Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Xbugs sanoi:
Noh noh Rixa, eipäs yritetä valehdella mustaa valkoiseksi.

Totuushan on se, että vertailtaessa sekä nykysukupolven konsoleita että PS3:a, Plösön kovalevyn vaihtaminen on vertailuryhmässä kaikkein hankalimmin toteutettu. XO:n kiintolevyä isompaan vaihdettaessa ei tarvitse vääntää ainoatakaan ruuvia eikä avata laitetta. Riittää että painaa yhden napin pohjaan ja nostaa kiintolevyn pois. Edes konsolia ei tarvitse sammuttaa.

Jos taas tarkoitit Wiitä, vanhaa kiintolevyähän ei tarvitse edes poistaa...

Totuus on myös se, että tuo napinpainallusmekanismi on melko kallis verrattuna plösön "hankalasti toteutettuun" vaihtoehtoon - 199 (NetAnttila) 120GT:n levystä?
No, on kai se suhteessa halvempi kuin aiemmat 100:n hintalaput XO:n 20GT:n levyissä. :rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

TeRm0z sanoi:
Totuus on myös se, että tuo napinpainallusmekanismi on melko kallis verrattuna plösön "hankalasti toteutettuun" vaihtoehtoon - 199 (NetAnttila) 120GT:n levystä?

Juuri tällaista toimintaa PS3-kultilta odotinkin. Ensin valehdellaan totuudesta täysin päinvastaisia väitteitä, sitten kun jäädään tästä kiinni, yritetään haparoiden harhauttaa ikään kuin täysin unohtamalla alkuperäinen aihe ja epätoivon vimmalla yritetään vaihtaa puheenaihetta. Kenties tuo tänäkin vuonna edelleen lisääntyvä epätoivo olikin juuri se seikka, joka sai myös jo tuon itsessään nolon vaihdosyrityksen epäonnistumaan vielä tavanomaistakin hävettävämmällä tavalla?

Kun sorruit käyttämään "Anttilan hintaa" jonkinlaisena muka todistusvoimaisena argumenttina omalle asiallesi, kenties minun pitäisi sitten ilmoittaa myyväni PS3-yhteensopivia kiintolevyjä varsin mojovaan hintaan kaikille halukkaille, josta vääjäämättömästi seuraisi PS3-kiintolevyjen keskihinnan hulppea huipentuminen lukemaan, joka sijoittuu melkoisestikin tuota mainitsemaasi summaa korkeammalle tasolle.

Korkeammasta tasosta puheen ollen yritän kuitenkin ainakin omasta puolestani pyrkiä siihen, enkä sorru argumentaatiossani tuon kaltaiseen hölmöilyyn. Sen sijaan tyydyn paistattelemaan oikean osuneen konsolivalinnan mukanaan tuomassa lämpimässä onnistumisen tunteessa. Epäitsekäs hyväntekijäpersoonani on lisäksi niin antelias, että pyynnöstä tarjoudun kyllä kertomaan, miten niin sinä kuin kaikki muutkin lukijamme voivat saavuttaa samankaltaisen elämässään onnistumisen autereisen olotilan. Valitse sinäkin Term0z voittajan puoli! Voin kertoa että se on hieno tunne.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Xbugs sanoi:
blaa blaa blaa


MBnetin mukaan keskihinta kiintolevylle näyttäisi olevan 169, joten jos se mielestäsi on halpaa niin ei voi mitään, lähde luulisi kelpaavan sinullekin.
Jos oikeasti ei ollut mitään pointtia vastata viestiini, joka olisi kumonnut faktan, että XO:n kiintolevyt ovat tuntuvasti kalliimpia kuin plösöön liitettävät niin miksi vaivautua?
Ja "voittajan" puoli on tullut koettua, ei mitenkään maailmaani järisyttänyt. Nyt olen varsin tyytyväinen Plösööni. Kiitos kysymästä
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

TeRm0z sanoi:
Jos oikeasti ei ollut mitään pointtia vastata viestiini, joka olisi kumonnut faktan, että XO:n kiintolevyt ovat tuntuvasti kalliimpia kuin plösöön liitettävät niin miksi vaivautua?

Sanoi hän juuri itse vastattuaan viestiini ilman mitään pointtia, joka olisi kumonnut sen faktan, että PS3-kiintolevyt ovat omansa ja sitä seuraavan konsolisukupolven laitteista hankalimmin irroitettavia...

No ehkä se oppi menee perille näin jälkikäteisestikin, tai näin ainakin sopii toivoa. ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Xbugs sanoi:
Sanoi hän juuri itse vastattuaan viestiini ilman mitään pointtia, joka olisi kumonnut sen faktan, että PS3-kiintolevyt ovat omansa ja sitä seuraavan konsolisukupolven laitteista hankalimmin irroitettavia...

No ehkä se oppi menee perille näin jälkikäteisestikin, tai näin ainakin sopii toivoa. ;)

Joo, ja samoin myös ps3n ohjaimen akku on naurettavan vaikea irroittaa, mikä myös tekee 360-vaihtoehdosta huomattavasti paremman. Varsinkin nopean latauksen ja pitkän keston takia. Eiku...:rolleyes:

Voitaisiinko kuitenkin olla yhdessä sitä mieltä että vaikka Boksin kiintolevyn saa nopeasti vaihdettua on niiden hinnoittelu, kuten muidenkin 360-lisähärpäkkeiden, kohtuullisen syvältä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Minkä virallisen Sonyn, Mikin tai Nipan lisähärpäkkeen hinnoittelu on KOSKAAN ollut inhimillistä ?

Aivan. (PS3:een käy muiden valmistajien kovot, joten ei siitä enempää)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Xbugs sanoi:
No ehkä se oppi menee perille näin jälkikäteisestikin, tai näin ainakin sopii toivoa. ;)
No ehkä ensikerralla se ruuvarikin pysyy jo käsissä...eihän sitä kaikkea voi heti osata :rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Muistakaa kovon vaihtajat, ettei Sonyn takuu ole voimassa jos kovo hajoaa ja hajottaa PS3:n samalla. Vaihtaminen ei itse takuuta riko, mutta kovon vaihto on käyttäjän omalla vastuulla.

Eli välttäkää Matroxeja, siikakeittimiä. Ostakaa hyvä kovo siihen PS3:n.

Muuten "Ultimate" XO:ssa huhutaan olevan 320gb kovo. Ei Sony voi odottaa ihmisten vaihtavan itse kovoa suuremmaksi vaan kyllä tuolla hinnalla todellakin saisi odottaa, että kaikki on valmiina.

Ihailtavan helppo tuo kovo on vaihtaa PS3:ssa jos se osaa tai uskaltaa tehdä.

Lisävarusteet on ne joilla tehdään sitä "lisärahoitusta". Valmistuskustannukset eivät ole korkeat, mutta pakkohan sitä on lisää rahaa saada jostakin.

Itse muuten ihmettelen miten hyvin MS on saanut pidettyä tuon kovonsa suojattuna eikä siihen ole vieläkään tullut kovinkaan luotettavia modauksia joilla saisi normi kovot toimimaan. Ensimmäinen xbox oli suorastaan ihailtavan helppo "modata".
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
Muistakaa kovon vaihtajat, ettei Sonyn takuu ole voimassa jos kovo hajoaa ja hajottaa PS3:n samalla. Vaihtaminen ei itse takuuta riko, mutta kovon vaihto on käyttäjän omalla vastuulla.

Onkos näin joskus käynyt jollekkin? Itse en ole kuullut ikinä mitään sen kaltaista, että kovalevy hajottaisi itse emokoneen. Oli kyseessä sitten tietokone tai pelikonsoli. Onko se ylipäätään edes mahdollista. :o
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
Itse muuten ihmettelen miten hyvin MS on saanut pidettyä tuon kovonsa suojattuna eikä siihen ole vieläkään tullut kovinkaan luotettavia modauksia joilla saisi normi kovot toimimaan. Ensimmäinen xbox oli suorastaan ihailtavan helppo "modata".

MS:llä on pitkät perinteet epäyhteensopivan suljetun teknologian kehittämisestä, kilpailevien ratkaisuiden estämisessä ja rajapintojen dokumentoimattomuudessa. Heidän mottonaan lienee "Onhan tästä standardi, mutta me tehdään se kuitenkin näin", jota IBM käytti vielä 90-luvun alussa.

Weldomite sanoi:
Muistakaa kovon vaihtajat, ettei Sonyn takuu ole voimassa jos kovo hajoaa ja hajottaa PS3:n samalla. Vaihtaminen ei itse takuuta riko, mutta kovon vaihto on käyttäjän omalla vastuulla.

Takuuehdoissa ei varsinaisesti näin sanota, mutta tosin pykälää jossa todetaan, että "takuuseen ei voi vedota jos syynä on... hyväksymätön lisävaruste tai käyttäjän tuotteeseen tekemät muutokset" voi tulkita näin. Tosin, kun laitteen mukana erikseen toimitetaan ohje, jossa kerrotaan miten levyn voi vaihtaa tarkoittaa se käytännössä sitä, että takuu on voimassa riippumatta siitä onko levy vaihdettu vai ei, hajosi PS3 levyn tai jonkun muun takia. Vaihdetun levyn hajoamista takuu ei tietystikään kata.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

gifu sanoi:
Onkos näin joskus käynyt jollekkin? Itse en ole kuullut ikinä mitään sen kaltaista, että kovalevy hajottaisi itse emokoneen. Oli kyseessä sitten tietokone tai pelikonsoli. Onko se ylipäätään edes mahdollista. :o

Itseltäni on esim. kovot syttyneet tuleen, hajottaneet emolevyn. Sen tiedän, että tekniikan kanssa kaikki on mahdollista.

Itse olen nykyisin äärimmäisen vainoharhainen. Vanhassa kämpässä sähköpiikit hajottivat TV:n, mikroaaltouunin, pari tusinaa lamppuja ja antoi sähkömiehelle kunnon tällin.

Muuten sanokaas miten MS estää kovalevyn vapaan vaihdon? Onko ne kovot tehty ihan XO:ta varten mikä selittäisi suhteellisen kovan hinnan? Kuitenkin eikös ne ole normaaleja Sata-liitennäisiä 2.5"?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

hartzu sanoi:
MS:llä on pitkät perinteet epäyhteensopivan suljetun teknologian kehittämisestä, kilpailevien ratkaisuiden estämisessä ja rajapintojen dokumentoimattomuudessa. Heidän mottonaan lienee "Onhan tästä standardi, mutta me tehdään se kuitenkin näin", jota IBM käytti vielä 90-luvun alussa.
Ei jumankauta. Olisiko MS:llä kuitenkin ihan järkevä syy estää konsolinsa modailu?

Eipä tietenkään, sehän on MS. Root of all evil. Kiusallaan tekivät kräkkeripoikien touhut vaikiaksi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

MrPako sanoi:
No ehkä ensikerralla se ruuvarikin pysyy jo käsissä...

Löytyihän plösöleiristä vielä joku, joka harhautui tarttumaan tuohonkin syöttiin, vaikka epäilin sen käyneen jo aivan liian vanhaksi. :D Mutta kun nyt kerran otit asian puheeksi, alkuperäisen viittauksen ja sisälukutaidon avulla selviää, että PS3-kiintolevyn kelkkaan kiinnittävät ristipääruuvit on valmistettu niin pehmeästä materiaalista, että ilman juuri oikean kokoista ruuviavainta kiinnityskappaleiden kannat uraantuvat lähes käyttökelvottomiksi. (Sellaista se on kun säästetään väärässä paikassa ja käytetään heikkotasoisia materiaaleja...) Mitä ruuvauskokemukseen tulee, sellaista löytyy itseltäni kyllä aivan kohtalaisesti, kuten juuri sait huomata.

Weldomite sanoi:
Itse muuten ihmettelen miten hyvin MS on saanut pidettyä tuon kovonsa suojattuna eikä siihen ole vieläkään tullut kovinkaan luotettavia modauksia joilla saisi normi kovot toimimaan.

Onhan XO:n kiintolevy vapautettu jo jonkin aikaa sitten, ja konsoliin voi vaihtaa PC-kauppiaalta ostetun tarvikekiintolevyn. Yhteensopivien mallien valikoima on vain ikävän rajoitettu. Tässä valmis työkalu hommaan:

http://www.xbox-scene.com/xbox360-tools/HDDHackr.php

Halutessaan kiintolevyn voi modata myös XO:n sisäiseksi:

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=585414&st=0

Tuolloin tietysti menettää mahdollisuuden hotswapata kiintolevy lennosta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Xbugs sanoi:
Onhan XO:n kiintolevy vapautettu jo jonkin aikaa sitten, ja konsoliin voi vaihtaa PC-kauppiaalta ostetun tarvikekiintolevyn. Yhteensopivien mallien valikoima on vain ikävän rajoitettu. Tässä valmis työkalu hommaan:
http://www.xbox-scene.com/xbox360-tools/HDDHackr.php
Mutta eikös tuossa ollut se puute, että vain 20 ja 120gb kovot käyvät? Eli ei saa vapaasti pistää mitään 500gb kiekkoa siihen? Tai näin minä sen oletin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
Mutta eikös tuossa ollut se puute, että vain 20 ja 120gb kovot käyvät? Eli ei saa vapaasti pistää mitään 500gb kiekkoa siihen? Tai näin minä sen oletin.

Tuollainen ikävä rajoitus siinä kyllä on, ja toistaiseksi sitä ei ole voitu kiertää, koska myös kiintolevyn fyysinen rakenne (kuten levypintojen määrä) on kiinteästi määritetty laitteen kryptatussa tarkistussummassa. Se etu tuosta hackista kuitenkin on, että ei tarvitse maksaa kovalevystä MS:n rokottamaa hintaa, joka tunnetusti on kaikkien konsolivalmistajien virallisten lisälaitteiden tapaan pahasti yläkanttiin hintalaputettu.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Ei jumankauta. Olisiko MS:llä kuitenkin ihan järkevä syy estää konsolinsa modailu?

Kuluttajan kannalta ei, omalta kannaltaan tietysti on, koska voi rahastaa ylihinnoitelluilla lisävarusteilla.

Eipä tietenkään, sehän on MS. Root of all evil. Kiusallaan tekivät kräkkeripoikien touhut vaikiaksi.

Nimenomaan. Hienoa, että ymmärsit asian itsekin ;) Voisiko jollakulla on muitakin motiiveja isompaan kovalevyyn, kuin pelien kopiointi? Pelkkä isompi ei levy ei taida mahdollistaa ISO-imagejen latausta boksillakaan?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Xbugs sanoi:
(Sellaista se on kun säästetään väärässä paikassa ja käytetään heikkotasoisia materiaaleja...)
Eihän se Sony voinut tietää minkä kokoinen meisseli sulla on.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

MrPako sanoi:
Eihän se Sony voinut tietää minkä kokoinen meisseli sulla on.
Mutta Sony saattoi tietää, ettei tiedä millainen meisseli käyttäjällä on. Tämän huomioonottaen he olisivat voineet vaikka 1) tehdä ruuveista sellaiset, että ne kestävät avaamisen muillakin kuin juuri tietynlaisella meisselillä, tahikka 2) sujauttaa pakkaukseen sopivan meisselin. Miltäs kuulostaisi?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Xbugs sanoi:
PS3-kiintolevyn kelkkaan kiinnittävät ristipääruuvit on valmistettu niin pehmeästä materiaalista, että ilman juuri oikean kokoista ruuviavainta kiinnityskappaleiden kannat uraantuvat lähes käyttökelvottomiksi. (Sellaista se on kun säästetään väärässä paikassa ja käytetään heikkotasoisia materiaaleja...) Mitä ruuvauskokemukseen tulee, sellaista löytyy itseltäni kyllä aivan kohtalaisesti, kuten juuri sait huomata.

Joo tuo on huomattu ikävä kyllä. Korvasin ruuvit muilla koska viimeiset joutui aukaisemaan pihdeillä.

Itse tässä odottelen tuota Ultimate versiota, eli mikäli huhut pitää paikkansa se on ostoslistalla
- 65 viivaleveys CPU ja GPU?
- 320 GB Kiintolevy
- HD DVD-asema sisäisenä
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Sinänsä ihmetyttää myös tämä väittely tuosta Devil May Cryn asentamisesta kovalevylle. Ei kuitenkaan taideta tietää olisiko siitä vaikka jotain hyötyä kyseisen version eduksi?

PS3-versiossa ei ole latausaikoja lainkaan.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom