Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Elämä on liian lyhyt "keskivertopelien" pelaamiseen. Miksi pelata huonoja, tai edes keskinkertaisia, pelejä?

Mitähän haet tällä nyt takaa? Arvostelijoiden "huippupeleissä" on paljon pettymyksiä, ja jonkun toisen keskivertopeli voi olla se mistä irtoaa eniten hupia ja mielekästä pelattavaa. Toisaalta niistä huippupeleistä ei välttämättä oikeasti löydy tarpeeksi pelattavaa, jonkun määritelmän mukaan huippupelejä tulee yksi per sukupolvi tai enintään yksi per vuosi, joinakin vuosina ei yhtään. Kyllä sitä voi pelistä nauttia vaikka jokainen tapaus ei olisikaan Link to the Past, MGS1, Fahrenheit tai Rez. Lisäksi nykyään arvostelijat tuntuvat välillä jakavan niitä ysejä ja kymppejä niin helpolla, että melkeinpä tuntuvat nuo arvostelutilastojen kärkipäät olevan niitä "keskivertopelejä" - erikoisemmat pelit jäävät vähemmälle huomiolle ja vähemmille pisteille. Kyllä yhä se paras keino ottaa pelin laatu selville on pelata sitä itse - ja se tarkoittaa, että joskus vastaan tulee huonojakin pelejä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oletan siis että tarkoitat smg:tä, zeldaa, resident eviliä, metroid primeä, zack&wikiä ja paper mariota? Ei kiinnosta tasoloikka ja hack'n'slash. Zack&wikistä en paljoa tiedä, mutta se vähä mitä olen nähnyt ei herätä kiinnostusta. Resident evilit eivät ole jostain syystä missään välissä iskeneet.

Kiinnostaako sua yleensä ottaen mikään muu peligenre kuin autopelit ja fps-pelit?

En väitä, että se olisi huono juttu mutta oletkohan sä ihan oikea ihminen silloin mottaamaan wiin täysin kumoon. ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Itselleni kunnon pelejä ovat olleet Gears of war, forza 2, bioshock, mass effect, orange box, c&c tiberium wars ja jopa halo 3. :) Cod4, skate ja burnout vaikuttavat myös ihan hyviltä peleiltä. Tällaisia ei tulla wiillä näkemään.
Jos ainoastaan nämä ovat sinun mielestä kunnon pelejä, niin samaan kastiin voidaan laskea Wiin varsin mainio Medal of Honor: Heroes 2.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kiinnostaako sua yleensä ottaen mikään muu peligenre kuin autopelit ja fps-pelit?

En väitä, että se olisi huono juttu mutta oletkohan sä ihan oikea ihminen silloin mottaamaan wiin täysin kumoon. ;)

Olihan tuossa listalla urheilua, ropea ja strategiaakin? :O Mitähän genrejä olen nyt niin missaamassa? Lastenpelit, tasohyppelyt ja hypimäiski? Listalle kuuluisi myös guitar herot, mutta jätin ne pois koska niitä löytyy wiillekin.

Ja Joosepille, mikähän se sinun casual-pelin määritelmä on? Itse olen aina elänyt siinä luulossa että se on helposti omaksuttava, hyvin yksinkertainen ajanvietepeli. Sellainen jonka voit pistää vaikka Esa-Petteri 6weelle tai äitimuorillesi pyörimään.

edit: linkkiä wikipediasta :D

http://en.wikipedia.org/wiki/Casual_game
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jos ainoastaan nämä ovat sinun mielestä kunnon pelejä, niin samaan kastiin voidaan laskea Wiin varsin mainio Medal of Honor: Heroes 2.

Niin ja ilmeisesti perfect dark zeron ja preyn saman tien? Hohhoi, mene takaisin koloosi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mitähän genrejä olen nyt niin missaamassa? Lastenpelit, tasohyppelyt ja hypimäiski?

Turha odottaa vastauksia tuollaiseen täältä.

Antaa moderaattorien päättää onko tuo sinun tapasi väitellä tässä ketjussa oikein vai väärin. -> Reporttia...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Miten määritellään kunnon peli

Se johon on pistetty aikaa
- Ai niin se kumottiin juuri Daikatana ja DukeNukenForeverillä (Hei mutku Daikatana on hyvä ja romero on jumala)

Se joka on mun makuun
- Oma maku ikävä kyllä ei ole aina sama kuin ostajilla (Come On hei Xdootteja on paljon)

Se joka saa hyviä arvosanoja
- Come on silloin Wiillekkin on AAA-luokan pelejä (Tätähän emme voi hyväksyä vai mitä :P )

On helppo sano mikä on omaan makuun oleva kunnon peli.

Wink Wink PC-puristi ei löydä tuosta listalta Ropea.

Viesti on sitten hüümöriä
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

http://multiplayerblog.mtv.com/2008...ng-in-n-—-we-were-devastated-says-co-creator/
http://www.ps3fanboy.com/2008/02/29/n-coming-to-psn-but-itll-take-a-while/

Modeja ilmeisesti UT3:een boxilla turha odotella jos Microsoft vetää vieläkin noin tiukkaa linjaa. Ehkä PSN:ssä nähdään oikea visio. :p

Tämä itseänikin kummastuttaa. Siinä missä Sony kerää tyylipisteitä kotiin antammalla tekijöille vapaat kädet luoda alustalleen pelejä joihin voi noita modeja ja omaa sisältöä tehdä niin Microsoft yrittää kaikessa hiljaisuudessa estää tälläiset ja repiä loputkin rahat pois pelaajilta maksullisella lisäsisällöllä. Halo3:nen taitaa hieman tätä paikkaa korjata boxilla mutta tämä ei käsittääksei ole mikään kovin avoin editori jossa saa mitä vain aikaan.

Tietysti olen myös pettynyt hieman Sonynkin toimintaan sillä useat pelit vaativat sen muutaman kympin lisäyksen jotta kaiken saa koettua laatuesimerkki motorstorm. Mutta LittleBigPlanet ja yhteystyö Epicin Unreal3:n kanssa lämmittävät mieltä.

käyttäjien tekemät lisäsisällöt/modit voittoon!

nimimerkillä UT:n yllättävän laadukkaasta ja runsamääräisestä lisäsisällöstä nauttiva.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Öö, oletkos päässyt pelaamaan uusinta Dukemia? Kerro toki lisää:rolleyes:

Ei sitä pääse kukaan meistä pelaamaan. Se ilmestyy joskus 2199, jos edes ollenkaan. Aika vaikea uskao että pelistä tulee hyvää jos sitä ei julkaista.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Se joka saa hyviä arvosanoja
- Come on silloin Wiillekkin on AAA-luokan pelejä (Tätähän emme voi hyväksyä vai mitä :P )
AAA-peli ei edelleenkään tarkoita hyviä arvosanoja saanutta peliä, vaan korkeilla tuotantoarvoilla kehitettyä teosta (= ainakaan rahassa ei ole säästelty), oli lopputulos sitten millainen arvostelu- tai myyntifloppi tahansa.
Wiillä AAA-pelejä ovat lieneekin mm. Zeldat ja Marion oikeat omat pelit.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Siinä missä Sony kerää tyylipisteitä kotiin antammalla tekijöille vapaat kädet luoda alustalleen pelejä joihin voi noita modeja ja omaa sisältöä tehdä niin Microsoft yrittää kaikessa hiljaisuudessa estää tälläiset ja repiä loputkin rahat pois pelaajilta maksullisella lisäsisällöllä. Halo3:nen taitaa hieman tätä paikkaa korjata boxilla mutta tämä ei käsittääksei ole mikään kovin avoin editori jossa saa mitä vain aikaan.

Tässä Unreal Tournament -kysymyksessä Microsoft on myöntänyt olevansa aika vainoharhainen. En näkisi nihkeää suhtautumista vapaaseen sisällönjakoon niinkään liiketoiminnallisena uhkakuvana, vaan lähinnä Xbox Liven tietoturvaa varjelevana linjauksena. Sinne ei olla haluttu eikä haluta jatkossakaan sisältöä, jonka turvallisuudesta ei voida olla tai ei uskota voitavan olla sataprosenttisen varmoja.

XNA-alustalla tehtyjä pelejä sen sijaan voidaan jakaa Xbox Livessä, koska ensinnäkin se on Microsoftin hallinnoima ympäristö laitetason yläpuolella (periaatteessa kuin Java) ja toisekseen jokainen vapaaseen levitykseen tuleva peli on käynyt läpi vertaisarvioinnin. Arvioinnin aikana peli on muiden XNA-kehittäjien kokeiltavissa ja arvosteltavissa. Heidän antamansa palaute määrää sen, pääseekö peli yleiseen jakeluun. Eli vaikka puhutaan omien pelien avoimesta julkaisusta Xbox Livessä, se ei tarkoita sitä, että mikä tahansa räpellys tulisi suuren yleisön ulottuville.

Jos Epic ja Microsoft keksivät Unreal Tournament 3:n modikysymykseen jonkin sellaisen ratkaisun, joka tyydyttää molempien osapuolien intressejä, modit nähdään myös Xbox 360:lla. Tällä hetkellä asia on kuitenkin auki. Microsoft kannattaa sisällönjakelua, mutta Forza 2:n, Halo 3:n tai Ninja Gaiden II:n kaltaisessa muodossa. Ongelma UT3:ssa on oletettavasti PC ja pelitiedostojen siirto PC:ltä konsolille. Voidaanko olla varmoja, ettei jokin modi sisällä haitallista toiminnallisuutta? Jos modit voitaisiin tehdä vain konsoleiden varassa, ongelmaa ei välttämättä olisi.

Loppujen lopuksi Microsoftilla on varaa pitää Xbox ja Xbox Live eräänlaisena premium-alustana, jolla sisältö on valvottua ja turvallista. Sen ei tarvitse yrittää kilpailla PC:n kanssa, koska PC:n de facto -pelialusta on Windows.

Mutta tietysti Unreal Tournament 3:n modit PS3:lla ovat jonkinlainen koenäyte myös Microsoftille. Jos modikulttuuri kehittyy turvallisesti ja sisällön taso on hyvää, tiukkoja linjauksia saatetaan tulevaisuudessa löysätä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

:confused:Ei näköjään riitä että kirjoittaa viestiin suoraan Huumoria. Siitä sitten aletaan korjailemaan huumori kohtia faktoiksi.:confused:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Niin ja ilmeisesti perfect dark zeron ja preyn saman tien? Hohhoi, mene takaisin koloosi.
Juu. Sillä erotuksella että kyseessä on huonompia pelejä. Pointti tuossa juuri olikin että määrittelysi kunnon pelille ovat melko huterat.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Rapala;605043 Ja Joosepille sanoi:
se sinun casual-pelin määritelmä on[/B]? Itse olen aina elänyt siinä luulossa että se on helposti omaksuttava, hyvin yksinkertainen ajanvietepeli. Sellainen jonka voit pistää vaikka Esa-Petteri 6weelle tai äitimuorillesi pyörimään.
[/url]


Oma määritelmä casual-pelille on suunnilleen sama kuin sinunkin.
Valtaosa FPS-peleistä täyttää sinun/minun määritelmän. Siskonpoikani pelaa täyttä häkää SW:Battlefront peliä ja hän on 8!! Ps2 siis kyseessä. Siinä ensimmäinen esimerkki. Noitahan riittää.

Sit on erikseen Bioschokit ja metroidit (varsinkin number 3) yms, ne ei ole enää mitään perus aivotonta FPS:ää. Eikä siinä mitään, itsekkin codeista/mohheista/operation flashpointeista/yms pidän. Ne vaan sattuu olemaan helposti pureksittavia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tässä Unreal Tournament -kysymyksessä Microsoft on myöntänyt olevansa aika vainoharhainen. En näkisi nihkeää suhtautumista vapaaseen sisällönjakoon niinkään liiketoiminnallisena uhkakuvana, vaan lähinnä Xbox Liven tietoturvaa varjelevana linjauksena. Sinne ei olla haluttu eikä haluta jatkossakaan sisältöä, jonka turvallisuudesta ei voida olla tai ei uskota voitavan olla sataprosenttisen varmoja.

XNA-alustalla tehtyjä pelejä sen sijaan voidaan jakaa Xbox Livessä, koska ensinnäkin se on Microsoftin hallinnoima ympäristö laitetason yläpuolella (periaatteessa kuin Java) ja toisekseen jokainen vapaaseen levitykseen tuleva peli on käynyt läpi vertaisarvioinnin. Arvioinnin aikana peli on muiden XNA-kehittäjien kokeiltavissa ja arvosteltavissa. Heidän antamansa palaute määrää sen, pääseekö peli yleiseen jakeluun. Eli vaikka puhutaan omien pelien avoimesta julkaisusta Xbox Livessä, se ei tarkoita sitä, että mikä tahansa räpellys tulisi suuren yleisön ulottuville.

Jos Epic ja Microsoft keksivät Unreal Tournament 3:n modikysymykseen jonkin sellaisen ratkaisun, joka tyydyttää molempien osapuolien intressejä, modit nähdään myös Xbox 360:lla. Tällä hetkellä asia on kuitenkin auki. Microsoft kannattaa sisällönjakelua, mutta Forza 2:n, Halo 3:n tai Ninja Gaiden II:n kaltaisessa muodossa. Ongelma UT3:ssa on oletettavasti PC ja pelitiedostojen siirto PC:ltä konsolille. Voidaanko olla varmoja, ettei jokin modi sisällä haitallista toiminnallisuutta? Jos modit voitaisiin tehdä vain konsoleiden varassa, ongelmaa ei välttämättä olisi.

Loppujen lopuksi Microsoftilla on varaa pitää Xbox ja Xbox Live eräänlaisena premium-alustana, jolla sisältö on valvottua ja turvallista. Sen ei tarvitse yrittää kilpailla PC:n kanssa, koska PC:n de facto -pelialusta on Windows.

Mutta tietysti Unreal Tournament 3:n modit PS3:lla ovat jonkinlainen koenäyte myös Microsoftille. Jos modikulttuuri kehittyy turvallisesti ja sisällön taso on hyvää, tiukkoja linjauksia saatetaan tulevaisuudessa löysätä.

No toivottavasti löysäävät muuten jää ainakin UT:sta paljon näkemättä. Ps3:lla nuo menevät kyllä hauskasti jonkin sortin trikin kautta myös sillä modit joutuu usbilla sijoittamaan savedata tai userdata nimellä jonkin sortin tallennus kansioon :D
Osa noista kartoista on kyllä sen verran tasokkaita että ne ovat kilpailu kykyisiä epicin omien karttojen kanssa.

Ongelmana on tuossa konsolilla käyttäjien tekemän sisällön puolesta vain se että se on aina huomattavasti rajoitetunpaa ja esimerkiksi omia 3d objecteja ei saa käyttöön saatika juurikaan mitään erikoisia tapahtumia voi koodata ellei peli ole sitten tehty hieman littlebigplanet tyylisesti mutta veikkaanpa että ei siinäkään samankaltaisiin vapauksiin päästä kuin tietokonepuolen työkaluilla.

Oliko muuten tuossa N+:ssassa muuten kyseessä konsolilla tehty sisältö vai tietokoneella. AInakin vahvasti vaikutti ihan konsolipuolella tehdyltä sisällöltä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliko muuten tuossa N+:ssassa muuten kyseessä konsolilla tehty sisältö vai tietokoneella. AInakin vahvasti vaikutti ihan konsolipuolella tehdyltä sisällöltä.

N+:ssa editori toimii pelin sisällä. Saatoin tuossa aikaisemmin olla hieman väärillä jäljillä, sillä ainakin linkitetyn MTV:n artikkelin mukaan nihkeyttä on aiheuttanut Forza 2:n paljastamat ongelmat. Kuten varmasti monet ovat Forzan autokaupassa huomanneet, mikäänhän ei estä ihmisiä piirtämästä sisältöä, joka on Microsoftin arvojen vastaista. Minä olen tehnyt pyörillä kulkevan Loco Roco -mainoksen, mutta ehkä se todellinen ongelma on silti ns. K18-kuvitus autoissa. Ja tuo on vielä aika softia siihen nähden, mikä pelin paint job -editorilla pahimmillaan on mahdollista.

Nyt Microsoftilla raavitaan päätä, kun heillä ei ole kunnollisia työkaluja, joilla voitaisiin kitkeä verkkoon levinnyttä törkyä. Ainoa tapa olisi sulkea törkykäyttäjät koko verkosta. Jos ajatellaan ongelmaa vaikkapa tämän foorumin näkökulmasta, niin yhteisön hengissäpysymisen kannalta ei olisi kovinkaan tervettä, jos moderaattorit joutuisivat poistamaan jokaisen käyttäjän, joka sanoissaan hairahtuu kaidalta tieltä.

Microsoft olisi halunnut N+:n editoriin sellaisia rajoitteita, jotka estäisivät mm. kirosanojen ja sukupuolielinten levittelyn vapaasti, mutta kehittäjä oli sitä mieltä, ettei rajoitteiden jälkeen editorilla voisi enää tehdä mitään. Ilmeisesti tämän kiistan takia vapaa kenttien jakelu koko peliyhteisölle estettiin. Editorilla tehtyjä kai voi jakaa jo alkuperäisellä Xboxilla käytössä olleella metodilla, jossa verkkomatsin alkaessa peli tarkistaa, onko koneella ko. kenttää, ja jos ei ole, lataa sen pelin ylläpitäjältä.

Microsoftilla on ilmeisesti tällä hetkellä yksi kehitysryhmä luomassa työkaluja, jotka mahdollistavat törkysisällön jälkimoderoinnin. Jos ja kun työkalut otetaan käyttöön, niiden pitäisi ilmeisesti avata ovet myös N+:n sisällönjaolle.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mitenkäs Sony ja Home? Millaiset pahimmat skenaariot on mahdollisia siellä? Valvonta varmaan suorastaan helvetin vaikea tehdä. Tai eikös tästä ollut joskus juttuakin? Banaania tietenkin voi antaa, mutta onko Home kiinni Accountissa ja PSN ID:ssä eli meneekö siinä sitten kaikki kerralla lukkoon jo oikein pahasti rikkoo sääntöjä?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Banaania tietenkin voi antaa, mutta onko Home kiinni Accountissa ja PSN ID:ssä eli meneekö siinä sitten kaikki kerralla lukkoon jo oikein pahasti rikkoo sääntöjä?
Home-avatar on sidoksissa PSN-tunnukseen, eli Homen puolella peeloilu pistää pahimmillaan koko PSN-tunnarin jäähyboksiin.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom