Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jos käppyröitä katsoo, niin näin voi ollakin. Wii on tähän mennessä myynyt noin kaksi kertaa enemmän, kuin PS2 samassa ajassa julkaisunsa jälkeen, joten Wii on varmaankin muutaman vuoden päästä myynyt 300 miljoonaa, eli tiedossa on jotain vielä suurempaa ;) Eihän Wiillä ole vielä edes tarjolla kuin Nintendon pelejä. Ajattele mitä tapahtuu, kun saadaan koko pelitarjonta sille.

Sen jokainen voi tunnustaa, että Wii ei missään nimessä ole ollut floppi, kuten pari edellistä nintendon konsolia. Mutta 300 miljoonaa?

Pahoin pelkään, että tässä on käymässä niin, että ihmiset ostaa uutuuden innoissaan Wii:n, etenkin sen innovatiivisen ohjauksen takia. Jonka seurauksena vuoden, parin päästä on huuto.net pullollaan käytettyjä Wii-konsoleita ja pelejä. Totuushan on, että konsolipelit ovat päivä päivältä enemmän ja enemmän suurennuslasin alla. Nyt kun pelit eivät ole enää vaihtoehtomedia vaan on eräs maailman suurimmista liikevaihtoa tekevistä media muodoista, niin tämä eittämättä johtaa siihen, että pelit ovat kokoajan esillä tabloid mediassa. Joissain tapauksissa pelit ovat jopa kohdanneet noitavainon kaltaista kohtelua.

Ja mitä tulee Wiin peleihin ja siihen kun pelitarjonta laajenee Nintendon ulkopuolisiin tekijöihin. Ei ole kovinkaan suuri salaisuus, että Nintendo meinasi menettää sponsorinsa, koska he julkaisevat Manhunt 2-pelin konsolillaan. Sponsoreiden ja yleisenä mielipiteenä pidetään, että väkivalta alkaa olemaan jo turhan realistista, kun kotisohvalla toistat kädenliikkeellä puukoniskut. Ja näinhän se menee. Eli tästä seuraa se, että uskaltaako Nintendo loppujenlopuksi kauheasti aukaista oviaan vaihtoehtoisille "Nintendo"-peleille ja tuoda konsolilleen enemmän aikuisiin vetoavia pelejä? Ja tutkimustenhan perusteella pelejä ostavat pelaajat ovat keski-iältään noin 30-vuotiaita, taitaa olla jo ylikin. Eli ne joilla on sitä rahaa ostaa eniten niitä pelejä, luonnollisesti. Kuitenkin näin 8-bittisen Nintendon kasvattina, koen enemmän mielihyvää pelatessani näitä vanhoja Mario-klassikoita yms., kuin ostaa samaa vanhaa uusissa kuorissa. Kuitenkin jo niin pitkään pelejä pelanneena ja niiden kehityskulkua seuranneena, sitä alkaa jo kaipaamaan peliltä näyttävyyttä kuin hyvältä toimintaelokuvalta ja käsikirjoitusta joka vetää vertoja parhaimmallekin jännityskirjailijalle. Enää ei kelpaa pelkät pastellivärit, hyvä fiilis ja Maija Mehiläinen. Ja veikkaan, että en ole yksin näillä linjoilla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tässä Unreal Tournament -kysymyksessä Microsoft on myöntänyt olevansa aika vainoharhainen. En näkisi nihkeää suhtautumista vapaaseen sisällönjakoon niinkään liiketoiminnallisena uhkakuvana, vaan lähinnä Xbox Liven tietoturvaa varjelevana linjauksena. Sinne ei olla haluttu eikä haluta jatkossakaan sisältöä, jonka turvallisuudesta ei voida olla tai ei uskota voitavan olla sataprosenttisen varmoja.

Mitä taasen ohjelmistoyrityksen aikaisempaan toimintaan nähden, niin kyse on juurikin rahan tekemisestä ja monopoliasemaan pyrkimisestä. Tietoturvaa on vain helppo hehkuttaa.

XNA-alustalla tehtyjä pelejä sen sijaan voidaan jakaa Xbox Livessä, koska ensinnäkin se on Microsoftin hallinnoima ympäristö laitetason yläpuolella (periaatteessa kuin Java) ja toisekseen jokainen vapaaseen levitykseen tuleva peli on käynyt läpi vertaisarvioinnin. Arvioinnin aikana peli on muiden XNA-kehittäjien kokeiltavissa ja arvosteltavissa. Heidän antamansa palaute määrää sen, pääseekö peli yleiseen jakeluun. Eli vaikka puhutaan omien pelien avoimesta julkaisusta Xbox Livessä, se ei tarkoita sitä, että mikä tahansa räpellys tulisi suuren yleisön ulottuville.

Näin juuri. Koska se on MS:n hallinnoima...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mitä taasen ohjelmistoyrityksen aikaisempaan toimintaan nähden, niin kyse on juurikin rahan tekemisestä ja monopoliasemaan pyrkimisestä. Tietoturvaa on vain helppo hehkuttaa.

Voi herran jestas. Jos olisit ikinä osallisunut yhteisöllisen ympäristön pyörittämiseen, jossa
käyttäjät luovat sisältöä, tietäisit millainen haaste moderointi on. Jos on mahdollista tuottaa
törkyä, ja linjoilla pyörii alaikäisiä, niin sitä törkyä tulee joka tuutista.

En usko kyse on mistään tietoturvasta; vaan ihan puhtaasti Liven pitämisestä puhtaana
"saastasta". On kaikkien kannalta parempi ratkaisu pitää ympäristö lapsiystävällisenä.

Vaihtoehtona Microsoftilla olisi tietenkin lyödä k-18 -leima tällaisiin peleihin, jolloinka pelin ostaja
tiedostaisi mahdollisen pornografisen sisällön. Tämä tietenkin rajoittaisia myyntiä, eikä edes
ratkaisisi esim. rasismiongelmaa.

N+ on vain halpa Live Arcade peli. Kuka kustantaisi moiseen täyspäisen moderoinnin sisällön
tarkastamiseen? Kuka taas ottaisi vastuun kun seulasta pääsisi läpi hakaristejä ja muhammeteja?


Näin juuri. Koska se on MS:n hallinnoima...

Jokainen XNA-kehittäjä on hankkinut "lisenssin", joten he ovat sitä kautta "tunnettuja" kehittäjiä.
Se nostaa kummasti rimaa yrittää soluttaa läpi epämääräistä materiaalia. Ja todellakin tuo Hakkizin
mainitsema yhteisö pitää myös huolta siisteydestä.

Ja tietenkin jos kyse on todellakin tietoturvasta, edes jossain määrin, niin XNA:han pyörii CLR:n
päällä, joka on varsin turvallinen ympäristö.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Totuushan on, että konsolipelit ovat päivä päivältä enemmän ja enemmän suurennuslasin alla. Nyt kun pelit eivät ole enää vaihtoehtomedia vaan on eräs maailman suurimmista liikevaihtoa tekevistä media muodoista, niin tämä eittämättä johtaa siihen, että pelit ovat kokoajan esillä tabloid mediassa. Joissain tapauksissa pelit ovat jopa kohdanneet noitavainon kaltaista kohtelua.

Jos Elvis Presleyltä olisi kysytty, uskooko hän, että seuraavalla vuosituhannella kappale nimeltä Hard Rock Hallelujah voittaa euroviisut, arvelen, että vastaus olisi ollut ei. Pelit ovat tällä hetkellä siinä tilanteessa, että niiden täytyy taistella voittaakseen suurten massojen hyväksynnän. Singstar, Guitar Hero, Rock Band, ja viimeisimpänä etenkin Wii Sports ovat auttaneet tässä asiassa suunnattomasti, ja tämä noitavaino on keskittynyt lähinnä akselille Jack ThompsonHillary ClintonFOX News. Näissäkin tapauksissa on käynyt ilmi, että jos puhuu silkkaa paskaa ilman minkäänlaista faktuaalista pohjaa saati taustatutkimusta, saa vain näpeilleen. Tietysti on olemassa ihmisiä, jotka uskovat kaiken, mitä näkevät, mutta toivon, että tämä ihmisryhmä on kuitenkin vähemmistössä. Olisi mukava nähdä esimerkiksi LittleBigPlanetin julkaisun yhteydessä valtava mainoskampanja, jotta nämä yksinkertaisemmatkin ihmiset näkevät, että pelaaminen ei ole vain seksiä ja tappamista.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Sen jokainen voi tunnustaa, että Wii ei missään nimessä ole ollut floppi, kuten pari edellistä nintendon konsolia. Mutta 300 miljoonaa?

Kyllä, meidän mielestämme on täysin vakavissamme syytä olettaa, että Wii myy elinikänsä aikana 300 miljoonaa konsolia. Ensimmäisenä vuotenaan se myi 20 miljoonaa tuotantovaikeuksista huolimatta. Nyt tuotantokapasiteettia on kasvatettu (kaikkihan tämän tietävät), ja voi olettaa että tänä vuonna konsoleita menee 40 miljoonaa. Wiin kysyntä on varmasti eksponentiaalista eli laite myy aina vain kovemmin vaikka se jo nyt myy enemmän kuin aikaisemmat konsolit. Jos ajatellaan, että joka vuosi tuotantokapasiteetti kasvaa 20 miljoonalla laitteella, niin kysyntä varmasti pysyy suhteellisesti samoissa luvuissa kuin nyt eli kaikki menevät. Silloin viiden vuoden aikana konsoleita myydään 20+40+60+80+100 miljoonaa laitetta, eli yhteensä 300 miljoonaa. En näe tässä mitään omituista, ovathan PlayStation, PlayStation 2 ja Game Boy Advance myyneet myös yhteensä 300 miljoonaa laitetta, eli konsolit ovat aikaisemminkin myyneet 300 miljoonaa. Silloin viiden vuoden päästä onkin jo aika Wiin seuraajalle, ja veikkaan että se myy 500 miljoonaa.

(Missä on Dr. Evil kun häntä tarvitaan?)

Ei ole kovinkaan suuri salaisuus, että Nintendo meinasi menettää sponsorinsa, koska he julkaisevat Manhunt 2-pelin konsolillaan. Sponsoreiden ja yleisenä mielipiteenä pidetään, että väkivalta alkaa olemaan jo turhan realistista, kun kotisohvalla toistat kädenliikkeellä puukoniskut.

On muuten aika jumalattoman iso salaisuus. Kai tällaisesta muuten olisi jossain kerrottu tätä ennen? En tiennyt ollenkaan, että Nintendo tai Wii ovat mainosrahoitteisia. Se toisaalta selittää halvan hinnan kilpailijoihin verrattuna, esim. Gigantti mainostaa Wiitä 229,-. Mutta toisaalta en tiennyt myöskään, että Nintendo aikoi julkaista Take-Twon pelin. Ja keitä nämä sponsorit siis olivatkaan? Oliko pelistä muuten PlayStation 2 -versio ja kiellettiinkö sekin? Toivottavasti ei, eihän siinä toisteta puukoniskuja kädenliikkeellä. Sensorit ovat yleensä olleet hyvin myötämielisiä peliväkivaltaa kohtaan kunhan peliä pelataan padilla.

Eli tästä seuraa se, että uskaltaako Nintendo loppujenlopuksi kauheasti aukaista oviaan vaihtoehtoisille "Nintendo"-peleille ja tuoda konsolilleen enemmän aikuisiin vetoavia pelejä? Ja tutkimustenhan perusteella pelejä ostavat pelaajat ovat keski-iältään noin 30-vuotiaita, taitaa olla jo ylikin. Enää ei kelpaa pelkät pastellivärit, hyvä fiilis ja Maija Mehiläinen. Ja veikkaan, että en ole yksin näillä linjoilla.

Ja niinpä Nintendo on tuonut markkinoille vaihtoehtoisia "Nintendo"-pelejä jotka on suunnattu aikuisille, kuten Wii Sports, Wii Fitness, Brain Training ja Nintendogs. Ja hyvin näkyy menevän!

Eikä pöhkömmin mennyt Mario Galaxyllakaan, vaikka se oli vain vanha Super Mario Bros. 3 uudella maalilla. Varmaan se myi hyvin komeiden avaruusgrafiikoiden ja mahtipontisten musiikkien ansiosta, ei pastellivärien ja hyvän fiiliksen. Ja olihan mukana jopa se Mario Mehiläinen.

Tautofonia sanoi:
pelaaminen ei ole vain seksiä

Eikä se olekaan. Seksi on konsolipeleissä suunnilleen yhtä hyvin edustettuna kuin 70-luvun sarjakuvissa, ja aiheena yhtä yleinen kuin viktoriaaniset pukudraamat.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kyllä, meidän mielestämme on täysin vakavissamme syytä olettaa, että Wii myy elinikänsä aikana 300 miljoonaa konsolia. Ensimmäisenä vuotenaan se myi 20 miljoonaa tuotantovaikeuksista huolimatta. Nyt tuotantokapasiteettia on kasvatettu (kaikkihan tämän tietävät), ja voi olettaa että tänä vuonna konsoleita menee 40 miljoonaa. Wiin kysyntä on varmasti eksponentiaalista eli laite myy aina vain kovemmin vaikka se jo nyt myy enemmän kuin aikaisemmat konsolit. Jos ajatellaan, että joka vuosi tuotantokapasiteetti kasvaa 20 miljoonalla laitteella, niin kysyntä varmasti pysyy suhteellisesti samoissa luvuissa kuin nyt eli kaikki menevät. Silloin viiden vuoden aikana konsoleita myydään 20+40+60+80+100 miljoonaa laitetta, eli yhteensä 300 miljoonaa. En näe tässä mitään omituista, ovathan PlayStation, PlayStation 2 ja Game Boy Advance myyneet myös yhteensä 300 miljoonaa laitetta, eli konsolit ovat aikaisemminkin myyneet 300 miljoonaa. Silloin viiden vuoden päästä onkin jo aika Wiin seuraajalle, ja veikkaan että se myy 500 miljoonaa.

Eihän tässä logiikassa ole mitään tolkkua. Kysyntä ei tasan tule kasvamaan kuvaamallasi tavalla, vaikka kuinka monta kertaa toistaisit sanaa 'varmasti'. Hyvin Wii voi kyllä myydä, mutta joku raja sentään.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kyllä, meidän mielestämme on täysin vakavissamme syytä olettaa, että Wii myy elinikänsä aikana 300 miljoonaa konsolia. Ensimmäisenä vuotenaan se myi 20 miljoonaa tuotantovaikeuksista huolimatta. Nyt tuotantokapasiteettia on kasvatettu (kaikkihan tämän tietävät), ja voi olettaa että tänä vuonna konsoleita menee 40 miljoonaa. Wiin kysyntä on varmasti ekspotentiaalista eli laite myy aina vain kovemmin vaikka se jo nyt myy enemmän kuin aikaisemmat konsolit. Jos ajatellaan, että joka vuosi tuotantokapasiteetti kasvaa 20 miljoonalla laitteella, niin kysyntä varmasti pysyy suhteellisesti samoissa luvuissa kuin nyt eli kaikki menevät. Silloin viiden vuoden aikana konsoleita myydään 20+40+60+80+100 miljoonaa laitetta, eli yhteensä 300 miljoonaa. En näe tässä mitään omituista, ovathan PlayStation, PlayStation 2 ja Game Boy Advance myyneet myös yhteensä 300 miljoonaa laitetta, eli konsolit ovat aikaisemminkin myyneet 300 miljoonaa. Silloin viiden vuoden päästä onkin jo aika Wiin seuraajalle, ja veikkaan että se myy 500 miljoonaa.

Muutama huomio ylläolevasta:
- Puhut ihanasti me muodossa
- Wiin kysyntä ei varmasti ole exponentiaalista...jo esittämäsi myyntiluvut ovat ihan muuta. Opettele termistöä.
- Tuotantokapasiteetin lisäys ei tarkoita vastaavaa myyntiä ja iso-N on selvästi ollut varovainen tuotannon volyymissa.
- Jos arvioidaan että ennen julkaisupäivää varastot ovat olleet pullollaan (vaikkapa 4 milj.) niin valmistuskapasiteetti olisi 16 milj. vuodessa.
- Et omien sanojesi mukaan näe mitään omituista siinä että valmistusvaikeudet (ja alle 20 milj. vuosikapasiteetti johtuen lähtövarastoista) muuttuisi kuitenkin parissa vuodessa 80 milj. laitteen valmistuskapasiteettiin, joka siis olisi vuodessa sama kuin PS2 on myynyt koko aikanaan? Minä näen siinä paljonkin omituista.
- Wii voi myydä paljon, hyvinkin paljon, mutta 300 milj. tuskin täyttyy ennen hyvin pitkää myyntiaikaa, esim. 10-15v.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oma määritelmä casual-pelille on suunnilleen sama kuin sinunkin.
Valtaosa FPS-peleistä täyttää sinun/minun määritelmän. Siskonpoikani pelaa täyttä häkää SW:Battlefront peliä ja hän on 8!! Ps2 siis kyseessä. Siinä ensimmäinen esimerkki. Noitahan riittää.

Sit on erikseen Bioschokit ja metroidit (varsinkin number 3) yms, ne ei ole enää mitään perus aivotonta FPS:ää. Eikä siinä mitään, itsekkin codeista/mohheista/operation flashpointeista/yms pidän. Ne vaan sattuu olemaan helposti pureksittavia.

Ai hitto, nyt sinä todistit sen niin hyvin että minun täytyy myöntää olevani väärässä. Sinun siskonpoikasi pelaa yhtä fps peliä.

Oletan että sinä olet jo jonkin verran ehtinyt elämäsi aikana pelailemaan, joten nämä pelit ovat varmasti sinulle helposti lähestyttäviä. Itse ajattelin tuota casual-pelin määritelmää peleihin vähemmän perehtyneen henkilön kannalta. Heille nämä fps-pelit eivät varmaan ole ihan niin helposti lähestyttäviä kuin wii sportsit ja mariot.

Jonkin verran pelanneena lähes jokainen peli on helppo omaksua ja pelien yksinkertaisuus/haasteellisuus korostuu enemmän. Näissä wii sportsit, wii fitit, wii skiit, wario waret, mario partyt, galaxyt ja kartit loistavat. Yksinkertainen peli jossa ei ole liikaa haastetta pikkulapsellekaan.

Ei tämä kyllä omasta mielestäni liittynyt mitenkään aikaisempiin keskusteluihimme, mutta samapa se.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

N+:ssa editori toimii pelin sisällä. Saatoin tuossa aikaisemmin olla hieman väärillä jäljillä, sillä ainakin linkitetyn MTV:n artikkelin mukaan nihkeyttä on aiheuttanut Forza 2:n paljastamat ongelmat. Kuten varmasti monet ovat Forzan autokaupassa huomanneet, mikäänhän ei estä ihmisiä piirtämästä sisältöä, joka on Microsoftin arvojen vastaista. Minä olen tehnyt pyörillä kulkevan Loco Roco -mainoksen, mutta ehkä se todellinen ongelma on silti ns. K18-kuvitus autoissa. Ja tuo on vielä aika softia siihen nähden, mikä pelin paint job -editorilla pahimmillaan on mahdollista.

Nyt Microsoftilla raavitaan päätä, kun heillä ei ole kunnollisia työkaluja, joilla voitaisiin kitkeä verkkoon levinnyttä törkyä. Ainoa tapa olisi sulkea törkykäyttäjät koko verkosta. Jos ajatellaan ongelmaa vaikkapa tämän foorumin näkökulmasta, niin yhteisön hengissäpysymisen kannalta ei olisi kovinkaan tervettä, jos moderaattorit joutuisivat poistamaan jokaisen käyttäjän, joka sanoissaan hairahtuu kaidalta tieltä.

Microsoft olisi halunnut N+:n editoriin sellaisia rajoitteita, jotka estäisivät mm. kirosanojen ja sukupuolielinten levittelyn vapaasti, mutta kehittäjä oli sitä mieltä, ettei rajoitteiden jälkeen editorilla voisi enää tehdä mitään. Ilmeisesti tämän kiistan takia vapaa kenttien jakelu koko peliyhteisölle estettiin. Editorilla tehtyjä kai voi jakaa jo alkuperäisellä Xboxilla käytössä olleella metodilla, jossa verkkomatsin alkaessa peli tarkistaa, onko koneella ko. kenttää, ja jos ei ole, lataa sen pelin ylläpitäjältä.

Microsoftilla on ilmeisesti tällä hetkellä yksi kehitysryhmä luomassa työkaluja, jotka mahdollistavat törkysisällön jälkimoderoinnin. Jos ja kun työkalut otetaan käyttöön, niiden pitäisi ilmeisesti avata ovet myös N+:n sisällönjaolle.

Tuo voi kieltämättä koostua ongelmaksi mutta aika joka päiväistä tuo on jos hiemankaan internetin valtamerellä surffaa. Unreal3 nyt tosin on tuo K18 joten tämä törkymateriaalin jako tuskin on tämän esteenä vaan kenties mahdolliset exploitit?
Tämä on ollut "ongelma" jo tietokone puolella verkkopeleissä ja internetissä yleensä jo kauan mutta sille ei yksinkertaisesti voi mitään. Ei internet explorer kaan ala kyselemään käyttäjältään ikää kun hän menee epäilyttäville sivustoille. Miksi siis nyt pitäisi alkaa muuttamaan vapaata hyväksi havaittua linjaa pc puolelta konsoleille siirryttäessä. Kyllä siihen Simssiin niitä K18 modeja saa.
Moderointia kyllä saa ja pitääkin olla tietysti mutta mielestäni avoimempi linja on kaikinpuolin parempi kuin saksalainen sensuuri helvetti.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Casual-peleissä on tullut usein huomattua, että ne ovat helppo oppia mutta vaikea hallita. Kaikkihan osaavat Wii Sportsin golfissa lyödä pallon joten kuten oikeaan suuntaan. Mutta lyöpäs pallo reikään parilla lyönnillä. Löytyy HC-pelaajillekin haastetta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Turha odottaa vastauksia tuollaiseen täältä.

Antaa moderaattorien päättää onko tuo sinun tapasi väitellä tässä ketjussa oikein vai väärin. -> Reporttia...

Eh. Olisit nyt kertonut, kiinnosti tietää. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eh. Olisit nyt kertonut, kiinnosti tietää. :)

Konsolifinin ensimmäinen sääntö

# Tärkein sääntö: huono käytös elämässä on huonoa käytöstä keskustelufoorumeilla. Asiaton käyttäytyminen voi johtaa sanktioihin, joita foorumilla ovat viestin muokkaaminen tai poistaminen ja/tai käyttäjän sulkeminen keskustelufoorumeilta (eli bannaaminen) joko määräaikaisesti tai pysyvästi. Asiatonta käyttäytymistä ovat muun muassa alustakohtainen kiihkomielisyys ja loanheitto, valheellisten tietojen levittäminen sekä yleinen häiriköinti. Koskee myös konsolisotaketjua.

Esimerkiksi tämänkaltaiset toistuvat viestit saattavat aiheuttavaa banjon jossain vaiheessa:

Nintendo = lastenpelikonsoli
PS3 = dvd-soitin
xbox360 = lahoava p*ska

Asiallisuutta konsolisota-ketjussa(kin) vaaditaan. ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Casual-peleissä on tullut usein huomattua, että ne ovat helppo oppia mutta vaikea hallita. Kaikkihan osaavat Wii Sportsin golfissa lyödä pallon joten kuten oikeaan suuntaan. Mutta lyöpäs pallo reikään parilla lyönnillä. Löytyy HC-pelaajillekin haastetta.

Tiedän että monesta x0 pelistä on helppo saada täydet achievment-pointsit.Ja tiedän paljon ihmisiä jotka ovat menneet jonkun ns."oikean pelin" täydellisesti läpi. Mutta yritäppä saada 300 pistettä wii sportin keilauksessa tahi pro status nyrkkeilyssä. Ei olekkaan enää kovin helppoa... :rolleyes:

Tiedän yhden ihmisen henk. koht joka on vetänyt täyden pistepotin keilauksessa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Konsolifinin ensimmäinen sääntö



Esimerkiksi tämänkaltaiset toistuvat viestit saattavat aiheuttavaa banjon jossain vaiheessa:

Nintendo = lastenpelikonsoli
PS3 = dvd-soitin
xbox360 = lahoava p*ska

Asiallisuutta konsolisota-ketjussa(kin) vaaditaan. ;)

Moderaattorilta odottaisin myös tarkkuutta lukemiseen, tuossa viestissä oli kyse ihan jostain muusta kuin nintendon kutsumisesta lastenkonsoliksi.

Joku kysyy: "Kiinnostaako sua yleensä ottaen mikään muu peligenre kuin autopelit ja fps-pelit?"

Johon vastaan suht asiallisesti,

"Olihan tuossa listalla urheilua, ropea ja strategiaakin? :O Mitähän genrejä olen nyt niin missaamassa? Lastenpelit, tasohyppelyt ja hypimäiski?"

Ja seuraavaksi kaveri meneekin itkemään modeille että minut pitäisi bannata. Ainakin sellaisen kuvan sain hänen viestistään. Termit "lastenpeli, tasohyppely" poimin suoraan konsolifinin arvosteluista, onko noissa termeissä jotain vikaa? Ihanko niin paljon että pitää muistuttaa foorumin säännöistä? :|
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tiedän että monesta x0 pelistä on helppo saada täydet achievment-pointsit.Ja tiedän paljon ihmisiä jotka ovat menneet jonkun ns."oikean pelin" täydellisesti läpi. Mutta yritäppä saada 300 pistettä wii sportin keilauksessa tahi pro status nyrkkeilyssä. Ei olekkaan enää kovin helppoa... :rolleyes:

Tiedän yhden ihmisen henk. koht joka on vetänyt täyden pistepotin keilauksessa.

No, monistakin peleistä saa helpot achievementsit. Totta. Tosin eihän kaikki X0:n pelit olekaan kovin haastavia ja joissakin noita pisteitä jaellaan käytännössä ilmaisella. Veikkaan että minä hakkaan sen 300 pistettä wii sportsissa nopeammin kuin joku vähemmän pelannut pelaa vaikkapa gears of warin läpi insanella. ;) Siis yksinpelinä, co-op on liian helppo. :)

Tarkemmin miettiessä, en kyllä jaksaisi sitä keilailua kovin kauaa hakata. :/


edit:

aivopieru, jotenkin katsoin että tuo posti oli reply johonkin kirjoittamaani juttuun :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ja seuraavaksi kaveri meneekin itkemään modeille että minut pitäisi bannata. Ainakin sellaisen kuvan sain hänen viestistään. Termit "lastenpeli, tasohyppely" poimin suoraan konsolifinin arvosteluista, onko noissa termeissä jotain vikaa? Ihanko niin paljon että pitää muistuttaa foorumin säännöistä? :|

Kerroppa sitten perusteluiden kera mikä/mitkä seuraavista peleistä edustaa lastenpeligenreä Super Mario Galaxy, Zelda, RESIDENT EVIL, Metroid Prime, Zack & Wiki, Super Paper Mario.

Se ei riittäne perusteluksi, että esimerkiksi SMG on helppo omaksua.

Muuten laitan uuden reportin koska tässä ketjussa on moderaattorien toimesta jo muistutettu mielestäni tarpeeksi usein uudesta tiukennetusta linjasta, joka juurikin aiheutui näistä "nintendo = lastenkonsoli", "PS3 = Blu-Ray soitin" sekä "Xbox = Osta nyt, vie viikon päästä huoltoon kuukausiksi" jutuista. Ne kun eivät vie tätä keskustelua mihinkään suuntaan koska nämä aiheet on jo käsitelty.

Enkä vaatinut mitään perm. banneja.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kerroppa sitten perusteluiden kera mikä/mitkä seuraavista peleistä edustaa lastenpeligenreä Super Mario Galaxy, Zelda, RESIDENT EVIL, Metroid Prime, Zack & Wiki, Super Paper Mario.

Se ei riittäne perusteluksi, että esimerkiksi SMG on helppo omaksua.

Muuten laitan uuden reportin koska tässä ketjussa on moderaattorien toimesta jo muistutettu mielestäni tarpeeksi usein uudesta tiukennetusta linjasta, joka juurikin aiheutui näistä "nintendo = lastenkonsoli", "PS3 = Blu-Ray soitin" sekä "Xbox = Osta nyt, vie viikon päästä huoltoon kuukausiksi" jutuista. Ne kun eivät vie tätä keskustelua mihinkään suuntaan koska nämä aiheet on jo käsitelty.

Enkä vaatinut mitään perm. banneja.

Missähän vaiheessa olen liittänyt wiin tuohon? Omasta mielestäni kysyin vain että mitkä genret minulta jäävät väliin. Jos viittaat tuolla guitar hero-kommenttiini niin sillä tarkoitin näiden omasta mielestäni hyvien pelien listaa ja tämä pelihän löytyy myös wiille. Ja kyllä, minun mielestäni smg on lastenpeli. Tämä taas ei tarkoita samaa kuin nintendo=lastenkonsoli.

Teepä vaikka kaksi reporttia, ole hyvä.

Edit:

Ei mene sit millään jakeluun miksi nämä wii-tyypit ottavat niin pahasti nokkiinsa jos joku sattuisi olettamaan että nintendo=lastenkonsoli. Itseäni ei ainakaan häiritse yhtään jos joku sanoo boxien hajoavan usein ja ps3:han on loistava dvd/bluray soitin. :) Onko se jollain tapaa paha asia jos joku laite olisi suunnattu nuoremmalle väelle? Hyvä vaan että niitä _vaihtoehtoja_ on. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Missähän vaiheessa olen liittänyt wiin tuohon?

Juttu lähti tästä liikkeelle.

Oletan siis että tarkoitat smg:tä, zeldaa, resident eviliä, metroid primeä, zack&wikiä ja paper mariota? Ei kiinnosta tasoloikka ja hack'n'slash. Zack&wikistä en paljoa tiedä, mutta se vähä mitä olen nähnyt ei herätä kiinnostusta. Resident evilit eivät ole jostain syystä missään välissä iskeneet.

Kysyin, että kiinnostaakohan sua sitten ylipäätänsä mikään muu kuin fps ja autopeligenre. Perusteluina se, että tuo lista sisältää Seikkailua/Tasoloikka RPG/Seikkailu-FPS/Tasoloikka/Kauhu/Aivopähkinä/Point & Click jne.

Vastaat:

Mitähän genrejä olen nyt niin missaamassa? Lastenpelit, tasohyppelyt ja hypimäiski?

Täten liitit wiin noihin lastenpeleihin (nämä tekeleet kun ovat wiin tärkeimpiä julkaisuja)? Tai vähintääkin trollaat päin naamaa.

Vika viesti sinulle.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom