Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ohjaimet, jopa Wiin, ovat liian hankalia Peter Moorelle: http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=view&id=3255&Itemid=2

Tää on niitä kitinöitä, mitä ei aina jaksa tajuta; vaikka ohjaimessa on nappuloita paljon, ei niitä kaikkia käytetä läheskään kaikissa peleissä hyväkseen, vaan tarpeen mukaan.
Kaipa SOCOMistakin saisi kivan kahden nappulan räiskinnän, mutta en usko, että pelisarja olisi saavuttanut nykyistä suosiota yksinkertaisimmilla kontrolleilla. Kaikki pelit eivät vaan ole kaikille.
Toinen hyvä esimerkki on PES. Tässäkin taitaa olla kaikki nappulat käytössä, mutta jo muutaman hanskaamalla voi kokea peli-iloa kaveriporukassa.
Ja sitten on tietysti vuosituhannen paras tasohyppely eli LocoRoco; kolmella napulalla on saatu aikaan peli jota on aina helppo ja hauska pelata, mutta täydellinen hallinta kysyy jo taitoja.

Siitä olen Mooren tyttären kanssa samaa mieltä, että liipaisimet varsinkin autopeleissä ovat perversio. Kaipa niillä on jotain käyttöä Doomin jälkeen paikallaan junnanneissa FPS-räiskinnöissä. ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliverin pitää selvästi päästä kokemaan XBOX360:n Table Tenniksen näppäinhelvetti. Siinä alkaa jo sormet loppumaan kesken :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ovathan nuo aikaisemmatkin tennispelit tarjonneet melkoista haastetta jopa hanuristille. Niissäkin tosin peruspallottelun oppii nopeasti, mutta sen kaikkien erilaisten lyöntien sekamelskan hallinta vie aikaa.
Eihän tuossakaan vikana ole ohjaimen nappuloiden määrä, mutta jos peliin halutaan mahdollisimman paljon oikeankin tennispelaajan valittavana olevia lyöntejä, tarvitaan myös paljon nappuloita. Nähtäväksi jää, mitä Wiimote tarjoaa tällä saralla.

Mutta oikeesti, mitä siitäkin tulisi, jos kaikkien pelien kontrollien pitäisi olla nopeasti sisäistettäviä? Pitäiskö lisäksi Jerry Bruckheimerin tuottaa kaikki maailman elokuvat, että hitaammatkin pysyvät juonessa mukana?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kaikkien pelien pitää olla sellaisia, että joku voi siitä valittaa.


Koska aina löytyy joku, joka valittaa että peli on liian monimutkainen.
Ja aina löytyy joku, joka valittaa että peli on liian helppo.


Suuressa osassa todella vanhoista peleistä oli sentään vain yksi moodi: liian vaikea. Ja silti toimintonappuloita oli vain yksi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Merri sanoi:
Suuressa osassa todella vanhoista peleistä oli sentään vain yksi moodi: liian vaikea. Ja silti toimintonappuloita oli vain yksi.

Oi niitä aikoja..:o
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zanis Dust sanoi:
Oi niitä aikoja..:o

Ja silti niitä jaksoi tahkota 5 kertaa pidempään kun nykyisiä pelejä. Voi olenkohan se minä, joka on muuttunut?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

phl sanoi:
Ja silti niitä jaksoi tahkota 5 kertaa pidempään kun nykyisiä pelejä. Voi olenkohan se minä, joka on muuttunut?

Itse olen viime aikoina useasti miettinyt ihan samaa, sillä pitkään aikaan en ole enää törmännyt peliin, joka herättäisi jonkinlaista pakkopeluureaktiota. Kun ostin X360:n ainoa peli, jota olen jaksanut pelailla, on PGR3 ja sitäkin viime aikoina lähinnä kaksinpeleinä Reptailin kanssa. DS:n Mario Kartia ja Castlevaniaa tuli jonkin verran pelailtua. Cube puolestaan on kerännyt pölyä sen jälkeen, kun lopetin Metroid Prime 2:n pelaamisen. Vaikka X360:n julkaisupelejä hehkutettiin kaikkien aikojen parhaina, olen lähinnä vain tuijotellut konsolia ja miettinyt, että olisihan tuolla kiva pelata, jos vain olisi jotakin pelattavaa. Pelejä kylläkin löytyy tuollekin laitteelle 12 + vanhan boxin parikymmentä peliä. Haloa tulee silloin tällöin pelattua. Vaikka olen vanha Perfect Dark-veteraani, jolla kertyi ensimmäisessä PD:ssä peliaikaa muutama 100 tuntia, edes PDZ ei ole jaksanut kauheasti kiinnostaa. Ehkä tuo ikä alkaa painaa tai sitten syypää on kiinnostukseni henkistä kasvua kohtaan. :rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kyllähän se ikä yleensä vaikuttaa ja tietty sekin että kuinka kauan on pelannut.
Itse aloitin pelaamisen jo Megadrivellä ja Saturnillakin pelasin.
Sen jälkeen pidin sitten useamman vuoden tauon ja ostin Xbox:n ja nyt omistan Xbox360 ja olen todella tyytyväinen nykyisiin peleihin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Coca Cola light sanoi:
Kyllähän se ikä yleensä vaikuttaa ja tietty sekin että kuinka kauan on pelannut.
Itse aloitin pelaamisen jo Megadrivellä ja Saturnillakin pelasin.
Sen jälkeen pidin sitten useamman vuoden tauon ja ostin Xbox:n ja nyt omistan Xbox360 ja olen todella tyytyväinen nykyisiin peleihin.

Tuo voi hyvinkin olla totta, sillä onhan tässä jo 20 vuotta tullut pelailtua, ihan Nes- ja C64-ajoista lähtien. Itse kyllä olen huomannut sen, että kaipaan pelimekaniikaltaan yksinkertaisempia pelejä. Nykyään ohjaimissa alkaa olla liikaa nappeja, varsinkin kun joka pelissä pitäisi muistaa erikseen mitä tapahtuu mistäkin napista. Olen päättänyt, että Wii jää viimeiseksi konsolikseni kunhan ilmestyy, sen jälkeen täytynee keksiä jokin uusi harrastus tilalle.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zanis Dust sanoi:
Nykyään ohjaimissa alkaa olla liikaa nappeja, varsinkin kun joka pelissä pitäisi muistaa erikseen mitä tapahtuu mistäkin napista.
Ei, ei, ei ja ei.
Ohjaimissa on paljon nappeja, kun pelaajat ovat olleet jatkuvasti vaatimassa, että peleissä pitäisi pystyä tekemään sitä, tätä, tota ja kaikkea muuta. Tämä vaatii tukea myös ohjaimelta eli yleensä vähintään tarpeeksi nappuloita.
Eri pelien kontrollien muistaminen on kieltämättä "haastavaa" ja sen vuoksi olisikin toivottavaa, että useammassa pelissä niitä voisi muokata enemmän mieleisekseen ja sellaisiksi mihin on tottunut.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
olisikin toivottavaa, että useammassa pelissä kontrolleja voisi muokata enemmän mieleisekseen ja sellaisiksi mihin on tottunut.
Aijai, parhaana esimerkkinä TimeSplitters. Siinä jos jossain saa sijoitettua maukkaasti nappulat. Mikä tahansa namiska mihin tahansa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Omasta mielestäni ohjaimet eivät todellakaan ole liian monimutkaisia ja liipaisimet tosiaa on oltava ohjaimessa koska autopelejen pelaaminen ei tunnu lähellekkään samalta ilman niitä.

Tärinät on myös oltava.

Tietty ohjain voi olla huono kuten esim. Ps2:sen ohjain mutta ei sekään mikään monimutkainen ollut.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Itsellänikään ei ole ollut mitään ongelmaa nappuloiden määrän kanssa. Nykyisistä ohjaimista kyllä cuben padi lepää kourassa luonnollisimmin joskin taas liipasimet on aika haitarista xboxin ohjaimeen verrattuna.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cuben ohjain on hyvä, mutta siinä on yksi iso puute; nappuloiden vähäinen määrä. Seikkailupeleihin se on kyllä omasta mielestä kaikkein paras.

EDIT: Ettei nyt täysin offtopikkiin mene: Luulenpa että koneen mukana tuleva ohjain ei voita konsolisotaa. Aika epätodennäköistä on myös se, että se aiheuttaisi tappion.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Sivusto ei suostunut avautumaan mulle, mutta aika hieno homma jos oikeasti saavat hinnan noin alas näin nopeasti. Aika uskomattomalta tuntuu, mutta mistäs sitä tietää.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Sivusto ei suostunut avautumaan mulle, mutta aika hieno homma jos oikeasti saavat hinnan noin alas näin nopeasti. Aika uskomattomalta tuntuu, mutta mistäs sitä tietää.

Varmasti tuo hintaratkaisu kompensoi HD-DVD-aseman markkinoille tuloa. PS3-julkaisun aikoihin saadaan todennäköisesti vielä Forza 2, Alan Wake ja Gearsof War julkaistua, joten ihan mukava "holiday-season" kalalle tulossa. :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ei kai Forza ja Wake tule vielä silloin?

Prklö kaikki kesätyörahat menee yhessä kuukaudessa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jos XbOn tosiaan saisi puolella PS3n hinnasta niin en kyllä tajua miksi kukaan haluaisi maksaa siitä PS3sta julkaisussa. PS3 ja yksi peli vs. XbO ja... 6 peliä? Tai varmaan 10 koska siihen mennessä on jo vanhempien pelien hinnat pudonneet. Hullua.

Jos siis ylipäätänsä tahtoo jonkin 600 iskeä kerralla tiskiin.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom