Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

On se konsolipelaajien elämä nykyään helppoa, kun enää ei fanipoikienkaan tarvitse itse vaivautua käymään konsolisotaa. Konsolifirmojen edustajat käyvät sitä asiakkaiden puolesta:

Speaking to PlayStation Magazine, in an avalanche of irony so heavy it's a surprise the weight of his words didn't squash the poor guy flat, Hirai winged, "Every time we go down a path, we look behind and [Microsoft is] right there - we just can't shake these guys. I wish that they would come up with some strategies of their own, but they seem to be going down the path of everything we do. If you look at their strategy in other business areas as well, they tend to do that."

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=142154
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

MS:n puolustukseksi täytyy sanoa, että on niillä ainakin Live. Se ei nyt kai ainakaan ollut Sonyn keksintö. Muuhun en sitten kommentoikaan. Kuka matki ja keneltä? Eikös japanialaisista ole heitetty jo pitkään sitä herjaa, että he ovat kansa, jolla on viidenkymmenen vuoden kokemus toisten ideoiden varastamisesta ja myymisestä takaisin ideoille? :rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Eikös japanialaisista ole heitetty jo pitkään sitä herjaa, että he ovat kansa, jolla on viidenkymmenen vuoden kokemus toisten ideoiden varastamisesta ja myymisestä takaisin ideoille? :rolleyes:

Tämähän on japanilaisen talouden perusta. Sonylle kuuluu sitäpaitsi kunnia koko konseptin kehittämisestä. Taitaa olla Sony se viimeinen firma kuka voi ketään kritisoida matkimisesta :o
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kulttuurisesti katsottuna japanilaiset ottavat vaikutteita ulkomailta, mutta tekevät tästä lähes aina tavalla tai toisella omaansa. Luonnollisesti tämä heijastuu myös yrityskulttuurissa, otetaan muualta ja tehdään siitä oma juttu. Syvemmin ei tuota ole tullut tutkittua, lopulta sitä tuntee aika vähän japanilaisfirmoja edes nimeltä, saati sitten niiden toimintaperiaatteita tai muuta olennaista.

Onneksi seassa on myös näitä "laatupoikkeuksia", esim. Nintendo ja Ghibli, jotka molemmat osaavat tuottaa vuodesta toiseen hyvin laadukasta sisältöä omilla aloillaan ja joilta tulee vain vähän keskinkertaista, heikkoa ei kait ollenkaan. Toisaalta myös Nintendo otti DS Liten myötä selvää copypastea Applelta, mutta jostakin syystä laitteesta hehkuu siitäkin huolimatta selvästi esiin se, että se on japanilainen. Sitten kun vielä osaisi perustella mistä se johtuu; todennäköisesti se liittyy johonkin designratkaisuun. Ehkäpä siihen, että Japanissa esimerkiksi talot rakennetaan erittäin tarkasti, millilleen kohdilleen. Ja niin hölmöltä kuin se kuulostaakin, talon suunnittelu alkaa siitä kun tiedetään, minkä kokoiset ovet taloon on tulossa. Jos sitten Litessä on noudatettu tätä samaa linjaa, eli laitettiin ensin tärkeimmät asiat kohdalleen ja mitoitettiin loput sitten näiden mukaan. Alkuperäinen DS oli tyylillisesti ennemminkin mallia "tehdään jotakin hyvin toimivaa" kuin "tehdään jotakin, jossa kaikki loksahtaa täydellisesti kohdalleen".

Sonylle propsit siitä, että kopioivat ja parantelevat toisten ideoita. Ainakin ostamani Sonyn kuulokkeet ovat laatukamaa. Pleikkari kakkosesta ovat kyllä harmillisesti tehneet vähän epäloogisen. Saisivat käytännöllisyydessä ja laitteen toimintalogiikassa ottaa edes vähän mallia Applelta ja Nintendolta. Peleissäkin saa melkein aina kahlata monen valikon ja viestilaatikon läpi :/ Vähän ironista, että esim. konseptiltaan niinkin yksinkertaisen pelin kuin Burnoutin pelaamisen aloittamiseksi joutuu painamaan X:ää ja ristiohjainta useammin kuin Civilization IV:ssä joutuu klikkaamaan hiirellä (en takaa tätä, mutta muistaakseni Civ IV:ssä tarvitsee minimillään klikata vain noin viisi kertaa). Kontrastia siis: kaikkea Sony ei kopioi. Tai ehkäpä he kopioivat tietokoneen toimintalogiikkaa, jotta pelikonsoli luokiteltaisiin tietokoneeksi; sitähän he ovat hamunneet hyvän aikaa.


Tämä nyt ei sinällään liity uuden sukupolven konsoleihin, mutta onpahan jatkoa keskustelulle kun ei kerran oikein uusia uutisiakaan ole tarjolla tulevista laitteista.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Japanin talousihmeen eräs rakennuspalikoista siellä matkan alussa oli juuri muiden kopiointi ja halvempi myyntihinta. Myöhemmin tuli parempi laatu ja innovaativuus. Heidän automerkit tästä hieno esimerkki. Kiina on tällä samalla tiellä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

http://www.gamespot.com/news/6153305.html

GS: I'm trying to figure out how to properly say this. Well, Microsoft is--are they technically a part owner? Are they heavily invested in Immersion?

VV: We've had a license agreement--so, the answer is no. They're not a part owner, or they do not hold shares in Immersion at this time. When we signed our license agreement with Microsoft in July of '03, we entered into a license agreement where we licensed our patent portfolio to them. At that time, they also acquired about 10 percent shareholdings in the company, and since then, they've sold those shares and have, you know, generated some substantial profits that offset the cost of the license.

GS: OK. Now, there's a lot of talk about Sony and the PlayStation 3 controller, about whether it'll use the new TouchSense. Will past legal issues have any effect on how you do business with Sony at all?

VV: Well, we are anxious to work out our differences and resolve the dispute, so we are, you know, we're actively trying to fix those problems. They, I believe, on their own have said in a press release that they were going to remove vibration from the PS3 because of this conflict presumably with the motion sensing. But, assuming that we can resolve our differences, we would not only help them on this technical problem that they have, but we would also make available our next-generation gaming technology, and we would work hard to try to implement it in the PS3 as soon as possible.

Microsoft on luopunut 10% omistuksestaan Immersionista. Kuinkahan paljon Immersion on valmis nielemään korvauksista jotta saisi royaltit jokaisesta PS3-ohjaimesta..
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ohjaimesta puheenollen.

Gamefront.de sanoi:
Sony schützt Markenbezeichnung für Controller

29.06.06 - Sony hat beim japanischen Patentamt die Bezeichnung P oo S (PS Controller)' schützen lassen. Um was es sich handelt, ist unklar: Vielleicht ist P oo S ein Logo, das auf dem Controller angebracht wird. Das Zeichen 'oo' - ähnelt einer um 90 Grad gedrehten 8 - kann auch symbolisch für Unbegrenztheit oder Unendlichkeit stehen.

Oma saksa on melko heikkoa joten tuosta paljoa ymmärrä mutta ilmeisesti Sony rekisteröinyt nimen P oo S ohjaimelleen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tuossa englantilaistettuna:
Gamefront reports: "Sony has patented 'P oo S', but we don't know what it is. Perhaps it's the name of the controller.” The site also says that oo is the symbol for infinity, which actually looks like this; 8

Koko artikkeli:
http://www.news4gamers.com/ps3/News-3351.aspx
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Toi äärettömyyden merkki on jo käytössä noissa nettipeleissä. Saas nähdä mikä toi on.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
Toi äärettömyyden merkki on jo käytössä noissa nettipeleissä. Saas nähdä mikä toi on.

Tuli ensimmäisenä mieleen että voisi olla tosiaan se Playstation Networkin tunnus. Vahvaa brändäystä tarvitaan jotta nousisi samanlaiseksi käsitteeksi kuin Live.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
Tuli ensimmäisenä mieleen että voisi olla tosiaan se Playstation Networkin tunnus. Vahvaa brändäystä tarvitaan jotta nousisi samanlaiseksi käsitteeksi kuin Live.

Siis tuohan on Central Stationin tunnus, joka löytyy muun muassa ensimmäisen NAD-levyn kannesta. Eli luultavasti kehitetään tuohon suuntaan, aivan kuten Nisu sanoitkin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mä pelaan... No sillä PS2-nettiadapterilla.

//

Mä pelaan Xbox-Livessä.

Aijai pitäisi sonynkin saada joku noin hyvä juttu! :)
Eipä paljon sellaisessa vaan auta äärettömyysmerkki. Vaikkapa Sonline :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Mä pelaan... No sillä PS2-nettiadapterilla.

//

Mä pelaan Xbox-Livessä.

Aijai pitäisi sonynkin saada joku noin hyvä juttu! :)
Eipä paljon sellaisessa vaan auta äärettömyysmerkki. Vaikkapa Sonline :D
Kyllähän sitä jo Sonyllakin on Central Station. Ei vain ole lähtenyt yhtä hyvin käyntiin kuin MS:n Live palvelu.
En ymmärrä miksei äärettömyysmerkkikin voisi olla Riittävä symboli verkkopalvelulle. Hetken tuota ajateltuani se on oikeastaan aika huippu brändi/merkki. "Ääretön" Pelimaailma. Mun mielestä seoikeastaan kuulostaa paremmalta (ja kyllä, suuruudenhullummalta), kuin Live.
Mitä itse merkkiin tulee, sille varmasti keksitään joku kiva lempinimi. Miten olisi Double O, pelkkä Infinity tai "Mä pelaan äärettömyydessä."?

Eikös se Buzz Lightyearkin sanonut: " Kohti ääretöntä ja sen yli!"?
;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Live taipuu suhteellisen hyvin suomalaisten suuhun, sillä on helppoa sanoa pelaavansa Livessä, livettävänsä tai olevansa livettäjä. Lyhyt ja yksinkertainen nimi. Eiköhän Sony ole tästäkin ottanut oppia ja onhan Playstationkin kääntynyt suomeksi pleikkariksi, joten miksei nettipalvelun nimelle voisi käydä samalla tavalla. Central Station tosin on vähän vaikeampi kääntää kuin PeliAsema.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

BadMF sanoi:
Tuossa englantilaistettuna:
Gamefront reports: "Sony has patented 'P oo S', but we don't know what it is. Perhaps it's the name of the controller. The site also says that oo is the symbol for infinity, which actually looks like this; 8

Koko artikkeli:
http://www.news4gamers.com/ps3/News-3351.aspx
Tuolla toisaalla oli tämäkin selitetty: Hakumääre tuolle tuotemerkille on §P∞S, jossa § tarkoittaa kuvallista merkkiä ja sitä, että kirjaimet (P ja S) eivät sijaitse merkissä peräkkäin.

Hakemalla japanilaisesta tietokannasta (http://www.ipdl.ncipi.go.jp/Syouhyou/syouhyou.htm) hakemusta 2006-40965 selviää, että kyseessä on ohjaimeen tulevan kolmiulotteisen PS-logon rekisteröinti.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahdotonta sanoa varmasti, mutta epäilen Wiin pärjäävän todella hyvin. Halpa hinta on varmasti suuri valtti, mutta todella vaikuttava pelialikoima on suurin syy miksi Wii tulee menestymään. Puolen vuoden sisällä julkaisusta on tarjolla Zeldaa, Metroidia, Mariota, Dragon Questia, Smash Brothersia ja useita muita nimikkeitä, jotka voivat yllättää laadullaan. X0:n julkaisusta on kulunut nyt puoli vuotta, mutta sille ei ole yhtään tämän luokan peliä. PS3:n alkutaipaleella ilmestyy taas uusi Riiiiiidge Racer ja Tekken. Toki Sonylla on myös MGS4 ja muutama muu isompi peli, mutta ei millään samantasoista pelivalikoimaa mitä Wiille on tulossa.

Wii on lisäksi saanut hyvän vastaanoton medialta ja ylistäviä odotuksia kuulee normaalipelaajiltakin. Ympäri internettiä ja eri lehdissä näkee yllättävän harvoin negatiivista sanottavaa Wiistä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Noseblunt sanoi:
Wii on lisäksi saanut hyvän vastaanoton medialta ja ylistäviä odotuksia kuulee normaalipelaajiltakin. Ympäri internettiä ja eri lehdissä näkee yllättävän harvoin negatiivista sanottavaa Wiistä.

Itse yllätyin wiin pelien grafiikasta, mitä nyt lehdistökuvia olen muutamista peleistä nähnyt. Äkkiseltään tuntuivat olevan huonompia kun Cubella, mutta tosiaan kuhan itsekseni kuvien perusteella ihmettelen. Ja voi olla että "sonta" pelien kuvia olen katsellut ja eikä sitä ennen osaa varmasti sanoa, kun itse pääsee olohuoneessa tilanteen katsomaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

XShava sanoi:
Itse yllätyin wiin pelien grafiikasta, mitä nyt lehdistökuvia olen muutamista peleistä nähnyt. Äkkiseltään tuntuivat olevan huonompia kun Cubella, mutta tosiaan kuhan itsekseni kuvien perusteella ihmettelen. Ja voi olla että "sonta" pelien kuvia olen katsellut ja eikä sitä ennen osaa varmasti sanoa, kun itse pääsee olohuoneessa tilanteen katsomaan.
Videoita tuijottelemaan niinku olis jo!
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom