Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Missäköhän on sanottu, ettei PS3:lle voisi asentaa ohjelmia?

Kutaragin sanoin:
"The HDD is not the only element which gives the PS3 its computer nature. Everything has been planned and designed so it will become a computer. The previous PlayStation had a memory slot as its unique interface. In contrast, the PS3 features PC standard interfaces. Because they are standard, they are open.

"We put up no restrictions. Because it is a computer, it can interact with anything, freely.
http://www.neoseeker.com/news/story/5830/

Kyllä tuosta voisi aika helposti saada käsityksen, että niitä ohjelmia jne sinne koneelle olisi ikäänkuin tarkoituskin asentaa..
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

BadMF sanoi:
Kutaragin sanoin:
"The HDD is not the only element which gives the PS3 its computer nature. Everything has been planned and designed so it will become a computer. The previous PlayStation had a memory slot as its unique interface. In contrast, the PS3 features PC standard interfaces. Because they are standard, they are open.

"We put up no restrictions. Because it is a computer, it can interact with anything, freely.
http://www.neoseeker.com/news/story/5830/

Kyllä tuosta voisi aika helposti saada käsityksen, että niitä ohjelmia jne sinne koneelle olisi ikäänkuin tarkoituskin asentaa..
Kutaragin puheista nyt saattaa saada vähän kaikennäköistä käsitystä. Lopullinen päätelmä taitaa riippua lähinnä tähtien asennosta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

BadMF sanoi:
meinaavat saada vielä sisuskalutkin koneen sisälle!

Eivät tosin niiden alun perin mainostettujen kuorien sisälle, minkä jokainen voi todeta ihan omin simmuin vertailemalla viimevuotisia ja tämänvuotisia promokuvia... :rolleyes: Huhu piti siis paikkansa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

uskoisin että jälleen kerran voittajaa ei ole ja ainoat ketkä asiasta nahistelee tai välittää ovat pelaajat itse, kaikki konsolit elää aikansa ja tekevät tilaa "uuden uuden sukupolven" koneille sitten muutaman vuoden sisään.
ja siinä mielessä aika sama minulle mikä alusta, sillä jos peli on huono on se huono konsolista riippumatta ja toisinpäin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

MrLuckarin sanoi:
ja siinä mielessä aika sama minulle mikä alusta, sillä jos peli on huono on se huono konsolista riippumatta ja toisinpäin.

Ei se nyt ihan näin kuitenkaan ole. "Saman pelin" tekee eri alustoille jopa eri studiot, jotka toki toimivat saman nimen alla, mutta ovat hyvinkin itsenäisiä. Mielummin näkisi vain yksinoikeuksia, joissa pelintekijät olisivat ihan oikeasti revittäneet rautaa viimeisen päälle. Ei mitään kompromisseja, joissa alku on lähtenyt ehkä heikoimmasta ja se näkyy ikävästi myös raudaltaan paljon paremmassa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

-mic- sanoi:
Itte ku luulin että tää on konsolisota.
Jos on hirveen herkkänahkainen PS3:n arvostelun suhteen, kannattaa
varmaan pysyä sitten PS3 alueen puolella?
:confused:

Konsolisota-alue voi olla parhaimmillaan mitä herkullisin, mutta jos siellä ei sallita vapaata aatteen paloa tai jos sielllä mennään vain typerien linkkien tarjoamiseen - ollaan pahasti hakoteillä. Mielummin monta riviä tulista tekstiä, joka ei välttämättä kestä tarkempaa tarkistelua, kuin typerää kirjoittajaan menevää henkilökohtaista morkkaamista.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
Konsolisota-alue voi olla parhaimmillaan mitä herkullisin, mutta jos siellä ei sallita vapaata aatteen paloa tai jos sielllä mennään vain typerien linkkien tarjoamiseen - ollaan pahasti hakoteillä. Mielummin monta riviä tulista tekstiä, joka ei välttämättä kestä tarkempaa tarkistelua, kuin typerää kirjoittajaan menevää henkilökohtaista morkkaamista.
Itte taas kuvittelisin, että täälä voi postailla myös sellasia hieman kieliposkessa linkkejä
ja vinoiluita "vihollisen" konsoleista. Ei kaiken tarvitse aina olla niin hemmetin vakavaa..
Henkilökohtaisuuksiin menemisestä ja trollaamisesta olen samaa mieltä, ja osaksi sen
vuoksi tunsin tarvetta avautua.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

-mic- sanoi:
Itte taas kuvittelisin, että täälä voi postailla myös sellasia hieman kieliposkessa linkkejä ja vinoiluita "vihollisen" konsoleista. Ei kaiken tarvitse aina olla niin hemmetin vakavaa..

Micin tilauksesta:

MSXboxWorld on luonut katsauksen Kolmospossun tähän asti paljastuneisiin teknisiin ongelmiin, ja kuten arvata saattaa, kuva ei ole kovinkaan ruusuinen:

So, what are the issues some developers are having with the hardware? Well reports have been abound that the PS3 is having problems with slowdown with this being linked to the number of objects and effects being displayed at any given time. With next generation graphical effects and techniques such as HDR lighting, HD resolutions, shadows, antialiasing, parallax mapping, and even normal mapping which thus far have posed no problems for the Xbox 360 the PS3 seems to be having many issues with these. Coding these effects into games is what is expected from developers to be incorporated within next generation titles and the assumption is made that the PS3 will be able to handle these effectively; however reports surfacing and received by us are indicating that the PS3 suffers immeasurable slowdown and unsteady frame rates which are not a result of poor coding but in fact the fault of the PS3 architecture and Nvidia graphics processor.

It's widely reported amongst those who have had hands on experience with both the Xbox 360 and PS3 that the Xbox 360's graphics processing ability is superior to that of the PS3 and it appears that there may be some issues here. Some have gone as far as estimating that the PS3's graphics processing ability is about 75-85% of the Xbo 360's. However the validity of the claims is questionable since there are simply too many variables to consider. On the surface it would look like ATI's Unified Shader Architecture which is used in the Xbox 360 is paying dividends and allowing developers to get the required results from the system.

Looking at programming for the PS3 and on the general processing side of things it has the multiple processors which according to a few reports are a pain to work with in general. On paper the PS3 has a massive amount of power available, but in reality this is proving difficult to hook into and a lot of the raw power is simply unusable. As always its clear that once developers become more accustomed to using the PS3 and the development tools/profilers improve then better results will be accomplished. However the same can be said for those developers working with the Xbox 360. Its a learning process which hasnt been aided by the fact that many development teams received their PS3 final dev kits late and doesnt bode well especially when big name companies are also reported to be having the same problems with the PS3 with Sony engineers being unable to resolve the extensive list of the problems developers are experiencing. We are now hearing insider reports which go as far as claiming that a tried and proven game engine and graphical techniques used within a game currently available for the Xbox 360 is unable to sustain performance on the PS3.

http://www.msxbox-world.com/xbox/features/article/179/PS3-Hardware-issues-Teething-troubles-or-a-deeper-problem?.html
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

BadMF sanoi:
...ja meinaavat saada vielä sisuskalutkin koneen sisälle!

Kyllähän ne mahtuu, kun suunnitellaan isompi kotelo:D

Tuon MSXboxWorldin jutun voisi tiivistää toteamalla PS3:n näytönohjaimen torsoksi. Cellissä on potkua (vaikka senkin alunperin piti pyöriä 3,2-4,7 GHz), mutta näytönohjain toimii pullonkaulana.

Kutaragi nyökkäilee jo laitepulalle:

http://www.news4gamers.com/industrynews/News-2237.aspx
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

PingKing sanoi:
Tuon MSXboxWorldin jutun voisi tiivistää toteamalla PS3:n näytönohjaimen torsoksi. Cellissä on potkua (vaikka senkin alunperin piti pyöriä 3,2-4,7 GHz), mutta näytönohjain toimii pullonkaulana.

Mielestäni sen voisi tiivistää paremminkin. Esimerkiksi niin että joidenkin kuulopuheiden perusteella voi olla että PS3n näytönohjain on jollain osa-alueilla tehottomampi kuin XbOn. Onko tämä artikkeli uskottava koska:

A. Siinä on perustelut
B. Se ei ole Microsoftin fanisivustolla
C. Artikkelissa on lähteitä
D. Ei mikään ylläolevista

Vastaus:
D. Ei mikään ylläolevista sillä artikkelilla ei ole tippaakaan uskottavuutta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

keiu sanoi:
D. Ei mikään ylläolevista sillä artikkelilla ei ole tippaakaan uskottavuutta.

Törkeän yksisilmäistä fanipojitusta - tuohon monivalintatehtävään antamasi vastauksen osoittaa kiistattomasti täysin virheelliseksi jo MSXboxworldin artikkelin ihka ensimmäinen sana!

Artikkeli siis todellakin sisältää lähteen, ja vielä paljon parempaakin: nostolaitteiston ja lähteen likaantumisen estävän suojamuurin!!!1

(Täten on siis todistettu, että riittävän ankara peliasemafanitus saattaa aiheuttaa tilanteen, jossa PS:n (vai oliko se BS:n?) kaikkinaisen erinomaisuuden kyseenalaistavaa artikkelia ei onnistuta lukemaan edes ensimmäiseen sanaan saakka ennen kuin päälle kytkeytyvät kaikki omien ennakkoluulojen vastaiset faktat pois tajunnasta sulkevat defenssimekanismit...)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Törkeästä fanipojituksesta huolimatta on aika jatkaa Konsolisodan pyhän tehtävän toteuttamista. Puolueellisuussyytöksiltä välttyäkseni poimin seuraavan raadin käsittelyyn alistamani tiedonmurun PS3Station.comista, mikä varmistaa tietolähteen ehdottoman puolueettomuuden.

Hideo Kojima on jälleen avannut sanaisen arkkunsa sarastavan konsolisukupolven paremmuusväittelyn käyttöön. Viime vuonna Hideo vertaili kilvoittelevia konsoleita gastronomian termein. Nyt pelisuunnittelija on ottanut askeleen lähemmäksi mediateollisuutta ja vertailee kolmen kotikonsolin antia erilaisiin tapoihin katsella elokuvia:

Now, the PlayStation 3 is like a movie theater for people who want to see this movie on the big screen with THX and 5.1 audio, even if they have to pay a high price. The XBox 360 is DVD. Basically, you don't know what movie you want to see, so you go to the store and see if you can pick up a good one. The Wii is like a TV for when you're home and you don't know what you want to watch but you [want to] have that variety.

http://www.ps3station.com/139/hideo_kojima_playstation_3_is_like_a_movie_theater_xbox_360_is_dvd_wii_is_a_tv_.htm

Enää tehtäväksi jää siis näiden jumalaista totuutta edustavien mietteiden konkretisoiminen kansankielelle. Kojima ilmeisestikin tietää tulevista konsoleista jotakin sellaista, mitä me emme vielä tiedä. Mitä salattuja totuuksia saattaakaan siis kätkeytyä mystiseen elokuvateatterivertaukseen?

  • Aina ennen PS3-pelin pelaamista joutuu katselemaan 15 minuuttia mainoksia?
  • PS3-verkkopelit joutuu jakamaan sellaisten ääliöiden kanssa, jotka saattavat kesken kiivaimpien tapahtumien puhjeta puhumaan kännykkään, heittelemään popcornia tai katoamaan vessaan?
  • Mediakorporaatiot jaksavat muistuttaa ennen pelin alkamista, että pelin tapahtumien tallentaminen on rikos ja terrorismia ja kehottaa muita osallistujia ilmiantamaan tällaiseen toimintaan syyllistyvät kanssakokijat?
  • PS3-pelit etenevät ennalta suunniteltuja kapeita ratakiskoja, ja maksavien asiakkaiden tehtäväksi jää tyytyä seuraamaan ennaltamäärättyjä tapahtumia?
  • Mediakokemusten hintaa nostellaan sen suuremmitta selittelyittä kymmenisenkin prosenttia vuodessa, vaikka rahoilleen ei saa piiruakaan parempaa vastinetta kuin ennenkään?
  • Mediakokemusten tuottaminen ja levittäminen jää entistä harvempien ja suurempien korporaatioiden varaan, eikä pikkutekijöillä ole enää kummoisiakaan mahdollisuuksia saada jalansijaa markkinoilta?
  • Hollywood-tyyli muuttuu lisenssiroskan tunnusmerkistä liki kaikkeen PS3-tarjontaan liittyväksi kiroukseksi?
  • Pelaamisen ohessa naposteleminen ei ole sallittua omin eväin, vaan mässyt ja kostukkeet joutuu ostamaan peliä levittävältä suuryhtiöltä?

Toden totta, mikäli nämä meille annetut viisauden sanat pitävät paikkansa, Sony todellakin on onnistunut muuttamaan pelaamiskokemusta syvemmin kuin Nintendo konsaan.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom