös ylläolevan viestisikin:rolleyes:
Jos haluat ymmärtää pointikseni jotain muuta kuin selvästi sanon, en kai sitten voi mitään.

Ja sitäpaitsi jos tulevaisuuden lupaukset ovat tarpeeksi luotettavat ja houkuttelevat, niin miksei ostaa konsolia jo niitten ja kohtalaisen hyvien julkaisupelien takia ;)
Miksipä ei, riippuuhan se ostajan rahatilanteestakin. Koneiden hinnoilla on kuitenkin taipumus tippua, joten odottelustakin on selvää hyötyä. PS2:n ilmestymisen aikaan kaikkein järkevin ostos taisi olla Dreamcast. Niitähän myytiin ihan ulosheittohintoihin.

PS. DOA3 grafiikat eivät todellakaan niin merkittävästi eroa Tekken TAG grafiikoista, tai DC:n Soul Caliburista.

PPS. Ampedi ja SSX eivät pelillisesti ole kovinkaan erilaisia. Molemmat ovat lumilautailupelejä vaikka toinen onkin enempi fantasia ja arcademainen. Molemmissa on laajat pitkälle näkyvät rinteet. SSX:ssä on jopa enemmän graafisia efektejä. Amped:in kentät ovat melko tylsät verrattuna SSX:n monipuolisempiin kenttiin.

PPPS. Oddworldia ja Jak And Daxteria voi verrata siinä missä DC:n ja PS2:n pelejäkin-

PPPPS. Wave Race pyyhkii pelattavuudessa Splashdownilla pöytää. Grafiikassa se ei ole äkkisilmäyksellä yhtä hienon näköinen, mutta kysehän olikin siitä miten hyvin julkaisupelit pystyvät ensivaikutelmallaan vakuuttamaan pleaajan.

PPPPPS. xboxin Project Gotham Racng ei ollut edes paljon paremman näköinen kuin DC:n Metropolis Street Racer.
Oletko oikeasti pelannut DOA3:sta? Se on nyt vuodenkin jälkeen kaunis kuin karkki ja ulkonäöltään selvä kukkulan kuningas useammalla rinnan mitalla.

Amped ja SSX ovat aivan eri maata. Yhteistä on vain aihepiiri ja se, että kummatkin ovat hyviä pelejä. Ero on harvinaisen selvä. Ampedin on realistisin snoukkapeli, kun SSX on puhdasta arcadea. Ne ovat genren ääripäitä. väliin mahtuu sitten mm. TransWorld. Realismi kai saa sinut sitten kutsumaan Ampedin kenttiä tylsiksi. Itse arvostan realistisessa pelissä oikean näköisiä vapaita rinteitä, jossa on todella pitkä näkyvyys. SSX:n putkirajoilla tosiaan on enemmän efektejä.

Oddworldia ja Jak And Daxteria ei pidä verrata toisiinsa. Eri peligenrejä edustavien pelien vertaaminen EI OLE sama kuin eri koneiden pelien vertaaminen. Ihmettelen miten moista voit edes väittää.

Kyllä Wave Race jonkin verran kiinnosti ostajia. Splashdown sen sijaan unohdettiin hetkessä.

PGR vs MSR väittelyyn ei varmaan kannata enää ryhtyä. Sen verran suurella tunteella jo vuosi sitten vakuutit, ettet eroa näe. Muut kyllä näkivät.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Sinun logiikallasi on sitten mahdotonta verrata konsoleitten julkasiupelejä keskenään, koska kaikille konsoleille oli julkaisuissa eri pelit.

Sittenhän PGR:ää ei voi verrata GT3:een (PGR = arcade, GT = ajotuntumassa on pyritty realismiin)

Tekken TAG:ia ei voi verrata DC:n Soul Caliburiin (tekken=taistelua ilman aseita, DC = aseitten kanssa)
Tekken TAG on vielä kolmen vuoden jälkeenkin kaunis kuin karkki, ja pärjää vielä ilman pomppivia tissejäkin uusien taistelupelien rinnalla.

Tekken TAG:ia tai 4:ää ei voi verrata DOA3:een, vaikka graafisesti ne ovat hyvin lähellä toisiaan (taistelutyylit ovat ihan erilaiset)

Oddworldia ei voi verrata Jak & Daxteriin. Vaikka kummatkaan eivät ole puhdasverisiä tasohyppelypelejä, ei niitä silti voi verrata keskenään kun ne eivät ole samanlaisia tasohyppelypelejä.

Miten siis voidaan verrata tarjoaako uusi konsoli pelillisesti jotain parempaa aiempiin verrattuna, jos vertailtavat pelit eivät ole vertailukelpoisia :confused:

Wave Race kiinosti (vai kiinnostiko? Paljonko sitä myytiin?) ostajia varmaan siksi, kun se oli GC:n harvoja myynnissä olevia pelejä pitkän aikaa. Ei silti, ihan hyvä peli se on, muttei mitään mitä ei olis oltu jo nähty.

Miltei ainoaksi vertailukohdaksi jääkin sitten enää xboxin PGR ja DC:n MSR, jota tarkastellessa huomataan ettei Project Gotham Racing ollut riittävän suuri hyppäys Dreamcastilla debytoineeseen edeltäjään nähden, jotta voitaisiin sanoa että xbox olisi paljon tehokkaampi kone kuin DC! (puhumattakaan tapauksesta Shenmue II.....)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
:rolleyes: No johan on... PGR on tosiaan paljon paremman näköinen kuin MSR. Onko se sitten tarpeeksi paljon paremman näköinen, kun huomioidaan pelien ikäerot onkin toinen kysymys, mutta PGR on paremman näköinen kuin MSR (en sano MSR:ää rumaksi). Shenmue on niin hyvänäköinen peli, että se on ihan varteenotettava mittapaalu vielä nykypäivänäkin, puhumattakaan pelin laajudesta, minipeleistä ja muusta vapaasta ympäristöstä, mutta Shenmueta tehtiin viisi vuotta ja se on peli, johon on käytetty enemmän rahaa kuin mihinkään muuhun peliin ikinä, joten tottakai sen pitää olla näyttävä. Jos jotain peliä tehtäisiin XB:llä tai GC:llä yhtä kauan ja huolella varmasti jälkikin olisi sen mukaista, mutta sitä ei kai katsota tarpeelliseksi:confused: .
NYt kun olen DC:n pelejä viimepäivinä ostellut, nioin pitää kyllä sanoa, ettei Soul Calibur ole yhtä hyvä graafisesti, kuin mitä Tekken Tag on, vaikka niin väitetäänkin. Nyt kun tässä on tapeltu siitä, että onko XB:n ja GC:n peleien grafiikka parempaa kuin PS2:n, niin minäpä kerron mitä ole mieltä. Se on hiotumpaa. Ei nyt niin oleellisesti parempaa, mutta hiotumpaa. Monissa Multiply Platform peleissä PS2 versio tehdään ensin ja sitten ne käännetään muille koneille, joten uudemmat konsolit eivät pääse oikeuksiinsa, paitsi ehkä yksinoikeuspeleissä (kuten XB Panzerissa ja GC RE:ssä). Tekken Tag oli aikanaan uskomattoman hyvännäköinen, eikä DOA3 säväyttänyt yhtälailla ja syy siihen on selvä. PS2 on piirtänyt hyvää grafiikkaa jo pitkään, joten vähän hiotummat timantit ei pärjää siinä leukojen loksautuksessa.
 
Mitä ihmettä väännät Juupis?

Puhe oli pelkistä DOA3:n grafiikoista. Niiden kannalta on ihan sama onko mätkinnässä aseita vai ei.

Oddworld ja Jak and Daxter OVAT ihan eri juttu. Jälkimmäinen on avoimen maailman sisältävä tasoloikka, aikaisempi rajatun alueen melkeinpä puzzle-peli. Grafiikkaa voisi kai vielä verrata, mutta siitähän ei ollut kyse, vaan halusit vain asettaa kahden eri genren edustajat vastakkain ja todeta, että toinen on parempi. Niin onkin. Oddworld ei ole kovin ihmeellinen ja Jak on hyvä. Oddworld ei ole mikään "koneenmyyjä" peli, enkä edes missään vaiheessa maininnut koko peliä. Miksi nuo kaksi piti asettaa vastakkain?

Vertaatko OIKEASTI Dreamcastin ja Xboxin tehoja MSR:n ja PGR:n avulla? PGR on selvästi hienompi kuin MSR ja ei ulkoasussa häviä GP3:llekaan. Pelillisesti se on kuitenkin GP3:a kevyempi. GP3 on kuitenkin todella hyvä, joten sille jääminen ei tee pelistä vielä huonoa. Peli on hyvä. Julkaisupelinä se oli ihan hyvä "taustatuki", kun muut pelit näyttivät mihin kone pystyy.

Ihmettelen kyllä suuresti pakkoa todistella, että Xboxin ja Gamecuben alkuajan pelit ryssittiin samalla tavalla kuin PS2:n kohdalla. Ei kai noin sokeasti voi pelikonettaan rakastaa? Ketä koitat kusettaa, itseäsi, muita vai itseäsi ja muita?
 
Ylös Bottom