Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?
Solid Jeesuksella on taas asiaa.
On myös vaikea uskoa, että Kojima oikeasti yrittäisi tehdä tästä erinomaista peliä, vaan tähtäimessä on ennemminkin pelattava elokuva. Kojiman ohjaamat välivideot on hienoa katsottavaa ja yleensä juonikin on toimivaa tavaraa, mutta entäs ne ketkä haluaisivat pelata peliä?
Ostavat pelin ja pelaavat sitä.
Kojiman mielenkiinnon kohteena on luoda hienoja videoita, joissa on upeaa toimintaa, joten jääkö upea toiminta pelattavan osalta sitten kakkossijalle? Jos kaikki siistit hetket pelissä on skriptattua niin en minä ainakaan jaksa siitä enää innostua.
Jäikö kaikki toiminta edellis-osissa välidemoihin ? Minäkun muisteleisin, että niissä oli aika helvetisti hienoja takaa-ajokohtauksia, pomoja, sniikkailua ja tuhottomasti salaisuuksia löydettäviksi. On myös hauskaa, että mainitset "valinnan" tässä välissä, sillä MGS taisi olla yksi niistä ensimmäisistä peleistä, joissa vihollisia ei ollut pakko nitistää.
Vahva skriptaus on aina ollut osa MGS-sarjaa ja suuri osa sen viehätystä. Juuri hyvin tehdyillä välianimaatioilla ja onnistuneilla hahmoilla se ensimmäinen MGS riehaannutti pelaajat ja arvostelijat. Sinun mielipiteesi tuntuu olevan, että välidemoja pitäisi reilusti vähentää ja pelaamisesta pitäisi vissiin tehdä jotenkin virtaviivaisempaa. Minusta tämä on pahin painajainen, mitä voi kuvitella vai eivätkö maailman tusinaräiskinnät vielä riitä ?
MGS poikkeaa kaikesta muusta vielä niin paljon, että se on oikein siunaus. Ja kuten moni täällä on jo sanonut, eivät kaikki pelien "viat" ole tahattomia ja lepsusta pelinkehityksestä johtuvia asioita. Esimerkiksi Ressojen tavarasysteemi, kankea ohjaus ja oven-avaus-animaatiot ovat siellä tarkoituksella luomassa tunnelmaa. Sama pätee MGS-sarjaan monissa asioissa.
Yritä ymmärtää se, että MGS:t ovat aina olleet selkeitä ja itse-ironisia
videopelejä. Eivät ne koskaan ole yrittäneetkään tarjota realistista sotapelikokemusta.
Enkä nyt halua vaahdota, ettei MGS:issä ole mitään vikoja, sillä Snake Eaterin ympäristö ja vanhanmallin-kamera esimerkiksi oli tottumattomille suoraan sanottuna paska. Onneksi se korjattiin ja sama malli kopioidaan neloseen.
Mitä pelin laadulliseen ja kaupalliseen menestykseen tulee niin uskon, ettei suuriempa huolia ole. Konekanta kyllä riittää budjetin kattamiseen ja laadullisestihan MGS:llä on tukeva palliote kilpailijoista. Koska niitä ei käytännössä ole.