Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kevätjulkaisu on melko varma homma, kuten myös se, että sosiaalinen kanssakäyminen jää niinä viikkoina aika vähälle. :D

Juu, mitähän mahtipontisen sairasta sieltä on taas luvassa... Vain Kojima ja kumppanit yksin tietää..:)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pelin siirtyminen syksylle on todennäköistä, koska pienikin viivästys nykyiseen aikatauluun tarkoittaa käytännössä siirtymistä syksylle, sillä kesällä ei kannata julkaista mitään.

Pelin pysyminen nykyisessä aikataulussa on todennäköistä, koska Kojima kertoi haastattelussa häpeävänsä sitä, että peli on siirtynyt edes tänne saakka ja lupasi, ettei peli enää viivästy. Pelin julkaiseminen tänä keväänä on myös Konamille tärkeää rahallisessa mielessä.

Vaikea tässä on sanoa siirtyykö vai ei, molempiin veikkauksiin kyllä löytyy perusteita.


Minä en ole jaksanut odottaa enää MGS4:ää. Toista osaa odotin enemmän kuin mitään ja ZOE:n mukana tullut demo oli parasta koskaan, mutta nykyään on asiat vähän toisin. Toisaalta lupaukset antavat odottaa jotain ihan muuta kuin on totuttu näkemään, mutta sitten taas videot ja pelattavat demot ovat näyttäneet täysin samalta mitä on ennenkin nähty.

On myös vaikea uskoa, että Kojima oikeasti yrittäisi tehdä tästä erinomaista peliä, vaan tähtäimessä on ennemminkin pelattava elokuva. Kojiman ohjaamat välivideot on hienoa katsottavaa ja yleensä juonikin on toimivaa tavaraa, mutta entäs ne ketkä haluaisivat pelata peliä?

Kojiman mielenkiinnon kohteena on luoda hienoja videoita, joissa on upeaa toimintaa, joten jääkö upea toiminta pelattavan osalta sitten kakkossijalle? Jos kaikki siistit hetket pelissä on skriptattua niin en minä ainakaan jaksa siitä enää innostua. Esimerkiksi: muistatteko sen videon, jossa Snake tähtää sotilasta pistoolilla ja solttu lähtee karkuun paniikin vallassa. Snaken naamasta näkee, että tämä alkaa epäröimään. Loppujen lopuksi ruutuun tulee teksti: "no war for Snake!". Erittäin hieno kohtaus, mutta miten tämmöinen on pelissä toteutettu? Minä haluan, että pelaaja joutuu itse miettimään ampuako vai ei, mutta Kojiman tapauksessa luulen ja pelkään, että peli päättää ampuuko Snake va ei. Kun painat liipaisinta niin Hayter örisee: "it's no good, I can't do it!". Tässä vaiheessa menen mielummin teatteriin, antakaa minun pelata ja päättää itse mitä pelihahmoni tekee!!

Kaupallisen menestyksen laita on vähän siinä ja siinä. PS3:a on toimitettu maailmalle tyyliin 10 miljoonaa kappaletta. Kuinka monta niistä on myyty? Voi olla, että jos peli myöhästyy niin se myöhästyy ihan senkin takia, ettei ostajia ole tarpeeksi. Luulen, ettei monikaan peli ole maksanut niin paljon kuin MGS4, joten joku 2 millin myynti ei välttämättä riitä nostamaan suurta projektia kannattavaksi. Tässä tapauksessa kuvioon saattaa astua XO-versiokin, ainakin myöhemmässä vaiheessa. Pahin pelkoni on se, että MGS4 floppaa jollain tasolla. Semmoinen tietää helvetin huonoa koko alan tulevaisuudelle ja saattaa jopa olla kolmas suuri askel kohti casual-pelien hallitsemaa maailmaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No siinä tuli "haluan pelata, enkä katsoa välivideoita"-mielessä paluu MGS2:n ajan skeidanjauhantaan. Kaikki arvostelijat melkein kritisoi tuota ja valitti ettei pääse pelaamaan kun tulee koko ajan videota. Kolmosessa on yhtä paljon (ellei enemmänkin) välivideoita ja siitä sanottiin monessa paikassa että "noniin, nythän onkin löydetty tasapaino pelaamisen ja videoiden kanssa, onneksi ollaan kaukana eri polulla kuin MGS2:n kanssa!"

Jos haluaa pelin missä joutuu valitsemaan kriittisiä koko maailmaan ja omaan henkiseen tilaan vaikuttavia päätöksiä, ei voi muuta kuin odottaa. Mitkäs oli esim. CoD4:n valinnanvarat niissä hienoissa kohtauksissa...? Ammu tai "Game Over" :p

Minä odotan MGS4:ää kuin kuuta nousevaa, koska olen MGS-fani. MGS-faniudelle on oikein pätevät syyt, jotka melkein jokainen huomaa kun pelaa pelisarjaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

On myös vaikea uskoa, että Kojima oikeasti yrittäisi tehdä tästä erinomaista peliä, vaan tähtäimessä on ennemminkin pelattava elokuva. Kojiman ohjaamat välivideot on hienoa katsottavaa ja yleensä juonikin on toimivaa tavaraa, mutta entäs ne ketkä haluaisivat pelata peliä?
No se lupaa ainakin hyvää pelaamisen kannalta, että MGS4:ään on paranneltu kontrolleja huomattavasti. Nyt MGS:ia voi ehkä jopa pelata.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jos haluaa pelin missä joutuu valitsemaan kriittisiä koko maailmaan ja omaan henkiseen tilaan vaikuttavia päätöksiä, ei voi muuta kuin odottaa. Mitkäs oli esim. CoD4:n valinnanvarat niissä hienoissa kohtauksissa...? Ammu tai "Game Over" :p
Ei kai tässä kukaan vaatinut yllä mainittuja valintoja? Metal Geareissa ei saa aina edes valita ampuuko jonkun vihun vai ei. Tottakai suurin osa peleistä on skriptattuja eikä anna pelaajan tehdä asioita (myös Cod, mutta minä hehkutankin sen moninpeliä enkä yksinpeliä), mutta MGS vie tämän kokonaan uudelle tasolle.

Minä odotan MGS4:ää kuin kuuta nousevaa, koska olen MGS-fani. MGS-faniudelle on oikein pätevät syyt, jotka melkein jokainen huomaa kun pelaa pelisarjaa.
Faniudessa on se huono puoli, että se tekee ihmisestä kritiikittömän ja suorastaan hyökkäävän kun joku löytää jotain kritisoimista. Metal Gear Solideissa on helvetisti kritisoitavaa. Minä olen ollut sarjan suurimpia faneja, mutta toisaalta taas kolmasosa (Snake Eater, ei Subsistence) oli semmoista paskaa, että fanius karisi aikamoista vauhtia. Fanit taas eivät huomaa samoja huonoja puolia faniutensa kohteessa mitä he huomaavat tuotteessa jota he eivät fanita.

Faniudessa ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta myös fanittajien pitäisi ymmärtää miksi kaikki ihmiset eivät näe samalla tavalla asioita ja tajuta ettei se tee näistä ihmisistä mitenkään huonompia.

Se, että ilmaisen epäilykseni MGS4:ää kohtaan ei tarkoita etteikö peli voisi olla loistava ja paras, epäilyttää vain se, että onko aika jo ajanut ohi MGS:stä ja Kojimasta. Toki kuka tahansa voi olla mitä mieltä tahansa tästä, mutta sitä ei käy kiistäminen etteikö moiselle epäilykselle olisi muka aihetta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Faniudessa on se huono puoli, että se tekee ihmisestä kritiikittömän ja suorastaan hyökkäävän kun joku löytää jotain kritisoimista. Metal Gear Solideissa on helvetisti kritisoitavaa. Minä olen ollut sarjan suurimpia faneja, mutta toisaalta taas kolmasosa (Snake Eater, ei Subsistence) oli semmoista paskaa, että fanius karisi aikamoista vauhtia. Fanit taas eivät huomaa samoja huonoja puolia faniutensa kohteessa mitä he huomaavat tuotteessa jota he eivät fanita.

Faniudessa ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta myös fanittajien pitäisi ymmärtää miksi kaikki ihmiset eivät näe samalla tavalla asioita ja tajuta ettei se tee näistä ihmisistä mitenkään huonompia.
Faniuttakin on monenlaista, eivät kaikki ole samasta muotista tehtyjä. Itse mainitsit itsesi hyvänä esimerkkinä valveutuneesta MGS-diggarista, sama toimii laajemminkin yleisellä tasolla. Meitä on moneen junaan.

Vastaavasti faniutta voi ajatella toiseltakin kantilta: Miksi fanittajien pitäisi huomata samat "huonot puolet" fanituspelissään kuin kriittisemmät kanssatoverinsa? Jos jotain tiettyä pelisarjaa vahvemmin diggailevat pelaajakollegat nauttivat pelistään keskimääräistä enemmän, tämä ei ole keneltäkään pois. Eli käänteisesti tutkailtuna kriittisempien pelaajien pitäisi vastaavasti ymmärtää "sokeita" fanittajia. Ei kaikkien tarvitse tuskailla samojen asioiden takia vain sen takia, koska itsekin tai joku muu niin tekee. Jokainen nauttikoon pelistä omalla tavallaan.

Tietenkään pelin hyvyyttä/huonoutta ei kannata tuputtaa muille ainoana totuutena, vaan kunnioittaa myös muiden pelaajien kokemuksia ja näkemyksiä. Pelit kun eivät ole mustavalkoisia jokaiselle silmäparille.

------------
Aiheesta: itsellä jäänyt MGS-sarja kahden ekan painoksen pelaamisen tasolle suht aikaisen PS2-myynnin takia, joten syvempää sidettä saagaan ei ole päässyt syntymään. Kovin suurta odotusarvoa ei MGS4 ole ennättänyt nostattamaan, vaikka komeasti toteutettuja ennakkovideoita onkin tullut sivusilmällä seurattua. Anyways, toivottavasti Kojima reivaa osaavia purjeitaan siihen malliin, jotta ainakin pelisarjan ystävät pääsevät seilaamaan hyvässä myötätuulessa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Vastaavasti faniutta voi ajatella toiseltakin kantilta: Miksi fanittajien pitäisi huomata samat "huonot puolet" fanituspelissään kuin kriittisemmät kanssatoverinsa? Jos jotain tiettyä pelisarjaa vahvemmin diggailevat pelaajakollegat nauttivat pelistään keskimääräistä enemmän, tämä ei ole keneltäkään pois. Ei kaikkien tarvitse tuskailla samojen asioiden takia vain sen takia, koska itsekin tai joku muu niin tekee.

Jep. Resident Evil -pelien arvosteluissa (ei neljäs osa) aina muistutettiin miten surkea ohjattavuus pelissä on, miten onneton tavaranhallintajärjestelmä on, miten kököt kuvakulmat pelissä on, ääninäyttelijät oli perseestä jne... Varmasti ne haittasi joitakin pelaajia, erityisesti niitä joille RE-pelit ovat vain AITD-klooneja eikä mitään muuta.

RE-fanina nuo miinukset ei haitannut tippaakaan, ne oikeastaan kuvasi ja tekivät koko sarjasta sen mikä se on - loistavaa sarja. Ohjauksen pitikin olla vanhanaikainen tyyliin hahmo-pyörii-paikallaan-akselin-ympäri. Fanille nuo arvostelujen miinukset oli itseasiassa plussia. :)

Kun sarja uudistettiin neljänteen osaan kertaheitolla niin vanhojen re-fanien silmissä ennakkoluuloja oli varmasti paljon. Minäkin ajattelin, että tuskin pidän sarjasta enää. Toisin kävi ja viidettä osaa ei malttaisi enää odottaa...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Faniuttakin on monenlaista, eivät kaikki ole samasta muotista tehtyjä. Itse mainitsit itsesi hyvänä esimerkkinä valveutuneesta MGS-diggarista, sama toimii laajemminkin yleisellä tasolla. Meitä on moneen junaan.

Vastaavasti faniutta voi ajatella toiseltakin kantilta: Miksi fanittajien pitäisi huomata samat "huonot puolet" fanituspelissään kuin kriittisemmät kanssatoverinsa? Jos jotain tiettyä pelisarjaa vahvemmin diggailevat pelaajakollegat nauttivat pelistään keskimääräistä enemmän, tämä ei ole keneltäkään pois. Eli käänteisesti tutkailtuna kriittisempien pelaajien pitäisi vastaavasti ymmärtää "sokeita" fanittajia. Ei kaikkien tarvitse tuskailla samojen asioiden takia vain sen takia, koska itsekin tai joku muu niin tekee. Jokainen nauttikoon pelistä omalla tavallaan.

Tietenkään pelin hyvyyttä/huonoutta ei kannata tuputtaa muille ainoana totuutena, vaan kunnioittaa myös muiden pelaajien kokemuksia ja näkemyksiä. Pelit kun eivät ole mustavalkoisia jokaiselle silmäparille.
Olen täysin samaa mieltä. Fanius ei aina ole negatiivinen asia, vaikka siihen usein liitetäänkin lieveilmiöitä. Itse olen ylpeä Nintendo -fani ja enkä aio siitä miksikään muuttua. Nintendon pelit ja se koko tyyli miten firma pelaamiseen suhtautuu sattuu vain olemaan mieleeni. Tämä ei missään nimessä tarkoita sitä että en voisi nauttia muiden firmojen tuotteista, enkä myöskään näe Nintendon hyvyyttä muiden huonoutena.

Oikeanlainen fanius on kivaa. Se on intohimoa ja rakkautta koko harrastusta kohtaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tietokone basana ja PS3-selaimella on vaikea tehdä kuottauksia, joten vastaan ilman niitä solidille.

Niin, siis kyllä itsekin fanitan sen verran ällillä, että huomaan huonoja puolia, esim. sen että AC!D ei ole yli 90 ansaitseva megapeli. Ihmetystä minussa herätti lähinnä se, että mietit kiinnostaako peli koska se on kuitenkin videopainoitteinen. Ensimmäisestä 3D-MGS:stä astihan nuo on olleet todella videovetoisia ja puhetta sekä tekstiä täynnä olevia pelejä. Silti MGS on yksi peleistä, missä on eniten valinnanvaraa mitä tekee yksittäisissä tilanteissa. Ymmärrän periaatteessa mitä tarkoitat, mutta aika outoa odottaa täydellistä suunnan vaihdosta. Varmasti pelattavuuskin on nyt huipussaan ja parantunut entisestä, tai ainakin nähtyjen videoiden perusteella näin... Ja juonikin on vamasti mahtikamaa. Luulen että pelinäkin on menty eteenpäin entisestä.

No, itse jokatapauksessa odotan seuraavaa MGS:ää about yhtä paljon kuin seuraavaa Turismoa ja Crisis Corea...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Toisille se intohimo harrastusta kohtaan tarkoittaa pelien pelaamista ilman turhaa miettimistä että voiko tästä nyt tykätä vai ei. Olen yhtä kykeneväinen nauttimaan Forzasta kuin Gran Turismostakin, vaikka valmistaja onkin eri. Olen yhtä kykeneväinen nauttimaan Donkey Kongasta kuin Guitar Herosta, vaikkei toiseen sisällykään Nintendon hahmoja. Pystyin jopa myöntämään, että Halo 3 oli minulle pettymys, vaikka fanitankin sarjaa todella kovasti.

Minun kokemusteni mukaan suurin osa myös oikeanlaisista fanittajista sortuu typerään kritiikittömyyteen. Se ei ole minulta pois, jos joku pitää kritiikittä jostain sarjasta tai konsolista, kuten Corca sanoi, mutta ei se silti muuta sitä etteikö asia niin olisi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Solid Jeesuksella on taas asiaa.

On myös vaikea uskoa, että Kojima oikeasti yrittäisi tehdä tästä erinomaista peliä, vaan tähtäimessä on ennemminkin pelattava elokuva. Kojiman ohjaamat välivideot on hienoa katsottavaa ja yleensä juonikin on toimivaa tavaraa, mutta entäs ne ketkä haluaisivat pelata peliä?

Ostavat pelin ja pelaavat sitä.

Kojiman mielenkiinnon kohteena on luoda hienoja videoita, joissa on upeaa toimintaa, joten jääkö upea toiminta pelattavan osalta sitten kakkossijalle? Jos kaikki siistit hetket pelissä on skriptattua niin en minä ainakaan jaksa siitä enää innostua.

Jäikö kaikki toiminta edellis-osissa välidemoihin ? Minäkun muisteleisin, että niissä oli aika helvetisti hienoja takaa-ajokohtauksia, pomoja, sniikkailua ja tuhottomasti salaisuuksia löydettäviksi. On myös hauskaa, että mainitset "valinnan" tässä välissä, sillä MGS taisi olla yksi niistä ensimmäisistä peleistä, joissa vihollisia ei ollut pakko nitistää.

Vahva skriptaus on aina ollut osa MGS-sarjaa ja suuri osa sen viehätystä. Juuri hyvin tehdyillä välianimaatioilla ja onnistuneilla hahmoilla se ensimmäinen MGS riehaannutti pelaajat ja arvostelijat. Sinun mielipiteesi tuntuu olevan, että välidemoja pitäisi reilusti vähentää ja pelaamisesta pitäisi vissiin tehdä jotenkin virtaviivaisempaa. Minusta tämä on pahin painajainen, mitä voi kuvitella vai eivätkö maailman tusinaräiskinnät vielä riitä ?

MGS poikkeaa kaikesta muusta vielä niin paljon, että se on oikein siunaus. Ja kuten moni täällä on jo sanonut, eivät kaikki pelien "viat" ole tahattomia ja lepsusta pelinkehityksestä johtuvia asioita. Esimerkiksi Ressojen tavarasysteemi, kankea ohjaus ja oven-avaus-animaatiot ovat siellä tarkoituksella luomassa tunnelmaa. Sama pätee MGS-sarjaan monissa asioissa.

Yritä ymmärtää se, että MGS:t ovat aina olleet selkeitä ja itse-ironisia videopelejä. Eivät ne koskaan ole yrittäneetkään tarjota realistista sotapelikokemusta.

Enkä nyt halua vaahdota, ettei MGS:issä ole mitään vikoja, sillä Snake Eaterin ympäristö ja vanhanmallin-kamera esimerkiksi oli tottumattomille suoraan sanottuna paska. Onneksi se korjattiin ja sama malli kopioidaan neloseen.



Mitä pelin laadulliseen ja kaupalliseen menestykseen tulee niin uskon, ettei suuriempa huolia ole. Konekanta kyllä riittää budjetin kattamiseen ja laadullisestihan MGS:llä on tukeva palliote kilpailijoista. Koska niitä ei käytännössä ole.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Solid Jeesuksella on taas asiaa.
Täysin turhaa päänaukomista. Eikö tämmöiset jätettäisi hiekkalaatikolle?

Jäikö kaikki toiminta edellis-osissa välidemoihin ? Minäkun muisteleisin, että niissä oli aika helvetisti hienoja takaa-ajokohtauksia, pomoja, sniikkailua ja tuhottomasti salaisuuksia löydettäviksi.
Oli, mutta epäilenkin ettei jatkossa näihin enää keskitytä.

On myös hauskaa, että mainitset "valinnan" tässä välissä, sillä MGS taisi olla yksi niistä ensimmäisistä peleistä, joissa vihollisia ei ollut pakko nitistää.
Kyllä, tämä oli ihan totta! Kaikki kunnia Metal Gear Solidille tästä!

Sinun mielipiteesi tuntuu olevan, että välidemoja pitäisi reilusti vähentää ja pelaamisesta pitäisi vissiin tehdä jotenkin virtaviivaisempaa.
Ei niitä välttämättä pidä vähentää, mutta pelaamista ei pidä katkoa liikaa niillä.

MGS poikkeaa kaikesta muusta vielä niin paljon, että se on oikein siunaus. Ja kuten moni täällä on jo sanonut, eivät kaikki pelien "viat" ole tahattomia ja lepsusta pelinkehityksestä johtuvia asioita. Esimerkiksi Ressojen tavarasysteemi, kankea ohjaus ja oven-avaus-animaatiot ovat siellä tarkoituksella luomassa tunnelmaa. Sama pätee MGS-sarjaan monissa asioissa.
Tähän asti (lukuunottamatta MGS3) sarja on toiminut, mutta epäilenkin tulevaisuutta ja neljättä osaa. Onko Kojima liian huuruissaan tästä? Meneekö sanoma pelattavuuden edelle? Yritä nyt tajuta, ettei tarkoitus ole sylkeä sarjan kasvoille menneiden osien osalta (paitsi kolmosen) vaan epäillä neljännen hyvyyttä.

Yritä ymmärtää se, että MGS:t ovat aina olleet selkeitä ja itse-ironisia videopelejä. Eivät ne koskaan ole yrittäneetkään tarjota realistista sotapelikokemusta.
Kukas näin väitti...?

Ja asiallisuutta pyydän vastauksessa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Toisille se intohimo harrastusta kohtaan tarkoittaa pelien pelaamista ilman turhaa miettimistä että voiko tästä nyt tykätä vai ei. Olen yhtä kykeneväinen nauttimaan Forzasta kuin Gran Turismostakin, vaikka valmistaja onkin eri. Olen yhtä kykeneväinen nauttimaan Donkey Kongasta kuin Guitar Herosta, vaikkei toiseen sisällykään Nintendon hahmoja. Pystyin jopa myöntämään, että Halo 3 oli minulle pettymys, vaikka fanitankin sarjaa todella kovasti.

Minun kokemusteni mukaan suurin osa myös oikeanlaisista fanittajista sortuu typerään kritiikittömyyteen. Se ei ole minulta pois, jos joku pitää kritiikittä jostain sarjasta tai konsolista, kuten Corca sanoi, mutta ei se silti muuta sitä etteikö asia niin olisi.

Jeesusläppä tuli tästä postista, kun välillä tuntuu, että joudut aina alentumaan kun pelaajista puhut. Mutta ei siitä enempää.

Eli siis käytännössä pidät edeltävistä osista paitsi Snake Eater tökkii ja neljättä osaa myös epäilet. No kerro ensin miksi Snake Eater oli huono ? Osaan kyllä tavallaan eläytyä tilanteeseesi, sillä se vaati paljon enemmän huomiota kuin vaikkapa SoL ja minullakin meni monta tuntia, ennenkuin sisäistin kaikki komennot ja ikivanhan kameran uuteen ympäristöön ja paljon suuremmalla näkökentällä varustettuihin sotilaisiin. Oletko pelannut Subsistencea, sillä se on paljon sujuvampi uudella kameralla ?

Henkilökohtaisesti minullakin on epäilykseni neljännestä osasta. Ensimmäiset trailerit antoivat odottaa jeesuspeliä, mutta nyt nämä uusimmat videot ovat näyttäneet todella tökeröiltä (mm:ne uudet bossit), tosin tämä koskee vain välidemoja. Itse pelaamisen pitäisi sinulle ainakin olla mieleen, sillä Snakehan osaa nyt vaikka mitä uusia jippoja ja peliä voi pelata ikäänkuin kolmannen persoonan räiskintää (onneksi sitä ei tarvitse pelata niin), joten se on varmasti helpommin lähestyttävä kuin Snake Eater.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ei kolmasosa ohjauksensa puolesta kussut, vaan peli oli muuten paska. Subsistence korjasi vikoja, mutta Snake Eater ei oikeasti ollut kovin kummoinen peli, vaan aika kämäinen viritelmä.

Pelin kenttäsuunnittelu kusi pahasti. Henkilökohtaisesti en vihaa varmaan mitään niin paljoa kuin putkiviidakkoa. Siellä olon tuntu on ollut aina mahtava MGS-peleissä, mutta Snake Eater tuntui vain yksinkertaisesti tökeröltä.

Snaken takertuminen jokaiseen puuhun ärsytti Splinter Cellien vähän kehittyneemmän ohjauksen takia. Mielestäni myös bossit ovat huonontuneet sitten ykkösosan todella paljon, mutta tämä voi johtua minusta itsestänikin. Pelin välivideotkaan eivät onnistuneet luomaan samanlaista fiilistä ja jatkuva pelleily asujen kanssa oli suorastaan rasite. Puhumattakaan siitä saakelin haavojen parantamisesta, joka oli luotu oikein mallikelpoisen typerästi. Toiset tykkäsivät, minä en.

Loppujen lopuksi kolmasosa tuntui hengettömältä teokselta loistavan ykkösen ja upean kakkosen jälkeen ja yllämainitut ovat vain muutamia esimerkkejä, jotka pelissä mielestäni mätti.

Tiedän, että olet eri mieltä lähes kaikesta. Minun mielestäni MGS3 on muun muassa näiden asioiden mielestä surkea, sinun mielestäsi taas pelissä ei ole moisia vikoja. Mielipide asia, joka ei vääntämällä mihinkään muutu.

Mutta puhe neloseen: minä vain epäilen peliä. Olen aikanaan epäillyt useita muitakin juttuja ja ollut lopulta väärässä niiden suhteen, mutta epäillähän voi aina. Se ei tarkoita ettenkö antaisi pelille mahdollisuutta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ookoo. Tosin kenttäsuunnittelun vihaa en ymmärrä. Ei plesellä olisi mitään mahdollisuuksia toteuttaa viihdyttävää avointa viidakkoa ja pitää peli jännänä. Klassinen MGS-eteneminen toimi hyvin ja piti homman viihdyttävänä. Pitää myöskin mainita, että jokainen "huone" oli uniikki ja otan sellaisen systeemin näiden "generate 1000-trees" moottorien sijaan milloin tahansa.

Ja tuosta puihin tarttumisesta pitää kyllä sanoa, että tuskin mitenkään erikoisen hyvin sisäistit tuota ohjausta. Ja paskaahan se on pelata jos kaikki on vaivalloista. Et tosin ole yksin tuon ongelman kanssa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

PS3 vetää pisimmän korren. Enpä enempää sano vaan se on mielipiteeni. Vähän ihmetyttää kun MGS puhutaan täällä eikä itse topicissa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Veikkaan, että_Suomessa_vuonna_2008 PS3 vie myynneissä voiton, Xbox 360 tulee perässä ja Wii viimeisenä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ja tuosta puihin tarttumisesta pitää kyllä sanoa, että tuskin mitenkään erikoisen hyvin sisäistit tuota ohjausta.
Kyllä minä sen sisälsin. Minua on alkanut Splinterin ohjauksen jälkeen kyrsimään se, että Snake tarrautuu seinään automaattisesti. Joissain tapauksissa, ja jopa useimmiten, tämä toimii loistavasti, mutta kolmannessa osassa se minua häiritsi.

Juu, jätetään sitten MGS-keskustelu niin ei tarvitse muiden suuttua :rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

PS3:n rigor mortis -seurantaan palataksemme: maailmalla puhutaan, että jälleen uusi nimike olisi liittymässä peruttujen PS3-julkaisujen joukkoon. Tällä kertaa vuorossa olisi Frontlines: Fuel of War, jota on hiljattain - ja kaikessa hiljaisuudessa - poistettu ennakkotilauslistoilta. XO- ja PC-versioiden julkaisusuunnitelmat ovat entisellään, kuten viime kuussa Livessä julkaistusta yksinpelidemosta ja tulossa olevasta moninpelidemosta voi päätellä. Näin asiasta emoillaan kehittäjien yleisöfoorumilla:

No PS3 for me means I do not buy any version. This a sore subject for me. Too many companies giving up on PS3 games because it is harder than the PC and Xbox 360. While others who are creating the games on the PS3 then porting them say it is much easier. What I do not understand is that the PC Beta that I have been playing for months feels totally console. That tells me then that this game was created on the console. I really hope this is not true. To wait till the near end to say your dropping the PS3 is bad business in my eyes. Truly disappointing if this is canceled. If in fact you are dropping the PS3 I would really appreciate knowing why. Oh yeah did this have something to do with it? http://community.kaosstudios.com/showthread.php?t=2501
I hope not!

UPDATE:
Well I just called my Gamestop where I already purchased my PS3 and PC copies and they said indeed the sku for the PS3 has been taken out of their system. I will now be canceling my PC pre-order too. Thanks guys!!!

http://community.kaosstudios.com/showthread.php?t=4515
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom