Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?
Cyrus1 sanoi:
Jep, hyviä esimerkkejä tästä kaikki seuraavat:
Ja oikeastaan 99% peleistähän tosiaan kasvattaa vaikeusastetta vain yhdeltä kantilta. Silent Hillit ovat yksi harvoja itselleni päähän tulevia esimerkkejä, joista löytyy taistelulle ja puzzleille omat vaikeusasteensa.
Tuosta päästäänkin juuri siihen kysymyksen, että jaksavatko monet pelintekijät tulevaisuudessa tehdä noin, vai helpotetaanko monia pelejä liikaa "massoille"?
Yleisenä esimerkkinä lainasin juuri PS3:n ostaneelle kaverilleni sigman, joka innostui pelistä aluksi toden teolla. Kahden päivän päästä kaveri kuitenkin palautti pelin, koska ei jaksanut yksinkertaisesti pelata eteenpäin liiallisen haasteen takia.
Warhawkissa joutui lentämisen opettelemaan kärsivällisesti, joka oli itselleni mieleen. Peli-iltoja kun ollaan pidetty, niin kaikki kaverini pysyvät mieluiten maassa
Koneella lentäminen on kuulemma aivan liian vaikeaa.
Tämähän nyt ei tietenkään koskenut kaikkia peligenrejä, vaan tehdäänhän niitä haastellisiakin pelejä edelleen. Viimeisenä esimerkkinä Unchartedista ottaisin sen tasoloikka-osuudet. Nathanin liikkumisen sulavuus ja helppous on mahtavaa, joten olisin halunnut nähdä pelissä enemmän kohtia, joissa tätä liikkumista joutuu käyttämään enemmän paineen alla.Esimerkiksi perinteisesti väistelemällä asioita jne.
Räiskinnöistä sitä haastetta harvemmin puuttuu vaikeustasoja ylös hilaamalla, mutta onneksi myös se verkkopeli on keksitty. Aina löytyy joku nopeampi headshotin ampuja
Sitähän voisi varmaan oman threadin pystyttää tällekkin tietysti...