Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Mikä on oikeasti modejen kanta tämän aiheen suhteen? Eihän se liity kuin todella välillisesti tähän ketjuun. Siirto toiseen tai omaan ketjuun kiitos. Ei jaksaisi etsiä niitä oikeasti aiheeseen liittyviä viestejä näiden aiheeseen kuulumattomien joukosta.
Ei meillä mitään yhteistä kantaa ainakaan vielä ole. Oma kantani on, että hedelmällisen tuntuiset keskustelut olen siirtänyt omaan ketjuunsa, että niitä ei tämän ketjun paskanjauhanta häiritse, mutta muuten tämä tuntuu olevan se roskaketju, jossa puhutaan ihan mistä vain.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

tsinivuo sanoi:
Itsepetos on ihailtavaa, vaikka kuinka jo olisi todisteita, ettei se ole. :)
Toista sanoo ainakin tähän mennessä uncharted ja heavenly sword. Luulen että myös Ratchetissä on ollut hyötyä tuosta käytettävissä olevasta tilasta. Niin paljon erilaisia maailmoita, tekstuureita, musiikkeja, äänimaailmoja ja kaikki on saatu täydellisellä laadulla yhdelle levylle.

Itsepetosta on siellä suunnassa kun luulee että ruoho on harmaampaa aidan toisella puolen.

Sitten uskon että tilasta ei ole hyötyä kun muillekin konsoleille tulee yhtä monipuolisia pelejä ulkoasullisesti ja äänimaailmalta, ja kaikki on toteutettu yhdellä levyllä ja uskomattomalla laadulla. Mainitsepa yksi tällainen peli boxilta ja juoksen heti kauppaan ja alan ihmettelemään.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Toista sanoo ainakin tähän mennessä uncharted ja heavenly sword. Luulen että myös Ratchetissä on ollut hyötyä tuosta käytettävissä olevasta tilasta. Niin paljon erilaisia maailmoita, tekstuureita, musiikkeja, äänimaailmoja ja kaikki on saatu täydellisellä laadulla yhdelle levylle.

Itsepetosta on siellä suunnassa kun luulee että ruoho on harmaampaa aidan toisella puolen.

Sitten uskon että tilasta ei ole hyötyä kun muillekin konsoleille tulee yhtä monipuolisia pelejä ulkoasullisesti ja äänimaailmalta, ja kaikki on toteutettu yhdellä levyllä ja uskomattomalla laadulla. Mainitsepa yksi tällainen peli boxilta ja juoksen heti kauppaan ja alan ihmettelemään.

Niin, ehkä "me" boksipelaajat saamme Xbox720:n mukana blu-ray-aseman ja 5 gigatavun pakolliset peliasennukset. Ai sitä ihanuutta, en millään jaksaisi odottaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Count_M sanoi:
Niin, ehkä "me" boksipelaajat saamme Xbox720:n mukana blu-ray-aseman ja 5 gigatavun pakolliset peliasennukset. Ai sitä ihanuutta, en millään jaksaisi odottaa.

Turha provo, itsekin pelaan boxilla. Ärsyttää vain tuommoiset kommentit pelaajilta jotka ei ole edes päässeet kokemaan näitä PS3:n helmiä. Ihan samalla tavalla niitä helmipelejä löytyy boxillekin, mutta näissä asioissa ei helposti ylletä PS3:n tasolle. Varsinkaan yhdellä levyllä ja vieläpä niin että mukana on suomipuheet ja muuta kivaa, kuten peligrafiikalla toteutetut hemmetin hyvälaatuiset videot, joiden aikana voidaan ladata itse peliä ettei tarvitse katsoa latausruutua. Immersio ei siis rikkoudu, koska välipätkätkin on peligrafiikalla, mutta ne on vain videotiedostoina. Kaikki tämä samaan aikaan tehtynä yhdellä DVD:llä tuntuu aika mahdottomalle.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jryi sanoi:
Ei meillä mitään yhteistä kantaa ainakaan vielä ole. Oma kantani on, että hedelmällisen tuntuiset keskustelut olen siirtänyt omaan ketjuunsa, että niitä ei tämän ketjun paskanjauhanta häiritse, mutta muuten tämä tuntuu olevan se roskaketju, jossa puhutaan ihan mistä vain.

Olen täysin samaa mieltä Jryin kanssa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Turha provo, itsekin pelaan boxilla. Ärsyttää vain tuommoiset kommentit pelaajilta jotka ei ole edes päässeet kokemaan näitä PS3:n helmiä. Ihan samalla tavalla niitä helmipelejä löytyy boxillekin, mutta näissä asioissa ei helposti ylletä PS3:n tasolle. Varsinkaan yhdellä levyllä ja vieläpä niin että mukana on suomipuheet ja muuta kivaa, kuten peligrafiikalla toteutetut hemmetin hyvälaatuiset videot, joiden aikana voidaan ladata itse peliä ettei tarvitse katsoa latausruutua. Immersio ei siis rikkoudu, koska välipätkätkin on peligrafiikalla, mutta ne on vain videotiedostoina. Kaikki tämä samaan aikaan tehtynä yhdellä DVD:llä tuntuu aika mahdottomalle.

Se oli provo ihan yhtälaillä kuin sinun kommenttisi:

Pibe sanoi:
Pelaamiskäytössä bluray sitten taas pääsekin jo kunnolla oikeuksiinsa.

Blu-ray ei ole vielä(kään) tuonut mitään oikeasti hyödyllistä pelaamiseen, toki potentiaalia on mutta todelliset hyödyt saadaan aikaan vasta seuraavan sukupolven aikana.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kaikki tämä samaan aikaan tehtynä yhdellä DVD:llä tuntuu aika mahdottomalle.

Snake Eateria tässä pelailin...

Mutta yleinen mielipidehän taitaa olla vielä, että PS3 on boxia jäljessä mitä noihin peleihin tulee. Monellako levyllä Mass Effect tulee ? (ihan niinkuin levyjen määrällä olisi jotain väliä)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Ois kyllä todella mielenkiintoista tietää, mikä on tämmösen keskivertokuluttajan DVD-kirjaston koko sitten.. Jos se on 10-30 leffaa (vaikea uskoa, että ois noinkaan paljon), ja elokuvia on maailmassa tuhansia, niin eiköhän sieltä löydä leffoja joita sitten voiskin ostaa.. vaikkapa lahjaksi.

Mulla puuttuu vaikka mitä must have sarjoja ja leffoja vielä. Enkä ostakaan enää DVD:lle, vaan odotan kun nyt olen siirtymässä teräväpiirtoon. Ja ne sarjat taas joita olen ostanut ja joita fanitan, vaikkapa Babylon 5 -> ostaisin heti uudelleen jos tuon saisi teräväpiirtona. Tietty en voi omaa mieltymystäni yleistää, mutta et kyllä sinäkään omaasi kun taviksella ei varmasti ole kovin kummoinen se kokoelma. Toisekseen, jos leffavuokraamoissa alkaa teräväpiirto yleistyyn ja julkaisijat jossain vaiheessa vain päättää, että nyt on tarpeeksi massaa -> tärkeimmät julkaisut high def -> mitä ne tavikset vuokraa ärrältä tai filmtownista sitten?
No jaa, Babylon 5 teräväpiirtona ei olisi kyllä kovinkaan paljon parempi kuin ennenkään. Monet kohtauksethan on kuvattu jo muutenkin huonolla laadulla, että se voisi olla DVD:ltlekin tallennettuna paljon parempaa, jos vaan lähdemateriaali olisi kunnossa.

Ja sama juttu monien muiden 2000-lukua edeltävien juttujen kohdalla.



Koska Oliver kuitenkin vastaa tähän keskusteluun nyt minun viestini jälkeen, että puhutte väärästä aiheesta väärässä keskustelussa, niin teen epävirallisen kehotuksen siirtymään FilmiFINin puolelle.

Jotenkin tuntuu että paljon parempi ratkaisu olisi vaan tehdä formaattisotatopikki tälle puolelle... en oikein ikinä käy FilmiFINin puolella.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
mukana on suomipuheet
Minä mieluusti maksan, ettei tuollaisia ole. Hirvityksiä!
Niin, en kyllä tajua myöskään miksi DMC4:n asennuksessa menee 30min! Kun jo ykkös-Xboxilla siirtelee sen kiintarille pelin tai muuta schaibaa 10 minuutissa. Joko verkon kautta tai käyttämällä ihan Xboxin omaa asemaa. Ja yksikerros levyillähän sitä dataa saattoi olla se 4.6gb, eli ei paljoa vähempää kuin 5gb. Muistelee lämmöllä edelleen parasta multimediakeskusta.
Kiintolevyltä pelien pyörittäminen on hyvä asia, sen minäkin myönnän täysin. :) Mutta BD asema ei ole ollut hyvä ratkaisu peliasemaksi ainakaan noilla nykyisillä siirtonopeuksilla. Nyt sitä sitten vajetta paikataan sijoittamalla samaa dataa useaan otteeseen levylle tai tuollaisilla asennuspelleilyillä.
Ok, sinne saa sitä lisätauhkaa, mutta eipä multiplatoissa tuota ole paljoa hyödynnetty. Stranglehold? Muita?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Laitetaanpas välillä "asiaakin". Squaren ukkoa haastateltiin ja tässä on poimintoja haastattelusta. Otettu Neogaffista josta löytyi valmiiksi käännettynä.

Square Enix Wada Yoichis Interview with Nikkei #1
Square Enix in 2008

About Microsoft
- If there is a merrit cooperating with Microsoft we will do this. We might give some projects to separate studios and make games for the X360.

- The Main Platforms for Square Enix are the Nintendo Platforms and PS3. The Lionshare of the Developers and our infrastructure as well as our capital is for NDS, Wii and PS3 and this is not going to change.

- We are astonished by Wiis success and the nintendo dominance. We thought that the PS3 and the Wii will coexist due to the difference between both strategies, but in the end the users will decide which platform we develop on. The SCE Platforms at this point are a bit of a challenge.

- We think we can do much on the Wii. I talked to Iwata to exploit many possibilities and cheer on him

Hyvälle vaikuttaa wiin kannalta. Näyttäisi että se on oikeasti saanut japanilaisten pelintekijöiden tuen taakseen. Mikä on näillä myynneillä luonnollista :)

Mitähän hän tarkalleen alleviivatulla tarkoitti? (Itse veikkaan kyllä sitä ilmeisintä, heikkoja pelimyyntejä)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

tsinivuo sanoi:
Minä mieluusti maksan, ettei tuollaisia ole. Hirvityksiä!
Mutta BD asema ei ole ollut hyvä ratkaisu peliasemaksi ainakaan noilla nykyisillä siirtonopeuksilla. Nyt sitä sitten vajetta paikataan sijoittamalla samaa dataa useaan otteeseen levylle tai tuollaisilla asennuspelleilyillä.
kannattaa tutustua, ennenkuin tuomitsee.
esimerkkitapauksia mm. Heavenly Sword ja Uncharted.
käännöstyö on suoritettu pääasiallisesti todella laadukkaasti.

mitäs se meiltä pelaajilta on pois, jos levylle tungetaan vaikkapa making of-filkka,
tai että ne pirun pintakuvioinnit on levyllä kertaa 4?
levyllä on kapasiteettia, jota tuhlata.

ja tallennusajat kovolle, on edellenkin liioiteltuja ja turhaa itku-potku-raivarointia,
ei ole vielä tullut sellaista peliä vastaan, että odotusaika on kohtuuton (ja minä en todellakaan ole kärsivällinen ihminen)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Count_M sanoi:
Niin, ehkä "me" boksipelaajat saamme Xbox720:n mukana blu-ray-aseman ja 5 gigatavun pakolliset peliasennukset. Ai sitä ihanuutta, en millään jaksaisi odottaa.

Nyt kun oma Elite on matkalla ja kovotilaa riittää, ottaisin mielelläni saman tallennusmahdollisuuden Boksin puolelle thank juu veri mats. Aika onneton provo, ja vieläkään en voi ymmärtää millä tosta saadaan negatiivinen asia aikaiseksi. Jos Boksi vaikkapa Gearsin aikana napsisi tietoa kovolta sen sijaan että tuo turbiini huutaisi korvaan, niin ehkä näin pienessä asunnossa asuva henkilö saisi öisin pelata rauhassa ilman "voitko pelata jotain muuta" - huutoa joka makuuhuoneesta helposti kajahtaa. Erittäin yleinen valitus nimittäin tässä perheessä.

Ja toivottavasti vaikkapa Gearsin jatko-osassa on edes hiukan enemmän vaihtelua tyyliin Uncharted, noin visuaalisesta näkökulmasta. Vaikkakin peli on loistava niin se sama harmaa putki ei toista kertaa välttämättä sytyttäisi yhtä paljoa. Niistä peleistä mitä olen saanut itse pelata, graafisesti parasta antia tarjoaa juuri tuo Draken seikkailu.

Ja voitaksiinko tuo 30minuutin lataus unohtaa siihen asti kun jostain tulee virallinen tieto että se kestää näin paljon? Jos edelleen 2-4 gigan siirrot tapahtuu tähän astisissa peleissä puolet lyhyemmässä ajassa (ainakin) niin on se kumma jos DMC vie yhtäkkiä puoli tuntia. Ja jos peliä sen jälkeen tahkoaa kymmeniä ja taas kymmeniä tunteja, aivan sama jos masiina pysyy hiljaisena ja latausajat vähenevät. Kyllä ainakin mulle kelpaa, ja saisivat boksillakin tehdä tuon kovon pakolliseksi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

tsinivuo sanoi:
Minä mieluusti maksan, ettei tuollaisia ole. Hirvityksiä!
Näkisitpä miten lapset uppoutuu esim. Ratchetin pariin juurikin tuon puheen takia. Se peli toimii heille kuin hyvä upea piirrossarja mihin saa itse osallistua....eikä ole tarvinnut lapsia (7 ja 8v) opastaa pelin pariin kun he seuraavat vain tarinaa.
Itsekkään en mitään suomipuheita mihinkään CODiin tarvitse mutta kyllä tuo on loistava asia ainakin peleissä mitä lapset pelaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
Nyt kun oma Elite on matkalla ja kovotilaa riittää, ottaisin mielelläni saman tallennusmahdollisuuden Boksin puolelle thank juu veri mats. Aika onneton provo, ja vieläkään en voi ymmärtää millä tosta saadaan negatiivinen asia aikaiseksi. Jos Boksi vaikkapa Gearsin aikana napsisi tietoa kovolta sen sijaan että tuo turbiini huutaisi korvaan, niin ehkä näin pienessä asunnossa asuva henkilö saisi öisin pelata rauhassa ilman "voitko pelata jotain muuta" - huutoa joka makuuhuoneesta helposti kajahtaa. Erittäin yleinen valitus nimittäin tässä perheessä.

Ja toivottavasti vaikkapa Gearsin jatko-osassa on edes hiukan enemmän vaihtelua tyyliin Uncharted, noin visuaalisesta näkökulmasta. Vaikkakin peli on loistava niin se sama harmaa putki ei toista kertaa välttämättä sytyttäisi yhtä paljoa. Niistä peleistä mitä olen saanut itse pelata, graafisesti parasta antia tarjoaa juuri tuo Draken seikkailu.

Ja voitaksiinko tuo 30minuutin lataus unohtaa siihen asti kun jostain tulee virallinen tieto että se kestää näin paljon? Jos edelleen 2-4 gigan siirrot tapahtuu tähän astisissa peleissä puolet lyhyemmässä ajassa (ainakin) niin on se kumma jos DMC vie yhtäkkiä puoli tuntia. Ja jos peliä sen jälkeen tahkoaa kymmeniä ja taas kymmeniä tunteja, aivan sama jos masiina pysyy hiljaisena ja latausajat vähenevät. Kyllä ainakin mulle kelpaa, ja saisivat boksillakin tehdä tuon kovon pakolliseksi.

Itse taas toivon että myös Sonylle saisi julkaista pelejä DVD formaatissa. Blu-Rayn hitauden takia tiedostot on jouduttu tuplaamaan niin moneen kertaan, että esim Ratchettiin, Heavenly Swordiin, Lairiin, Virtua Fighter 5:n tai Unchartediin ei saatu mahtumaan multiplayeriä mukaan ollenkaan. Warhawkiin taas ei saatu luvattua yksin peliä aikaiseksi, koska peli haluttiin myös julkaista Blu-Rayllä. Ihan anteeksiantamatonta nykyaikana. Hidas asema on myös syynä siihen, miksi Gears of War hakkaa vieläkin grafiikoissaa kaikki julkaistut ja esitellyt PS3 pelit. BR asema on yksinkertaisesti liian hidas streamaamaan tekstuureja levyltä.

Myös Kojima on laitteiston rajoitusten takia joutunut jakamaan MGS4:n multiplayerin toiselle BR levylle, joku demo tästä ehkä mahtuu myös MGS4:n mukaan, mutta tämä ei ole varmaa. Itse odotan suosiolla paranneltua X0-versiota paremmilla grafiikoilla, nopeammilla latauksilla ja multiplayerillä.

Osa syystä tietenkin menee surkealle PSN-alustalle. Mutta kyllä sekä Nintendo että Sony vielä jossain kohtaa joutuvat myöntämään että nettipeleissä on tulevaisuus
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Your Sweet 666 sanoi:
Itse taas toivon että myös Sonylle saisi julkaista pelejä DVD formaatissa. Blu-Rayn hitauden takia tiedostot on jouduttu tuplaamaan niin moneen kertaan, että esim Ratchettiin, Heavenly Swordiin, Lairiin, Virtua Fighter 5:n tai Unchartediin ei saatu mahtumaan multiplayeriä mukaan ollenkaan. Warhawkiin taas ei saatu luvattua yksin peliä aikaiseksi, koska peli haluttiin myös julkaista Blu-Rayllä. Ihan anteeksiantamatonta nykyaikana. Osa syystä tietenkin menee surkealle PSN-alustalle. Mutta kyllä sekä Nintendo että Sony vielä jossain kohtaa joutuvat myöntämään että nettipeleissä on tulevaisuus
ai että blu-raylle mahtus vähemmän ku dvdlle? mistäs oot saanu päähäs ettei noissa ko. peleissä oo multiplayerii just sen takii ettei muka mahtus? en oikeen jaksa uskoo tohon.. ja warhawkiin ei kyllä mun tietäkseen oo ikinä ollu tarkotuskaan tunkee yksinpelii... laitahan jotain lähdettä noihin sun "tietoihin"...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

KoNNa sanoi:
ai että blu-raylle mahtus vähemmän ku dvdlle? mistäs oot saanu päähäs ettei noissa ko. peleissä oo multiplayerii just sen takii ettei muka mahtus? en oikeen jaksa uskoo tohon.. ja warhawkiin ei kyllä mun tietäkseen oo ikinä ollu tarkotuskaan tunkee yksinpelii... laitahan jotain lähdettä noihin sun "tietoihin"...

Elokuvaa mahtuu enemmän, peliä vähemmän. Tai tämä tietenkin riippuu peli tyypistä, esim Dragons Lair tyyppisissä "interaktiivisissa elokuvissa" Blu Ray on lyömätön, mutta sitten taas Oblivionin, Orange Boxin, COD4:n ja muiden kanssa ollaankin helisemässä. (vrt. X0:n Oblivion GOTY-versio lisäosalla 1 DVD, Blu-Raylla sama 2 BR) Tämä johtuu siitä että PS3:lla jokainen kenttä vie lähes yhtäpaljon tilaa kuin koko peli, sillä aseman hitaus ei salli tavaran hakemista usealta kohdalta levyä. Monet kehittäjät, esim Lairin ja Killzone 2:n ovatkin kironneet monigigaisiksi paisuvia yksittäisiä kenttiä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Your Sweet 666 sanoi:
Elokuvaa mahtuu enemmän, peliä vähemmän. Tai tämä tietenkin riippuu peli tyypistä, esim Dragons Lair tyyppisissä "interaktiivisissa elokuvissa" Blu Ray on lyömätön, mutta sitten taas Oblivionin, Orange Boxin, COD4:n ja muiden kanssa ollaankin helisemässä. (vrt. X0:n Oblivion GOTY-versio lisäosalla 1 DVD, Blu-Raylla sama 2 BR) Tämä johtuu siitä että PS3:lla jokainen kenttä vie lähes yhtäpaljon tilaa kuin koko peli, sillä aseman hitaus ei salli tavaran hakemista usealta kohdalta levyä. Monet kehittäjät, esim Lairin ja Killzone 2:n ovatkin kironneet monigigaisiksi paisuvia yksittäisiä kenttiä.
Kyllähän se goty ihan yhellä levyllä tulee
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tää on kyllä todellinen tahattoman komiikan kehto :D

Ketjun otsikossa pitäisi olla varoitus vanhoille ihmisille että tätä lukiessa saattaa tulla liian nauramisen takia happivaje tai sydänkohtaus. Nuoremmille tää on varmaan ikuisen elämän lähde, sen verran täällä saa nauraa jatkuville konsolivihan sumentamille ajatuspieruille.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

KoNNa sanoi:
ja warhawkiin ei kyllä mun tietäkseen oo ikinä ollu tarkotuskaan tunkee yksinpelii... laitahan jotain lähdettä noihin sun "tietoihin"...

Väärää tietoa. Yksinpeli oli aika pitkälle tehtykkin, kunnes päättivät ottaa sen pois ja keskittyä moninpeliin. Sääli sinäänsä.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom