Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Olisiko Microsoftilla siis mitään voitettavaa tuollaisella diilillä?

Totta munassa.

Mutta en usko, että MGS4 herättäisi niin suurta ihmetystä laatikolla kuin plesellä, sillä räminää laatikolla riittää. Ja MGS4:sta tullaan todennäköisesti markkinoimaan aika räiskintäpainotteisesti, varsinkin tuon uuden pelimekaniikan vuoksi.

Möihän RE4:kin pleselle ihan mukavasti vuosi sen alkuperäisen julkasin jälkeen. Aika moni arveli, ettei porttauksessa ollut mitään järkeä. Mutta hyvä peli on hyvä peli pitempään kuin moni arvaisikaan.

Paolo sanoi:
Taas kerran, jos tarvetta olisi, niin tuo olisi hyvin yksinkertaista tehdä boksillekin, siitä huolimatta että maailmalla on myyty jokunen sata konetta ilman kovoa.

Joiden omistajien parku saattaa vain yltyä kun/jos Microsoft ensi viikolla CES messuilla julkaisee taas yhden uuden laiteversion, jossa spekulaatioiden mukaan vanha kunnon kaikkeen riittävä DVD haudataan, ja tilalle tuleekin hidas ja kömpelö HD-DVD asema ja isompi kiintolevy.

Lähde: CVG

Tosin, voihan tuo merkittävä uutinen olla tietysti Lady Pac-Man julkistus Liveen :D

hartzu sanoi:
Joiden parku saattaa vain yltyä kun/jos Microsoft ensi viikolla CES messuilla julkaisee taas yhden uuden laiteversion, jossa spekulaatioiden mukaan vanha kunnon kaikkeen riittävä DVD haudataan, ja tilalle tuleekin hidas ja kömpelö HD-DVD asema ja isompi kiintolevy.
Vaikka tuollainen tulisikin, niin pelit ovat silti jatkossakin DVD:llä, jota luetaan ripeästi 13x nopeudella. Joten ei hätiämitiä. ;)

Paolo sanoi:
Taas kerran, jos tarvetta olisi, niin tuo olisi hyvin yksinkertaista tehdä boksillekin, siitä huolimatta että maailmalla on myyty jokunen sata konetta ilman kovoa.

Vai että jokunen sata. Ja julkaisivat juuri vielä sen arcade paketinkin.
No enivei, on silti täysin eri asia tehdä kovalevypakkoinen peli XO:lle kuin PS3:lle. Kynnys PS3:lla on nolla ja samalla vielä saadaan latausajat nopeiksi. XO:lla on pelikehittäjän varmaankin helpompi elää hiukan hitaamman latailun kanssa kuin ruveta tekemään HDD only pelejä ihan vaan siitä syystä, että se ois ihan kätsä latausaikojen nopeuttaja. Toki jos peli todellakin pakosta tarvii kiintolevyä toimiakseen, niin on hyvä, että MS sen käytön sallii. En silti epäile hetkeäkään etteikö useimmat XO pelintekijät käyttäisi kovalevyä, jos sellainen kaikista koneista löytyisi.

Toisekseen, tuskin siihen pelaajan maailma kaatuu jos peli ensimmäisellä kerralla asentelee hiukan pidempäänkin itseään kovalevylle. Ei ainakaan jos ei väkisin halua tehdä siitä ongelmaa.

Toisekseen, tuskin siihen pelaajan maailma kaatuu jos peli ensimmäisellä kerralla asentelee hiukan pidempäänkin itseään kovalevylle.

Mutta se vituttaa.

Ja johonkinhan se raja pitää toki vetää.

Zoukka sanoi:
Mutta se vituttaa.

Ja johonkinhan se raja pitää toki vetää.

Tokihan se vituttaa, mutta jos vaakakupin toisella puolella on turbiinin lailla pyörivä DVD asema, niin minua tuo asentaminen vituttaa vähemmän.

Paolo sanoi:
Vaikka tuollainen tulisikin, niin pelit ovat silti jatkossakin DVD:llä, jota luetaan ripeästi 13x nopeudella. Joten ei hätiämitiä. ;)

Ei lueta, jos käytetään Toshiban nykyisiä asemia, jotka näemmä lukevat DVD:tä vain 5x nopeudella.

TJS sanoi:
Tokihan se vituttaa, mutta jos vaakakupin toisella puolella on turbiinin lailla pyörivä DVD asema, niin minua tuo asentaminen vituttaa vähemmän.

Emmäkyllä tiedä mistä tuo turbiini juttu on peräisin. Veikkaisin leffojen puolelta, sillä en mä ole levyasemaa kuullut kaverin boxilla pelatessa. Toki jos tv:n kajari on käytössä...

TJS sanoi:
Miten sinä pärjäät PC:n kanssa?

Ihme itkemistä tuon DVD-aseman äänestä.

Tosin ihme itkeminen PS3:n kovotallennuksesta. Antaa ihmisten odottaa. PC:n puolelle tuohon on totuttu ja kun nykyiset konsolit lähenevät PC:tä niin kai niitä samoja asioita alkaa ilmestymään.

XO + sisäinen HD-DVD ei kuitenkaan tarkoita, että pelit tulevat HD-DVD:llä. Sillä se maksaisi MS:lle aika paljon rahaa kun vanhoille asiakkaille pitäisi korvata ja pitää heidät vielä tyytyväisinä.

Tietenkin joku uusi luxus-malli jokaiselta valmistajalta olisi ihan ok parin vuoden päästä mutta ei nyt. Etenkään Sonyn pitäisi rauhoittaa tilanne. Tietenkin SSD-kovot, uudet Slim-asemat, tekniikka pienenee ja sitä kautta olisi mahdollista esim. SLIM-PS3 tai SLIM-XO. Tietenkin XO:ssa olisi vielä mukana hirmuinen ulkoinen virtalähde, mutta koko olisi sitten pienempi.

Tänä vuonna nähdään sitten se todellinen tilanne kun Wii ja PS3:n ovat päässeet ensimmäisen vuoden ihastuksistaan ja alkaa se todellinen kilpailu.

Paolo sanoi:
Hmm, alkaa pelikonsolin edut kadota Pleikkarilla, GameSpot kertoo Devil May Cry 4:sta:

Linkki

Olisiko sittenkin kannattanut suunnitella koneeseen pelaamisen kannalta riittävän nopea asema?

Mistäköhän tämä 20-30 minuuttia on repäisty? Eikö samaa naristu Unreal Tournamentin suhteen, kun suuren osan pelistä voi laittaa kovolle mutta se vie tolkuttomasti aikaa? Kun se lopullinen kovolle siirron aika taisi olla pari minuuttia, niin tuo 20+ minuuttia tuntuu aika hauskalta väitteeltä.

Zoukka sanoi:
Emmäkyllä tiedä mistä tuo turbiini juttu on peräisin. Veikkaisin leffojen puolelta, sillä en mä ole levyasemaa kuullut kaverin boxilla pelatessa. Toki jos tv:n kajari on käytössä...

Helvetin äänekäshän tuo on mutta siihen tottuu ajan myötä. Ei se silti hyvältä kuulosta oli sitten kyseessä kuulokkeet, kotistereot tahi tvn oma äänentoisto.

Weldomite sanoi:
Miten sinä pärjäät PC:n kanssa?

En minä oikeen pärjääkkään. Minua on aina tympässy tuo nopeitten pyörittimien mölinä. Tosin sillä nyt ei PC:n kanssa ole juuri merkitystä koska mun Wordin tai vastaavan käyttö ei juuri siitä häiriinny vaikka meteliä taustalla olisikin ja toisekseen hyvin harvoin edes tulee dvd levyä koneeseen tyrkättyä, koska en pelaa PC:llä lainkaan. Eri asia on kun pitäisi nautiskella vaikka elokuvista tai pelien tunnelmasta, sillon hurinalla on oikeaa merkitystä.

Weldomite sanoi:
Ihme itkemistä tuon DVD-aseman äänestä.

En minä mitään itkenyt ole. Tosi asiahan se on, että boksin dvd asema on huomattavasti äänekkäämpi kuin PS3:n BR asema. Ja totesin vain, että minulle pienempi paha on kertaalleen tapahtuva asentaminen kuin jatkuva epätasainen kiihdytyksen mukaan aaltoileva dvd hurina. Toki minä sen hurinankin kanssa elää voisin.

Zoukka sanoi:

Josta voidaan päätellä ettei se levy sielllä maksiminopeudella pyöri, tarkoittanee ettei se XO sittenkään ehkä siirrä sitä tietoa sieltä levyltä PS3a nopeammin.

Kun aikanaan ensimmäistä kertaa pääsin pelaamaan XO:ta yllätyin suuresti laitteen äänenvoimakkuudesta, koska minusta se ei ollut juuri yhtään häiritsevä. Ihmettelin miten siitä on saatu näin suuri haloo aikaan. Eihän se nyt mukava ominaisuus ole, mutta kyllä minusta tuosta valitetaan aivan liikaa.

Sinänsä ihmetyttää myös tämä väittely tuosta Devil May Cryn asentamisesta kovalevylle. Ei kuitenkaan taideta tietää olisiko siitä vaikka jotain hyötyä kyseisen version eduksi? Eikä se nyt minusta niin suuri vaiva ole asentaa peli kerran kovalevylle. Ei sekään ihanteellinen tilanne, mutta vahinko on melko vähäinen. Tietenkin tästä taas päästiin levynnopeusväittelyyn. Voihan se olla että levynlukunopeus ei riitä ja siksi peli asennetaan, mutta eipä siitäkään taida olla vielä mitään viitteitä, joten minusta aivan turha taas mennä asioiden edelle.

karibu sanoi:
Josta voidaan päätellä ettei se levy sielllä maksiminopeudella pyöri, tarkoittanee ettei se XO sittenkään ehkä siirrä sitä tietoa sieltä levyltä PS3a nopeammin.

Itseäni häiritse alkuvaiheessa se äänekkyys leffoissa, mutta enää en huomaakkaan sitä :rolleyes:

Jos tuo huhuttu HD-DVD xboxi nyt tulee niin voisipa harkita ostoa.

FindRb sanoi:
Mikä kumma siinä HD:ssa oikein on???

Alakerrassa on nyt ollut jo hetken Philipsin 37 tuumaanen Full HD telkku. Olishan tossa toi Xbox 360 ja kaikki piuhat, että sais sitä parempaa kuvaa ulos tossa toisessa telkussa.
Mutta hell, mua oo inspannu viedä sitä tuon "paremman" television viereen. Ihan yhtä hyvin se toimii tuossa vanhassa 32 tuumaisessa kuvaputkitöllössä ja samat pelithän siellä pyörii, niin miksi lähteä kärräämään sitä tonne alakertaan?

Kyllä mä varmaan joskus kokeilen sitä tuossa full HD televisiossa, ehkä. Joskus ens vuonna...

Niin ja DVD:ltä näkyy justiin samat elokuvat ku blu-ray ja HD-DVD levyiltä niin miksi sitten siirtyä pois halvemmista DVD elokuvista. Jaa en tiedä, itte kattelen/ostan noita ainakin vielä monta vuotta (vaikka taloon tulisikin joku "kehittyneempi" elokuvien katselu masiina).
moshrum sanoi:
Käyppä silti testaamassa ja tuu sanomaan tuo uudestaan. :D
Eipäs ollu erikoinen kokemus, purnoutis oli vähä kiiltävempi tie ainut mikä oikeasti jäi mieleen.
Enpä nyt kokeillutkaan kun tota Burnout Revengeä ja Gears of Waria, sitten siirryin ekaan haloon koska se nyt vain on parempi peli.

Ja jos jotakuta nyt kiinnostaa niin molempien silmien näkö on 1.6

Isot asennukset pissivät silmään niitä, jotka ostivat 40G tai 20G pleikkarin. Mitä iloa kovosta edes on, jos sinne ei pelitallennuksien lisäksi mahdu edes demoja saati muuta mediaa? Myös 20G ja 40G laitteiden ostajille luvattiin "täysi" kokemus, tosin nyt täysi kokemus näyttääkin rajoittuvan muutamaan first party peliin. Eiköhän kohta taas tule uusi PS3 uudella kovolla, +-2:lla USB paikalla, ja kenties jopa PS2 pelien tuella(oleellinen osa PS3 kokemusta).

Zoukka sanoi:
Anteeksi mitä...? Siis se on ihan kuin lentokoneen turbiini x 60000229229929.
Ainut ärsyttävä asia koneessa. Mass Effectin tunnelmoinnitkin kärsii vaikka pelaa kotiteatteri täpöllä.

Paolo sanoi:
Olisiko sittenkin kannattanut suunnitella koneeseen pelaamisen kannalta riittävän nopea asema?
Gamespotin laskutaito pistää mietityttämään. PS3:n BD-aseman lukunopeus on 72 Mbit/s (tai 9 Mt/s), joten 20-30 minuutin asennuksella dataa siirrettäisiin 10-16 gigaa. Esim. Heavenly Swordin asentama 2 gigan möykky menee n. 5 minuutissa, mikä pitää hyvin kutinsa tuon ilmoitetun lukunopeuden kanssa.

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom