Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kyllä ripoo, kun Sony ei saa edes omia yksinoikeuspelejään pitää, vaan niistäkin pitää taistella jonkun konsolin kanssa, jolle ne eivät kuulu! Mgs--------Sony 4ever:rolleyes:

Noniin fanboyn ruikutukset sikseen

Minulta jäi nyt vähän epäselväksi oliko tämä joku erittäin huono vitsi vai kovinkin todennäköinen uutinen?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ludson sanoi:
Kyllä ripoo, kun Sony ei saa edes omia yksinoikeuspelejään pitää, vaan niistäkin pitää taistella jonkun konsolin kanssa, jolle ne eivät kuulu! Mgs--------Sony 4ever:rolleyes:

Noniin fanboyn ruikutukset sikseen

Minulta jäi nyt vähän epäselväksi oliko tämä joku erittäin huono vitsi vai kovinkin todennäköinen uutinen?

Jos karsii siitä YS666:n jutusta sen mukahauskan sadun, niin jäljelle jää tuo uudelleen rantautunut huhu. Uskoisin sillä huhulla olevan jotain perääkin, että MGS4 tulee jälkilähetyksenä myös XO:lle. Tuntien MS:n rahapussin koon, väittäsin, että MS voi ostaa kaikki haluamansa pelit multiplattareiksi(eiköhän lopulta näin käy myös seuraavalle FF pelille), mikäli ne ei ole Sonyn kehittämiä tai julkaisemia. Kilpatarjoamiseen Sonyllä tuskin on varaa MS:ää vastaan ja Sony varmaan tyytyykin tuolloin vaihtoehtoon jossa XO saa versionsa vasta tuntuvasti PS3:sta myöhemmin. Johan se on PC puolella nähty mihin MS kykenee halutessaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

TJS sanoi:
Johan se on PC puolella nähty mihin MS kykenee halutessaan.
Tekemään kaupallisesti menestyvän käyttöjärjestelmän?

Ei se Microsoft "osta" pelejä multiplattariksi, eiköhän se raha vaihda omistajaa vasta kun tehdään yksinoikeusdiilejä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Ei se Microsoft "osta" pelejä multiplattariksi, eiköhän se raha vaihda omistajaa vasta kun tehdään yksinoikeusdiilejä.
Onhan se täysin mahdollista, että alunperin PS3:lle kehitetyn pelin porttaaminen XO:lle maksaisi niin paljon, että Konami ei pitäisi sitä taloudellisesti järkevänä. Aika monet MGS:n hankkimista suunnittelevat omistavat jo PS3:n tai ostavat sen tuota peliä varten. Jos XO-versio ilmestyisi puolikin vuotta myöhemmin (eikä porttauksen tasosta olisi mitään takeita), ei näiden MGS-fanien suunnitelmia muutettaisi millään.

Toisaalta XO:lla on sen verran vakuuttava yksinoikeuskirjasto jo nyt, että yksi MGS ei vaikuta laitteen myyntiin pätkän vertaa. Olisiko Microsoftilla siis mitään voitettavaa tuollaisella diilillä? Korkeintaan se, että Sony myisi pari konsolia vähemmän.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jryi sanoi:
Toisaalta XO:lla on sen verran vakuuttava yksinoikeuskirjasto jo nyt, että yksi MGS ei vaikuta laitteen myyntiin pätkän vertaa. Olisiko Microsoftilla siis mitään voitettavaa tuollaisella diilillä? Korkeintaan se, että Sony myisi pari konsolia vähemmän.
Muutenkin nuo eksklusiivisuusdiilit ovat käytännössä aina "timed-exclusiiveja". Peli kuin peli on hitti ja iso juttu vain julkaisuhetkellään, se on konsolivalmistajalle ihan sama mitä kyseisellä IP:llä tehdään kun on jo vanhaa kauraa.

Ja porttaaminen on prosessina jo suorastaan halpaa varsinaiseen suunnittelu-/koodausvaiheeseen verrattuna. Yleensä on ihan kannattavaa portata jo olemassa olevat grafiikat, äänet ja algortimit tekemään rahaa myös toisilla alustoilla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Tekemään kaupallisesti menestyvän käyttöjärjestelmän?

No sitäkin toki, mutta tarkoitin lähinnä pienempien kilpailijoiden tappamista suurien resurssien turvin, alueilla joissa huomataan markkinarakoa. Minulle se nyt on yksi ja sama kuka sen PC käyttiksen on tehnyt, eli ei minulla mitään MS vihaa kyde sisälläni. Suotta ainakaan minua vastaan nouset MS puollustusbarrikaadeille. Kunhan vain kommentoin miltä homma minusta näyttää ja on näyttänyt PC puolella jo iät ajat.

Ei sillä, että Sonykään mikään puhdas pulmunen olisi tokikaan, ja nuo Sonyn "emme osta yksinoikeuksia" kommentitkin on varmaan hyvin pitkälti vain peruja siitä, että Sonyllä ei yksinkertaisesti ole varaa kilpailla yksinoikeuksista MS:n kanssa. MS:n toiminta taas vaikuttaa nimenomaan siltä, että myydään viimeisetkin omat studiot ja ostetaan yksinoikeudet rahalla sieltä mistä halutaan.

Paolo sanoi:
Ei se Microsoft "osta" pelejä multiplattariksi, eiköhän se raha vaihda omistajaa vasta kun tehdään yksinoikeusdiilejä.

Jotenkin uskoisin, että Sonyllä olisi varaa pitää halutessaan tuo yhden pelin yksinoikeus, ellei sitten MS ole tehnyt Konamille niin kovaa tarjousta, että Konami ei siitä voi kieltäytyä. Voin toki olla väärässäkin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hmm, alkaa pelikonsolin edut kadota Pleikkarilla, GameSpot kertoo Devil May Cry 4:sta:

Our early play throughs have all been fairly positive, although we did find one annoying feature with the PS3 version. The game needs to install a large chunk of files on the PS3's drive, and it takes quite a lot of time (roughly 20-30 minutes by our count). This obviously only happens the first time you play the game, but it's still quite a jarring experience to be faced with a PC-like install process on a console game.

Linkki

Olisiko sittenkin kannattanut suunnitella koneeseen pelaamisen kannalta riittävän nopea asema?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Olisiko sittenkin kannattanut suunnitella koneeseen pelaamisen kannalta riittävän nopea asema?
Unchartedia pelatessa kyllä kuvittelin aseman olevan riittävän nopea, mutta olin ilmeisesti väärässä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Olisiko sittenkin kannattanut suunnitella koneeseen pelaamisen kannalta riittävän nopea asema?

Purkaisiko se samalla niitä filuja sinne kovalevylle tai alustaisi jotenkin. Näin pienessä mielessä olen käsittänyt. Muutama muukin peli tälleen tehnyt ja tokkopa nyt kaikki johtuu aseman hitaudesta. Vähän sama homma kuin Store peleissäkin, että se puretaan kun ollaan saatu siirrettyä kovalevylle.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Olisiko sittenkin kannattanut suunnitella koneeseen pelaamisen kannalta riittävän nopea asema?

XO versiossa ei tehtäisi näin, mikäli joka koneessa olisi kovalevy? Olisi oikeasti mielenkiintoista tietää paljonko tuo asentelu on vain seurausta siitä, että kun PS3:lla moinen operaatio on defaulttina mahdollista niin miksei sitä mahdollisuutta käytettäisi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jryi sanoi:
Unchartedia pelatessa kyllä kuvittelin aseman olevan riittävän nopea, mutta olin ilmeisesti väärässä.
samoin luulin ilmeisesti minäkin..

tuntuu, että paukut on sodasta loppuneet.
tämä BD-aseman hitaus-kysymyskin on nostettu pöydälle jo 8000 postausta sitten.

kaikki on jo käsitelty, keksitäänkös jotakin uutta kivaa?

no heitän ihan piruuttani, vanhan uutisen kehiin, kun Wiitä ei taas ole sätitty yhtään.

Then the conversation went something like this:

Friendly Nintendo Help Desk Lady: "Okay - I want you to take the remote, button side down and smack it into the palm of your hand two or three times."
Russ: "You've got to be kidding"
Friendly Nintendo Help Desk Lady: "No sir, do it hard enough that I can hear it across the phone line but not hard enough to damage the remote"
Russ: "You're sure?"
Friendly Nintendo Help Desk Lady: "Yes, sir."

So, button-side down, the funky Wii remote got smacked in the palm of my hand three times....

...and the thing worked!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

TJS sanoi:
XO versiossa ei tehtäisi näin, mikäli joka koneessa olisi kovalevy? Olisi oikeasti mielenkiintoista tietää paljonko tuo asentelu on vain seurausta siitä, että kun PS3:lla moinen operaatio on defaulttina mahdollista niin miksei sitä mahdollisuutta käytettäisi.
Taas kerran, jos tarvetta olisi, niin tuo olisi hyvin yksinkertaista tehdä boksillekin, siitä huolimatta että maailmalla on myyty jokunen sata konetta ilman kovoa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

TJS sanoi:
XO versiossa ei tehtäisi näin, mikäli joka koneessa olisi kovalevy? Olisi oikeasti mielenkiintoista tietää paljonko tuo asentelu on vain seurausta siitä, että kun PS3:lla moinen operaatio on defaulttina mahdollista niin miksei sitä mahdollisuutta käytettäisi.
XB1:sen pelit asentelivat judansseja kiintarille, eikä niihin mennyt aikaa paskaakaan. En näe, miksi tilanne olisi muuttunut osaavissa käsissä tässä genissäkään. :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

tsinivuo sanoi:
En näe, miksi tilanne olisi muuttunut osaavissa käsissä tässä genissäkään. :D
Kuka osaavista käsistä mitään puhuu? Viholliskonsolin teknisiä ominaisuuksia arvotetaan kädettömimpien tiimien ärvellysten perusteella.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mutta juuri kovottomien pelien takia XO:ssa on suurempi potentiaali kuin PS3:ssa tai miten sen nyt ottaa. Mietitään jos MS alkaa tukemaan sitä ideaa, että pelit saavat asentaa itsensä kovolle niin sinänsä "tehot" kasvavat. Lisäksi DVD-9 pelit eivät vaadi suurta määrää tilaa mitä joudutaan asentamaan eli käyttäjä ei välttämättä huomaisi prosessia. Samalla saataisiin hieman tehoja irti siitä, että ei enää pureta sitä pelidataa suoraan DVD:ltä.

Mutta tämä edellyttäisi sitä, että Core/Arcade pistetään markkinoilta ja vanhoille ostajille ilmaiset 20gb kovot.

Pelaajalehti on huomioinut tuon uutisen eli se on nyt virallisesti paskapuhetta. Vielä kun tilt.tv pistäisi uutisen etusivullensa niin se varmistaisi asian.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
Mutta tämä edellyttäisi sitä, että Core/Arcade pistetään markkinoilta ja vanhoille ostajille ilmaiset 20gb kovot.

Tai pelipaketin kanteen "Vaatii kovalevyn" -merkintä. Problem solved.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Tai pelipaketin kanteen "Vaatii kovalevyn" -merkintä. Problem solved.
Ei välttämättä ole oikea ratkaisu sillä jokainen pelinkehittäjä alkaisi heti käyttämään tätä ominaisuutta joten Core/Arcaden omistajat alkaisivat itkemään ja se olisi kallista etenkin USA:ssa MS:lle.

Tuo olisi kiva väliratkaisu, mutta MS:n pitää tehdä omat tekonsa ekana.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

XShava sanoi:
Purkaisiko se samalla niitä filuja sinne kovalevylle tai alustaisi jotenkin. Näin pienessä mielessä olen käsittänyt. Muutama muukin peli tälleen tehnyt ja tokkopa nyt kaikki johtuu aseman hitaudesta.

Missään nimessä kyse ei toki ole BD-aseman hitaudesta. PS3-pelien asennusprosessiin saatetaan tuhlata asiakkaiden aikaa puolikin tuntia, koska näin saadaan PS3-julkaisujen kroonisten kuukausikaupalla viivästymisten lisäksi lykättyä pelaajien kokemaa karvasta pettymystä vielä hieman lisää.

Juuri tällainen nerokas lähestymistapa osoittaa tuulesta temmatuiksi sellaiset pahanpuhumiset, että Sony liiketunnistavine ohjaimineen ja käyttöliittymän verkkokauppoineen olisi nykyään muka keskittynyt kopioimaan muiden kehittämiä ratkaisuja. Nämä pienet pelikokemuksen parannukset ovat juuri sitä paljonpuhuttua
innovaatiota
, jonka paluusta konsolibisnekseen kertoo omaa vakuuttavaa kieltään myös perinteisen omien tuotteiden jatkuvan paranteluprosessin kääntäminen nerokkaasti päinvastaiseksi.

Weldomite sanoi:
Ei välttämättä ole oikea ratkaisu sillä jokainen pelinkehittäjä alkaisi heti käyttämään tätä ominaisuutta joten Core/Arcaden omistajat alkaisivat itkemään ja se olisi kallista etenkin USA:ssa MS:lle.

Tuota ratkaisua on XO-peleissä onnistuneesti jo käytettykin, eikä se ainakaan tietääkseni tullut kovin kalliiksi edes USA:ssa. MS:n virallisesta kiintolevypolitiikasta löytyy lisätietoa esim. PC Worldista:

Developers will be able to create a single "Master Storage File" on user machines so long as the server-based games explicitly state the amount of hard drive space required on the front of the game's box.

http://www.pcworld.com/article/id,135969-c,games/article.html
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom